StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czerwca 29, 2022, 05:30:11 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Analiza repków z laddera Iccup
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 3 [4] Drukuj
Autor Wątek: Analiza repków z laddera Iccup  (Przeczytany 29844 razy)
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #45 dnia: Grudnia 20, 2009, 11:30:16 am »

Stawiaj kilka hatchy obok siebie i binduj ekran (shift + f2-f4). Będziesz miał wtedy więcej klawiszy, do bindowania armii.

A co do tego, że toss jest łatwieszjy od Zerga, to nie bardzo. Może i ma silne jednostki, ale jest ich mało, trzeba je stale kontrolować, jednostki nie są uniwersalne, trzeba dużo kombinować itp.
Zapisane

Xelloss
Level 4-2
*
Wiadomości: 64



« Odpowiedz #46 dnia: Grudnia 20, 2009, 01:13:54 pm »

Nie będę się zagłębiał w poszczególne repy bo we wszystkich grach popełniasz mniej więcej
te same błędy.
1. Budujesz pierwszy gaz i on sobie stoi i czeka nie wiadomo na co. Budowa pierwszego gazu to jeden z najważniejszych timingów. Musisz zdecydować czy chcesz go postawić po 1 hatchery, po 2 czy po 3 i jak sie zbuduje to odrazu wysyłasz do niego drony.
2. Wydobywasz gaz i nic z nim nie robisz. w momencie gdy uzbierasz pierwsze 104 gazu pownieieneś zacząć morfować Lair albo robić speed do lingów, a ty sobie przypominasz o nim jak sie uzbiera z 500. Przez to masz opóźnione pierwsze mutaliski, Lurkery i przeciwnik robi sobie co chce. Zauważyłem też, że za późno stawiasz drugi gaz - jeśli grasz muty lub lury to ten gaz powinien już stać w momencie skończenia Laira. Myślę, że ten błąd akurat jest następstwem innego błędu (pkt.3)
3. Grasz na ślepo. Nie wiem teraz, która to była gra ale był moment, że toss miał 3 zeloty, a ty w napadzie paniki zrobiłeś 3 Sunkeny i z 15 lingów a do obrony wystarczyłoby 1 sunken i pare lingów (ja bym nawet suna nie stawiał tak wcześnie). Zerg w early game (mam na myśli tu zvt i zvp) nie ma wygrywać, ma przeżyć minimalnym kosztem i zbudować sobie dobrą ekonomię. I właśnie przez te twoje przesadne inwestycje w wojsko i obronę w najmniej odpowiednim do tego momencie nie możesz potem wydać zebranego gazu bo brakuje Ci minerałów.
4. Scouting mapy. Jeśli wisi Ci w naturalu 10 overlordów to je wykorzystaj. Jeden nad klif przeciwnika, żeby widzieć kiedy wychodzi, drugi w miejsce gdzie przeciwnik najprawdopodobniej będzię chciał zaekspować, trzeci miedzy twoim mainem a przeciwnikiem żeby widzieć dropy, resztę naokoło twoich baz + strategiczne miejsca na mapie.
5. Dronki. Masz po 3 dronki w ekspansji kiedy powinieneś mieć co najmniej 12. Ale to znowu wiąże się z pkt.3 bo larwy zamiast na drony wykorzystałeś na lingi do niczego Ci wtedy nie potrzebne.
6. To o czym mówiłem w innym temacie. Nie możesz zrobić C- bo nie opanowałeś żadnego builda a oni tak. W ogóle ty chyba sam nie wiesz co chcesz grać. Budujesz Lair, budujesz Hydralisk Den, budujesz Spire i nie zrobisz ani mut, ani upa do lurów ani speeda do hyder ani nic (tu mam na myśli tą gre ze spanikowanymi sunkenami na colo). Może prosty przykład: w tej grze  colosseum grałeś Lurkery - ok, lury są fajne. Gdybyś za pierwsze 100 gazu zrobił lair i w momencie skończenia Lair rozpoczął upa do lurów to wjechałbyś temu newbowi lurami jak jemu się jeszcze nie śniły Observery ani nawet Robotics Facility. Inny przykład: taki newb jak ja nauczył się na pamięć builda pod tytułem "3 hatch muta w zvt" i 95% D terranów przy odrobinie micro pada właśnie na tych pierwszych 9 mutach, bo ja mam dobry timing a oni nie (spóźnione turrety, range), a moje zvt naprawdę jest na niskim poziomie.

Może jeszcze pare luźnych uwag:
- nie gra się 12 pool na terrana chyba, że masz pewność, że terran będzie raszował, chociaż na tak wielkiej mapie jak andro musiałby chyba zagrać jakieś 8/8 raxy ze środka mapy, żeby Ci coś zrobić (jeśli się mylę to mnie poprawcie)
- nie zostawiaj lurów samych
- uważaj na takie śmieszne błędy jak robienie po 3 overlordy naraz (chyba, że to już late game i masz 15 haczy do obsłużenia :))
- jeśli masz w planach postawić jakiś budynek (przykładowo trzecie Hatchery) to w momencie jak masz 300 minerałów drona ma czekać na miejscu
- moim zdaniem za szybko techujesz do hive, ja zawsze czekam z tym aż uruchomie trzeci gaz albo i dłużej
- zerg ma kontrolować mape a nie siedzieć w naturalu

Cytuj
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.
Rafi Zerg to nie Terran, który sobie robi scvki i wojsko jednocześnie. Zergiem pompujesz drony ile się da (tzn tak, żeby nie opóźnić techa i nie dać sie zabić) a potem robisz tylko wojsko, ewentualnie kiedy expujesz możesz dorobić jednorazowo paczkę dronek ze wszystkich Hatchery do nowego expa ale nie wszyscy tak robią.
Cytuj
Stawiaj kilka hatchy obok siebie i binduj ekran (shift + f2-f4). Będziesz miał wtedy więcej klawiszy, do bindowania armii.

Dobra rada ale nie każdemu to pasuje i dosyć cięzko jest się nauczyć.
Cytuj
A co do tego, że toss jest łatwieszjy od Zerga, to nie bardzo
A właśnie, że tak !!

Dobra wystarczy. I tak za dużo napisałem.
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #47 dnia: Grudnia 20, 2009, 08:18:36 pm »
Modyfikuj wiadomość

- nie gra się 12 pool na terrana chyba, że masz pewność, że terran będzie raszował, chociaż na tak wielkiej mapie jak andro musiałby chyba zagrać jakieś 8/8 raxy ze środka mapy, żeby Ci coś zrobić (jeśli się mylę to mnie poprawcie)

Cytuj
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.

Rafi Zerg to nie Terran, który sobie robi scvki i wojsko jednocześnie. Zergiem pompujesz drony ile się da (tzn tak, żeby nie opóźnić techa i nie dać sie zabić) a potem robisz tylko wojsko, ewentualnie kiedy expujesz możesz dorobić jednorazowo paczkę dronek ze wszystkich Hatchery do nowego expa ale nie wszyscy tak robią.


12 pool w ZvT jest popularny dla buildów 2 Hatchery Tech oraz na mapach, na których Terran zwykle blokuje SCVkiem naturala, ale nvm. Jeśli chodzi o liczbę peonów - Terrki czy Tossy zazwyczaj mają ich po 50-70, grając Zergiem też trzeba mieć trochę Dronek! 3 expy po 12 Dronek to za mało.

Cytuj
mam myszkę A4 Tech (model OP-620)

Chciałoby się powiedzieć, że mysz nie ma większego znaczenia, bo większość APM zdobywa się na klawiaturze, ale te najtańsze myszki gubią się i nie potrafią poprawnie odczytać ruchu dłoni. Po za tym założę się, że po godzinie pracy na takiej myszce boli Cię dłoń. Nie twierdzę, że ta mysz Cię ogranicza, ale nie wyobrażam sobie skutecznie wykonywać technik typu chińskiego trójkąta czy cloningu takim gryzoniem. A ty przecież możesz mieć ambicje, żeby być bardziej zaawansowanym. Sam mam mysz tej samej firmy, ale z serii X7, i nie wyobrażam sobie powrotu do myszek za 10 zł :/
Ważniejsza jest imo klawiatura, ta po prostu musi być standardowa, a taką, jak na złość, trudno znaleźć na sklepowych półkach.

Cytuj
Oprócz Zerga gram jeszcze Tossem, ale znacznie mniej niż Zergiem. Podobno jest łatwiejszy, może się przestawię na niego całkiem. Przynajmniej na jakiś czas.

Switch na Protossa nie zwiększyTwojego skilla, a tylko win ratio.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #48 dnia: Grudnia 20, 2009, 09:08:09 pm »

Zergiem też trzeba mieć trochę Dronek! 3 expy po 12 Dronek to za mało.

Za dużo repów Paranoida. Pooglądaj trochę repów koreańskich Zergów. Oni tak znają grę, że wiedzą ile dron potrzebnych jest do każdego zagrania, buildu itp. Grają low eco, a i tak żadna larva się nie marnuje.
Zapisane

Xelloss
Level 4-2
*
Wiadomości: 64



« Odpowiedz #49 dnia: Grudnia 20, 2009, 09:48:56 pm »

Cytuj
12 pool w ZvT jest popularny dla buildów 2 Hatchery Tech oraz na mapach, na których Terran zwykle blokuje SCVkiem naturala, ale nvm.
No chyba żartujesz :D Teraz terki wysyłają scouta po pierwszym supply, jeśli nie dopiero po raxach. W takim wypadku nie ma możliwości zablokowania 12 hatcha. Żeby zablokować to Hatchery terran musi wysłać scv wcześniej i tym samym osłabić swoją ekonomię. Z resztą grając 12 poola i tak musisz postawić to Hatchery w naturalu na długo przed wykluciem się lingów, więc terran może z powodzeniem Cię opóźnić. Co do tych buildów to masz rację - istnieją takie (chociaż typowe 2 hatch muty gra się z 12 hatcha), ale mi chodziło o standardową grę.

Cytuj
Zergiem też trzeba mieć trochę Dronek! 3 expy po 12 Dronek to za mało.
A czy ja napisałem gdzieś, że trzeba cała grę siedzieć na 3 wydobyciach i ograniczać się do 12 dronek ?:)
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #50 dnia: Grudnia 21, 2009, 05:30:54 am »

Widzę, że to 12 pool wywołało burzę. Z reguły gram normalnie 12hatchpool, widocznie tutaj się za bardzo rushu bałem (pewnie musiałem przez niego przegrać w poprzedniej grze).  Wyjatek to Colosseum, gdzie czesto gram  9overpool i sunken rush.
Na tossa też czesto gram 12hatchpool, ale czasem się nie da, bo Probe za szybko przyjeżdża i przeszkadza w postawieniu hatcha.


Chciałoby się powiedzieć, że mysz nie ma większego znaczenia, bo większość APM zdobywa się na klawiaturze, ale te najtańsze myszki gubią się i nie potrafią poprawnie odczytać ruchu dłoni. Po za tym założę się, że po godzinie pracy na takiej myszce boli Cię dłoń. Nie twierdzę, że ta mysz Cię ogranicza, ale nie wyobrażam sobie skutecznie wykonywać technik typu chińskiego trójkąta czy cloningu takim gryzoniem. A ty przecież możesz mieć ambicje, żeby być bardziej zaawansowanym. Sam mam mysz tej samej firmy, ale z serii X7, i nie wyobrażam sobie powrotu do myszek za 10 zł :/
Ważniejsza jest imo klawiatura, ta po prostu musi być standardowa, a taką, jak na złość, trudno znaleźć na sklepowych półkach.

Czasem chodzi gorzej, jak długo podkładki nie zmieniam (jako podkładkę biorę zwykła kartkę). Ale po dłuższym czasie mnie ręka od klawiatury boli (musze mieć lewą rękę wyciagniętą).

Switch na Protossa nie zwiększyTwojego skilla, a tylko win ratio.

Nie kumam. Jak będę wygrywać więcej gier (oczywiście z przeciwnikami na odpowiednim poziomie), to raczej będę miał większego skilla. O chyba o to chodzi.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #51 dnia: Grudnia 21, 2009, 06:32:39 pm »

Devourer. White-ra ma win ratio ok. 50%, a i tak jest jednym z najlepszych tossów poza Koreą. On nie gra dla winów, ale po to, żeby ćwiczyć buildy, doskonalić timingi, opanowywać kontry.
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] Drukuj 
« poprzedni następny »