StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Wrzesień 22, 2018, 05:01:36 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  Sprawy forum
| |-+  Regulaminy
| | |-+  Główny regulamin forum
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: Główny regulamin forum  (Przeczytany 9393 razy)
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« dnia: Październik 18, 2008, 11:24:23 pm »

Poniżej nakreślony jest wstępny, ale od teraz już obowiązujący regulamin forum (ver. 1.1).

Wszelkie obiekcje, propozycje i uwagi można kierować tutaj.

A teraz przejdźmy już do rzeczy.

Po pierwsze: admini i moderatorzy mają zawsze rację1!
Po drugie: wszyscy użytkownicy, także admini i moderatorzy, są ludźmi.
Po trzecie: żaden człowiek nie jest nieomylny.

ZASADY OGÓLNE
  • Każdy użytkownik ma prawo do wyrażania swoich opinii, w tym do podważania opinii innych.
  • Żaden użytkownik, w tej liczbie moderatorzy i admini, nie ma prawa podważania opinii innych
    bez przytoczenia stosownych argumentów.
  • Forum jest miejscem do wymiany poglądów i ich ustalania na drodze konstruktywnej dyskusji.
  • Forum nie jest kanałem battle.net, okienkiem gadu-gadu, czatem ani kanałem IRC.
  • Żaden użytkownik, włącznie z moderatorami i adminami, nie ma prawa obrażać innych
    użytkowników.
  • Wywyższanie się nie różni się zasadniczo od poniżania innych. Takie zachowanie zapewne
    nie pomoże ci udowodnić swoich racji, bądź zyskać przychylność innych użytkowników.
  • Obowiązuje całkowity zakaz propagowania treści nazistowskich oraz rasistowskich
    lub linków do nich.
  • Zakazuje się propagowania treści faszystowskich, nazistowskich, antysemickich, antychrześcijańskich i w ogólności - antyreligijnych i antynarodowych oraz takich, które mogą razić w uczucia religijne innych użytkowników forum.
  • Żaden użytkownik nie może być dyskryminowany ze względu na płeć, rasę, wyznanie,
    poglądy et cetera et cetera... You know the drill.
  • Zabrania się umieszczania na forum treści pornograficznych i linków do nich.
  • Zakazuje się promowania piractwa na forum.

SYGNATURY, ZAŁĄCZNIKI, PODPISY
  • Maksymalna dozwolona ilość znaków w sygnaturze: 300.
  • Maksymalna ilość linii: 5.
  • Maksymalna liczba emotikon: 3.
  • Maksymalna liczba obrazków: 1.
  • Maksymalne wymiary obrazka w sygnaturze to 600 x 100 px (szerokość x wysokość).
  • Maksymalne wymiary avatarów to 120 x 120 px.
  • Jeżeli obrazek będzie pochodził z zewnętrznego serwera i będzie miał większe wymiary to zostanie automatycznie zmniejszony. W pozostałych przypadkach zostanie odrzucony.
  • Maksymalny rozmiar załączników na jedną wiadomość: 2 MB.
  • Maksymalny rozmiar pojedynczego załącznika: 2 MB.
  • Maksymalna liczba załączników na wiadomość: 4

KONTA
  • Rejestracja konta jest równoważna z zaakceptowaniem regulaminu.
  • Konta użytkowników, którzy podczas pierwszego tygodnia od czasu rejestracji
    nie napiszą żadnego posta, mogą zostać usunięte.
  • Konta użytkowników, którzy nie zalogują się na forum przez 180 dni, mogą zostać
    usunięte. Nie trzeba pisać postów. Wystarczy raz na jakiś czas się zalogować.
  • Konta użytkowników, którzy piszą krótkie i mało sensowne wiadomości,
    ograniczając się do działu offtopic i jednocześnie posiadają reklamę w stopce
    mogą zostać uznane za konta spamerskie, czego skutkiem może być ostrzeżenie,
    a w dalszym ciągu ban lub usunięcie konta.

