StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 19, 2024, 04:01:35 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft 2
| |-+  Dyskusje ogólne
| | |-+  Starcraft 2 - podstawy
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: Starcraft 2 - podstawy  (Przeczytany 5598 razy)
prophet
Level 1-2
*
Wiadomości: 1


« dnia: Marca 06, 2010, 10:03:13 pm »

Witam wszystkich forumowiczów  ;)
Jestem Prophet, jak łatwo zauważyć nowy użytkownik tego forum. Założyłem tutaj konto z nadzieją, że jacyś pro wyjadacze w sc:bw będą w stanie odpowiedzieć na moje, prawdopodobnie, oczywiste pytania związane z sc2.

Ogólnie rzecz biorąc jestem, a raczej byłem graczem warcraft 3 frozen throne. Starcrafta 2 wyczekiwałem wraz z pojawieniem się informacji, że się pojawi (czyli jakieś 2 lata temu) ;)

Co tu dużo rzec. Beta keya nie posiadam jak na razie, więc pozostaje mi oglądać fpvody na youtubie i powtórki oraz od niedawna - grać vs komputerowe AI.

Jak na razie grywam randomem, żeby poznać sobie mechanikę danych ras. Nawet wykminiłem własne build-ordery. Co ciekawe, w niektórych fpvodach wydaje mi się, że gracze mają gorsze openingi (tak to się fachowo pisze?) niż ja.

No, ale to się zmieniło. Odkąd obejrzałem reppack Ravena z turnieju ZOTAC, poczułem się jak zbity pies ^^.


Mam parę pytań odnośnie sc2 właśnie:
1) Ile Probów/SCV/Dronek powinno przypadać na 1 kryształ i ile potrzeba, żeby zapewnić optymalne wydoycie w "gazowni" (nie wiem czy mnie zrozumiecie, widzicie w wc3 było tak, że w kopalni musiało być 5 robotników - więcej to było marnowanie ich sił, a mniej to było po prostu zbyt mało by obsłużyć daną kopalnię)?
2) W powtórkach widziałem, jak niektórzy gracze robią cały czas robotników, aż mają ich niebotycznie dużo -  niemal na pewno za dużo i moim zdaniem trwonią siłę roboczą, nie rozumiem co to zagranie ma na celu?
3) Jak wiele baz wydobywczych powinno się maksymalnie posiadać? Chodzi mi o takie, które są w pełni "samowystarczalne". Po prostu jak najlepiej pogodzić wojsko z ekonomią?


To na razie tyle pytań z mojej strony. Jak mi wpadną do głowy jakieś nowe to z pewnością je tutaj zamieszczę. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Marca 09, 2010, 07:37:20 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
deimos0
Newsman
*
Wiadomości: 251


Light's champion in stronghold of darkness


« Odpowiedz #1 dnia: Marca 07, 2010, 12:09:12 am »

1. Obecny trend skłania się ku 2-3 robotnikom na każdy mineral patch. Przy większej ilości efektywność nie wzrasta znacząco, więc panuje przekonanie, iż to jest ilością optymalną (gaz to nadal 3 robotników na każdą Rafinerię/Assimilator/Extractor).
2. Jeśli robią ich dużo tak po prostu - jest to bezcelowe i z czasem nie przynosi oczekiwanych korzyści (w Brood War miało to sens np. u Protossa). Sytuacją, kiedy można sobie pozwolić na nadprodukcję jest to, gdy będziesz transferował robotników do ekspansji.
3. Bazę zakładasz wtedy, gdy czujesz, że jesteś przygotowany na to militarnie, albo gdy np. odeprzesz pierwszy atak przeciwnika. Możesz zaryzykować i założyć bazę wcześniej, ale wtedy musisz przygotować się na ewentualność trudnej walki. Poza tym, kolejnych baz nigdy za mało (choć obecnie w SC2 mówi się, że już 2 w pełni obsługiwane trudno całkowicie wykorzystać, bo tworzą się nadwyżki), dlatego zajmuj kolejne choćby po to, żeby Twój przeciwnik tego nie zrobił (oczywiście należy pamiętać o zabezpieczeniach, bo nie zakładamy bazy dla samego założenia).
« Ostatnia zmiana: Marca 07, 2010, 12:15:52 am wysłana przez deimos0 » Zapisane

"There is no greater burden than choosing who to save" - Kamahl, Fist of Krosa
Jendi_
Level 3-4
*
Wiadomości: 46


« Odpowiedz #2 dnia: Marca 07, 2010, 01:46:58 am »

Odmienny pogląd - robi się Probe'y aż do oporu, nieprzerwanie, potem z maina przesyłasz do naturala nadmiar itd. Mogę zaszpanować, że mam key i faktycznie najwięcej miałem 2 expy + main, a w BW to po po 5, 6 baz się miało.
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2010, 02:10:10 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
deimos0
Newsman
*
Wiadomości: 251


Light's champion in stronghold of darkness


« Odpowiedz #3 dnia: Marca 07, 2010, 08:02:24 am »

Na tl.net ktoś pomierzył wydajność peonów i wyszło, że optymalnie jest 2-3. Tyle, że zgadzam się - nadmiar zawsze idzie przecież do expa ;) Kwestia jeszcze tego Jendi, czy częściej stawiasz Gatewaye czy WarpGate'y - te drugie lubią produkować nadwyżki przez brak queing ;). Inna sprawa, że obecnie wciąż dość ciężko dojść do late game i faktycznie mieć tych baz tyle, ile w BW - mapy również wydają się być dużo mniejsze.
Zapisane

"There is no greater burden than choosing who to save" - Kamahl, Fist of Krosa
Jendi_
Level 3-4
*
Wiadomości: 46


« Odpowiedz #4 dnia: Marca 07, 2010, 03:58:34 pm »

1. Sap ma chyba klucz, o ile wiem; wie więc więcej od ciebie, Tropheusie :).
2. Deimosie0 - stawiam częściej Gate'y, bo jestem do nich przyzwyczajony.
3. Do gazu zawsze 3 się daje.
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2010, 02:11:46 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Imb
Level 3-5
*
Wiadomości: 54


SCA jest ZŁE!


WWW
« Odpowiedz #5 dnia: Marca 08, 2010, 01:16:16 am »

Nie wiem, czy dokładnie przeczytaliście pierwszy post, ale prophet tak między wierszami przyznał, że gra na piracie:
Cytuj
grać vs komputerowe AI.

Jak narazie grywam randomem,

A piratom chyba nie pomagacie? ^.^


Der_SpeeDer: słusznie. Zamykam.
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2010, 02:12:52 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »