StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 25, 2024, 06:20:41 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  Podstawy StarCrafta
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 Drukuj
Autor Wątek: Podstawy StarCrafta  (Przeczytany 29136 razy)
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #30 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:05:55 pm »

Nie, nie znowu. Po prostu, z quizu o fabule nikt by cię nie pobił, ale z samej rozgrywki wiesz mało. O fabule nic nie mówię, bo wiem tyle, że jest. Ty o rozgrywce też się nie wypowiadaj, bo też wiesz, że jest.
Siege Tanki nie są jedną z ważniejszych jednostek w armii Terrana, ale co do atutu, to masz rację. Najważniejsze jednostki w armii stanowią jej trzon. W TvZ są to mm, w TvP są to vulty, a w TvT to różnie, zależy od stylu gry twojego i przeciwnika (jak gra powietrze, to chyba nie będziesz cisnął na chama samych tanków).

A mówiąc o tym, że w TvZ nie trzeba używać tanków, miałem na myśli combo mm + vessele (czyli tak zwany SK Terran), a nie massówę vultów.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 07:15:14 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #31 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:18:49 pm »

W TvP vulty są trzonem armii?  ???

Powiedziałbym raczej, że Siege Tanki. Wielu graczy - np. Artosis - mówiło, że "TvP to tylko Tanki". W sumie mogę się z nimi zgodzić. Vulturami oczywiście też można wiele wskórać, ale czołgi to trzon armii. To one zadają obrażenia, podczas gdy Vultury mają "blokować" drogę, niszczyć tarcze, osłabiać Zealoty i rozstawiać miny. No i jeszcze pozostał harass.

Poza tym polecam zakończyć kłótnie dotyczące drobiazgów, jakichś przejęzyczeń, czy nieścisłości w wypowiedziach.  ::)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 07:01:45 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #32 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:25:31 pm »

Vulty stanowią o mobliności armii. Do tego miny, harras, blokada przed zetami itp. Sprinter, kiedy grał na mnie massówę tankami, robiąc tylko 12 vultów na harras, zazwyczaj przegrywał. Potem zaczął robić trochę więcej vultów, i już nie wystarczyło, że zrobię 1a2a3a gg no re.

Co do kłótni, to powiem tak. Jak mnie łapał za słówka, to fajnie. Teraz weszliśmy na teren, gdzie mam MEGA przewagę na SpeeDerem, więc ten już pisze, zamiast flame'ów, "czepiasz się".
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 07:03:12 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #33 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:26:33 pm »

Nie, no, przesadzasz. Tanki są jedną z najważniejszych jednostek u Terrana. Trzon armii nie stanowi często jeden rodzaj jednostek, tylko co najmniej dwa. W TvP masz i Vulty+Tanki jako podstawowy skład armii. Mech Terran na Zerga to masz Goliaty+Tanki.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 07:03:43 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Xel'Demon
Level 2-4
*
Wiadomości: 19


Pani Wielka OWN [PWO]


« Odpowiedz #34 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:29:21 pm »

Myślę, że te dywagacje nad tym, jak można fajnie zagrać bez Siege Tank'ów, albo jak robić sk Terrana, należy odsunąć na bok. Temat dotyczy osoby, dla której te skróty są pewnie zupełnie obce, a już zastosowanie takich taktyk w grze przyprawia o ból głowy. Na razie musi dojść do odpowiedniej fazy, uzyskać doświadczenie i wyuczyć się automatycznych reakcji na pewne zagrania. Bo wpajając mu na start super zaawansowane techniki, spowoduje się tylko fakt, w którym nie będzie wiedział, co zrobić, jeżeli pojawi się sytuacja nie przewidziana w danej taktyce.

Fakt, da się bez Siege Tank'ów grać, ale dla osoby, której radzimy, ta jednostka jest wręcz do przeżycia potrzebna. Dopiero, gdy ogarnie zabawy z trybem Siege Mode, to może zacząć stosować wyższe taktyki. Czyli mniej więcej tyle, jak to Xeron stwierdził.

Co do samego potrzebującego, po części rozpoznaje w nim swoje własne początki. :) To "nic nie robienie" to wg. mnie takie przestoje, aby się rozejrzeć, rozluźnić, popatrzeć, jak ładnie się to wszystko buduje. To taki nawyk po kampanii/kilku rundach z komputerem. Dodam od siebie, że posiadania 1k minerałów dłużej niż minutę, jest uważane za nietakt w przypadku bodaj Terrana. Trzeba z nim trochę pograć, i tyle :P .

PS: Kiedy pisałem ten post, nie widziałem trzech ponad moim własnym. Także do nich się nie odnoszę.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 07:07:29 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #35 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:35:35 pm »

Z tym nic nie robieniem, to bym sie nie rozpędzał. Koleś mial 89 APM :D.

EDIT. Z okazji, że dobiłem do 666 postów, pewnie długo nie napiszę :D. Ave Satan \m/ :P.
Zapisane

Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #36 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:35:52 pm »

Cytat: Tropheus
Vulty stanowią o mobliności armii. Do tego miny, harras, blokada przed zetami itp. Sprinter, kiedy grał na mnie massówe tankami, robiąc tylko 12 vultów na harras, zazwyczaj przegrywał. Potem zaczął robić trochę więcej vultów, i juz nie wystarczyło, że zrobię 1a2a3a gg no re.

To spróbuj z kimś wygrać samymi vultami (nie licząc cheesów).  ;)

Mówisz tutaj o skrajnościach. Nie można robić samych Siege Tanków albo samych Vulturów. Zawsze musi być kombinacja jednostek. Jednak spośród tych dwóch jednostek, trzonem armii są Siege Tanki. To one zadają większość obrażeń. Są drogie, wolno się produkują i przemieszczają, ale pełnią kluczową rolę podczas bitwy.

Vultury są tylko pomocą. Jak już mówiłem - służą do harassu, ściągania tarcz, osłabiania Zealotów, rozstawiania min. Szybko się przemieszczają, więc docierają od razu w formie posiłków. Ale to, że produkuje się ich więcej, nie czyni ich trzonem armii. Oczywiście, w każdej rozsądnie skonstruowanej armii, jest ok. 2 razy więcej Vulturów, niż czołgów (lub nawet więcej). Ale to jest spowodowane szybszą produkcją tych jednostek.

Maksymalnie upraszczając - cały gaz wydajemy na czołgi, a "nadwyżki" minerałów na Vultury.

Cytat: Devourer
Nie no przesadzasz. Tanki są jedną z najważniejszych jednostek u Terrana. Trzon armii nie stanowi często 1 rodzaj jednostek tylko co najmniej 2. W TvP masz i Vulty+Tanki jako podstawowy skład armii. Mech Terran na Zerga to masz Goliaty+Tanki.

Mogę się zgodzić, jednak czołgi są ważniejsze. Jeśli stracisz 12 Vulturów - szybko przyjadą nowe. Jak stracisz 6 czołgów, to może Cię to kosztować grę.

Cytat: Xel'Demon
Myślę, że te dywagacje nad tym, jak można fajnie zagrać bez Siege Tank'ów, albo jak robić sk Terrana, należy odsunąć na bok. Temat dotyczy osoby, dla której te skróty są pewnie zupełnie obce, a już zastosowanie takich taktyk w grze przyprawia o ból głowy. Na razie musi dojść do odpowiedniej fazy, uzyskać doświadczenie i wyuczyć się automatycznych reakcji na pewne zagrania. Bo wpajając mu an start super zaawansowane techniki, spowoduje się tylko fakt, w którym nie będzie wiedział, co zrobić, jeżeli pojawi się sytuacja nie przewidziana w danej taktyce.

Zgadzam się, ale dyskusja odbiegła trochę od pomagania Gornadzie (tak to się odmienia?). W sumie ten wątek poboczny nie jest zbyt ważny, ale warto go wyjaśnić.

Cytat: Xel'Demon
Fakt, da się bez Siege Tank'ów grać, ale dla osoby, której radzimy, ta jednostka jest wręcz do przeżycia potrzebna. Dopiero, gdy ogarnie zabawy z trybem Siege Mode, to może zacząć stosować wyższe taktyki. Czyli mniej więcej tyle, jak to Xeron stwierdził.

Dokładnie.  8)

BTW: Tro - masz 666 postów!  :D
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 07:07:00 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
gornada
Gość
« Odpowiedz #37 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:59:12 pm »

Ja z tej kłótni zrozumiałem tyle, że stosujecie inne taktyki, a co gdzie i na kogo niestety nie  :'(.

Tanki z vultami na Protossa, a na Zerga co? Bo zawsze ma w cholerę Scourge i mutów. Chyba najlepiej mieć naziemne jednostki przeciwlotnicze, jak goliaty i mariny.

P.S. Poradzi mi ktoś z Battle.net?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 07:08:25 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #38 dnia: Sierpnia 13, 2010, 11:02:00 pm »

Zależy. Ostatnimi czasy Terranie coraz częściej grają jednostkami mechanicznymi (tanki, Goliathy, vulty) na Zerga. Jednak ja jestem "staroszkolnym" graczem. Najlepsza moim zdaniem jest kombinacja Marines, Medyczek, Science Vesseli oraz Siege Tanków. Okazjonalnie można dorzucić kilka Firebatów (przeciwko Zerglingom).
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #39 dnia: Sierpnia 13, 2010, 11:03:59 pm »

Na muty najlepsze są Marines&Medics, z tym, że musisz mieć Stimpack i zasięg do Marines. Do tego potrzeba też odpowiedniego micro. Jest ono dość proste: używasz stima i całą grupką rinów targetujesz pojedynczego muta. Muty mają malutki dmg, więc im jest ich mniej, tym mniej szkód zrobią. Warto też postawić przy każdym wydobyciu 3-4 turrety.
Zapisane

gornada
Gość
« Odpowiedz #40 dnia: Sierpnia 14, 2010, 01:00:38 pm »

Co to jest micro i macro?
Zapisane
Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #41 dnia: Sierpnia 14, 2010, 01:07:15 pm »

Micro - kontrola jednostek. Na przykład: jeśli bronisz się przed Zergling rushem, to blokujesz drogę dla lingów SCVkami i odpowiednio manewrujesz Marines. To jest właśnie mikro.

Macro - kontrola bazy. Wydawanie surowców na fabryki, jednostki, ulepszenia.
Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #42 dnia: Sierpnia 14, 2010, 07:24:12 pm »

Siege Tanki nie są jedną z ważniejszych jednostek w armii Terrana, ale co do atutu, to masz rację.

Jak gdyby pijany z Papuasem gadał. Tu nie, tu jednak tak.

Najważniejsze jednostki w armii stanowią jej trzon.

I wszystko jasne. Problemem tutaj jest zagadnienie tzw. alternatywnych definicji.

A mówiąc o tym, że w TvZ nie trzeba używać tanków, miałem na myśli combo mm + vessele

O skuteczności piechoty w zwalczaniu Zerga też w swoich uwagach nadmieniłem. Zacznij ty wreszcie czytać, co ja właściwie piszę, zamiast zajmować się wyszukiwaniem potknięć.

Co do kłótni, to powiem tak. Jak mnie łapał za słówka, to fajnie. Teraz weszliśmy na teren, gdzie mam MEGA przewagę na SpeeDerem, więc ten już pisze, zamiast flame'ów, "czepiasz się".

Co do tej twojej "MEGA" przewagi, to bym polemizował. I nie, nikt cię w tamtym temacie nie łapał za słówka - miałeś w ramach dojrzałej dyskusji przytoczyć przyzwoite argumenty, i na ich poparcie dać solidne przykłady. A ty przytoczyłeś kilka śmiesznych wręcz sytuacji, poprzestałeś na tym (bo po co się wysilać, mam rozmówców gdzieś), po czym zacząłeś się oburzać, że inni ową śmieszność zauważyli.

Na muty najlepsze są Marines&Medics, z tym, że musisz mieć Stimpack i zasięg do Marines.

W zwykłej sytuacji tak. W kryzysowej większą rzeźnię wśród Mutali robią - w odpowiednio dużej ilości - fregaty Valkyrie.
Mnie w każdym razie w sytuacji, kiedy na moje siły wróg rzucił naraz ze cztery oddziały Mutów, niewiele pomogli Marines z Medicami, a nawet porozstawiane wieżyczki (posuwałem się naprzód z czołgami i SCV, i gdzie się dało, stawiałem Turrety, tak że kiedy oponent się zbliżał do Siege Tanków, musiał od razu uciekać przed ogniem wież). W analogicznej sytuacji, w innej grze, Valkyrie nie dały szans masie wrogich Mutali.




Ja z tej kłótni zrozumiałem tyle, że stosujecie inne taktyki, a co gdzie i na kogo niestety nie  :'(.

To akurat wymaga odrobiny dedukcji, a nie obeznania w slangu.

TvP - znaczy Terran przeciwko Protossowi
TvZ - znaczy Terran przeciwko Zergowi
TvT - znaczy Terran przeciwko Terranowi
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #43 dnia: Sierpnia 14, 2010, 10:24:33 pm »

SpeeDer, powiedz mi jedno: skąd możesz mieć wiedzę o rozgrywce SC, skoro sam mówiłeś, że nie lubisz grać w multi? Radzę ci przeczytać najpierw moje posty ze zrozumieniem, jak za trudno, to zapraszam na gg (w profilu), wtedy lepiej wytłumaczę, o co mi chodziło. Następna sprawa, Valkyrie. Tak, ale trzeba do tego mieć Armory. Grając samą piechotę z tankami i vesselami, nie stawia się Armory, bo to jest niepotrzebne. Irradiate też sobie świetnie radzi z mutami. Oczywiście, jeżeli gra się mecha vs Zerg, to Valkyrie są mile widziane, jeżeli nie chcesz ograniczać produkcji z factów tylko do golców. Co do twoich problemów z 4 oddziałami mutów, to cóż. Nie przeszkadzałeś Zergowi w ich produkcji, to potem się nie dziw, że muty cię miażdżą :D.

Resztę przemilczę, bo jak już mówiłem, nie wyszło mi z tamtymi argumentami za dobrze.
Atut i ważność to dwa zupełnie różne słowa.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:53:59 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

gornada
Gość
« Odpowiedz #44 dnia: Sierpnia 15, 2010, 03:20:32 pm »

Zerg ma często pełno Scourge, więc na muty nie można Valkirii, bo Biczewniki lecą. Co stosować na Scourge?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2010, 12:54:41 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 Drukuj 
« poprzedni następny »