StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 25, 2024, 12:36:41 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Analiza repków z laddera Iccup
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] 4 Drukuj
Autor Wątek: Analiza repków z laddera Iccup  (Przeczytany 35617 razy)
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #30 dnia: Października 02, 2009, 09:47:28 pm »
Modyfikuj wiadomość

Nie Devourer, on naprawdę zagrał słabo; widać było, że nie jest ograny Terranem. To, że rushuje vs. D players nie czyni go solidnym graczem.
A jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do gry Zergiem, po prostu słuchaj Trydium. On już wie naprawdę sporo. I nie wmawiaj więcej nikomu, że oglądasz repki pro/VODy z koreańcami, skoro nie widziałeś Sauron Zerga.
Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #31 dnia: Października 02, 2009, 10:00:12 pm »

To jest Sauron Zerg http://www.youtube.com/watch?v=-gcBqcstXV8
Devourer na mecha jeśli zrobisz Ultraliski to tak na prawdę pozwalasz Tankom zadawać pełne 70 dmga podczas gdy na Linga użyte zostanie tylko 35. Kundle są po prostu cost effective i podczas gdy Terran robie pusha z maina i naturala ty go kontrujesz grając z maina naturala i 3 expów (około) produkując non stop masę śmiecia z 10+ hatchy (conajmniej). Niestety tak wygląda gra na mecha.
Zapisane

practiseh
Level 2-4
*
Wiadomości: 17


« Odpowiedz #32 dnia: Października 02, 2009, 10:11:40 pm »

Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry Goliathy, tylko kurde, jak bronić expy jak przeciwnik ma od cholery Goliathów, a ty poszedłeś w power mode o tankach nie wspominając ?

Moim problemem chyba jest, że przeciwnik ma porównywalną liczebnie armię i nie wiem, co robić.
Pójdę w power, to nie będę miał się czym obronić i stracę expa / maina, a jak skupię się na massowaniu woja, to będę mieć go ciut więcej i dostanę :S.

Dajcie jakiegoś repka, tylko nie w wykonaniu pro, który jedzie takiego Terrana ;d.
« Ostatnia zmiana: Października 02, 2009, 11:07:03 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #33 dnia: Października 02, 2009, 10:23:35 pm »

Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry goliathy

Imo, przeciwnik tankami rozwaliłby Ci hydry, a golcami wystrzelał Guardiany.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #34 dnia: Października 02, 2009, 11:14:57 pm »

Czasem ogladam jakieś repy, ale nie zawsze mam tyle  czasu żeby grać i jeszcze repy oglądać.  Ogólnie sceną SC to się mało interesuje, ot czsem ściagne sobie jakieś repy z iccupa czy raz na miesiąc wejdę na terran.tv.

Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry goliathy, tylko kurde, jak bronić expy jak przeciwnik ma od cholery goliathów, a ty poszedłeś w power mode o tankach nie wspominając ?

Moim problemem chyba jest, że przeciwnik ma porównywalną liczebnie armię i nie wiem co robić.
Pójdę w power to nie będę miał się czym obronić i stracę expa / maina, a jak skupię się na massowaniu woja to będę mieć go ciut więcej i dostanę :S

Dajcie jakiegoś repka, tylko nie w wykonaniu pro, który jedzie takiego terrana ;d

Ten problem to nazywa się makro ;). W tym rzecz, że Zergiem musisz mieć znacznie wiecej jednostek niż mech Terran czy Protoss. Wtedy zamiast sunkenów to mogłeś dostawiać dodatkowe hatchery i expować.

 Combo jakie grają pro na mecha  to raczej Mutaliski + Hydry, te pierwsze otrzymują tylko połowę obrażeń od Goliathów, a Guardiany całe obrażenia.
Znajomy (na C) to gra Mutaliski + Esnagre na Goliathy.

U mnie wszystkie najlepsze gry z mechem to grałem Hydralisk+Ultralisk (na przeciweników góra średnie D), wiec lepiej niech ktoś inny wrzuci repa ^^.

Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #35 dnia: Października 03, 2009, 01:23:11 am »
Modyfikuj wiadomość

Niestety, grając vs. Mech nie możesz polegać na hero-jednostkach (jakieś imba Lurkery/Guardiany). Cokolwiek nie rzucisz w ogień Siege Tanków, spłonie natychmiast, nieważne, czy to Lurker/Ultralisk/Zergling. Trydium wyjaśnił dobitnie :D . Dlatego najlepiej atakuj tanimi (licznymi!!) Cracklingami/Hydrami/Mutami.
Takie rozwiązanie nie odpowiada Tobie, gdyż... masz bardzo słabą mechanikę. Nie jesteś w stanie udźwignąć makro od mid-game mając 40 apm i nie korzystając z HotKeyów. Musisz się trochę poświęcić dla takiej sztuki dla sztuki, czyli mechanice. Nie koniecznie na 100%, ale może warto zrezygnować z jakiejś gry, żeby poćwiczyć np. multitasking i wyrobić sobie nawyki cechujące dobrych graczy.
Czyli w skrócie play more!
Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #36 dnia: Października 03, 2009, 06:05:29 am »

Dobra, widać do niektórych nie dociera, dałem link do materiału audio który w szczegółach obgaduje ZvT Mech z punktu widzenia Zerga. Jest powiedziane o wszystkim, Ultraliskach, Lurkerach, Defilerach i Guardianach. Co robić, czego unikać i które jednostki jak wykorzystać.
Zapisane

Xelloss
Level 4-2
*
Wiadomości: 64



« Odpowiedz #37 dnia: Października 03, 2009, 07:19:31 am »

Cytuj
Nie Devourer, on naprawdę zagrał słabo; widać było, że nie jest ograny Terranem. To, że rushuje vs. D players nie czyni go solidnym graczem.
Może nie chce mu się kisić na D przez tydzień jak może to załatwić w dwie godziny. Trochę dziwna opinia.

Cytuj
Dobra, widać do niektórych nie dociera, dałem link do materiału audio który w szczegółach obgaduje ZvT Mech z punktu widzenia Zerga.
To znaczy, że mamy się nie wypowiadać ? To jest topic w którym analizujemy repy :)

Odnośnie samej gry to według mnie "gg" było już w czwartej minucie, gdy postawiłeś 7 Sunkenów nie wiadomo po co i dlaczego (widziałeś 1 raxy i gaz) Za taką kasę mógłbyś postawić 2 Hatchery w mainie i kolejne 2 w ekspansjach (a 1 Sunkenem spokojnie byś się wybronił przed dwoma Vulturami) Wtedy jak już ktoś wyżej zauważył mógłbyś chociażby te Hydraliski masować. Pomijam już w tym momencie kwestię twojej mechaniki gry, bo jest tragiczna (wybacz szczerość).
Co do Valkirii to ja staram się cały czas kontrolować gdzie się one znajdują i przy nadarzającej okazji wyciągać je Scourgami, skupiając chwilowo ogień Goliathów na Mutaliskach. Jednak wymaga to odrobiny wprawy i nie jest w 100% skuteczne.
Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #38 dnia: Października 03, 2009, 12:18:41 pm »

Xellos mi chodzi o to, że dałem link do materiału w którym udzialono odpowiedzi na pytania który pojawiły się po kilka razy; "A może Ultrale?", "A co myślicie o Guardianach?". Ktoś zapytał jak grać na mech Terrana, udzielono odpowiedzi, więc po co ludzie dalej pytają jak grać na mech Terrana? :D
Odpowiedź na talerzu będzie taka, Zerg musi wykorzystać brak mobilność Terrana i jego osłabienie w midgame.
Zapisane

practiseh
Level 2-4
*
Wiadomości: 17


« Odpowiedz #39 dnia: Października 18, 2009, 08:49:46 pm »

Siemka, to znowu ja. Trochę sobie pogrywam w tego iccupa.

Proszę o pomoc w analizie repka ZvP.

W skrócie: toss gra mass cannony i mass expy, jakoś do midgame, myślę, coś tam dawałem radę, ale potem to już tylko odliczałem minuty, ile wytrzymam do końca xd.

« Ostatnia zmiana: Października 19, 2009, 01:28:08 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #40 dnia: Października 18, 2009, 09:50:11 pm »

Temat już się przewijał, zapraszam tutaj
http://forum.scarea.pl/index.php?topic=377.msg4871#msg4871
PvZ w tym momencie bardzo często skupia się wokół szybkich ekspansji. Jeśli Protoss gra ci FE to ty MUSISZ zagrać +2 expy (czyli zajmujesz naturala i +1 ekspansję). Standardowym zagraniem tutaj jest 3 Hatch Muta into 5 Hatch Hydra. Wygrywasz ekonomicznie.
Zapisane

rafikozor
Gość
« Odpowiedz #41 dnia: Października 18, 2009, 10:41:53 pm »
Modyfikuj wiadomość

Jak na de+ to kruchy ten Protoss był. Żeby nie powiedzieć żaden.
Zauważ, że prawie od początku byłeś do tyłu. Zacząłeś od szybkiego gazu, i zamiast zagrać szybkiego Techa a'la 2 Hatchery Muta, ty dronowałeś w dwóch bazach zamiast na przykład w czterech. I w efekcie już podczas pierwszej potyczki byłeś 20 limitu populacji w plecy. Potem strata się pogłębiała. Ten Toss to jakiś zawodowy przeciągacz, tyle dał Ci się wykrwawiać, że szok.
Nadal grasz jakoś dziwnie skoncentrowany na jednym zadaniu. Przeciwnik jednocześnie budował wojsko, skanował mapę i stawiał ekspansję. Ty ekspansji już nie tworzyłeś, zdecydowanie zabrakło makrokontroli. Zerg potrzebuje odrobinę więcej APM niż 116.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #42 dnia: Grudnia 19, 2009, 01:14:24 pm »

W wątku "Iccup dead" Xellos zaoferował mi swoją pomoc i poprosił o wrzucenie repów to daję je tutaj (żeby już bałaganu nie robić).
Oczywiście każdy może pomóc, kto ma ochotę, tylko prosiłbym bym bez osobistych wycieczek ;).
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #43 dnia: Grudnia 20, 2009, 12:44:54 am »
Modyfikuj wiadomość

Co chcesz w tym sporcie osiągnąć? W tych repkach skilla nie pokazałeś :/ Nie będę pisał wszystkiego, co zauważyłem, bo komu by się chciało tyle czytać. Na początek proponuję Ci, abyś:
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.
-binduj jednostki! Kiedy Zergling się rodzi, zaznaczasz go pierwszy i ostatni raz, przypisujesz do Hotkeya, i więcej nie szukasz go mychą.
Co te zmiany wprowadzą? Jak zaczniesz budować Droney, przybędzie Ci nadwyżek surowców, a przy Twoim makro będziesz potrzebował kolejne ~5 Hatchery. Jak będziesz się zmuszał do bindowania wojska pod 1,2,3,4,5 itd. na początku spadnie Twoja wydajność, ale szybko zauważysz korzyści.
APM ciągle <90 :/ Spróbuj nagrać i pochwalić się FPVODem, może coś jest nie tak ze sprzętem?
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #44 dnia: Grudnia 20, 2009, 08:17:47 am »

APM mam czasem większy - rekordowo tak do ok. 110. Z reguły prawie zawsze ponad 80, często przekraczam 90.
Co do planowanych osiągnięć: dojść do C-. Tyle by mi wystarczyło. To co teraz gram od biedy starcza na D (tak średnio co 3 grę wygrywam), i do nabicia D+ na koniec sezonu. Chce na tyle poprawic grę, aby szybciej przechodzić przed D i grać jako tako na D+ (jak będe wygrywać co 2-3 grę to powinienem dojść do C-).

Jednostek często zapominam bindować :/. Trochę jest tylko konflikt z hatcherami, które też trzeba bindować. Ja zawsze zaczynam od 4 (to zostają tylko 3 na wojsko, musiałbym przestawić hatchery dalej).
Na początku staram się robić sporod dron, później się jednak tyle rzeczy dzieje, ze często zapominam.

Co do sprzętu to mam myszkę A4 Tech (model OP-620), którą kiedyś dostałem od kumpla. Klawiaturę to kupiłem parę lat temu (coś koło 2003-4) za 20zł.

Oprócz Zerga gram jeszcze Tossem, ale znacznie mniej niż Zergiem. Podobno jest łatwiejszy, może się przestawię na niego całkiem. Przynajmniej na jakiś czas.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2009, 08:33:41 am wysłana przez Devourer » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 Drukuj 
« poprzedni następny »