StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 20, 2024, 08:37:26 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  Offtopic
| |-+  Coś o sobie (Moderator: oOldXman)
| | |-+  Tak łatwo się mnie nie pozbędziecie... sap
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: Tak łatwo się mnie nie pozbędziecie... sap  (Przeczytany 3940 razy)
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« dnia: Października 19, 2008, 08:59:10 am »

Na początku chciałbym przywitać się ze wszystkimi innymi hurtem, jako że nie mam czasu witać we właściwych tematach... czemu? O tym później.

Jak większość użytkowników pochodzę z poprzedniej wersji SCA, ale tam nawet się nie przywitałem... więc czemu by nie zrobić tego teraz? :)

Cześć!
Mam 13 lat (tak, tak, miałem level-up od czasu wcześniejszego SCA), mieszkam w Szczecinie i uczęszczam do szkoły gimnazjalnej 29.
Za młodu byłem początkującym webmasterem, uczyłem się technik HTML, CSS i PHP, ale z przyczyn własnych zarzuciłem tę robotę i postanowiłem zająć się C++. Szło mi to potwornie, więc znów się zniechęciłem na parę lat. Parę miesięcy temu zabrałem się za robienie gry, ale przez ciągłe awarie komputera, kompilatora i programu z czego dla żadnego z nich nie mam wytłumaczenia, zmuszony jestem zawiesić projekt. :P
Nie ma jak sobie popykać, więc gry przeze mnie cenione to Conquest: FW, StarCraft, Warcraft III, Diablo II, C&C Generals, Age of Empires  pierwsze  i drugie, MapleStory i wiele innych. Aktualnie tylko StarCraft i MapleStory, choć na dobrą sprawę dopiero zacznę, bo ciągle mi się komputer psuł do tej pory.
Muzyka której słucham: hmm null. A to ci dopiero niespodzianka! Nie słucham muzyki... w pewnym sensie, bo jak mam jej nie słyszeć gdy łomocze mi obok, z głośnika brata? ::)

Niestety z przyczyn osobistych będę znacznie rzadziej dostępny, zatem też rzadziej będę grał i wyraźnie mniej udzielał się na forum. Ale mam nadzieję że uda mi się wyskrobać codzień trochę czasu. ;)
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #1 dnia: Października 19, 2008, 10:12:04 am »

Hej Sapcio! Te przyczyny osobiste to kolejna awaria kompa? :) Trzymam kciuki za serwis! :)
Zapisane
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #2 dnia: Października 19, 2008, 10:52:35 am »

Niestety nie, to przyczyny tego, że jestem młody i mam zmartwionych rodziców nad sobą. :) BTW trochę mi się przedłużyło to "za parę dni pogramy"... Sorry! ;D
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #3 dnia: Października 19, 2008, 02:06:19 pm »

Oj tam, sapciu. Najważniejsze, żebyśmy pograli :P. A tak btw to witam na forum xD.
Zapisane

Lord_Pyther
Level 3-3
*
Wiadomości: 37


Naczadzony Pikacz


« Odpowiedz #4 dnia: Października 19, 2008, 09:53:52 pm »

Cytuj
Parę miesięcy temu zabrałem się za robienie gry, ale przez ciągłe awarie komputera, kompilatora i programu z
czego dla żadnego z nich nie mam wytłumaczenia, zmuszony jestem zawiesić projekt. :P
rozbroiło mnie to jakoś :P ja w C++ Umiem napisać program, który wyświetli moje Imię i Nazwisko ! XD
Ale to dobrze, zapaleńcu, będzie ci łatwiej na Informatyce potem ;3 Aczkolwiek robienie gier takie łatwe nie jest ;D
« Ostatnia zmiana: Października 19, 2008, 10:08:13 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #5 dnia: Października 19, 2008, 10:13:43 pm »

Hehe... ja już robiłem setki giercowych projektów w Pascalu i C++ (Java się do tego nie nadaje). 99% z nich zdechło, nAiL może potwierdzić... chociaż kiedyś zrobiłem grę tekstową, która przypominała bijatykę Dragon Ballową (MUGEN), oczywiście była zrobiona z kodów ASCII. Przykładowy ludek strzelający czymś na wzór Big Bang Attacku Vegety:
        _________
 0_, /
/|   |
/ \   \_________

Był pasek życia i energii, nawet kody były i logo "firmy" :P

Oczywiście to było jeszcze w Pascalu. Potem bawiłem się bitmapami i sprite'ami czytanymi w języku asemblera (eh... trzeba było znać nagłówek mapy bitowej.

Co ja nie tworzyłem... Dungeon Keeper dopóki nie trzeba był wprowadzić sztucznej inteligencji, Abe'a dopóki twoi pobratymcy się gubili po przejściu na kolejny ekran, WarCrafta (znowu sztuczna inteligencja i szukanie najkrótszej ścieżki)...

Teraz bardziej bawię się DirectXem... Jak rozgryzę tworzenie i zapisywanie siatek w Blenderze lub podobnym programie, to może się za coś zabiorę.

Ciekaw jestem czy korzystasz z programowania zorientowanego obiektowo czy jednak zostałeś przy mechanice ANSI C?
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #6 dnia: Października 20, 2008, 07:38:35 am »

Gotrek, gratuluję Dragon Balla! :D Ja bym nie zrobił. Hmm moja gra...
Tzw. projekt DOS Wars. :) Tekstowa gra strategiczna w systemie turowym, miała stanowić "brechtowe" zajęcie na zimowe wieczory dla grupki osób przy jednym komputerze.Ja osobiście jestem na bakier z programowaniem obiektowym. Coś mi nawet wyszło z tej gry, po dwóch miesiącach prac wykleciłem ponad 1000 linijek kodu (duża część to zaimplementowane budynki) i to trochę działało, o zgrozo gra ma w Opcjach możliwości zmiany grafiki i włączenia dźwięku! ;D Tylko trzeba mieć podłączony głośniczek systemowy w "pudełku". Grafika polegała na wyróżnianiu określonych tekstów kolorkami. :) Obecnie jest wersja 0.05 i tu utknąłem, bo mam kłopot z systemem save/load bez którego ta gra sensu nie ma. Następny patch miał wreszcie wprowadzić aspekt niezbędny do każdej gry wojennej - walkę. Ale wątpię, czy uda mi się to kiedykolwiek zrobić. Jakby coś można pobrać wersję 0.05 stąd: http://doswars.ovh.org/ :D

Każdy kto kiedyś brał się za programowanie, wie jak to jest... przeczyta się parę rozdziałów w podręczniku pierwszego kontaktu i już coś świta: "Hmm... a może zrobić grę? :D" DW to nie moja pierwsza gra... projekty mego dzieciństwa były podobnie szalone.

Oj tak tropheus, na pewno pogramy, ty pewnie grałeś już raz czy dwa conajmniej... a ja się jeszcze z botami męczę. :) Ale i tak rój zwycięży! xd
Zapisane
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #7 dnia: Października 20, 2008, 11:33:11 am »

bo mam kłopot z systemem save/load

Sprecyzuj problem, a może znajdzie się rozwiązanie.
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #8 dnia: Października 20, 2008, 02:01:31 pm »

Cytat: sap
dla żadnego z nich nie mam wytłumaczenia

To chyba jasne że ja po prostu nie wiem w czym tkwi problem? :D Po prostu źle wczytuje dane, nagle mam kamieniołom na poziomie 0 a zysk mam z tego +10500 na kolejke. o_0 Poza tym dla pierwszego gracza źle zapisywał a dla ostatniego wcale nie zapisywał. I też nie wiem czemu, program jest taki sam dla wszystkich graczy. Najzwyczajniej nie wiem, dostęp do kodu zresztą będę miał dopiero jak zmuszę 'compilera' do współpracy, a i tak przez te długie przerwy - co, o zgrozo, jest dla mnie najpoważniejszym problemem - nie pamiętam nawet, w jaki sposób chciałem to naprawić. :-\
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #9 dnia: Października 20, 2008, 02:39:00 pm »

Oj tak tropheus, na pewno pogramy, ty pewnie grałeś już raz czy dwa conajmniej... a ja się jeszcze z botami męczę. :) Ale i tak rój zwycięży! xd

To się zobaczy :P.
Zapisane

Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »