StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 20, 2024, 05:04:08 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  Drugi CC obok minerałów
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: Drugi CC obok minerałów  (Przeczytany 3010 razy)
Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« dnia: Września 06, 2011, 04:45:03 pm »

Ostatnio mam problem w postaci stawiania przez komputerowego gracza drugiego CC przy minerałach w sytuacji gdy jeden z nich już tam stoi. Location potrzebny do rozpoczęcia przez komputera rozgrywki jest chyba ustawiony poprawnie (zawiera początkowy CC, minerały oraz gaz). Wie ktoś może dlaczego stawia drugi CC i jak temu zapobiec?  :-[
Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #1 dnia: Września 06, 2011, 09:33:06 pm »

Mnie tak kiedyś robił - ale to wtedy, kiedy jeszcze nie do końca rozumiałem działanie skryptów AI i pod jedną lokację dawałem dwa skrypty (normalny i Area Town). Wtedy wystarczy owo Area Town usunąć. Tyle że nie pamiętam, żebyś tak ustawiał skrypty w swoich mapkach, więc wątpię, żebyś teraz tak zrobił.

A tak to nie wiem.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Garn
Level 1-4
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 dnia: Września 09, 2011, 05:53:14 pm »

A ja wiem dlaczego tak jest.

I chyba wcześniej tak nie było.

Dzieje się tak bo ehh... nie jestem pewien ale chyba system działania AI jest jakiś taki, że on sprawdza czy ma jakiś budynek, jak nie ma to go buduje, jak ma to zaczyna produkcję wojska z niego, i tak po kolei. Dlatego po odpaleniu AI komputer najpierw rozwija SCV/Drony/Proby(jeśli ma ich za mało), potem buduje Marinsów/Zealotów/Zerglingi i wysyła je na atak(a jak je miał wcześniej to wyśle je na atak bez budowania), zawsze jakąś określoną ilość. Komputer ZAWSZE zaczyną grę od podstawowych jednostek, nawet jeżeli ma dużo Starportów czy Stargate'ów i floty. No... AI tak działa, i ono na sam początek z jakiegoś powodu ostatnio zaczyna sprawdzać czy Command Center jest DOKŁADNIE W SAMYM ŚRODKU LOKACJI. Jak dajesz ten Trigger RUN AI poziom Insane to przydzielasz to do lokacji no nie? Ta lokacja musi koniecznie obejmować twoje centrum dowodzenia i nic poza tym. Tylko wtedy komputer nie stwierdzi "kurde nie mam bazy tam gdzie muszę mieć, to ją zbuduję" i będzie grał tak jak chcesz. Czyli to musi wyglądać mnie więcej tak:

Strefy Gatheringowe jednak musisz wyznaczać obejmując wszystkich robotników i Gazownie, bo inaczej nie zadziała jak trzeba:

Mam nadzieję że ci to pomoże :)
Zapisane
Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #3 dnia: Września 10, 2011, 06:09:15 pm »

Niestety nic z tego nie wyszło  :(. Pacan zaczął budować aż cztery CC a ja w ogóle nie czaję o co mu biega. W niektórych mapkach jest ok, a w niektórych zwyczajnie wariuje. Dzięki za dobre chęci ;).
Zapisane
Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »