StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Października 04, 2024, 02:31:10 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  TvZ ultrasy....
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: TvZ ultrasy....  (Przeczytany 9480 razy)
Antiba
Level 1-3
*
Wiadomości: 2


« dnia: Grudnia 21, 2009, 06:28:45 pm »

Witam
 
Mam mały problem w TvZ z Ultraliskami. Mianowicie gdy już w late game, Zerg dotechuje do nich, to jest praktycznie gg jak dla mnie. Typowy terrański "ball" (M&M's, tanks, vessels oraz SK terr) vs. lingi, ultrasy i defy pada w mgnieniu oka szczególnie od ultrow, Irradiate na Ultraliski jest bez sensu jak gra się bio, bo M&Msy jeszcze szybciej padają, a poza tym przydaje się bardziej (chyba) na defy. Tanki też nie mają wystarczającej siły przebicia, by temu zaradzić, gdy raszuje na ciebie chmara Zergów, bo zanim się zsiegują...

Więc dlatego staram się skończyć grę przed ultrami, ale nie zawsze to wychodzi, wiadomo. A więc słucham waszych propozycji na radzenie sobie w takich sytuacjach.

BTW nie wiem, czy to dobry dział, ale pomyślałem sobie, że napisze tutaj, zanim na TL czy gdzieś indziej.
Nie uważam się za nooba, gram jakieś 2 lata i pomału wybieram się na iccup. Myślę, że bym spokojnie nabił jakieś C-, ale teraz to przypal grać, gdy nowy sezon się dopiero zaczął. Koreanczycy z olimpijkami na D :P .


Blesss... 8)


Der_SpeeDer: przecinki! Polskie znaki! Gramatyka! Poprawne dzielenie tekstu na zdania! A nazwy jednostek z gry, itd., piszemy z dużej litery!
Następny taki post będę na czerwono kreślił.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 24, 2009, 01:45:14 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #1 dnia: Grudnia 21, 2009, 06:49:36 pm »
Modyfikuj wiadomość

Nie spóźniaj się z upgradem ataku. A jeśli Ci nie wychodzi:
Rzucaj Irradiate na Ultraliski kiedy tylko się wylęgną, a nie kiedy już atakują. A jeśli się nie da:
Rzucaj Defensive Matrix na atakowane Mariney. A jeśli i to nie pomaga:
Wspomagaj się minami (zamiast części Tanków Vultury + SpiderMines).

Albo najlepiej zarzuć jakiegoś repka, bo nikt nie będzie wiedział, co napisać^^
Zapisane
oOldXman
Level 6-1
*
Wiadomości: 211



« Odpowiedz #2 dnia: Grudnia 22, 2009, 06:27:38 am »

Mi się wydają Siege Tanki i Goliathy są najlepszą kontrą na to. Tanki zabijają ile się da zanim coś podejdzie do nich, ostatecznie niedobite jednostki, takie jak Ultraliski zostają wyeliminowane przez Goliathy. W sumie nie ma nic lepszego co mogło by zastąpić Goliathy, Marines są do niczego na ulepszone na maksa Ultrale, a Goliathy mają jeszcze ten plus, że wróg nawet nie będzie mógł sobie dopomóc flotą. Ostatecznie jeżeli sytuacja jest nieciekawa i polecą Dark Swarmy to można rozstawić czołgi szeroko i zaryzykować zniszczenie paru jednostek przez inne Tanki, celem zniszczenia jednostek przeciwnika, które dotarły do celu i znajdują się w Dark Swarmie, gdzie Goliathy nic nie poradzą.

Terranie mają mało mobilną armię, więc musisz przewidywać co zrobi przeciwnik i rozstawić się zanim nastąpi akcja, albo manewrować :P.

Takie są moje przemyślenia, ale nie wiem czy słuszne, bo się na tym nie znam :P, nie grywam laddera.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #3 dnia: Grudnia 22, 2009, 08:45:17 am »

Wg mnie to w late game Zerg ma bardziej przerąbane, niż Terran. Jak gram Zergiem, zawsze staram się wygrać zanim Terran narobi kupę Vesseli. Jak już Terran ma kilkanaście Vesseli, MMSy 3/3 + Tanki to już się strasznie ciężko gra. Szczególnie ciężko się bronić przed dropami.

Terran w pierwszej kolejności irradiatuje Defilery, bez nich ciężko Zergowi ruszyć do przodu. Czasem na Ultraliski dokłada więcej tanków i upgraduje im atak. Pamiętaj, że Zerg potrzebuje dużo gazu do walki z Terranem (Ultraliski, Defilery, Lurkery zużywają go sporo).


Der_SpeeDer: znowu opuszczasz polskie znaki, mam jeszcze raz przystąpić do kreślenia twoich postów na czerwono? Nie wspomnę już o nazwach jednostek z gry, pisanych małą literą.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 24, 2009, 01:47:29 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Xelloss
Level 4-2
*
Wiadomości: 64



« Odpowiedz #4 dnia: Grudnia 22, 2009, 09:39:41 am »

Rafikozor dobrze zauważył, że bardzo ważne są upy do ataku dla piechoty i rzucanie irradiatów jeszcze przed walką. Natomiast czołgi są średnie, bo gdy Zerg ma Ultraliski to ma też Swarma i czołgi poprostu nie zdążą się złożyć, żeby uciec spod Swarma. Te miny już są lepszym rozwiązaniem.
Natomiast co do mecha, o którym pisał oOldXman to jest to chyba najlepsza kontra na ultry, tylko jaki Zerg będzie je robił na mecha?:D
« Ostatnia zmiana: Grudnia 24, 2009, 01:48:00 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #5 dnia: Grudnia 22, 2009, 04:08:58 pm »
Modyfikuj wiadomość

Nie ma czegoś takiego jak switch z M&M na mech w late-game. Jak dobudujesz Factory i zaczniesz robić Golce, to będą miały na początku upy 0-0, a tego im nie życzę.
Zapisane
Antiba
Level 1-3
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #6 dnia: Grudnia 22, 2009, 04:47:08 pm »

No, niby mech jest w porządku, ale nie na każdej mapie. Można go [nie uczyli w szkole składni?] grać np. na python - otwarty teren, możliwość flanki z każdej możliwej strony... i na mech Zerg nie gra ultrasów, tylko hydry. Miny wydają się być sensowne, tylko żeby to nie wyglądało tak jak w TvP - ściąganie min zetami w tanki, 1 zet 10 tanków :P .


Der_SpeeDer: lojalnie ostrzegałem.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2009, 11:12:51 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #7 dnia: Grudnia 22, 2009, 08:08:37 pm »

Jak nie lubisz Ultrali w TvZ, to graj Mech. Koniec kropka. Zerg nie ma szans w starciu z bio-Terranem bez Ultralisków, natomiast grając vs tech jedyne, co zostaje, to robić masę badziewia, bo w late game mamy przesrane :P.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 24, 2009, 01:53:41 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »