StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 18, 2024, 07:50:49 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  Miejsce dla was
| |-+  Artykuły, opowiadania (Moderator: oOldXman)
| | |-+  [Dodane] Prawdziwy skill
« poprzedni następny »
Ankieta
Pytanie: Ocena artykułu
1 - 0 (0%)
2 - 0 (0%)
3 - 0 (0%)
4 - 1 (8.3%)
5 - 0 (0%)
6 - 1 (8.3%)
7 - 0 (0%)
8 - 4 (33.3%)
9 - 5 (41.7%)
10 - 1 (8.3%)
Głosów w sumie: 0

Strony: 1 [2] 3 4 Drukuj
Autor Wątek: [Dodane] Prawdziwy skill  (Przeczytany 32390 razy)
inrain
Newsman
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #15 dnia: Października 21, 2008, 12:29:51 pm »

Cześć Wam na nowym forum. Dobry temat do rozważań, choć wiele aspektów zostało "odgrzanych". Np. kwestia APM-u, która była omawiana setki razy.

Jeśli mogę się czymś pochwalić, to zrobię to teraz. Będąc na WCG stałem za plecami Draco, Tarsona w czasie gry. Jedno muszę przyznać, nikt nie ma takiej organizacji gry jak Draco, nikt poza Koreą. Czasami zdarza mi się klikać bezsensownie przyznam, ale to kwestia przyzwyczajenia albo nerwów ;p U Draco wszystko wyglądało bardzo płynnie, tak jak napisał ktoś wyżej, żadna probka nie miała prawa stać. W jednym z wywiadów Draco podkreślił, że właśnie tego się nauczył bedą w Korei. Jego gra naprawdę wyglądała perfekcyjnie.

Co do samego APM-u, to po raz kolejny powtórzę, że może i APM=/= skill, ale ma znaczenie. Taki ToT)Spawn( APM rzędu 100-140, a naprawdę jeden z lepszych polskich Terranów. Chciałem jednak zaznaczyć, ze w dobie dzisiejszych stratów, taktyk itp. Terran jest zmuszony do dużego APM-u, Terran jest rasą zdecydowanie najtrudniejszą, dlatego tylko najbardziej wytrwale trenujący terranie mogą coś osiągnąć. Rozmawiałem także z ex-mym.Ravenem na WCG i pytałem jak to jest z Terranem, czemu właśnie tą rasę wybrał i czy też wybierze Terrana w SC2. Odparł, że poświęcił tej rasie setki godzin treningu i żał mu było tego czasu. Przypomnę, że Raven, to najlepszy micrujący Terran poza Koreą (w okresie swojej świetności).

Posta chciałem zakończyć prostym, ale jakże szeroko pojętym zdaniem, które wspomniał juz Gotrek. Trening czyni mistrza. Aby grać przeciętnie trzeba grać dużo, aby grać dobrze trzeba grać i myśleć, aby grać bardzo dobrze trzeba być Koreańczykiem.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #16 dnia: Października 21, 2008, 02:49:10 pm »

IMHO NonY dorównuje Drako w tej kwestii. ;)

To nie jest tak, że Terran jest najtrudniejszą rasą w ogóle. Jest po prostu najbardziej wymagający mechanicznie (dlatego tylu Koreańczyków gra Terranem, ponieważ u nich każdy ma tak dobrą mechanikę, że rasa nie gra roli :P). Multitasking, APM, mechanika - to najważniejsze cechy Terrana. Granie Zergiem to wg mnie czysta matematyka i doskonalenie mikro, chociaż się na tym może nie znam. Protoss wymaga najwięcej obycia z różnymi strategiami, ale za to mechanika jest zauważalnie łatwiejsza (dla słabszych graczy czyt. foreignerów) niż u Terrana.

Poza tym zgadzam się z tobą, InRain. :)
Zapisane
inrain
Newsman
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #17 dnia: Października 21, 2008, 10:11:46 pm »

Nie do końca. Najwięcej Terranów wśród progamerów to nie jest wynik tego, że każdy ma dobrą mechanikę. To dlatego, że oni mają CZAS, którego ilość poświęcona na granie jest efektywna.
« Ostatnia zmiana: Października 22, 2008, 01:25:44 am wysłana przez Negro » Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #18 dnia: Października 22, 2008, 11:46:15 am »

No tak, ale skoro oni grają 8h dziennie, to mechanika jest u nich baaardzo dobra. A przez to, że poświęcają tyle czasu grze (mają dobrą mechanikę) nie mają problemów z wybraniem rasy pod tym względem. Nie zwracają uwagi na mechanikę przy wyborze rasy. :)

Ogólnie to obaj mówimy to samo w inny sposób. -_-
Zapisane
HiDie
Level 3-5
*
Wiadomości: 49


aka Av


« Odpowiedz #19 dnia: Listopada 10, 2008, 10:51:41 pm »

Ja bym powiedział tak: Skill to w głównej mierze przewidywanie ruchów przeciwnika i błyskawiczne myślenie (z podejmowaniem decyzji włącznie), dodatkowo trochę szczęścia. APM i reszta to wg mnie boczne dodatki.
Zapisane

"Nie boję sie śmierci, byłem martwy przez miliardy, miliardy lat zanim się narodziłem i nie doznałem nawet najdrobniejszej niedogodności z tego powodu."
Mark Twain
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #20 dnia: Listopada 13, 2008, 05:21:08 pm »

Dziwne, Terran najtrudniejszy  :o? A nie Protoss ? Terran chyba najszybciej się rozbudowuje (tylko 4 zaawansowane struktury + tanie jak barszcz przybudówki).
Poza tym Protossowi cięzko się walczy z czołgami, zazwyczaj odnosząc duże straty (no chyba, że się umie super manewrować wojskiem, co jest raczej trudniejsze od rozstawienia czołgów i piechoty/goliatów przed nimi), chyba, że Carrierami. 12 Valkyrii zmiata 12 Scoutów (robiłem kiedyś eksperyment), Corsarirów na pewno też, jako, ze są słabsze od Scoutów, tylko Carrierom nie dadzą rady, bo te mają  dużo HP i gruby pancerz. Za to Battlecruisery są lepsze niż Carriery (jeżeli chodzi o pojedynki bezpośrednie, nawet bez Yamato Cannon.  Kolejna rzecz to, to że poza tarczą (zwykle ok 1/3 wytrzymałości jednostki) Protossi nie mają żadnych mechanizmów regeneracyjnych.
No i jeszcze koszty jednostek. Produkcja jednostek (poza  latającymi) Terran  zużywa dość mało gazu. Tylko czołgi zużywają 100, Ghosty 75, Goliaty 50, Firebaty i Medyki po 25, a Vultury i Mariny 0. A u protossów Archon 300(2 HT), HT 150, Dark Archon 200 (2 DT), DT 100, Reaver 100, Dragoon 50, tylko Zealot 0
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #21 dnia: Listopada 13, 2008, 05:49:55 pm »

Terran najtrudniejszy MECHANICZNIE. Zagraj gre Terranem nastawiona na makro. Powiedzmy fast exp z szybką 3 bazą. I teraz pushuj, rekrutuj jednostki, scoutuj i dorabiaj depoty. A potem w ten sam sposób zagraj tossem.

Z kolei Protoss wymaga bardzo dużo myślenia i bezbłędnej gry taktycznej.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #22 dnia: Listopada 13, 2008, 06:08:26 pm »

Otóż to. Trzeba też pamiętać, że Protoss ma też wytrzymalsze jednostki. Poza tym cena jednostek to nie jest problem, dopóki ma się expy. Wiadomo, że nikt nie będzie stawiał 8 gate'ów grając tylko na mainie.
A warcając do tematu, to Terran to zdecydowanie najtrudniejsza rasa pod względem mechaniki. Bardzo cięzko jest robić kilka czynności w tym samym czasie, a dobry Terran musi umieć to robić :P. A co do tanków, to uwierz mi, nie jest takie proste ustawić je dobrze. Potrzeba sporo czasu do opanowania ustawienia dobrego pusha, który będzie trudny do rozbicia przez armie tossa.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #23 dnia: Listopada 13, 2008, 07:07:45 pm »

A jak się nie ma ekspów to już gorzej. Jak Protoss zużywa więcej gazu na jednostki to musi mieć więcej ekspów niż terran, żeby nie mieć przestojów w produkcji z powodu braku surowców. Z depotami tyle tylko trudniej bo 1 depot może stawiac 1 SCV, a protoss może ustawić wiele 1 probem  i wrócic do zbierania. REkrutowanie to w zasadzie tak jak u protossa, tylko u zergów jest inaczej. Zwiad to może trochę trudniejszy, bo Observerów nie ma, ale z drugiej strony jest comsat. Z tym pushowaniem to nie wiem o co chodzi.
W sumie to na poziome powiedzmy niedzielnego gracza to chyba jednak terranem prościej. Na tych hardcorowych pozionach może rzeczywiscie jest inaczej.;)
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #24 dnia: Listopada 13, 2008, 07:42:34 pm »

