Co sprawia, że Colossus jest wart swojej ceny? Czy Lance Termiczne są silniejsze niż się to wydaje?Moim zdaniem, Colossus jest najbardziej efektywny, gdy występuje w ilości większej niż jeden. Trzy „sztuki” zdają się być dobrym rozwiązaniem, szczególnie przeciw Terranom. Medivaki leczą w bardzo szybkim tempie, lecz tylko jeden cel w danej chwili. Przeciwko grupie Marines ze wsparciem Medivaca, pojedynczy Colossus nie zdziała właściwie nic, gdyż obrażenia będą szybko leczone. Z trzema Colossusami, Marines zginą od jednego ataku, uniemożliwiając skuteczne leczenie. Jeden Colossus jest dobry w zmiękczaniu celów, lecz ze względu na szybkie leczenie z Medivaców i regenerację Roachy, to może nie wystarczyć. W takich wypadkach, musisz zabijać jednostki jednym „pociągnięciem”. Gdy to osiągniesz, będziesz mógł zadać poważne obrażenia każdej armii, szczególnie z ulepszeniem zasięgu.
Co myślisz o mechanice ataku Colossusa? Statystyki można dopasować do balansu, lecz istnieją obawy o to, że obecna forma ataku jest zbyt sytuacyjna. Czy Twój zespół rozważał wzmocnienie jej w jakikolwiek sposób lub dodanie większej dawki kontroli do sposobu ataku?
Mimo, że obecnie promień wizualnie prezentuje się w różnych wariantach, obrażenia zadawane są wszystkim jednostkom w prostej linii, w tym samym czasie. Linia ta, zależeć będzie od pozycji, z której atakujesz, więc Colossusowi należy poświęcić sporo uwagi.
Nie powiedziałbym również, że jest to jednostka sytuacyjna, gdyż sprawdza się zarówno w matchupie z Zergiem, jak i z Terranem. Gdy gracze będą dostosowywać i kontrować wrogie strategie w tych matchupach, Colossus z pewnością będzie obecny na polu bitwy.
Jak działa Molekularna Dyslokacja (Molecular Displacement) Nullfiera? Słyszałem, że wystrzeliwuje wiązkę energii i zadaje dodatkowe obrażenia jednostkom tego samego typu. Możesz podać jakieś szczegóły?
Molekularny Rozrywacz jest nową umiejętnością, testowaną u Nullifiera. Jednostka ta strzela psionicznym pociskiem, który przeskakuje między jednostkami tego samego typu maksymalnie 10 razy, zadając 10 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu. Czyli używając tej zdolności na 2 Marines (40HP każdy, bez ulepszenia), obaj szybko by zginęli. Gdyby było 3 Marines, 1 by zginął, a pozostawił 2 kolejnych z 10HP. Obecnie zdolność „kosztuje” 125 energii.
Wciąż słyszę o Sejsmicznym Uderzeniu (Seismic Thumper) – zdolności Nighthawka (Jestem pewny, że nigdy tego nie widziałem). Prawdopodobnie zdolność ta, ma powstrzymywać Zergów przed zagrzebywaniem się. Jakieś detale?
Sejsmiczne Uderzenie nie jest już dostępne w multiplayer, lecz wstępnie zdolność ta spowalniała jednostki w swoim zasięgu o 50% (nawet sojusznicze). Jedynym sposobem na powstrzymanie tego, było poczekanie, aż Sejsmiczne Uderzenie zniszczy się samo.
Czy Drony Celownicze mają ograniczony czas życia? Wyglądają również na niewidoczne – czy namierzona jednostka jest jakoś szczególnie wyróżniona, by móc stwierdzić, że została nacelowana?
Dron Celowniczy jest podobny do Auto-Wieżyczki (Auto Turret) pod tym względem, że nie ma ograniczonego czasu życia. W chwili obecnej jego koszt to 50 p. energii, a liczba punktów życia – 120 (wszystko to oczywiście jest balansowane). Dron może namierzyć naraz tylko jedną jednostkę, zwiększając o 50% otrzymywane przez nią obrażenia. Dwa Drony nie mogą celować w tą samą jednostkę. Jako, że unoszą się w powietrzu, są niewidoczne i nieruchome, mogą stanowić dobre wsparcie obrony przyczółka, wzmacniając siłę ataku wieżyczek. Mimo, że drony są niewidzialne, będzie można zobaczyć czerwony laser ustawiony na danym celu i w ten sposób zorientować się, że te jednostki są używane.
Źródło:
http://www.sc2armory.com/Tłumaczenie: Deimos0