StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Maja 24, 2022, 06:53:51 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft 2
| |-+  Beta
| | |-+  Beta SC2 - Pytania
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 Drukuj
Autor Wątek: Beta SC2 - Pytania  (Przeczytany 21508 razy)
Negro
Abaddon
Administrator
*****
Wiadomości: 173


The Armageddon is coming...


« dnia: Lutego 22, 2010, 01:30:11 am »

Jako że poprzedni temat miał służyć zbieraniu życzeń i propozycja a pojawia się coraz więcej pytań zakładam drugi temat. Możecie w nim (i najlepiej tylko tu) zadawać konkretne pytania o jednostki, umiejętności, rozgrywkę. Proszę tylko, aby nie były to pytania typu jak zdobyć klucz czy jak się gra, ale aby dotyczyły one konkretnych zagadnień w samej grze.
Co kilka postów będę starał się odpowiedzieć na możliwie wszystkie pytania.
Zapisane

oOldXman
Level 6-1
*
Wiadomości: 211



« Odpowiedz #1 dnia: Lutego 22, 2010, 01:36:19 am »

1. Powiedź Negro tak z doświadczenia; czy to ulepszenie Marines, tarcze które dają im +10HP są warte zainwestowania w nie? I czy Reaperzy są coś warci bez Jet Packów?

2. I... czy nie uważasz, że Nexus, który już na początku gry może sam na siebie "rzucić" Chormo Boosta jest co najmniej trochę nie fair? Terran ma 8 SCV, a Protoss 16 i jeszcze SCV podczas budowy jest do niczego, a Probe tylko przywoła i może dalej kosić minerały. W tej sytuacji to, że Zealot jest droższy i wolniej się produkuje od Marinesa, ale lepszy jest kompletnie zatracone, bo droższy i zarazem wolniejszy w produkcji znikają. Na pewno później już to się tak nie rzuca w oczy, ale na starcie wydaje się dawać nieocenioną przewagę. Nie jestem pewien czy zrozumiale to wytłumaczyłem.

3. Jak właściwie działają Drop Pody? W sensie - stawiasz dobudówkę do Command Center, w tej dobudówce robisz Drop Poda i kiedy się zrobi rozkazujesz Marinesom pakować się do środka jak do Dropshipa? Gdzie to budujesz? Jaką ma pojemność? Co jest wymagane? Mogą wejść tam jakieś jednostki oprócz Marinesów, na przykład czołgi? Drogie to jest? Na filmiku prezentującym Terran wygląda to co najmniej zaje-superowo :).

EDIT: Negro jakie uczenie się złych nazw <_<? Pisałem posta o 1:30 w nocy i przez pomyłkę mi się "m", a nie "n" wcisnęło.
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2010, 01:12:36 am wysłana przez oOldXman » Zapisane

SirRaspberry
VIP
*
Wiadomości: 354


Krystal fan


« Odpowiedz #2 dnia: Lutego 23, 2010, 09:04:48 pm »

Powiedz jak wygląda cloak. Czy tak jak w jedynce można dojrzeć je (niewidzialne jednostki) gołym okiem? A jeżeli tak czy bardzo się rzucają w oczy?
Zapisane

And that's to say "thank you".
Jendi_
Level 3-4
*
Wiadomości: 46


« Odpowiedz #3 dnia: Lutego 24, 2010, 10:26:10 pm »

Pytanie: Czy da się zmieniać skróty klawiszowe? Czy ze względu na większe wymagania gry trzeba mieć także lepsze łącze? Czy SC2 nie zrobił się za bardzo połączeniem Warhammera: 40.000 DOW z Supreme Comander :D?
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2010, 11:31:21 pm wysłana przez Negro » Zapisane
Negro
Abaddon
Administrator
*****
Wiadomości: 173


The Armageddon is coming...


« Odpowiedz #4 dnia: Lutego 24, 2010, 11:12:01 pm »

Tarcze Marines
Terranami jeszcze nic więcej nie grałem, toteż ciężko stwierdzić mi to na podstawie jakichkolwiek eksperymentów technicznych. Jednak, jeżeli gramy dużą ilością piechoty to oczywiste wydaje się zrobienie tego ulepszenia. Dodaje to ponad 20% punktów życia więcej. W wielu przypadkach natomiast nawet takie ilości potrafią przesądzić o losach bitwy. Czyli reasumując - Tak, o ile gramy piechotą. W przeciwnym razie można to sobie darować.

Chrono Boost
(nie Chormo Boost - nie uczcie się od początku błędnych nazw)
Po pierwsze porównanie 8 SCV i 16 Probów jest błędne, bo po zastosowaniu Chrono Boost budynek produkuje 50% szybciej, czyli 1,5 raza szybciej, a nie 2 razy, tak jak to sugerujesz. Z jednej strony masz rację, jednak nie należy zapominać, że w porównaniu z SC1 dużo się tu pozmieniało. Podczas gdy Zergowie mają szybko dostęp do Roachy, Terranie do Reaperów to Protossi muszą mieć jakąś szansę na wybronienie się z tego typu rushy. Obecnie Zergling rush nie ma już sensu ze względu na Chrono Boosta, jednak w przypadku starć z wyżej wymienionymi jednostkami potrzebujemy już Stalkerów oraz detektora (w przypadku Roachy). A jak wiadomo tech w przypadku Protossa tani nie jest.
Dlatego tez odpowiem, że nie, Chrono Boost nie daje dużej przewagi, ale wyrównuje szanse. Potwierdza to fakt, że Protossi też przegrywają i to często we wczesnych fazach gry.

Drop Pody
Powiem krótko - nie ma ich.
To co mogłeś przypadkiem widzieć na screenach to pojemnik, w którym spada z nieba MULE - wygląda on tak samo jak kiedyś Drop Pody.

Cloak
Tak, nadal możliwe jest dostrzeżenie tego charakterystycznego "zawirowania powietrza". Jednak ze względu na to, że obecnie mamy do czynienia z bardziej szczegółową grafiką, i to grafiką 3D moim zdaniem trudniej zwrócić uwagę na takie jednostki, jeżeli nie wie się gdzie ich szukać.
Tak to wygląda w praktyce (screeny):
4 Dark Templarów => http://www.scarea.pl/news/images/cloak_unit1.jpg
Ghost => http://www.scarea.pl/news/images/cloak_unit2.jpg

Skróty klawiszowe
Nie, w chwili obecnej nie ma takiej możliwości.

Łącze internetowe
Ciężko mi to jednoznacznie stwierdzić nie testując gry na wielu różnych łączach, ale mam wrażenie, że nie, a przynajmniej nie jest to różnica znaczna. nie zauważam żadnych lagów podczas gry na średniej jakości łączu.
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2010, 12:39:21 am wysłana przez Negro » Zapisane

Belwar
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #5 dnia: Lutego 26, 2010, 11:14:42 am »

1. Czy osłabienie Siege Tanka wprowadza jakieś wyraźne zmiany (ale opłacalny to chyba jest w dalszym ciągu...)?

2. Zasięg Ghosta wynosi 6 i nie ma możliwości ulepszenia? Zdolność Snajperstwo ma jakiś większy zasięg?

3. Co jest twoim zdaniem najlepszą terrańską bronią przeciwlotniczą? W jedynce były Goliathy, a później Valkirie, tu natomiast osłabiono Batka, jeśli chodzi o cele powietrzne. Viking daje radę? Czy może trzeba się bawić w te Drony od Ravena? ;>
Zapisane
Garnithron
Level 1-3
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #6 dnia: Lutego 28, 2010, 01:18:49 pm »

Tak, a ja mam jedno bardzo ważne pytanie, a mianowicie czy wygląd jednostek, budynków, menu itp. wskazuje na to że SC II wyjdzie w drugim kwartale 2010? Wiem, że to trudno ocenić, bo Blizz (nasz ukochany) zazwyczaj mówi "When it`s done"

Chcem się też ze wszytkimi przywitać bo to mój pierwszy post tutaj i mam nadzieję, że nie ostatni ;)
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #7 dnia: Lutego 28, 2010, 02:15:11 pm »

1. Czy osłabienie Siege Tanka wprowadza jakieś wyraźne zmiany (ale opłacalny to chyba jest w dalszym ciągu...)?

Ze względu na ogromną ilość kontr jest nieopłacalny (chociażby 1 Immortal z ulepszeniem do tarcz rozwali 4 siege tanki).
Zapisane

Mardok
VIP
*
Wiadomości: 111



« Odpowiedz #8 dnia: Lutego 28, 2010, 02:52:17 pm »

Dlaczego Ghost ma 100 punktów życia. Przecież powinien być lekką jednostką.
Zapisane


"Jeżeli przeciwnik gra somewhat 3 Gate 1 base all-in, nie techuj na siłę."
Rafikozor
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #9 dnia: Lutego 28, 2010, 05:55:53 pm »

Brakuje zasadniczej informacji, złamano betę i można już grać z AI ;) Negro czemu nie ma newsa? :D

Negro: Bo SCA nigdy nie popierało i nie będzie popierać piractwa w żadnej formie, a tym bez wątpienia jest łamanie tego typu zabezpieczeń. Konice tematu.
« Ostatnia zmiana: Lutego 28, 2010, 06:32:52 pm wysłana przez Negro » Zapisane

Negro
Abaddon
Administrator
*****
Wiadomości: 173


The Armageddon is coming...


« Odpowiedz #10 dnia: Marca 01, 2010, 03:59:59 pm »

Ghost
Nie ma możliwości ulepszenia (zwiększenia) zasięgu Ghosta.
Tak, Snajperstwo (Snipe) ma większy zasięg. Na oko jest to ok 9.
Czemu jednostka ta ma 100 HP? Otóż NIE JEST to jednostka lekka. Taką w piechocie Terran jest Marine. W tej kwestii Ghost jest zbliżony do casterów innych ras - przykładowo High Templar ma 40 HP + 40 tarcz.

Siege Tank
Osłabienie czołgu na pewno ma wpływ na rozgrywkę. Obecnie zapora kilku czołgów w trybie Siege nie jest już przeszkodą nie do przejścia.
Tropheus jednak nie ma racji, mówiąc, że jednostka ta jest całkowicie nieopłacalna (teoria sobie, praktyka sobie). Fakt - Immortale są niemal dosłownie nieśmiertelne w starciu z czołgami, jednak nikt nie wysyła do walki samych czołgów. Wystarczy wsparcie piechoty i już Protoss nie ma tak łatwo. Przykładowo Marines bardzo sprawnie radzą sobie z Immortalami. Ewentualnie dodać można kilka Helionów, które bardzo dobrze sprawdzają się w walce z Zealotami.

Broń przeciwlotnicza Terran
Viking bez wątpienia jest bardzo dobrą jednostką przeciwlotniczą, z tym, że przeznaczoną do niszczenia celów opancerzonych. Wystarczy zaledwie kilka Vikingów by poradzić sobie z Void Rayami, Carrierami, Brood Lordami czy nawet Mothershipem. Problemem mogą byś jednak jednostki lekkie, w starciu z którymi Vikingi padają jak muchy. Jednak jednostki takie są zaledwie 3 - Mutalisk, Phoenix, Banshee. W tym przypadku konieczne jest wsparcie, najlepiej piechoty - grupa Marines z Medivakami jako wsparciem powinna sobie w takiej sytuacji bez problemów poradzić.

Data wydania
Nie można tutaj sugerować się wyglądem jednostek czy budynków. Te elementy są właściwie już ukończone. W tej chwili największym problemem jest balans i błędy techniczne gry. Beta właśnie ma posłużyć do wyeliminowania dysbalansu i tych błędów. Opierając się na ostatnich wypowiedziach Blizzarda (BlizzCast 13) wywnioskować można, że wersja pudełkowa w sklepach znajdzie się w okolicy wakacji. Jednka nadal nic nie jest pewne na 100%.

Zaczynam czuć się jak Karune...  ;D
Zapisane

Garnithron
Level 1-3
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #11 dnia: Marca 02, 2010, 08:08:24 pm »

Mam pytanie. Czy ulepszenie do Battlecruserów (do życia) będzie miało jakiś większy wpływ na rozgrywkę i czy w ogóle będzie się opłacało to kupować? Przy Marines 10 HP to dużo - około 20%, ale 25 HP przy BC to jakieś, jeżeli będzie miał 550 HP, 4.5% :)
Zapisane
oOldXman
Level 6-1
*
Wiadomości: 211



« Odpowiedz #12 dnia: Marca 03, 2010, 03:50:43 am »

1. Czy Banelingi mają Splash Atak (atakują obszarowo)? Nie ma jak się przypatrzeć, bo na filmikach zawsze w grupach są i nie widać tego.

2. Czy Roache przemieszczają się pod ziemią zupełnie tak samo jak na ziemi? Chodzi mi to czy pod ziemią wolniej się ruszają, albo widzą mniejszy obszar czy coś, cokolwiek? Jeżeli pod ziemią jest to samo co na ziemi to fajne buty :), trochę zajeżdża mi to imbalancem...
Zapisane

Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #13 dnia: Marca 08, 2010, 09:13:43 am »

Moje pytanie: Jaki masz nick na BN2, Negro? I w jakiej lidze grasz?

Xman -z tego, co wiem, Banelingi nie mają splasha. A Roache zasuwają całkiem sprawnie ^^.


Der_SpeeDer: ile razy mam powtarzać, do licha ciężkiego, że nazwy własne z gry piszemy z dużej litery? Ponadto - nad prawą krawędzią spacji, obok litery "m", jest taki guzik - służy on do stawiania PRZECINKÓW.
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2010, 02:15:26 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
Negro
Abaddon
Administrator
*****
Wiadomości: 173


The Armageddon is coming...


« Odpowiedz #14 dnia: Marca 08, 2010, 04:21:15 pm »

Baneling
Tak, Banelingi posiadają splash i to duży (w sensie zadają duże obrażenia celom przyległym). Splash nie rani własnych jednostek.

Roach
Będąc zakopanym Roach porusza się trochę wolniej niż po powierzchni (około 70% prędkości bazowej). Warto dodać, że podczas poruszania się pod ziemią obowiązują go te same "ograniczenia" co na powierzchni, czyli nie może przejść przez klify czy budynki, tak więc ominięcie terrańskiego walla nie jest możliwe.

Nick w grze
Swój pełny nick podawałem w jednym z pierwszych newsów dotyczących bety: Unseen.sca.
Co do lig: brązowa w 1v1; złota w losowym 2v2.

Battlecruiser HP
Garnithron, nie mam totalnie pojęcia o co pytasz. W grze nie było i nie ma żadnego ulepszenia zwiększającego ilość punktów życia Battlecruisera.
« Ostatnia zmiana: Marca 09, 2010, 12:21:18 am wysłana przez Negro » Zapisane

Strony: [1] 2 Drukuj 
« poprzedni następny »