Jak niedzielny gracz to spoko :P.
A co do expów, to Protoss epxuje szybciej niż Terran. Przynajmniej powinien mieć w mid game 2 expy więcej.
Z depotami to można budować 2 depoty naraz, ale trzeba to robić stale, tzn. jak skończą się robić 2 depoty to powinny się zaczynać budować następne. Wtedy można dorabiać armię z 6-7 factory. Przy ok. 10 factory powinieneś mieć już depotami 200 supply, więc nic tylko cisnąc facty ile wlezie :P.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #25 dnia: Listopada 13, 2008, 07:50:20 pm »

A jak się nie ma ekspów to już gorzej. Jak Protoss zużywa więcej gazu na jednostki to musi mieć więcej ekspów niż terran, żeby nie mieć przestojów w produkcji z powodu braku surowców. Z depotami tyle tylko trudniej bo 1 depot może stawiac 1 SCV, a protoss może ustawić wiele 1 probem  i wrócic do zbierania. REkrutowanie to w zasadzie tak jak u protossa, tylko u zergów jest inaczej. Zwiad to może trochę trudniejszy, bo Observerów nie ma, ale z drugiej strony jest comsat. Z tym pushowaniem to nie wiem o co chodzi.
W sumie to na poziome powiedzmy niedzielnego gracza to chyba jednak terranem prościej. Na tych hardcorowych pozionach może rzeczywiscie jest inaczej.;)

Ehhh... Co mają ceny jednostek, etc. do trudności mechanicznej rozgrywania rasy? Trzeba to wszystko sprawdzić w praktyce. A już na D+ na ICCup widać różnicę - Protoss ma łatwiejszą mechanikę niż Terran.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #26 dnia: Listopada 13, 2008, 08:40:26 pm »

Dokładnie. Jak gram Terranem to nie wyrobię ze wszystkim, zwłaszcza jak gram na Zerga. Jak gram Protossem to z moją cienką mechaniką potrafię dorobić Pylonów, dodać kolejke do gatów i jeszcze trochę pomicrować.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #27 dnia: Listopada 13, 2008, 09:14:01 pm »

Dokładnie. Jak gram Terranem to nie wyrobię ze wszystkim, zwłaszcza jak gram na Zerga. Jak gram Protossem to z moją cienką mechaniką potrafię dorobić Pylonów, dodać kolejke do gatów i jeszcze trochę pomicrować.

To widać, że ze mną nie grałeś (ja gram zergiem na ogół). Spokojnie i terranem byś sie wyrobił  ;D.
Co do Zerga to Devourery powinny być trochę mocniejsze, bo mają chyba najmniejszą częstotliwość strzału w całej grze (albo trochę częstotliwość zwiększyć, albo obrażenia, albo HP). Oddział Devourerów ma duże problemy już z Wraithami (pojedynczy Devourer z nim nieznacznie przegrywa, 12x12 wprawdzie wygrywa, ale ponosi duze straty),  duży oddział Valkyrii je masakruje (mimo, że cena i zastosowanie podobne).
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #28 dnia: Listopada 13, 2008, 09:19:28 pm »

Zauważ, że Devourery zmniejszają szybkość ataku i obrażenia jednostkom (co do obrażeń, to nie jestem pewien do końca).
Zapisane

Sprinter
Level 4-3
*
Wiadomości: 74



« Odpowiedz #29 dnia: Listopada 13, 2008, 09:31:35 pm »

Śmiesznie to trochę się czyta ale ok.
Jestem terranem z zamiłowania i choć lepiej mi tossem szło, to terrkiem zostanę.
Niektórzy rozegrali już ze mną jakieś mecze i wiedzą że wybitny to nie jestem, nie będę Was nawet oszukiwał, D na ICCupie i ani razu nawet + się nie pokazał. Z doświadczenia wiem że terran to nie same tanki ale dużo dużo więcej. Wg. mnie u terka najwięcej trzeba myśleć i kontrować wrogą strategie (nie mówię już o micro)
Każda rasa jest wymagająca i to jest piękne w tej grze a dojście do złotego środka jest już kwestią indywidualną, bo dla jednego będzie to A na ICCupie a dla drugiego meczyk od czasu do czasu z nutka dramatyzmu.


PS. Devourer to jednostka wsparcia o której chłopaki piszą na stronie. Trochę więcej suchych faktów i czytania. Jego wydzielina spowalnia jednostki i dodaje im premie w ataku, więc korzysta się z ich pomocy wraz z mutami.
Zapisane

!!!!!!!!!!!!!!!!!!Odpowiecie na mój apel - http://forum.scarea.pl/index.php?topic=483.0   ??!!!!!!!!!!!!!!!!!
Strony: 1 [2] 3 4 Drukuj 
« poprzedni następny »