StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Maja 26, 2022, 12:55:00 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  Offtopic
| |-+  Coś o sobie (Moderator: oOldXman)
| | |-+  Witam ;)
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] Drukuj
Autor Wątek: Witam ;)  (Przeczytany 11163 razy)
emasman
Gość
« Odpowiedz #15 dnia: Sierpnia 26, 2010, 09:59:36 am »
Modyfikuj wiadomość

Cytuj
Przecież asembler to sam program tłumaczący twój kod na język maszynowy, więc nie rozumiem czemu miałoby na Windowsie być łatwiej. Ilość rozkazów czy ich zróżnicowanie zależy przecież od architektury procesora, a nie od systemu operacyjnego. Swego czasu próbowałem programować w asemblerze, ale tylko mikrokontrolery i to  8-bitowe, więc jeśli źle mówię, to mnie popraw.

Dobrze mówisz, tylko że Linuks ma inną budowę i trzeba więcej reguł do niego stosować, tyczy to też się BSD i pochodnych.

A zresztą to po co my tutaj to rozkminiamy?

Ja też mogę się mylić, jeszcze tego za bardzo nie ogarniam.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 26, 2010, 04:28:18 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Rumak
Level 2-4
*
Wiadomości: 17



« Odpowiedz #16 dnia: Sierpnia 26, 2010, 10:26:14 am »

Witaj w naszej społeczności. :)
Zapisane

Trening czyni mistrza
Mardok
VIP
*
Wiadomości: 111



« Odpowiedz #17 dnia: Sierpnia 26, 2010, 12:05:55 pm »

Witaj na forum. Ja się zajmuję na razie samą algorytmiką, ale planuję zacząć programowanie w najbliższym czasie (może TurboPascal, albo C++, Flash też wygląda na ciekawy). Na razie to bawię się programem RpgMaker Xp, co ma bardzo dużo wspólnego z programowaniem. Może stworzymy jakąś społeczność informatyczną? :D
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 26, 2010, 04:30:02 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane


"Jeżeli przeciwnik gra somewhat 3 Gate 1 base all-in, nie techuj na siłę."
Rafikozor
SirRaspberry
VIP
*
Wiadomości: 354


Krystal fan


« Odpowiedz #18 dnia: Sierpnia 26, 2010, 04:19:45 pm »

Witam i uważaj na Der_Speedera.

To taka nasza Buka w wersji SCA :D. Bez urazy^^.
Zapisane

And that's to say "thank you".
Barol
Level 4-4
*
Wiadomości: 86


« Odpowiedz #19 dnia: Sierpnia 26, 2010, 05:23:03 pm »

Dzięki za ciepłe przywitanie.

Barol. Na jakim OS siedzisz? I jak wyglądają te konkursy?
Zawsze mnie to ciekawiło.
Piszę w Win Xp w Dev-C++ (ostatnio zacząłem ogarniać Visuala C++ 2010, kiepsko idzie :) ), ale we wszelkich konkursach trzeba pisać tak, żeby działało pod Linuksem i kompilowało się w C++. Formuł konkursów jest kilka, biorę udział w zawodach stałych (po prostu rozwiązywanie zadań i ranking). Był tu podany przykład SPOJ-a http://www.spoj.pl i http://www.spoj.pl (godny polecenia jest http://main.edu.pl) oprócz tego są oczywiście inne. Jest formuła OI (Olimpiady Informatycznej, jak ktoś tu jest w wieku licealnym i interesuje się informatyką, polecam się zainteresować, jest też OIG w wersji dla gimnazjalistów http://www.oi.edu.pl) w tej formule ma się określony czas na napisanie zadania i są one oceniane w skali 0-100 punktów lub podobnej po zakończeniu rundy (nie mamy od razu wyniku). W tej formule odbywają się Potyczki Algorytmiczne http://www.konkurs.adb.pl i seria konkursów organizowanych przez UWR dla szkół. Startowałem też w zawodach w programowaniu zespołowym (formuła ACM). Zadania rozwiązuje się na czas - najszybsza drużyna z największą ilością zadań wygrywa, ale za źle napisany program jest kara czasowa (tutaj mamy od razu wynik). Po poprawianiu możemy go przesłać na sprawdzarkę ponownie.
Hmmm, to chyba tyle :D. Jakby były jeszcze jakieś pytania to odpowiem, ale jak wrócę z wyjazdu, za jakieś 2 tygodnie. Jak kogoś zachęciłem do choćby odwiedzenia linków, sprawdzenia "na czym to polega", to jestem zadowolony.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 26, 2010, 09:51:01 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Strony: 1 [2] Drukuj 
« poprzedni następny »