StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 29, 2024, 01:50:15 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  ZERG: Burrow, czy przydatny?
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] 3 Drukuj
Autor Wątek: ZERG: Burrow, czy przydatny?  (Przeczytany 25442 razy)
Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #15 dnia: Listopada 29, 2008, 12:59:18 am »

Przy ZvT owszem, może się przydać. Ale tylko jesli Terr podleci Vassel'kami pod drony z Matrix'em i tym cholernym Inter-coś tam. Innych okazji oprócz jeszcze doskonałego -jak wszyscy zauważyli- zwiadu, nie znam.
Zapisane

Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #16 dnia: Grudnia 01, 2008, 03:39:40 pm »

No dobra, a hipotetycznie przy ZvT robię Overpoola i razem z speedem dla psów robię burrow. Zakopuję Terkowi pod bazą, w choke'u albo na rampie sześć Zerglingów [lub więcej jak dam radę] i kiedy on wyjdzie z bazy, żeby mnie przydepnąć do wyskakuję i lecę sprać mu SCV'ki. Co o tym myślicie?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2008, 03:51:14 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane

Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #17 dnia: Grudnia 01, 2008, 03:55:51 pm »

Taktyka, jak wiele innych, świetna i w pewnym okresie nawet ja często o niej słyszałem, ale ma oczywiste wady.

Co prawda często występuje motyw, że w terenie znajduje się ponad 90% armii, ale zakładanie braku ochrony u Terrana, to raczej głupota. Jeśli gra rozgrywała się w "tamtym okresie", to zwykle miałeś do czynienia z bunkrem obronnym w bazie Terrana, albo... z bunkrem zaczepnym w twojej bazie.

Niemniej taktyka może być przydatna do neutralizowania expów, bądź niszczenia kluczowych budynków, ale jak ktoś chce się bawić w takie szturmy, to polecam drop Zerglingi + Ultraliski + Dark Swarm (taktyka wręcz stworzona na Terrana) bez żadnego Burrowa.

Swoją drogą, to ciekawy byłby patch, w którym wynalezienie Burrow jest KONIECZNE do zakopywania się Lurkerów ;).
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #18 dnia: Grudnia 01, 2008, 04:19:08 pm »

Gotrek, to było by zuuuo :)
Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #19 dnia: Grudnia 01, 2008, 05:43:10 pm »

No dobra, a hipotetycznie przy ZvT robię Overpoola i razem z speedem dla psów robię burrow. Zakopuję Terkowi pod bazą, w choke'u albo na rampie sześć Zerglingów [lub więcej jak dam radę] i kiedy on wyjdzie z bazy, żeby mnie przydepnąć do wyskakuję i lecę sprać mu SCV'ki. Co o tym myślicie?

Chbya Euronymus już mówił, że burrow używa się na początku gry do takich właśnie zagrań. Poza tym to jest raczej nieopłacalny na początku (100 gazu piechotą nie chodzi).
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #20 dnia: Grudnia 03, 2008, 11:19:10 am »


Swoją drogą, to ciekawy byłby patch, w którym wynalezienie Burrow jest KONIECZNE do zakopywania się Lurkerów ;).

Raczej bzdurny patch by był. Bo po co były Lurkery bez upgradu ?

A co to patcha, to mógliby kilka rzeczy pozmieniać np:
- zwiększyć podstawowy atak Devourerów do 40  (oczywiście acid spores zostaje taka jak było),
- dodać 2 punkty pancerza na starcie do Scoutów,
- zwiększyć siłę karabinków Scouta do 15,
- możliwość wynalezienia stimpacka przenieść do Science Facility,
- odebrać możliwość rzucania Irradiate na jednostki mechaniczne.

Jeszcze do samego Irradiate mam zastrzeżenia, bo samo w sobie wydaje się za mocne, zużywa mało energii, Zerg nie moze się przed tym bronić (jedyną metodą jest zniszczenie Vessela). Jeżeli już musi być Irradiate w grze, to nie powinna tego mieć tak szybka i jeszcze latająca jednostka.

 

Zapisane
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #21 dnia: Grudnia 03, 2008, 11:45:56 am »

Raczej bzdurny patch by był. Bo po co były Lurkery bez upgradu?

High Templar też ma niewielkie zastosowanie bez upgrade'ów (choć jednak większe), ja uważam, że
konieczność wynalezienia Burrow to byłby niezły pomysł. Znając sposób expowania Zerga, to nad wydatkiem 100/100 raczej da się przejść do porządku dziennego.

- możliwość wynalezienia Stimpacka przenieść do Science Facility

Że co? To może od razu zrobić, że nie będziesz mógł wynajdywać Psionic Storma przed Arbiter's Tribunal, albo upgrade'u szybkości Zerglingów przez zbudowaniem Hive...

- odebrać możliwość rzucania Irradiate na jednostki mechaniczne.

A to niby dlaczego? Przecież u twoich Zergów nie ma jednostek mechanicznych. Przeszkadza ci jak Vessele rzucają to same na siebie? Czy po prostu nie jesteś w stanie zauważyć, że zostałeś zaatakowany za pomocą tej techniki?

A co do tego, że Zerg nie może się bronić przed Irradiate - bzdura. Zerg ma dużo lepszą obronę przed Irradiate niż przed Psionic Storm, który też jest tani, zabija znacznie szybciej i jest znacznie trudniejszy dp uniknięcia i częściej występuje.

Odnoszę po prostu wrażenie, że nie wiesz co robić, gdy ktoś ci wrzuci Irradaite w środek grupy (zwłaszcza Mutalisków). Taka mała dygresja - jeśli Irradaite dostała jakaś twoja lądowa jednostka, to zaznaczasz ją (i może kilka obok jak się spieszysz) i Burrow.

Irradiate jest zdolnością przeznaczoną typowo do zwalczania Zergów i musi pozostać na nich skuteczny. Koniec. Kropka.
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #22 dnia: Grudnia 03, 2008, 01:32:02 pm »

High temparów można łaczyć w Archony, a Lurkery byłyby bezużyteczne. W czym expowanie Zerga jest lepsze od expownia innych ras poza tym, ze Hatchery jest o 50 min tańsze (bo koszt robotnika trzeba jeszcze wliczyć).
Piechota i tak jest bardzo mocna, bo medyki ich leczą błyskawicznie. Na każdego żołnierzyka musi być skierowana na tyle duza siła ognia, żeby medyk nie nadążył z leczeniem obrażeń. Przy małej sile ognia piechota jest praktycznie nieśmiertelna. W praktyce w jednego Marine musi strzelać kilka Hydralisków na raz, aby go zabić. A ze stimpackiem t piechta ma taką siłe ognia, że ciężko do nich czymkolwiek podejść. Nie licząc późnej fazy gry tylko Lurkery są sobie w stanie radzic sobie z piechotą. Tylko raczje nie zdąży się zrobić lurkerów na tyle szybko, aby obornić się przed pierwszym atakiem piechoty. Trzeba konieczne zastawiać sie przynajmnie kilkoma sunkami, aby jakoś dotrwać do tych Lurkerów.
Vessele gdy mają na sobie Irradiate, mogą wybijać nawet jednostki naziemne, tylko nad nimi przelatując  ::)
No tak można niszczyć Vessele Scourgami to to wiem, tylko pod warunkiem, że nie wisi nad piechotą. Można je niszczyć, tylko jak się wychylą.
Wiem, że jak dostanę Irradiate, to musze odseparować zakżoną jednostkę. Tylko, że poza Ultraliskiem i Devourerem zadna jednoskta nie ma szans na przeżycie.
Zresztą Terran ma mnóstow skutecznych jednostek na Zerga i to bez Irradiate.
Zapisane
R2D2
Level 2-5
*
Wiadomości: 22


Dam dada damm dam dadada damm dam dadada ;)


« Odpowiedz #23 dnia: Grudnia 16, 2008, 10:29:50 pm »

Swego czasu, gdy byłem zafascynowany grą Zergiem, wynajdywałem burrowa dość wcześnie podczas robienia masówki Zerglingów, we wczesnej fazie gry można było w ten sposób zrobić bardzo brzydką niespodziankę oponentowi (wjazd kilkudziesięciu takich paskud do słabo bronionej bazy nie jest fajny).

Burrowa można też z powodzeniem używać do kontroli potencjalnych expów, wystarczy zakopać 2-3 lingi tuż obok minerałów, jeśli wróg je zauważy, to będziesz przynajmniej wiedział że ma tam expa, jeśli zacznie się budować to możesz mu rozkręcić zaczątek nowej bazy ;).

Chowanie Dronów przed Scarabami jest raczej oczywiste :).
Zapisane

Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #24 dnia: Maja 11, 2009, 10:17:51 pm »

Dowodzę, wczesny Burrow: OPŁACA SIĘ :)
http://www.karold.master.pl/SCrepy/burrow_warto.rep
« Ostatnia zmiana: Czerwca 28, 2009, 01:19:24 pm wysłana przez Trydium » Zapisane

be_power
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #25 dnia: Czerwca 27, 2009, 02:49:55 am »

Szczerze mówiąc lepiej te 100minerałow i 100 gazu przeznaczyć na lurkery  na początku gry bo lurkerami chociaż można  bawić się w Holda ;d       Czyli według mnie burrow nie przydaje się na początek gry ale w latte można się pobawić ;d
Zapisane

Life is brutal ... full of zasadzkas :D
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #26 dnia: Czerwca 27, 2009, 06:30:28 am »

Mam wrażenie jakbyś nie obejrzał tego repa ;) Btw. Lurker Aspect kosztuje 200/200 a nie 100/100. A nawet jeśli użyć Burrowa inaczej, schować jednostki na wyjściu z bazy przeciwnika, on wyłazi to my sruuu do środka ;P
Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #27 dnia: Czerwca 27, 2009, 10:42:04 am »

I jeszcze, żeby bawić się w lurker hold, trzeba mieć ogarnięcie minimapy perfekt.

A tak btw, to któryś z modów zje Cie żywcem za pisownie :P.
Zapisane

be_power
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #28 dnia: Czerwca 27, 2009, 12:40:52 pm »

sorry za pisownie ale to pisałem od 3;00 w nocy i nie  ogarniałem pisowni  a repa nie obejrzałem ponieważ jak wchodzę na linka to pokazuje mi wiadomość ,że ten replay nie istnieje
Zapisane

Life is brutal ... full of zasadzkas :D
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #29 dnia: Czerwca 27, 2009, 12:43:55 pm »

Nie chodziło mi o to, że zjadasz litery czy coś. Chodziło mi o to, że NIE PRZESTRZEGASZ REGULAMINU FORUM! W regulaminie jest napisane, że trzeba pisać poprawnie po polsku (jak na lekcji polskiego, tzn. duże litery, polskie znaki diakrytyczne, nie robić błędów ortograficznych itp.).
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 Drukuj 
« poprzedni następny »