StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 19, 2024, 02:09:37 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  Opóźnione działanie Triggerków
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: Opóźnione działanie Triggerków  (Przeczytany 4095 razy)
Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« dnia: Lipca 19, 2010, 04:40:27 pm »

Mam problem z pewną mapką. Wszystkie Triggerki działają z opóźnieniem  ???. To wygląda mniej więcej tak:

Mam triggerek o warunku: "Elapsed scenario time is at least 221 game seconds.". Po wspomnianych 221 sekundach gra się zatrzymuje (prawidłowo) i... czeka, zamiast polecieć dalej i wyświetlić dialog. Po minucie pojawia się pierwsze "transmission". Znowu minuta przerwy i drugie "transmission" itd. aż do zakończenia działania triggera.

Dzieje się tak z każdym triggerkiem TYLKO w tej mapce (triggery w innych mapach działają normalnie). Nie rozumiem, dlaczego tak się dzieje... wszystko w edytorze wygląda dobrze, a w grze są jakieś przerwy w działaniu. Jeśli ktoś wie, o co biega, to prosiłbym o pomoc. Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to reinstalacja StarCrafta, ale może ktoś już się z tym spotkał i wie, gdzie jest błąd.
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2010, 12:22:24 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Belwar
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #1 dnia: Lipca 19, 2010, 08:15:34 pm »

Daj mapkę do wglądu to i błąd się rychło powinien znaleźć ;>
Zapisane
Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #2 dnia: Lipca 19, 2010, 09:15:53 pm »

Ja bym wolał się trochę wstrzymać z wysyłaniem mapki. To ostatnia mapka do mojej drugiej kampanii i sam rozumiesz że nie chcę pokazywać zakończenia  ;). Mapka ma wymiary 192x192 Twilight. Triggerów trochę w niej jest, ale chyba nie na tyle żeby mi komp nie wyrabiał... xd. Może to problem tego, że mam SC sprzed formatu dysku C, więc reinstalacja gry rozwiąże problem (jutro spróbuję) ale dziwi mnie jednak to, że inne mapki (również takie, w których zrobiłem sporo triggerów) działają bez problemu.
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2010, 12:23:05 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #3 dnia: Lipca 19, 2010, 11:04:29 pm »

Cytuj
ale dziwi mnie jednak to, że inne mapki (również takie, w których zrobiłem sporo triggerów) działają bez problemu.

Więc problem tkwi w triggerach. Bo innego wyjaśnienia nie widzę...
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2010, 12:23:30 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #4 dnia: Lipca 20, 2010, 12:29:07 am »

Ilość triggerów nie ma nic do rzeczy.

Radziłbym dokładnie przejrzeć istniejące triggery i sprawdzić, który jest odpowiedzialny za blokowanie danego skryptu. Podejrzane to te z actionem "wait".

Przypomina mi to sytuację z jednej z mapek z mojej kampanii (tej spośród jeszcze nie publikowanych). Ustawiłem w bazie Beacon i chciałem, żeby działa się rzecz X oraz rozlegał dźwięk, jak tam przylezie Drone z kryształem. I tu nastąpiły całe dnie męczarni - trigger ów w ogóle nie chciał działać. Łaziłem trutniem po tym świecącym cholerstwie, i nic się nie dzieje. To znaczy czasem się udawało, ale zdawało się to zależeć tylko od humoru kompa.
I wiesz, co się okazało? Że akcję ową blokował po prostu trigger, który "spawnował" Protossowi, przeciwko któremu grasz, parę jednostek przy Warp Gate w jego bazie, przy akompaniamencie stosownego dźwięku. Spawny owe były rozdzielone w czasie za pomocą actiona "wait", więc komp po prostu czekał - zamiast odpalić trigger z Beaconem od razu po przyniesieniu nań kryształu - aż czas przed pojawieniem się nowych jednostek u wroga wreszcie upłynie i tym samym komp będzie miał "wolną chwilkę".
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
oOldXman
Level 6-1
*
Wiadomości: 211



« Odpowiedz #5 dnia: Lipca 20, 2010, 02:40:24 am »

Akcja "wait" spowalnia działanie nie tylko innych akcji w tym samym triggerze, ale też cale inne triggery, które są niżej na liście triggerów. Najlepszym wyjściem byłoby zastąpić "wait" "Death Countami" i "Hypper Triggerami".
Zapisane

Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #6 dnia: Lipca 20, 2010, 11:29:45 am »

Dzięki Wam za pomoc  :).
Nie wpadłbym na to, że "wait" działa na wszystkie Triggerki będące niżej na liście. Nigdy nie zwracałem uwagi na ich kolejność. Teraz już działa tak, jak powinno.
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2010, 10:45:54 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
oOldXman
Level 6-1
*
Wiadomości: 211



« Odpowiedz #7 dnia: Lipca 20, 2010, 10:02:34 pm »

Nie ma sprawy. Jak masz jeszcze jakiś problem to pisz. Gdyby się nie dało rozwiązać jakiegoś problemu bez publicznego ujawniania mapy to w takiej sytuacji możesz mi taką mapę prywatnie podesłać (zawsze mniej ludu zajrzy w jej bebechy czytaj triggery :D). Oczywiście w stu procentach pewien nie jestem, że uda mi się pomóc.
Zapisane

Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »