StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 20, 2024, 09:56:07 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  Podstawy StarCrafta
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6 Drukuj
Autor Wątek: Podstawy StarCrafta  (Przeczytany 29134 razy)
Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #15 dnia: Sierpnia 12, 2010, 05:46:04 pm »

Zrób 12 Battlecruiserów i wygrasz.
Zapisane

gornada
Gość
« Odpowiedz #16 dnia: Sierpnia 12, 2010, 09:14:21 pm »

Taaa.... 12 Battlecruiser, no bo co to dla mnie, tak mało :D.
Musiałbym chyba zbudować 12 Starportów, żeby to się wszystko zbudowało w miarę szybko ;P.
P.S. Ale tak w miarę mi dobrze szło, co nie? :).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 12, 2010, 11:09:55 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #17 dnia: Sierpnia 13, 2010, 12:01:04 am »

Cytuj
Battlecrusaider

Padłem.
Żeby z Krążownika Liniowego zrobić Bojowego Krzyżowca... gratuluję, nie uśmiałem się tak od czasu, kiedy ktoś podczas meczu na BN wklepał "power overwhelming".

Co się zaś tyczy samego replayu...

Cały ten mecz mógł trwać o wiele krócej. Jest dla mnie niepojęte, że o ile na początku grałeś całkiem agresywnie, to później guzdrałeś się niemiłosiernie i przeciągałeś rozgrywkę, pozwalając się atakować Lingami, zamiast po prostu wykończyć dogorywającego przeciwnika. Popełniasz też wiele innych błędów, charakterystycznych dla newbie, ale po kolei:

- na początku psioczyłbym na kompletny brak wstępnego zwiadu. Zazwyczaj wysyła się na samym początku jednego peona, żeby zwiedził okolicę i odkrył położenie bazy wroga. Później z twoim zwiadem też bywało nienajlepiej, przez co nie wiedziałeś, że masz wrogą bazę wręcz pod nosem.
- miło, że odparłeś rusha, ale dało się to zrobić z mniejszymi stratami. Można było od razu kazać przyblokować Lingi grupą SCV, żeby Marines pozabijali ich szybciej z bezpiecznego dystansu. Zamiast tego wysłałeś najpierw samych Marines i pozwoliłeś ich sobie wybić, a dopiero potem SCV.
- nie zbudowałeś Comsat Station. Zaowocowało to brakiem detektorów w walce z Lurkerami.
- po zbudowaniu Factory NATYCHMIAST należy dobudować Machine Shop, ewentualnie drugie Factory i dopiero wtedy Machine Shop. Bez Machine Shop nie masz dostępu do Siege Tanków, które są jedną z ważniejszych jednostek w arsenale Terran. Nie masz też dostępu do ulepszeń, które pozwalają w pełni wykorzystać Vulture'y.
- praktycznie w ogóle nie korzystałeś w tym meczu z Siege Tanków. Przecież bez nich armia Terran to żadna armia. Zamiast tego ładowałeś w oddziały Vulture'ów. No dobra, to faktycznie dobre jednostki, zwłaszcza przeciw tym o rozmiarze small (dostają 100% obrażeń), ale ich trzeba umieć używać. Ty nie umiesz. Nie potrafisz stosować Spider Mines, nie stosujesz też najbardziej podstawowych taktyk z Vulture'ami. Zamiast tego po prostu ślesz je naprzód, bez żadnej strategii.
- w trakcie gry twoja taktyka nie ewoluuje, że tak powiem. Wciąż robisz te oddziały piechoty (no dobra, piechota przeciw Zergom się sprawdza - ale oni potrzebują jakiegoś wsparcia) i Vulture'y. Siege Tanków, jak już mówiłem, nie stosowałeś praktycznie wcale, jak gdybyś był ślepy na możliwości owych jednostek. Zbudowałeś Physics Lab, ale w twoim Starporcie (dlaczego zbudowałeś tylko jeden?) nie powstał ani jeden Battlecruiser. O tym, że nie używałeś też żadnych specjali, nie wspomnę.
- masz niezłe wydobycie, stale expujesz (i dbasz o ochronę nowo zakładanych baz), ale nie umiesz w ogóle inwestować. Pod koniec gry miałeś na koncie sumy pięciocyfrowe (ponad 25000 minerałów!). Tymczasem fabryki stały, nie budowałeś nowych Starportów ani Factory, nie dbałeś też o opracowywanie na bieżąco technologii.
- to, że nie umiesz używać komendy attack move, już wiemy
- masz za wolny timing. Budowa Factory dopiero w osiemnastej minucie meczu. No i oczywiście na długo stało to Factory puste, bez Machine Shop. A kiedy go wreszcie zbudowałeś, zamiast najpierw opracować Siege Mode, marnujesz czas na Ion Thrusters (nie wspomnę o Spider Mines, bo to przydatne ulepszenie - ale tylko wtedy, gdy się chce i umie zrobić z tego użytek; a ty nie umiesz, jak już się rzekło, chcieć też ci się rzadko kiedy chciało).
- obrona twoich baz jest mało szczelna, co czyni je podatnymi na atak np. Mutaliskami. Ale to groźne jest raczej w multi.

To tak z grubsza.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #18 dnia: Sierpnia 13, 2010, 12:13:16 am »

To o BC, to była taka ironia co do podobnego tematu.

Dobra, więc tak. Po pierwsze, musisz pograć jednak z kimś na BN. Wyjaśniłby Ci pare podstaw, takich jak podstawowe buildy, co, do czego służy  itp.. Po drugie - tak z ciekawości -, jak grasz przeciwko Protossowi, czy Terranowi, też używasz ciągle "bio" (Marines, Medics, Firebaty) unitsów? Trzy: służę pomocą. Mam trochę czasu, więc mógłbym Ci te podstawy wytłumaczyć. Terranem nie gram, ale się wie co nieco :).

Co do repa. Mogłeś to zakończyć przed 30 minutą.
Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #19 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:09:29 am »

- praktycznie w ogóle nie korzystałeś w tym meczu z Siege Tanków. Przecież bez nich armia Terran to żadna armia.

Tu wychodzi właśnie Twoja wiedza (lub jej brak) na temat rozgrywki SC:BW. Chciałem zauważyć, że Terran potrafi sobie rewelacyjnie radzić w TvZ bez Siege Tanków, ale tu potrzeba świetnego micro, którego jednak Gornada w ogóle nie posiada :D.

Wracając do repa. Odpalałem go 3 razy, żeby mieć pewność, że to nie rep jest zepsuty, ale to Ty rozesłałeś robotników do minsów w 17 sekundzie Oo. Za mało SCV, robisz je CAŁY czas. Może z początku nadwych nie było, ale za to robiłeś kolejki! W budynku powinna być MAX (!) jedna jednostka produkująca się, i na chwilkę przed jej ukończeniem dodajesz kolejną.
Za późno Depota postawiłeś, nie miałeś supply na riny, mogłeś mieć jednego rina więcej do obrony przed lingami (albo nawet 2). Comsaty MUSZĄ być, bo jak odkryjesz zakopane lury albo DT?
Rozbawiło mnie, jak wleciałeś Wraithami do expa Zerga, w którym były tylko oversy (to są zergowskie detektory, jakbyś nie wiedział) i użyłeś Cloack na Wraithach :D.
Ogólnie to binduj armie, czyli zaznacz grupkę jednostek, kliknij ctrl+1 (i tak do 0), a potem możesz spokojnie wysyłać jednostki, klikając 1a2a3a4a5a6a7a8a9a0a. Bez bindowania daleko nie zajdziesz.
Co do macro, to jest hm... <milczy>. 3 raxy na całą grę, bo komp tak gra. Stary, jak masz tylko wolne 150 minsów, których nie będziesz jak miał spić, to stawiasz kolejnego raxa. Nie kolejkuj, bo to nie sprawi, że będziesz miał więcej armii. Przecież i tak może się produkować tylko jedna jednostka w jednym budynku.

EDIT. Ustawiaj rally pointy z budynków produkcyjnych. I zagrałem TvZ na kompa. Obejrzyj, zobacz jak ja gram, wyciągnij wnioski, jak coś, to pisz :D.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 09:48:38 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

gornada
Gość
« Odpowiedz #20 dnia: Sierpnia 13, 2010, 12:59:55 pm »

Cytuj
3 raxy na całą grę, bo komp tak gra. Stary, jak masz tylko wolne 150 minsów, których nie będziesz jak miał spić, to stawiasz kolejnego raxa
Nic nie zrozumiałem. Co to raxy, minsy? I jak "spić"?
Cytuj
ale to Ty rozesłałeś robotników do minsów w 17 sekundzie Oo.
?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 09:48:57 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Barol
Level 4-4
*
Wiadomości: 86


« Odpowiedz #21 dnia: Sierpnia 13, 2010, 01:18:17 pm »

Minsy - Minerały, kryształy
Rax - potocznie Barracks
Spić - "zbić nadwyżkę", chodzi o to, żeby ciągle wydawać kasę, którą wydobywasz na początek, jak nie będzie przewyższać, powiedzmy, 1000, będzie nieźle, ciągle musi się produkować coś, robić upgrady, stawiać nowe bazy wydobywcze - Expy.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 09:49:33 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #22 dnia: Sierpnia 13, 2010, 01:20:51 pm »

Cytuj
ale to Ty rozesłałeś robotników do minsów w 17 sekundzie Oo.
?

Chodzi o to, że zacząłeś grać dopiero w 17 sekundzie. Nic wcześniej nie zrobiłeś, nie wiem jak, może wystartowałeś grę, a potem się napiłeś.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 09:49:41 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #23 dnia: Sierpnia 13, 2010, 02:31:58 pm »

Może pooglądaj na YouTubie troche VOD-ów. Przydają się :).
Zapisane

SirRaspberry
VIP
*
Wiadomości: 354


Krystal fan


« Odpowiedz #24 dnia: Sierpnia 13, 2010, 07:29:53 pm »

Od 15 minuty non stop miałem w głowie pytanie: Jak ty tu krfa wygrałeś. Potem przypomniałem sobie, że to komp. Bez urazy, ale każdy gracz, który gra więcej niż tydzień, zabiłby Cię samymi tymi lurami z expa.
Nie graj z komputerem, bo jak się nauczysz grać na niego, to będzie ci potem bardzo ciężko (w drugą stronę to działo dużo lepiej...) grać z jakimkolwiek człowiekiem. Piszę to z dobrego serca :/.
SpeeDer się rozpisał, jak poprawisz to, co on tam wymienił, będzie lepiej.

Aha, weź ty mi powiedz, co robiłeś od 45 do 75 minuty -_-' ? Poważnie się pytam.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 09:50:41 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

And that's to say "thank you".
gornada
Gość
« Odpowiedz #25 dnia: Sierpnia 13, 2010, 07:44:42 pm »

Dobra, nie oszczędziliście mnie  :D.
Z Battle.net mam jakieś problemy. Jak tworzę konto, to pisze, że już jest taki nick, jaki wybrałem. Jak dodaję liczby i albo ["i albo"? Co to, u diabła, jest?] wszystko losowe, to też tak pisze.
Wiem, że kiedyś dawno miałem konto na Battle.net. Jak próbowałem je odrestaurować, to mówił, że wysłał e-mail, a na skrzynce nic nie ma :(.

P.S.
Cytuj
Może pooglądaj na YouTubie troche VOD-ów. Przydają się
Podasz jakieś linki?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 09:52:41 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #26 dnia: Sierpnia 13, 2010, 07:55:05 pm »

Speeder się rozpisał, jak poprawisz to co on tam wymienił będzie lepiej.

Ja bym część z jego wypowiedzi pominął, bo nie jest to zbyt rzeczowe. Bez tanków da się grać na Zerga no problem. Scout jest po to, żeby wiedzieć co przeciwnik robi, a nie gdzie jest (na mapie na 2 graczy nie scoutujesz Der_Speeder?). Z tym expowaniem to też nie było rewelacji. Expy były zdecydowanie za późno, a do tego SCV za mało miałeś. Timing można mieć dobry albo zły, na pewno nie za późny.
Polecam pooglądać kilka repów i vodów z gier profesjonalnych graczy z Korei albo najlepszych graczy poza Koreą. Jak chcesz, to pisz na gg (u mnie w profilu), to pogadamy.
Polecam również rejestracje na www.iccup.com - ściągnij również iccup launchera.
http://www.youtube.com/watch?v=6_qqxPysnL8 <- Pierwszy vod, którego obejrzałem. Od tego zaczęła się moja przygoda z b.netem :D. Do tego Tasteless to świetny komentator, bo dużo tłumaczy co i jak, aby i słabsi gracze oraz Ci, którzy mają niewiele wspólnego z SC, mogli zrozumieć co dzieje się na ekranie :).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 08:03:19 pm wysłana przez tropheus » Zapisane

Tomasz
Level 5-1
*
Wiadomości: 112



WWW
« Odpowiedz #27 dnia: Sierpnia 13, 2010, 08:54:04 pm »

To mój pierwszy post poza działem "O sobie". Mam nadzieję, że będzie przydatny. Chciałem się odnieść do wypowiedzi Speedera. Z większością jego punktów się zgadzam, chciałbym tylko je trochę uzupełnić.

Cytat: Der_SpeeDer
- na początku psioczyłbym na kompletny brak wstępnego zwiadu. Zazwyczaj wysyła się na samym początku jednego peona, żeby zwiedził okolicę i odkrył położenie bazy wroga. Później z twoim zwiadem też bywało nienajlepiej, przez co nie wiedziałeś, że masz wrogą bazę wręcz pod nosem.

Tropheus słusznie dodał, że ważne jest przede wszystkim, co robi wróg, a nie to, gdzie jest. Zwiadowcę trzeba w bazie wroga utrzymać jak najdłużej się da. Dzięki temu poznasz jego taktykę i przygotujesz na to kontrę.

Jesteś początkujący, więc nie spodziewam się, żebyś robił teraz niesamowite kontry, czy utrzymywał przez kilka minut zwiadowcę, ale już teraz warto zacząć próbować.

Cytat: Der_SpeeDer
- miło, że odparłeś rusha, ale dało się to zrobić z mniejszymi stratami. Można było od razu kazać przyblokować Lingi grupą SCV, żeby Marines pozabijali ich szybciej z bezpiecznego dystansu. Zamiast tego wysłałeś najpierw samych Marines i pozwoliłeś ich sobie wybić, a dopiero potem SCV.

Dokładnie. Ten punkt łączy się z tym, co Speeder powiedział wcześniej - zwiadem. Powinieneś jak najszybciej widzieć, co robi wróg. Rush nie powinien Cię wtedy zaskoczyć. Widząc nadciągające Zerglingi, możesz zablokować rampę 3-4 SCVkami podczas gdy Marines będą strzelać z bezpiecznego dystansu. W taki sposób Twoje jednostki są dużo silniejsze.

Jeśli grasz na mapie bez rampy, to sztuczka również działa, ale nie tak skutecznie. Trzeba wtedy większej ilości SCV. Ustaw je "w linii", żeby Zerglingi miały zepsuty pathfinding, przez co więcej czasu zajmie im dobiegnięcie do Marines. W tym czasie dostaną bardzo dużo obrażeń od Marines i będą znacznie osłabione.

Cytat: Der_SpeeDer
- nie zbudowałeś Comsat Station. Zaowocowało to brakiem detektorów w walce z Lurkerami.

Jeśli chodzi o detekcję, to staraj się ją ograniczyć głównie do Turretów/Science Vesseli. Comsat powinien być do tego celu używany w ostateczności, gdy wróg zagrał szybkie Lurkery np. z 2 Hatchy. Staraj się raczej używać "skanu" do sprawdzania wrogich baz.

Jeśli wróg gra normalnie, czyli Mutaliski->Lurkery, to powinieneś mieć Science Vessela "na czas". Jeśli wróg gra pierw Lurkery, to możesz okazjonalnie użyć "skanu". Szybkie Lurkery wymagają większej inwestycji ze strony wroga, jednak mogą mu przynieść szybki sukces. Im dalej w grę, tym bardziej poczuje on skutki ekonomiczne takiego zagrania. Dlatego w przypadku szybkich Lurkerów nie ma co się bawić w atakowanie wroga. 2-3 bunkry na przedpolu + 2-3 wieżyczki (do detekcji) powinny spokojnie odeprzeć każdy frontalny atak. On będzie do tyłu z ekonomią, więc powinieneś po prostu pozostać na swoim miejscu i wymakrować lepszą armię.

Cytat: Der_SpeeDer
- po zbudowaniu Factory NATYCHMIAST należy dobudować Machine Shop, ewentualnie drugie Factory i dopiero wtedy Machine Shop. Bez Machine Shop nie masz dostępu do Siege Tanków, które są jedną z ważniejszych jednostek w arsenale Terran. Nie masz też dostępu do ulepszeń, które pozwalają w pełni wykorzystać Vulture'y.

Zgadzam się. Poza tym grając Marines & Medics, Vultury są raczej nieprzydatne, więc robi się od razu Siege Tanki. No chyba, że to późne late game i Zerg przesadza z Ultraliskami i "cracklingami".

Cytat: Der_SpeeDer
- praktycznie w ogóle nie korzystałeś w tym meczu z Siege Tanków. Przecież bez nich armia Terran to żadna armia. Zamiast tego ładowałeś w oddziały Vulture'ów. No dobra, to faktycznie dobre jednostki, zwłaszcza przeciw tym o rozmiarze small (dostają 100% obrażeń), ale ich trzeba umieć używać. Ty nie umiesz. Nie potrafisz stosować Spider Mines, nie stosujesz też najbardziej podstawowych taktyk z Vulture'ami. Zamiast tego po prostu ślesz je naprzód, bez żadnej strategii.

Równocześnie zgadzam się z Tobą i Tropheusem.  ;) Z jednej strony, faktycznie są skuteczne taktyki opierające się na "M&M", które nie przewidują używania Siege Tanków. Jest to tzw. "SK Terran". Dlatego Tropheus ma rację.

Z drugiej strony, SK Terran to naprawdę zaawansowana taktyka wymagająca bezbłędnego makro i dobrego mikro. Krótko mówiąc - dla zaawansowanych. Dlatego, Gornada, na razie lepiej jednak rób te czołgi.  ;)

Cytat: Der_Speeder
- w trakcie gry twoja taktyka nie ewoluuje, że tak powiem. Wciąż robisz te oddziały piechoty (no dobra, piechota przeciw Zergom się sprawdza - ale oni potrzebują jakiegoś wsparcia) i Vulture'y. Siege Tanków, jak już mówiłem, nie stosowałeś praktycznie wcale, jak gdybyś był ślepy na możliwości owych jednostek. Zbudowałeś Physics Lab, ale w twoim Starporcie (dlaczego zbudowałeś tylko jeden?) nie powstał ani jeden Battlecruiser. O tym, że nie używałeś też żadnych specjali, nie wspomnę.

Racja. Dodam tylko, że Battlecruisery nie są w tym MU zbyt dobrym pomysłem (poza późnym late game przy ogromnej ilości surowców).

Cytat: Der_SpeeDer
- masz niezłe wydobycie, stale expujesz (i dbasz o ochronę nowo zakładanych baz), ale nie umiesz w ogóle inwestować. Pod koniec gry miałeś na koncie sumy pięciocyfrowe (ponad 25000 minerałów!). Tymczasem fabryki stały, nie budowałeś nowych Starportów ani Factory, nie dbałeś też o opracowywanie na bieżąco technologii.

Jest to bardzo ważny punkt. Co z tego, że będziesz miał bardzo dużo surowców, jeśli nic z tego nie wynika? Powinieneś mieć co najmniej kilka fabryk (mówię tu o wszystkich budynkach rekrutacyjnych, nie tylko Factory), które cały czas by rekrutowały jednostki. Krótko mówiąc - surowce powinny być "przekute" w armię i ulepszenia, bo inaczej inwestowanie w bazę nie ma sensu.

Cytat: Der_SpeeDer
- to, że nie umiesz używać komendy attack move, już wiemy

 :D

Cytat: Der_SpeeDer
- masz za wolny timing. Budowa Factory dopiero w osiemnastej minucie meczu. No i oczywiście na długo stało to Factory puste, bez Machine Shop. A kiedy go wreszcie zbudowałeś, zamiast najpierw opracować Siege Mode, marnujesz czas na Ion Thrusters (nie wspomnę o Spider Mines, bo to przydatne ulepszenie - ale tylko wtedy, gdy się chce i umie zrobić z tego użytek; a ty nie umiesz, jak już się rzekło, chcieć też ci się rzadko kiedy chciało).

To najważniejszy ze wszystkich punktów. Musisz oglądać replaye lepszych od siebie i "wyciągnąć" z tego jakąś taktykę. Albo spróbuj odnaleźć jakiś "strategy guide", wyczytaj na Liquipedii - cokolwiek.

Nie można grać całkowicie bez planu. Musisz mieć mniej więcej przećwiczone (najlepiej na pustej mapie) pierwsze kilka minut meczu, tzw. "opening". Dalej również powinieneś znać swój build-order na dość dobrym poziomie. Nie można grać spontanicznie na zasadzie: "podczas gry się coś wymyśli".

Poza tym trenowanie jakiegoś "strata" pomoże Ci rozwinąć mechanikę, szczególnie makro. To BARDZO ważne, jeśli chcesz grać lepiej.

Główną różnicą pomiędzy graczem na poziomie D, a C (na ICCup) jest to, że ten drugi ma znacznie lepsze makro. Nie ważne, jak ten pierwszy kombinuje i ile mądrych postów przeczytał na forum. Ten drugi zawsze po prostu zaleje go masą jednostek.


Cytat: Der_SpeeDer
- obrona twoich baz jest mało szczelna, co czyni je podatnymi na atak np. Mutaliskami. Ale to groźne jest raczej w multi.

Gdy trenuję jakąś strategię, zazwyczaj sprawdzam różne ustawienia budynków na pustej mapie. Mając zapamiętane najbardziej dogodne miejsca, unikam gaf w stylu budynków, które blokują przejście jednostkom, albo wieżyczek, które nie dosięgają wroga.

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.  ;)
Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #28 dnia: Sierpnia 13, 2010, 09:58:13 pm »

Tu wychodzi właśnie Twoja wiedza (lub jej brak) na temat rozgrywki SC:BW. Chciałem zauważyć, że Terran potrafi sobie rewelacyjnie radzić w TvZ bez Siege Tanków, ale tu potrzeba świetnego micro

Może nie zauważyłeś, ale takie spostrzeżenie też zawarłem (że samymi Vulturami można nakopać do dupy, i to solidnie, ale trzeba umieć, podczas gdy on nie umie w ogóle). Poza tym to, że MOŻNA sobie poradzić bez Siege Tanków, nie zmienia w żaden sposób faktu, że są jedną z ważniejszych jednostek, jakie mają do dyspozycji Terranie i jeden z atutów tej rasy.

Scout jest po to, żeby wiedzieć co przeciwnik robi, a nie gdzie jest (na mapie na 2 graczy nie scoutujesz Der_Speeder?)

Doprawdy, czepiasz się słówek. Nie użyłem słowa "robi", więc oczywiście chodzi tylko o samo położenie bazy (notabene - zakładanie expa pod nosem oponenta z poczynaniami gracza się bezpośrednio wiąże, ale co tam).

Timing można mieć dobry albo zły, na pewno nie za późny.

I znowu.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
SirRaspberry
VIP
*
Wiadomości: 354


Krystal fan


« Odpowiedz #29 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:03:21 pm »

I znowu robi się dyskusja (a jakże... offtop) i czepianie się słówek. W kolejnym temacie. Od tego jest priv, chłopaki.

Gornada, chcesz pograć 1/1?

Edit: Będę liczył posty waszej ambitnej dyskusji... 1... 2... 3...4...5...
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2010, 02:24:25 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

And that's to say "thank you".
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6 Drukuj 
« poprzedni następny »