StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 30, 2024, 09:12:57 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  Podstawy StarCrafta
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 Drukuj
Autor Wątek: Podstawy StarCrafta  (Przeczytany 29138 razy)
Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #45 dnia: Sierpnia 15, 2010, 03:28:05 pm »

Zależy, co grasz.

Jeśli grasz M&M, Science Vessele i ew. Tanki, to wróg będzie miał kilka Scourgy, żeby "zdejmować" twoje Science Vessele. Nie ma na to szczególnej kontry. Trzeba po prostu wycofać Vessele i zabić Scourge piechotą.

Jeśli grasz mecha, to równie dobrze będziesz miał Goliathy do pomocy. Szczerze wątpię, żeby Zerg zdołał zadać straty jakąkolwiek ilością Scourgy, jeśli zostaną one ostrzelane przez Goliathy+Valkyrie.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:55:36 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #46 dnia: Sierpnia 15, 2010, 03:59:16 pm »

Dokładnie, do 3-4 Valkyrii nie dolecą Scourge, jeżeli nie będzie ich > 20.
« Ostatnia zmiana: Października 06, 2010, 10:34:31 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

gornada
Gość
« Odpowiedz #47 dnia: Sierpnia 15, 2010, 08:46:32 pm »

Tu mi nieźle poszło  :). Były jakieś błędy?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:55:48 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Barol
Level 4-4
*
Wiadomości: 86


« Odpowiedz #48 dnia: Sierpnia 15, 2010, 09:35:40 pm »

Tak, rzeczywiście rozbudowa bazy była poprawna, lecz mogłeś budynki stawiać w lepszym miejscu. Przede wszystkim grałeś z kompem - Zergiem, postawiłeś mu gaz - znany wszem i wobec bug, Zerg z zastawionym gazem nie rozwija się dalej. Ponadto wykorzystałeś fakt, że komp atakuje Dronami - żywy gracz tak by nie zrobił. Spróbuj wygrać "normalnie", rozbudowując się i atakując, powinieneś dać radę bez użycia bugów w grze.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:56:48 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

gornada
Gość
« Odpowiedz #49 dnia: Sierpnia 15, 2010, 11:44:40 pm »

Tropheus wrzucił swój rep (dwie strony wcześniej) i tam walczył z graczem, który też zaatakował peonami.
Próbowałem taką taktyką z Terranem, ale zanim dotarłem SCV, żeby zbudować na gazie, on miał już Marines...
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:57:23 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #50 dnia: Sierpnia 15, 2010, 11:47:49 pm »

Nie o to chodzi. Taka taktyka jest dobra w multiplayer. Jednak nie powinno się jej stosować na komputerowego Zerga. A to dlatego, że sztuczna inteligencja (jeśli można to nazwać inteligencją ;)) się wtedy "psuje" i komputer nie osiąga żadnych postępów w grze.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:57:37 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #51 dnia: Sierpnia 15, 2010, 11:51:14 pm »

tropheus wrzucił swój rep (dwie strony wcześniej) i tam walczył z graczem który też zaatakował peonami.

Grałem na kompa, zapomniałem, że zaatakuje peonami i cóż, potem musiałem biegać SCV. Swoją drogą, to dobry trening na utrzymywanie scouta w bazie przeciwnika i wykonywania builda :D.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:57:53 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

gornada
Gość
« Odpowiedz #52 dnia: Sierpnia 16, 2010, 04:03:29 pm »

Na ICCup potrzeba jakiegoś mappacku, skąd go wziąć i gdzie wpakować?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 08:24:38 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #53 dnia: Sierpnia 16, 2010, 04:18:00 pm »

Wszystko jest opisane na stronie ICCup...  ::)
Zapisane
gornada
Gość
« Odpowiedz #54 dnia: Sierpnia 16, 2010, 04:36:48 pm »

Tu już bez bugu z gazem ;D.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 08:24:49 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #55 dnia: Sierpnia 16, 2010, 05:13:48 pm »

Dobra, to może wypiszę wszelkie błędy, żebyś mógł je poprawić w przyszłości.  ;)

1. Popracuj nad rozdzielaniem robotników (splitem). Twój split nie był najlepszy. Niby nie jest to nic super ważnego, ale dobre rozesłanie robotników dałoby Ci 1-2 sekundy przewagi w buildzie (w porównaniu do tego, co grasz teraz).

2. Zawsze ustawiaj rally point ze swojego Command Center w początkowej fazie gry. A to dlatego, że wychodzące SCVki powinny od razu pędzić w stronę minerałów. W Twojej grze stoją one jakąś sekundę dopóki nie zostaną przydzielone. Rally point ustawiaj gdzieś w pobliżu minerałów, a potem przechwytuj SCVkę "w locie" i każ jej wydobywać.

3. W początkowej fazie gry, rób SCVki od razu, gdy masz na nie minerały. Nie powinno być przerw w ich tworzeniu (o ile twoja strategia nie zakłada inaczej). Zauważyłem, że zdarza Ci się "zagapić" i rozpocząć trening SCVki kilka sekund później, niż powinieneś.

4. Stosuj bardziej przemyślane build-ordery. Dwa pierwsze budynki postawiłeś w dobrej kolejności i czasie, jednak nie wiem, po co Ci drugi Supply Depot tak szybko (na limicie 12). Czas, w którym SCVka budowała drugi Supply Depot, mogłaby lepiej spożytkować zbierając minerały. Uważam, że dobry timing, żeby zrobić drugi depot, to moment, w którym skończą tworzyć się koszary. Oczywiście to może zależeć od konkretnego buildu, ale timing, który podałem, jest dość uniwersalny.
Mówiąc krótko - gdybyś zamienił kolejność drugich koszar i drugiego depota, to byłby bardzo dobry build.  ;)

5. Uważam, że dostawienie trzecich koszar było błędem. Oczywiście komputer od tego pada, ale żywy gracz niekoniecznie. O ile nie planujesz jakiegoś sunken breaka, to po zrobieniu kilku Marinsów masz 2 opcje:
a) zacząć wydobywać gaz i przejść w akademię (która umożliwi rekrutację medyczek, Firebatów, wynalezienie Stim Packów i zasięgu - wszystko to bardzo ważne w rozwoju armii),
b) zrobić drugie Command Center na ekspansji, co poskutkuje znacznym ulepszeniem ekonomii i pozwoli skoncentrować się na makro, krótko po Command Center powinieneś zacząć wydobywać gaz i stopniowo przejść w Academy.

6. Multitasking!!! Gdy zaatakowałeś wroga, przestałeś się opiekować swoją bazą. Zbytnio koncentrowałeś się na kontroli jednostek zapominając o tworzeniu nowych SCV, Marines, depotów oraz rozwijaniu technologii. Musisz wytrenować podzielność uwagi i umiejętność kontrolowania bazy i jednostek równocześnie.
Gdy jest kilka rzeczy do zrobienia, to zamiast zająć się nimi wszystkimi, koncentrujesz się na jednej, całkowicie zaniedbując pozostałe.

Pokonanie komputera nie uznałbym za wielki wyczyn. Szczególnie, że nadal używałeś nieczystych zagrań (atakowałeś Drony wroga, przez co SI szalała). Mimo wszystko, widać znaczne postępy w rozgrywce. Postaraj się poprawić błędy, które wymieniłem, a powinno być coraz lepiej. Za jakiś czas zamieść kolejnego replaya.  ;)

Obawiam się, że komputerowy przeciwnik może za niedługo być zbyt mało wymagający. Postaraj się odnaleźć jakiegoś Zerga mniej więcej na Twoim poziomie, żebyś mógł z nim ćwiczyć.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #56 dnia: Sierpnia 16, 2010, 08:15:54 pm »

Low skill Zerg. Ja się nadaję :D.
Zapisane

DhanSoul
Level 1-4
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #57 dnia: Sierpnia 17, 2010, 10:36:44 am »

Witam, jestem tu nowy, ale mam nadzieje, że pomożecie :D. Ostatnio jakoś mnie naszło na SC, już wcześniej grałem oczywiście, ale mało, stąd moje błędy.
Gram tak od piątku po kilka godz, trochę z kumplem, trochę z kompem. Uprzedzę, że to moja pierwsza gra na najszybszej prędkości grania (dopiero dzisiaj zauważyłem, że na BN wszyscy tak grają), stąd momentami mój nieogar xD.
Prosiłbym o wskazanie błędów (i nie śmiejcie się!).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2010, 01:00:15 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #58 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:00:49 am »

1. Nie wysyłaj SCV do jednego kryształka - staraj się rozesłać je w drodze do linii minerałów do osobnych kryształków. Jeśli to dla ciebie na razie za trudne, już lepiej będzie wysyłać je po jednym, niż wszystkie do jednego.

2. Ustawiaj punkt zbiórki bliżej minerałów, żeby nowe SCV były od razu bliżej. Musisz być po prostu szybszy, to ci przyjdzie z czasem, ci robotnicy nie powinni czekać, aż wydasz im rozkaz wydobywania.

3. Nie może istnieć taki SCV, który nic nie robi.

4. Generalnie stawianie Refinery przed Barracks nie ma sensu.

5. Absurdalne kolejkowanie jednostek - tego się w ogóle nie powinno robić, maksymalna dopuszczalna ilość jednostek w kolejce to dwie, z czym drugą dodajesz pod koniec robienia się pierwszej. Mało tego - w dwóch Barracks były po 4 jednostki, a w trzecim żadnej. Koszmar. To samo z Factory - jak chcesz robić dużo czołgów, to zrób więcej Factory - przynajmniej dwie.

6. Dobrze, że ulepszasz jednostki, ale powinieneś był wcześniej dostawić Science Facility i kontynuować.

7. Gdy masz przewagę, wybuduj nową bazę wydobywczą - jak najszybciej. Dzięki temu wybudujesz więcej fabryk i zalejesz wroga większą armią. Powinieneś był to zrobić najpóźniej przed piętnastą minutą, to już bardzo późno. Pod koniec twoje SCV jeździły ogromny dystans z minerałami do głównej bazy - jeśli tylko stać cię na Command Center, wybuduj je w miejscu na bazę - inaczej wydobycie mija się z celem.

8. Przeciw Zergom używaj Science Vesseli - inaczej Lurkery odeprą twój atak.

9. Atakowanie Queen's Nest to był kiepski pomysł - nie ma się co zastanawiać, niszcz to, co może ci zagrozić, czyli Sunken Colonies.

10. W czasie ataku w twojej bazie absolutnie nic się nie dzieje. Nie dorabiasz wojska, nie budujesz, nie dosyłasz posiłków. To najpoważniejszy błąd.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2010, 01:03:05 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
DhanSoul
Level 1-4
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #59 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:21:45 am »

Pierwszy raz grałem w tym najszybszym trybie, momentami nie ogarniałem xd. Co do tego Queen's Nest to wiem, wiem, oglądałem po walce powtórkę i sam się śmiałem.
Muszę jeszcze poćwiczyć podzielność uwagi, momentami to tragedia jest.
Nie rozumiem tylko, czemu nie mogą być po 4 jednostki w kolejce xd.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2010, 01:03:31 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 Drukuj 
« poprzedni następny »