POSTY I WĄTKI
  • Zakazuje się edytowania dopisków i poprawek moderatorów w postach użytkowników.
  • Wiadomości powinny być umieszczane w odpowiednich działach / wątkach.
  • Użytkownicy są zobowiązani do przeszukania forum przed założeniem nowego wątku.
  • Zakazuje się spamowania w postach.
  • Obowiązuje zakaz double postingu, czyli umieszczania dwóch i więcej postów jednego
    użytkownika bezpośrednio jeden za drugim. W przypadku konieczności zaktualizowania
    posta można skopiować treść starego, a potem go usunąć i stworzyć nowy.
  • Posty zbyt krótkie, bezsensowne i nie wnoszące niczego nowego do tematu będą usuwane.
  • Posty nie na temat mogą być usunięte, aczkolwiek offtopic będzie w pewnym zakresie tolerowany.
  • Nie cytujemy całego postu, gdy odpowiadamy bezpośrednio po nim.
  • Aby pisać w dziale problemy nie musisz być zarejestrowany, jednak wciąż
    obowiązuje cię regulamin pisowni. Ponadto twój post musi zostać najpierw zatwierdzony
    przez moderatora, zanim zostanie on opublikowany.
  • Podobnie dział replaye - powtórki zostaną umieszczone dopiero po przeanalizowaniu ich przez moderatorów.
  • Dodatkowo obowiązuje regulamin pisowni umieszczony poniżej.

PISOWNIA
  • Główną ideą jest przejrzystość i zrozumiałość.
  • Moderatorzy to ludzie. Męczą się. Denerwują się. I co najważniejsze:
    nikt im nie płaci za poprawianie twoich postów.
  • Użytkownicy są zobowiązani do używania polskich znaków diaktrycznych. Niemiecka klawiatura
    nie jest wymówką (start -> programy -> akcesoria -> (...) -> tablica znaków).
  • Uprasza się o niepopełnianie, zwłaszcza rażących, błędów składniowych, fleksyjnych,
    ortograficznych i interpunkcyjnych.
  • Firefox 2 i 3 posiadają wbudowaną opcję poprawiania błędów.
  • Brak czasu w większości wypadków również nie jest wymówką.
  • Nie pisz jednym ciągiem. Nie twórz zdań o długości kilku wierszy.
  • Po każdej kropce, przecinku czy innym znaku interpunkcyjnym powinna następować spacja. Tak samo
    przed nawiasem otwierającym i po nawiasie zamykającym.
  • Praktyki takie jak pisanie falą (nA pRzYkŁaD tAk) czy stosowanie dziwolągów fonetycznych
    (poklikash itp.) są zakazane. Zapis typu 4fun, w8 czy n00b będzie do pewnego stopnia tolerowany.
  • Od czasu do czasu wystarczy jedna emotikonka oraz dwa, góra trzy wykrzykniki / znaki zapytania.
  • Wielokropek składa się z dokładnie trzech kropek. Nie z dwóch. Nie z czterech. Z trzech.
  • Uprasza się o wstawianie pustego wiersza pomiędzy cytatem a jego komentarzem
    oraz o niepozostawianie pustych wierszy na końcu posta.

OSTRZEŻENIA I KARY
  • W przypadku łamania regulaminu mogą zostać zastosowane odpowiednie sankcje i kary.
  • Wymierzenie kary zwykle poprzedza ostrzeżenie w postaci wiadomości prywatnej,
    lecz nie jest to regułą.
  • Do standardowych kar należy ograniczenie korzystania z funkcji forum - obserwacja użytkownika, moderacja postów użytkownika (pojawiają się dopiero po akceptacji moderatora), zakaz pisania, ban czasowy, ban permanentny.
  • Kara może zostać cofnięta po odpowiedniej decyzji administratorów. Na jej wpływ mogą mieć np. działania na rzecz forum lub strony.

To na razie tyle. Napisałem wszystko, co mi przyszło do głowy. Wszystko może się jeszcze zmienić i jest do ustalenia.
___________________________________

1 tzn. ich decyzje są prawomocne i trzeba się do nich podporządkować, wobec czego
punkt nie stoi w sprzeczności z punktem nr 3.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2012, 01:19:34 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #1 dnia: Listopad 06, 2012, 01:20:35 pm »

Nastąpiła zmiana w regulaminie:

Punkt "Konta", dodano podpunkt 4:

Cytuj
Konta użytkowników, którzy piszą krótkie i mało sensowne wiadomości,
ograniczając się do działu offtopic i jednocześnie posiadają reklamę w stopce
mogą zostać uznane za konta spamerskie, czego skutkiem może być ostrzeżenie,
a w dalszym ciągu ban lub usunięcie konta.
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »