StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 28, 2024, 08:07:52 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  Miejsce dla was
| |-+  Mapki, kampanie
| | |-+  USURPATION - Nowa kampania
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 3 4 Drukuj
Autor Wątek: USURPATION - Nowa kampania  (Przeczytany 39394 razy)
Ghoster
Level 3-5
*
Wiadomości: 52


Przewrócić kulkę...


« dnia: Stycznia 21, 2010, 07:55:24 pm »

Witam wszystkich, od pewnego czasu zacząłem się zastanawiać nad prostą, ale bogatą w fabule, kampanią do SC, i doszedłem do wniosku, że zrobię parę misji, a potem się zobaczy. Przed wami tak więc prezentuję pierwszą misję, w której gramy Konfederacją. Z.D.Z. po przegranej wojnie nad Char przybyło do systemu Venom Vectoria, w którym, jak się okazało później, potajemnie stworzył swoje nowe imperium Arcturus Mengsk, ale on nie będzie ważną częścią samej kampanii. Mapę umieściłem na speedyshare, żeby nie zaśmiecać serweru niedokończoną mapą, ponieważ ciągle walczę z pewnym wkurzającym błędem na mapce 1, dotyczącym pojawiania się błędu, mimo dobrego działania triggeru. Byłbym wdzięczny za ewentualną pomoc, ale to już na PW, żeby nie spamować.
Nowe mapki będą się pewnie pojawiac średnio 1 na 3 dni, bo więcej czasu nie mam, a i moje obietnice są często... No cóż, ci co zaglądali do tematu "Chaos", wiedzą o co chodzi.
Tak więc miłego grania.

http://www.speedyshare.com/files/20476206/Usurpation_1-1.rar
Zapisane

Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #1 dnia: Stycznia 21, 2010, 08:06:23 pm »

Ściagnąłem plik, po czym okazało się, że jest uszkodzony.

Mapę umieściłem na speedyshare, żeby nie zaśmiecać serweru niedokończoną mapą, ponieważ ciągle walczę z pewnym wkurzającym błędem na mapce 1, dotyczącym pojawiania się błędu, mimo dobrego działania triggeru.

Co do tego "dobrego działania triggeru" to radzę nie być aż takim pewnym siebie. Mnie też się nieraz wydawało, że złe działanie mapy to wyłączna wina kompa, a nie moja, bo ja wszystko zrobiłem dobrze. I wiesz co? Zazwyczaj się okazywało, że jednak coś zrobiłem źle.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Ghoster
Level 3-5
*
Wiadomości: 52


Przewrócić kulkę...


« Odpowiedz #2 dnia: Stycznia 21, 2010, 09:08:43 pm »

Hmm... Uszkodzony? Jakim cudem?
http://www.speedyshare.com/files/20478788/Usurpation_1-1.rar - A teraz? Ewentualnie w załączniku dodam jeszcze.

Co do triggeru - Chodzi mi raczej o to, iż trigger działa jak należy, wszystko pokazuje się dobrze, beacon trafia w dobre miejsce i podczas gry nic złego się nie dzieje, ale mimo to pisze, że jest błąd. Walczę z tym cały czas.
Zapisane

Belwar
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #3 dnia: Stycznia 22, 2010, 03:13:06 pm »

Odradzałbym wklejanie mapek, gdy masz dopiero jedną (i to niezupełnie ukończoną). Potem może się okazać, że jednak coś poszło nie tak i będą lecieć ciche bluzgi pod adresem autora ;>

Co do samej mapy: briefing ciekawy, bogaty w szczegóły i dopracowany. Potem jednak mocno się rozczarowałem, bo przecież mapa to tylko chodzenie na północ (potem trochę na południe) i rozwalanie naszymi Marinami innych Marinów (tak, wiem, są też Goliathy, a u wroga parę innych jednostek :P).
I mimo tego, że błąd może nie być twoją winą, nie wolno mu znaleźć się na mapce, którą oddajesz do użytku ^^.

Czekam na kolejne części.
Zapisane
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #4 dnia: Stycznia 22, 2010, 04:49:21 pm »

Ja z kolei nie rozumiem, czemu tam jest mowa o Konfederacji?
Zapisane
SirRaspberry
VIP
*
Wiadomości: 354


Krystal fan


« Odpowiedz #5 dnia: Stycznia 23, 2010, 12:05:02 am »

No ja też nie bardzo to rozumiem ;/. UED nie równa się Konfederacja.
Zapisane

And that's to say "thank you".
Ghoster
Level 3-5
*
Wiadomości: 52


Przewrócić kulkę...


« Odpowiedz #6 dnia: Stycznia 23, 2010, 11:30:02 am »

Widać mam spore braki w znajomości fabularnej Starcrafta, a ostatnio ostro się za to wziąłem... Wstyd, muszę powiedzieć. Poprawię to gdy tylko skończę 2 misję, prawdopodobnie jeszcze dzisiaj.
Zapisane

sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #7 dnia: Stycznia 23, 2010, 11:31:10 am »

Jak umiesz się przyznać, to nie taki wstyd. ^^
Zapisane
Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #8 dnia: Stycznia 23, 2010, 12:28:03 pm »

Mapka na 10 minut i niestety muszę przyznać, że mało ciekawa. Ogranicza się JEDYNIE do "attack-move" i na tym koniec. Nie obfituje też niestety w jakieś zaskakujące wydarzenia. A tego typu mapy powinny. Dla przykładu:
 Jedna z map kampanii Zergów w SC. Na początku gracz dostał dwa Huntery i Kerrigan. Prawie przez cały czas coś się działo. Miałeś jakieś zamknięte Zergliny do uwolnienia czy mogłeś wpaść Sarą w pułapkę. Poza tym sama Kerrigan miała specjalne umiejętności przez co misja nie ograniczała się tylko do biegania i rozwalania przeciwników samymi Hydrami czy Zerglinami.
Mapka z SC: BW - kampania Protossów. W pierwszej misji mamy kilka Zealotów, Dragoonów i Zeratula. Samym Zeratulem można nieco wykosić przeciwników co już daje pewną satysfakcję   :D. Poza tym masz też bitwę Zealotów i Zergów czy Zergliny wyłażące z jaskiń.
    W Twojej mapce jest jedynie atak Zerglinów na północy. I tyle. Nie ma żadnych innych ciekawych sytuacji ani też możliwości wykazania się graczowi. Oto moja rada:
- daj graczowi mniej jednostek a za to pozwól w jakiś sposób wykazać się pomysłowością czy też zwyczajnie urozmaicić nieco grę
- zrób jeszcze co najmniej dwa triggerki które wprowadzą coś ciekawego
Dużym plusem jest dość ładnie i czytelnie wprowadzony tekst oraz wygląd terenu do którego nie mam żadnych zastrzeżeń. Fabuły nie oceniam ponieważ to tylko jedna mapa i ciężko cokolwiek na ten temat powiedzieć  ;D
Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #9 dnia: Stycznia 23, 2010, 03:16:51 pm »

Uweeech... no więc, ponieważ jak na złość znowu nie zabrałem do Łodzi płytki ze StarCraftem, nie mogłem w mapkę "na żywo" pograć. Z analizy w edytorze wysnułem jednak szereg wniosków.
Teren OK, gorzej z resztą...


- "Po tragicznej klesce Konfederacji w bitwie na platformie nad Char" - COOO? Że też nie mogę nikogo tutaj karać za takie brednie i herezje! >:( Konfederacja, na platformie nad Char? Jakim cudem udało ci się powiązać dwie totalnie różne frakcje (UED i Konfederację) i uznać, że to było to samo?
- „Zergowie ustapili, by zajac sie powstajaca na Char kolejna Nadswiadomoscia” - nowy Overmind? A z jakiej, cholewa, racji? Po kiego zbója Kerrigan miałaby pozwolić na stworzenie kolejnego Nadumysłu? Czy ty może w kwestii rozłamu w Roju Zergów też się totalnie nie orientujesz?
- O, yassss, bardzo to "chytry" plan Mengska, iż zamiast się wziąć za odbudowę Korhala, wymyślił sobie, że założy "nową potęgę" gdzieś na jakimś zadupiu. Jakby mu do reszty na mózg padło, to może i wpadłby na taki pomysł
- Ivan zwraca się do ADMIRAŁA, jak do swojego kolegi, mimo że dzieli ich kolosalna różnica rang.
- Jakim cudem z urwania się łączności bazą poznali, że "to nie jest taktyka Dominium"? A co to, oni rozwalają bazy tak, żeby skrzętnie uniknąć uszkodzeń radiostacji, czy innego sprzętu łącznościowego? Człowieku, ty weź się zastanów lepiej, zamiast walić bzdury o "zrywaniu łączności" przez wroga - skoro obiekt jest zniszczony, a tym samym zniszczone są wszystkie w nim urządzenia, w tym aparatura łącznościowa, to jasne, że kontakt z nim się urywa - i kwestia, kto ten obiekt niszczy, nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.
- Pojęcie „główni ludzie” jest głupie i głupio brzmi.

- Miło, że ktoś wreszcie stosuje schemat Blizzardowski w dialogach...
- … ale przećpywanie tekstu kolorkami jakości mapki WCALE nie podnosi.
- Nuda.
- Używasz z uporem maniaka dźwięku Transmission przy każdej kwestii. Co jest dodatkowym bezsensem z tego względu, że nie używasz triggera transmission (wymagającego dźwięku do działania)
- Z uporem maniaka używasz również zupełnie niepotrzebnych switchy.
- Lokacja „Ludzie Korhalu” też jest niepotrzebna.
- Do skryptów opartych na przemieszczaniu się jednostek do lokacji zdecydowanie bezpieczniej jest używać kategorii „men”, a nie „any unit”.
- Nuda... wspominałem o tym?


To tak z grubsza.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Ghoster
Level 3-5
*
Wiadomości: 52


Przewrócić kulkę...


« Odpowiedz #10 dnia: Stycznia 23, 2010, 06:10:34 pm »

Cytuj
- "Po tragicznej klesce Konfederacji w bitwie na platformie nad Char" - COOO? Że też nie mogę nikogo tutaj karać za takie brednie i herezje!  Konfederacja, na platformie nad Char? Jakim cudem udało ci się powiązać dwie totalnie różne frakcje (UED i Konfederację) i uznać, że to było to samo?
W tej kwestii nie mam nic na usprawiedliwienie i przyznaję się bez bicia, że do tej pory uważałem, że w oryginałce SC gra się UED, jedynie w "starszej szacie". Obiecuję to poprawić gdy tylko ukończę 2 mapę.

Cytuj
- „Zergowie ustapili, by zajac sie powstajaca na Char kolejna Nadswiadomoscia” - nowy Overmind? A z jakiej, cholewa, racji? Po kiego zbója Kerrigan miałaby pozwolić na stworzenie kolejnego Nadumysłu? Czy ty może w kwestii rozłamu w Roju Zergów też się totalnie nie orientujesz?
Na Char powstaje nowa Nadświadomość, ale nie jest to ta sama istota co za poprzednich dwóch razów. Jeśli w ogóle dotrę do tego etapu, zamierzam to wyjaśnić w kampanii poświęconej Kerrigan.

Cytuj
- O, yassss, bardzo to "chytry" plan Mengska, iż zamiast się wziąć za odbudowę Korhala, wymyślił sobie, że założy "nową potęgę" gdzieś na jakimś zadupiu. Jakby mu do reszty na mózg padło, to może i wpadłby na taki pomysł
Nie nową potęgę i nie na "jakimś zadupiu". Sektor Venom Vectoria to dawne siły Synów Korhalu, które jednak zostały zniszczone przez Zergów, ale nadal w okolicach błądziły niedobitki. *Być może* kiedyś to wyjaśnię, ale nie w kampanii o Dominium Terran, a jako mały temat w którejś misji. W każdym razie, po prostu przeniósł potajemnie swoje wojska do innego systemu, a pech chciał, że akurat tam trafiły siły U.E.D.

Cytuj
- Ivan zwraca się do ADMIRAŁA, jak do swojego kolegi, mimo że dzieli ich kolosalna różnica rang.
Ivan jest prawdopodobnie jednym z najlepszych dowódców Dyrektoriatu, gdyby nie fakt, że sam tego nie chce, mógłby być admirałem, ale wybrał taką a nie inną funkcję. Prócz tego, ci dwaj ziemianie są starymi przyjaciółmi.

Cytuj
- Jakim cudem z urwania się łączności bazą poznali, że "to nie jest taktyka Dominium"? A co to, oni rozwalają bazy tak, żeby skrzętnie uniknąć uszkodzeń radiostacji, czy innego sprzętu łącznościowego? Człowieku, ty weź się zastanów lepiej, zamiast walić bzdury o "zrywaniu łączności" przez wroga - skoro obiekt jest zniszczony, a tym samym zniszczone są wszystkie w nim urządzenia, w tym aparatura łącznościowa, to jasne, że kontakt z nim się urywa - i kwestia, kto ten obiekt niszczy, nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.
Czy gdziekolwiek wspomniałem coś o zniszczeniu bazy? Zerwano łączność, a wcześniejsze walki z Dominium potwierdziły, że oni przywłaszczają sobie stacje i wysyłają z nich wiadomości, że wszystko gra. To jest ogólne zdanie rady, nie każdy się z nim zgadza, tak samo jak Ivan, ale rozkazy jednak są rozkazami, które trzeba wykonać.

Cytuj
- Pojęcie „główni ludzie” jest głupie i głupio brzmi.
Hmm... Chodzi o fragment o czynnej służbie Lebiediewa na Venom IV? Jeśli tak, poprawię.

Cytuj
- Miło, że ktoś wreszcie stosuje schemat Blizzardowski w dialogach...
Szczerze mówiąc, sam wpadłem na ten pomysł...

Cytuj
- … ale przećpywanie tekstu kolorkami jakości mapki WCALE nie podnosi.
Ponieważ nie ma podnosić. Tekst wygląda inaczej, czyli świeżo. Nie musi być to dobre, musi być inne.

Cytuj
- Nuda.
Zastosuję się do wszystkich rad i najlepiej dodam do misji Ghosty + Mediców, a pod koniec Queen, a także parę pojazdów wroga, myślę, że mapa będzie przystępniejsza.

Cytuj
- Używasz z uporem maniaka dźwięku Transmission przy każdej kwestii. Co jest dodatkowym bezsensem z tego względu, że nie używasz triggera transmission (wymagającego dźwięku do działania)
Nie sądzę, żeby taki fajny, sekundowy dźwięk musiał być zarezerwowany dla opcji, której jako zwykły, szary mapmaker nie mogę użyć...

Cytuj
- Z uporem maniaka używasz również zupełnie niepotrzebnych switchy.
Ja z kolei nie widzę żadnego powodu by czepiać się sposobu tworzenia mapy. Liczy się efekt, nie przebieg prac. To, czy stworzę 2, 5 czy 100 switchy nie wpłynie nijak na mapę, jeśli wszystko będzie nadal wyglądać tak samo. Bardziej pochwalisz znanego Mapmakera, który kopiując jeden skrypt 100 razy stworzy świetną mapkę, czy paru nieznanych ludzi, którzy namęczą się wiele dni nad unikalnym systemem triggerów, który nie wniesie nic nowego do przeciętnej mapy?

Cytuj
- Lokacja „Ludzie Korhalu” też jest niepotrzebna.
Prawdopodobnie jest to pozostałość po jakimś usuniętym triggerze, niedługo zniknie.

Cytuj
- Do skryptów opartych na przemieszczaniu się jednostek do lokacji zdecydowanie bezpieczniej jest używać kategorii „men”, a nie „any unit”.
To także zmienię.

Dzięki za krytykę, ale gdyby jeszcze tylko ktoś mógł wyśledzić, gdzie w skrypcie pojawienia się Beacona po dotarciu do bazy jest błąd, byłbym niezwykle wdzięczny, ponieważ to chyba przerasta moje zdolności rozumowania...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 23, 2010, 06:41:57 pm wysłana przez Ghoster » Zapisane

Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #11 dnia: Stycznia 23, 2010, 06:48:09 pm »

Cytuj
Dzięki za krytykę, ale gdyby jeszcze tylko ktoś mógł wyśledzić, gdzie w skrypcie pojawienia się Beacona po dotarciu do bazy jest błąd, byłbym niezwykle wdzięczny, ponieważ to chyba przerasta moje zdolności rozumowania...

Co ? Jaki błąd ? Mi się normalnie Beacon pojawił w odpowiednim miejscu a po wejściu na niego było "Victory" więc chyba wszystko działa tak jak powinno.
Zapisane
Ghoster
Level 3-5
*
Wiadomości: 52


Przewrócić kulkę...


« Odpowiedz #12 dnia: Stycznia 23, 2010, 08:24:17 pm »

Błąd pojawia się przy wejściu do bazy emisyjnej, gdy wyskakuje komunikat o błędnym położeniu Beaconu, niestety, nie wiem co powoduje ten error.
Zapisane

Belwar
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #13 dnia: Stycznia 23, 2010, 09:35:27 pm »

Trigger nie powinien być przyporządkowany do all players, a do jednego gracza (w tym przypadku piątego).

Poradnik Ziuźka mówi, że:

"Ta akcja [create units] jest prosta, choć może przysporzyć trochę problemów. Tworzy ona ilość jednostek jednego typu na lokacji dla określonago gracza. Proste? Nie wtedy, gdy właścicielem Triggeru jest siła (patrz Podział Sił w I części), do której należą powiedzmy dwa gracze. Jeśli w Triggerze jest „stwórz 1 Marines dla gracza 1 gdzieś tam :)” i jeśli warunek zostanie spełniony, to gracz 1 otrzyma 2 Marinesów - ponieważ jest dwóch właścicieli Triggerów. Dlatego dbaj o to by ZAWSZE właścicielem Triggera z tą akcją był gracz pojedynczy a NIGDY siła."
Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #14 dnia: Stycznia 26, 2010, 11:37:25 pm »

Na Char powstaje nowa Nadświadomość, ale nie jest to ta sama istota co za poprzednich dwóch razów.

Czyli to jest Nadświadomość, ale nie jest Nadświadomość, no litości.

Nie nową potęgę

Przestaniesz się bezczelnie wypierać tego, co sam napisałeś, czy mam ci cytować briefing?

i nie na "jakimś zadupiu".

W porównaniu z Korhalem, jakiś zapomniany i zapuszczony system, gdzie kiedyś tam coś Korhole mieli, jest zadupiem, i to totalnym. Tylko idiota wpadłby na pomysł, żeby tam sobie nowe imperium budować (a to wprost wynika z tamtego tekstu), zamiast się wziąć za odbudowę Korhal.

Sektor Venom Vectoria to dawne siły Synów Korhalu, które jednak zostały zniszczone przez Zergów, ale nadal w okolicach błądziły niedobitki.

A gdzie jest o tym powiedziane w briefingu?

W każdym razie, po prostu przeniósł potajemnie swoje wojska do innego systemu

PO CO???

Ivan jest prawdopodobnie jednym z najlepszych dowódców Dyrektoriatu, gdyby nie fakt, że sam tego nie chce, mógłby być admirałem, ale wybrał taką a nie inną funkcję. Prócz tego, ci dwaj ziemianie są starymi przyjaciółmi.

Brzmi naiwnie. Zwłaszcza to pierwsze zdanie.

Czy gdziekolwiek wspomniałem coś o zniszczeniu bazy? Zerwano łączność, a wcześniejsze walki z Dominium potwierdziły, że oni przywłaszczają sobie stacje i wysyłają z nich wiadomości, że wszystko gra.

A gdzie było w briefingu powiedziane o wcześniejszych walkach?

To jest ogólne zdanie rady

Jakiej rady?

Ponieważ nie ma podnosić. Tekst wygląda inaczej, czyli świeżo.

Wygląda raczej tak, jakby się autor mapki chciał okropnie silić na oryginalność, ale niestety pojęcia nie miał zielonego, jak owo zamierzenie zrealizować.

Zastosuję się do wszystkich rad i najlepiej dodam do misji Ghosty + Mediców, a pod koniec Queen, a także parę pojazdów wroga, myślę, że mapa będzie przystępniejsza.

Nie, nie, NIE!
Ty nie masz więcej jednostek walić graczowi na drodze, ty masz tak przerobić tę mapkę, żeby się coś na niej DZIAŁO. Żeby się toto nie ograniczało do lezienia przed siebie i rozwalania tego, co napotkasz. Żeby zdarzenia skryptowe były. Żeby to było urozmaicone. A nie „dodam Ghosty i Mediców, no i trochę pojazdów”.

Nie sądzę, żeby taki fajny, sekundowy dźwięk musiał być zarezerwowany dla opcji, której jako zwykły, szary mapmaker nie mogę użyć...

Taki fajny dźwięk, używany notorycznie, bardzo szybko się przejada, a tylko odrobinę wolniej zaczyna irytować.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Strony: [1] 2 3 4 Drukuj 
« poprzedni następny »