StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 28, 2024, 10:48:28 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  StarCraft X-tra Editor
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: StarCraft X-tra Editor  (Przeczytany 2787 razy)
mateusz
Gość
« dnia: Marca 01, 2010, 02:53:16 pm »

Mam dwa pytania dotyczące tego programu i jedno ogólne co do mapmakingu.
1. StarCraft X-tra Editor ma 5 wersji:
- Classic Mode
- P12 Mode
- Base Mode
- Alternative Mode
- Special Mode
Pytanie brzmi - Czym one dokładnie się różnią?

2. Jakie nowości wprowadza StarCraft X-tra Editor od StarEdita?
Na razie odkryłem tylko dwie:
- większe pole dla tiggerów i odpraw
- maksymalny poziom ulepszeń zwiększony z 3 do 255

3. Czy jest taka możliwość w którymś z tych edytorów, że:
a) na początku misji są dostępne 4 budynki, a po wykonaniu określonych celów dostępne będą 2 nowe...
b) np. Zealot u jednego komputera nosił by pewną nazwę, a u humana lub innego kompa inną...

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2010, 03:53:30 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
oOldXman
Level 6-1
*
Wiadomości: 211



« Odpowiedz #1 dnia: Marca 02, 2010, 12:39:06 am »

1. -

2.
Pozwala stawiać jeden budynek na drugim, są dodatkowe "jednostki", takie jak jajo Zergów, zebrane minerały czy zebrany gaz i kilka innych, pozwala na ustawienie koloru tekstów czy nazw jednostek. O ile dobrze pamiętam w X-tra jest parę nowych skryptów. Jest wiele pomniejszych usprawnień ułatwiających robienie map - przynajmniej mnie się dużo lepiej bawiło w X-tra Edicie.

Podsumowując: X-tra Edit jest wygodniejszy i daje większe możliwości, choć jest tak prosty jak StarEdit.

3.
a) Niby nie można, jednak można zrobić specjalny system dzięki Triggerom, który sprawi, że w danym momencie będzie możliwe posiadanie dwóch nowych budynków. Mówię tutaj o liczbie dodatkowych (dla przykładu) Supplyek, lub o liczbie całkowicie nowych budynków (dla przykładu) Starportu , którego wcześniej nie można było posiadać.
b) Nie można, chyba że robisz mapę typu chodzonka. Na takiej mapie się nie buduje tylko trzeba na przykład dojść jakąś jednostką do konkretnego punktu. Na tego typu mapie możesz po prostu wykorzystać Fenixa wyglądającego jak Zealot, możesz mu zmienić życie, atak i tak dalej, żeby był prawie jak normalny Zealot. Innego sposobu nie ma.

Popraw mnie ktoś jeśli się mylę.
Zapisane

Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »