StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czerwca 29, 2022, 04:29:27 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Analiza repków z laddera Iccup
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 3 4 Drukuj
Autor Wątek: Analiza repków z laddera Iccup  (Przeczytany 29843 razy)
practiseh
Level 2-4
*
Wiadomości: 17


« dnia: Września 09, 2009, 05:49:49 pm »

Witam wszystkich. Akurat wróciłem z wakacji i już od paru dni skilluję sobie na iccupie ^^

Niestety, miałem jakieś problemy z połączeniem, że wywalało mnie z gry, byłem dostępny, a mnie nie było.
Rozmawiałem w tej sprawie z adminami iccup, bo tuż po przyjeździe wszedłem na iccup i mi nabiło -150 pkt. Okazało się, że jakieś tam wcześniejsze gry zostały unieważnione z powodu reportu wrogów.
Nie do końca wiem co to oznaczało, ale teraz chyba od wczoraj po uaktualnieniu iccuplaunchera mam wszystko już poprawnie działające ^^

No i teraz znów poszukuję sparing partnera / trenera, jako, że nie widać was na iccupie w ogóle (sprawdzałem nawet na kanale sca nikogo nie ma...) raz bodajże rico wpadł, to wyszedł zanim zdążyłem mu coś napisać, ehh.

Rozegrałem parę gierek, i prosiłbym jakichś bardziej doświadczonych o analizę. W załącznikach dodane repki.
Nie są to prawda gosu gamez ^^, głównie wskażcie mi drogę, bo coś robię źle

Obie gry to Zerg vs Terran

Jeśli już przy Terranie jesteśmy jak pokonać kombinację 2fact Vultures z przejściem w Goliathy i Tanki ?
Bo coraz częściej się z tym spotykam i nie wiem co robić.



Korzystając z okazji, chciałbym podziękować autorowi poradnika ZvZ dostępnego na tym forum ^^. od czasu jego przeczytania nabiłem chyba ze 2x win głównie dzięki temu co przeczytałem, także thx :D
« Ostatnia zmiana: Września 09, 2009, 11:44:15 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #1 dnia: Września 09, 2009, 06:17:48 pm »

Żeby grać z ludźmi z SCA, trzeba się umawiać na grę na gg. A na mecha w ZvT najczęściej gra się hydry, ewentualnie hydra + lur (+ ling). W late game obowiązkowo swarmy, bo Terran Cię zmiecie.
Zapisane

Winth
Level 4-3
*
Wiadomości: 75


Commence nullification of data link.


« Odpowiedz #2 dnia: Września 09, 2009, 06:27:24 pm »

Cytuj
A na mecha w ZvT najczęściej gra się hydry, ewentualnie hydra + lur (+ ling).


Albo mass muta + mass sunkens. Też działa, nawet wypróbowałem.

Inna sprawa że tu chodzi o adaptację. Mass hydra wypada blado w porównaniu z rozmieszczonymi Siege Tankami...
Zapisane

Yuki Nagato <3
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #3 dnia: Września 09, 2009, 06:40:41 pm »

Obejrzałem 1. Byś mógł wygrać gdybyś zrobił szybciej Defilery. Najlepiej zaraz po Lurkerach techować do Hive, potem od razu Defiler Mound i upgrade "Consume".

Z mecha widziałem kilka repów, to grają Mutaliski + Hydraliski. Jak nie ma zbyt dużo Tanków to Ultraliski+Hydraliski można grać. Defilery z plagą też się mogą przydać.

Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałeś po dupie przez brak Defilerów.


Der_SpeeDer: nazwy jednostek, budynków, itd. piszemy z dużej litery.
« Ostatnia zmiana: Września 09, 2009, 11:46:36 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #4 dnia: Września 09, 2009, 06:49:16 pm »

Mass hydra wypada blado w porównaniu z rozmieszczonymi Siege Tankami...

Micro, rozmieszczenie jednostek, bla bla bla. To wszystko wpływa na to, czy hydry dadzą sobie rade.
Zapisane

Winth
Level 4-3
*
Wiadomości: 75


Commence nullification of data link.


« Odpowiedz #5 dnia: Września 09, 2009, 06:56:49 pm »

Cytuj
Jak nie ma zbyt dużo tanków to ultraliski+hydraliski można grać.




Cytuj
Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałes po dupie przez brak defilerów.

Niezupełnie. ZvMT polega na po prostu posiadaniu większej ilości syfu. Innymi słowy, stawiasz ekspansje jak maniak - bo Mech Terran nie jest  na tyle mobilny, by ci je zabrać -  i polegasz na Lair techu. Defilery nie są tak potrzebne, jak w walce z piechotą. Skupiasz się na Hydra/Muta/Ling. Dark Swarm zresztą wypada blado przy minach i Siege Tankach... może tylko plaga, ale to wymaga trochę micro.
Zapisane

Yuki Nagato <3
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #6 dnia: Września 09, 2009, 07:03:39 pm »

Akurat swarmy są dobre, jeżeli jest dużo lurów. W zasadzie tanki nie robią nic lurom zakopanym pod swarmem.
Zapisane

Winth
Level 4-3
*
Wiadomości: 75


Commence nullification of data link.


« Odpowiedz #7 dnia: Września 09, 2009, 07:05:34 pm »

Cytuj
Akurat swarmy są dobre, jeżeli jest dużo lurów. W zasadzie tanki nie robią nic lurom zakopanym pod swarmem.

Tak, ale to zjada gaz i IMO jest nieco bardziej micro intensive. Chociaż zastrzegam, że jednak ekspertem od ZvT nie jestem...

Poza tym też lubię to kombo, zwłaszcza w obronie. 2 Lurki na wejściu do ekspansji + Dark Swarm = epic win ^^

Cytuj
Obejrzałem 1. Byś mógł wygrać gdybyś zrobił szybciej defilery. Najlepiej zaraz po Lurkerach techować do Hive, potem od razu defiler mound i upgrade "consume".

O, a tak poza tym - takie coś jest dobre, ale gdy Terran gra piechotę. Na mecha stoi się w Lairze długo i Lurki schodzą na dalszy plan.
« Ostatnia zmiana: Września 09, 2009, 07:29:47 pm wysłana przez Winth » Zapisane

Yuki Nagato <3
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #8 dnia: Września 09, 2009, 08:31:13 pm »
Modyfikuj wiadomość

Zapewne nie chcesz słuchać o takich głupotach jak nadwyżki surowców, słabe mikro, niepodzielność uwagi, kiepska koordynacja jednostek, olanie larva tricku itd. Zapodam te merytoryczne błędy, które rzuciły mi się w oczy:
  • nie trać Mutów! Marine/Turret są o wiele tańsze, nie opłaca się z nimi walczyć... jak nie możesz nic zdziałać Mutami odłóż je na bok, może później dojdziesz do Greater Spire.
  • mało Hatcheries, o wiele za mało Dronek! A potem zdziwko, że opp ma 2x większy limit jednostek.
  • contain zakładasz Terranowi a nie sobie, staraj się opóźnić push Terrana, a nie czekać na niego przy Sunken Wall.
  • nie buduj Mutów po mid-game. Nic nimi nie wskórałeś.
  • kiedy przegrałeś - wyjdź z gry, a nie czekaj aż Ci budynki zaczną ubywać. Tym bardziej nie podniecaj się swoim katem jakiego to on skilla nie ma - wiadomo, że łże, żeby nabić sobie pkt w ranku
  • więcej konsekwencji! Kiedy coś zaczyna wychodzić, skończ to. Zdarzało się, że byłeś górą, a schodziłeś do obrony/zmieniałeś tech
Poza tym całkiem nieźle radzisz sobie z Terranami >200 apm^^
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #9 dnia: Września 10, 2009, 12:48:05 am »

Cytuj
Jak nie ma zbyt dużo tanków to ultraliski+hydraliski można grać.




Cytuj
Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałes po dupie przez brak defilerów.

Niezupełnie. ZvMT polega na po prostu posiadaniu większej ilości syfu. Innymi słowy, stawiasz ekspansje jak maniak - bo Mech Terran nie jest  na tyle mobilny, by ci je zabrać -  i polegasz na Lair techu. Defilery nie są tak potrzebne, jak w walce z piechotą. Skupiasz się na Hydra/Muta/Ling. Dark Swarm zresztą wypada blado przy minach i Siege Tankach... może tylko plaga, ale to wymaga trochę micro.



Coś ty taki czepliwy (jak zawsze zresztą) ? Jak Terran gra mecha to raczej będzie robić więcej golców niż tanków. Samymi hydrami ciężko się walczy, bo dość szybko padają, z Ultraliskami jest znacznie lepiej. Trochę gier tak właśnie wygrałem. Problem jest dopiero jak w 1 miejscu jest tak ze 30+ tanków + Goliathy. Jak jest rozstawione, to ciężko ruszyć.


« Ostatnia zmiana: Września 10, 2009, 06:24:54 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Xelloss
Level 4-2
*
Wiadomości: 64



« Odpowiedz #10 dnia: Września 10, 2009, 07:54:56 am »

vs Laikku
Po pierwsze, to w ogóle nie rozumiem czemu zagrałeś overpoola w ZvT. Jeśli już chcesz agresywnie, to lepiej zagrać tego 9pool ze speedem i to tylko na mapach na przykład z szeroką rampą (jak luna)  a nie na mapach gdzie Terran może bardzo łatwo zablokować przejście. Jeśli grasz agresywnie i nie wykorzystasz tego to jesteś mega opóźniony (jak w tej grze). Terran idealnie skontrował twój build i zagrał sobie expa bo widział, że nic mu nie zrobisz... Jeśli grasz tylko parę mut i robisz switcha na Lurkery, to nie pchaj się na Turrety, żeby za wszelką cenę wybić parę SCV, tylko lepiej skup się na wyciąganiu pojedynczych Turretów i Marinów. Mało Dronek. Spóźniona trzecia ekspansja (w dodatku nie broniona Lurkerami). Brak Defilerów.

vs 1hgood
Ten raszyk lingami chyba się nie opłacił ale to było ryzyko (ryzykować trzeba więc to nie błąd). Kluczowe dla tej gry było wykorzystać pierwsze muty, które oddałeś praktycznie za darmo, następne 12 też. Może jak masz słabe mikro to graj lury z jakimiś dropami? Nie trzymaj wojska w naturalu, tylko na mapie. Mass sunkenami raczej się nie obronisz w late game. Brak expa. Brak trzeciego hatcha przez dłuuugi czas. Upy. Powiem szczerze: ta gra była tragiczna.

vs 2 fact mech
Ja zazwyczaj gram 3 hatch, po czym stawiam Hydralisk Den i robię 3-4 hydry, żeby powstrzymać pierwsze vulty, bardzo ważne jest postawienie na czas sunkena (musisz znać ten timing). Poza tym stawiam zawsze tego trzeciego hatcha w naturalu, który razem z sunkenem i Hydralisk Denem tworzy swego rodzaju mur przeciw vultom. Równocześnie techuję do Mutalisków, którymi trzymam Terrana w bazie tyle ile mogę, jednocześnie expuję i rozpoczynam produkcję Hydralisków i upów do nich na większą skalę. Jak ktoś wyżej wspomniał dobrze jest stawiać masowo expy ale tylko wtedy gdy Terran siedzi w bazie. I nie skupiałbym się na lingach, ultrach i Defilerach, tylko właśnie na masie Hyder i Mutalisków w odpowiedniej kompozycji.

A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm Zergiem się po prostu nie da grać.
Wybaczcie, że nie pisałem nazw własnych z dużej litery ale przypomniałem sobie o tym 4 linijki wyżej i nie chce mi się już zmieniać. Pozdro


Der_SpeeDer: ja już zmieniłem, ale nie radzę tego robić więcej.
« Ostatnia zmiana: Września 10, 2009, 06:29:23 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #11 dnia: Września 10, 2009, 10:22:10 am »
Modyfikuj wiadomość

A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm zergiem się po prostu nie da grać.

Mooper chce być twardy i nie korzysta z HotKey'ów prawie (tylko 10% akcji)... Attack-move to tylko 1% całego APM. Generalnie bardzo nieśmiało podchodzi do gry...
Se tak mogę gadać, ale dobrego guide'a do poprawy APM nie potrafię wskazać.

Zapisane
practiseh
Level 2-4
*
Wiadomości: 17


« Odpowiedz #12 dnia: Września 10, 2009, 11:08:24 am »

Cytat: Xelloss
A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm Zergiem się po prostu nie da grać.

Czy ja wiem czy się nie da :p [patrz załącznik]
Miernik apm = miernik skilla ? Ile trzeba mieć apmu, żeby "dało się grać" Zergiem?

Dziękuję ci za rzeczową odpowiedź odnośnie konkretnych meczów ;]. Muszę przyznać, że to, co piszesz, ma sens. Zgadzam się, że gra vs 1hgood była tragiczna. Wręcz się w niej zdenerwowałem, bo wydawało mi się, że mam konkretną przewagę. Po prostu moim problemem było jak i czym dobić wroga? Jak go na początku lingami cisnąłem, to powinienem je dalej produkować czy może przejść w mass muty zamiast się bawić w Lurkery? W ogóle takie coś by wypaliło?



Cytat: rafikozor
kiedy przegrałeś - wyjdź z gry, a nie czekaj aż Ci budynki zaczną ubywać. Tym bardziej nie podniecaj się swoim katem jakiego to on skilla nie ma - wiadomo, że łże, żeby nabić sobie pkt w ranku

Zapewne chodzi ci o grę vs 1hgood. Byłem w niej nieco wzburzony (żeby nie użyć niecenzuralnych słów) cały czas miałem wrażenie, że przegrałem wygraną grę ;/. I o co chodzi z tym katem? bo nie bardzo rozumiem.
Co więcej, też dzięki za rzeczową odpowiedź.
Jeszcze co masz na myśli pisząc, że nieśmiało podchodzę do gry? :D


Mam parę pytań, może dla was oczywistych, ale dla mnie dosyć problematycznych.
[1] Ile dronków powinno przypadać na 1 minerał? W grach pro często widuję po 9, a potem zmianę na 12 max (chodzi mi oczywiście o jedną bazę wydobywczą)
[2] Z tego co widzę, muszę popracować nad szybkością by to wszystko ładniej ogarniać, wspomnieliście coś o hotkeyach? Tylko nie bardzo rozumiem o co chodzi? Grupuję sobie wojsko np. 24 Zerglingi pod 1 i 2, bo się nie mieszczą w 1 drużynce, czy coś robię źle?
[3] Jak najszybciej zwiększyć swoją szybkość?
[4] W załączniku dodałem grę (wygraną ^^) na tossa. Poprosiłbym o analizę, co wykonałem źle, mogłem lepiej zrobić.
[5] Generalnie jak powinno się grać na 2gate-tech (jeśli się nie mylę) tossa ?
[6] Jak wydawać i na co? nadwyżki minerałów np. mam mało gazu a mnóstwo minerałów i vice versa?
[7] Kiedy można stwierdzić, że mam nadwyżki?



Dziękuję wszystkim za odpisanie. Jakby ktoś chciał mnie podszkolić, pograć solo trochę - contact me na pw. Jestem zazwyczaj w godzinach 10-12 rano a potem koło 17-21
to tyle.

Pozdrawiam


Der_SpeeDer: nie robi się odstępów przed znakami przestankowymi, ale po nich. Tylko. I wyłącznie. Nie robi się też odstępów w tekście w nawiasach. A emotikony nie zastępują kropek na koniec zdania. Nazwy ras i reszty pisze się z dużej litery.
« Ostatnia zmiana: Września 10, 2009, 06:34:15 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Xelloss
Level 4-2
*
Wiadomości: 64



« Odpowiedz #13 dnia: Września 10, 2009, 12:31:25 pm »

Co do tego repa to gra była zbyt krótka, żebym mógł coś więcej powiedzieć. Jedyne, co mi się rzuciło w oczy, to to, że zrobiłeś dużo lingów przed postawieniem expa, a nie wiedziałeś jeszcze, czy Ci się w ogóle przydadzą.
Ja robię max 8 (zazwyczaj 6), stawiam hatcha i dopiero gdy stwierdzę, że mogę wyrządzić jakieś szkody (np widzę źle postawione Cannony), to dorabiam. Zatrzymałeś też nie wiedzieć czemu scoutującego Overlorda na środku mapy. Jeśli wrzucisz coś dłuższego to chętnie pomogę bo ZvP zawsze lubiłem (w przeciwieństwie do ZvT).

Co do apm, to ja mam około 200 i czasem mi brakuje (gram Zergiem) ale myślę, że bez wykonywania zbędnych czynności i spamowania hotkeyów taka ilość wystarczy.

Co do tych pytań:
1. Myślę, że optymalna ilość to 1,5 dronki na kryształek, czyli gdy kryształków jest 8, to dronek powinno być 12, ale zależy to też od stylu gry (ja czasem mam nawet po 20 :))
2. Oprócz grupowania jednostek, binduj też budynki (głownie Hatchery), np. pod cyferki 4-0. Wtedy w czasie walki możesz dorabiać wojsko nie wracając do bazy. Np. gdy mikrujesz Mutaliskami ,wybijasz 3 rinki, odlatujesz na momencik i wciskasz 4sm5sm6so i robią się Mutaliski, a ty wracasz do mikrowania.
3. Sam chciałbym wiedzieć  :D
4. Patrz wyżej.
5. Możliwości jest dużo, bo toss też może po tych 2 gatach różnie zagrać.
6. Zależy w jakim matchupie, ale generalnie za minerały dobrze postawić nowe expy (nawet 2 Hatchery obok siebie) lub Hatchery w mainie, jeśli nie masz możliwości expowania. Z gazem nigdy nie miałem problemu. Po prostu nie stawiaj nowych gazów, jak nie możesz sobie na nie pozwolić (mało dronek w minerałach)
7. Dziwne pytanie. Może odpowiem tak: jeśli surowców przybywa więcej, niż możesz wydać w swoich Hatchery, lub na upgrady.

Mam nadzieję, że trochę Ci rozjaśniłem niektóre sprawy :)


Der_SpeeDer: jeszcze jeden post z olewaniem dużych liter w nazwach budynków i jednostek z gry, a wędrujesz na moją osobistą czarną listę. O interpunkcji już mi się nawet gadać nie chce, bo mało kto na tym forum umie poprawnie używać przecinków.
« Ostatnia zmiana: Września 10, 2009, 06:39:48 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Winth
Level 4-3
*
Wiadomości: 75


Commence nullification of data link.


« Odpowiedz #14 dnia: Września 10, 2009, 12:52:03 pm »

Cytuj
Coś ty taki czepliwy (jak zawsze zresztą) ?

O Jezu... po prostu sprostowałem twoją wypowiedź, by OP czegoś się nauczył - bo rada, żeby massować Ultraliski na mech Terrana, nie jest najlepsza. Po prostu Ultraliski dostają mocno ze splasha, a są drogie, zajmują więcej supply i gaz. Na Marinsy? Droga wolna.

Terran będzie robił dużo Golców. Ale Golce mają problemy z Hydrami. Tanki na Siegu zwykle ze wsparciem Goliathów robią miazgę. Ale nie dadzą sobie rady z Mutaliskami... itp.

W wielkim skrócie - Zerg vs Mech Terran to walka jak największą ilością ling/muta/hydra. Na jednostki z hive techa nie ma miejsca raczej, chyba, że żeby zbudować jakieś Nydusy czy ulepszenia.
Zapisane

Yuki Nagato <3
Strony: [1] 2 3 4 Drukuj 
« poprzedni następny »