StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 28, 2024, 07:38:51 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Jednostki rzadko spotykane na BN
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 3 ... 5 Drukuj
Autor Wątek: Jednostki rzadko spotykane na BN  (Przeczytany 23096 razy)
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« dnia: Stycznia 29, 2009, 11:11:43 pm »

Jak w temacie, zrobiłem taką listę jednostek, które rzadko widuje się w grze. Ciekawy jestem czy stosujecie czasem któreś z tych poniższych jednostek i w jakich sytuacjach.
Zacznijmy od Protossa:
Scout - w sumie już było trochę o nim w innym temacie. Powinni go trochę ulepszyć, bo jest taki ni w pięć ni w dziewięć. Najbardziej irytuje brak pancerza na starcie, wysoka cena i słaba broń przeciw naziemna. W zasadzie jako tako może się nadać do zwalczania ciężkich jednostek latających: Devourerów, Carrierów czy Battlecruiserów. Chociaż oczywiście jest wiele lepszych metod bardziej opłacalnych. Mnie się czasem zdarza zrobić jakieś pojedyncze Scouty, ostatnio się nawet trochę przydały do dobijania Carrierów, jako, że nie miałem czasu na techowanie do swoich Carrierów.
Dark Archon - też rzadko się widuje. Ale tu się trochę dziwię, bo ma niezłe umiejętności. Maelstrom jest użyteczny przeciwko Zergom. Ostatnio często tego używam, na szybkie jednostki typu Zerglingi i Mutaliski się przydaje, do neutralizowania dropów powinno też być niezłe, tylko trzeba zdążyć unieruchomić Overlordy zanim wyładują wojsko. Grałem dość sporo ZvP, ale z wrogim Maelstromem się nie spotkałem ani razu (widziałem tylko raz na jakimś repie Koreańskim). Mind Control używam dość często w PvP, gdy przeciwnik gra Carriery. Ale trzeba mieć tutaj sporą grupę, aby to miało większe znaczenie strategiczne. Na Terrańskie Vessele DA się przydaje, nawet nie tyle Mind Control co Feedback.
Terran:
Ghost - czasami się go widuje na BN, właściwie tylko, gdy przeciwnik bawi się w atomówki. Ale one są raczej mało opłacalne, drogie, długo się budują, zużywają Sloty i szanse powodzenia są niewielkie. Już druga zdolność - Lockdown wydaje się bardziej użyteczna, ale ani razu się z tym nie spotkałem na BN. Sam gram mało Terranem i Ghosta chyba nie używałem ani razu.
Valkyria - w sumie ich oddział roznosi prawie każdą flotę, a widzi się je rzadko. Pamiętam, że raz je zrobiłem, gdy nie radziłem sobie z flotą Zergów. Czasem spotykam wrogie Valkyrie, ale z reguły zwiastują łatwego przeciwnika
Battlecruiser - tez widuje rzadko, chociaż ich duża liczba może sprawiać pewien problem. Najlepsze są chyba przy TvT do przełamywania linii Tanków, przynajmniej mi raz zapewniły zwycięstwo. W sumie to był jedyny raz kiedy ich użyłem, ale później już TvT nie grałem.
U Zerga:
Queen - w sumie już rzadko używam tej jednostki, bo z reguły nie ma na nią czasu. Jak już używam to na Terrana do ściągania czołgów, jak ich się zbierze za dużo i armia naziemna odnosi zbyt duże straty. Ensnare może być dobre na piechotę, ale jakoś zdarzyło mi się tego użyć może kilka razy. Parasite jest dość przydatne do zwiadu, kiedyś tego często używałem. Wrogie Queeny też się czasem spotyka, ale jakoś problemu z nimi nigdy nie miałem. Infekowanie Command Center jest dość dobre, bo jego neutralizacja zajmuje 2 razy mniej czasu, no i dostajemy możliwość produkcji Infested Terranów.
Infested Terran - z reguły jak już mam, to używam do niszczenia budynków, chociaż można je jeszcze puszczać pod Swarmem na wrogie wojsko. Wrogich IT nie spotkałem ani razu w kilkunastu grach TvZ jakie rozegrałem.

Negro: OGONKI!
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 03:50:15 pm wysłana przez Negro » Zapisane
Pojotr
Global Moderator
*****
Wiadomości: 41



« Odpowiedz #1 dnia: Stycznia 30, 2009, 09:06:30 am »

Jeśli chodzi o Dark Archony to mylisz się sromotnie (to chyba nie jest odpowiednie słowo). Są dosyć często spotykane w PvZ (a przynajmniej były). Nawet imć Gotrek używał ich swego czasu. Zestawianie ich ze Scoutem czy choćby IT to gruba przesada... Maelstrom jest po prostu stworzony do utrudniania życia Ultraliskom  ;).

Co do Scoutów i Valkyrii to ich nieprzydatność wynika z błędnego założenia jakie Blizzard popełnił przy projektowaniu gry. Z pewnością liczyli na większy udział floty w grze wieloosobowej. Tymczasem jest ona praktycznie (poza Mutaliskami i Corsairami) nieobecna na polu bitwy. Stąd też wynika zupełna nieprzydatność jednostek powietrznych trudniących się jedynie niszczeniem wrażej flotylli (zwłaszcza przy takiej cenie).

Mógłbym się rozpisywać na temat całej reszty, ale zasada jest jedna: te jednostki są nieopłacalne (z wyjątkami naturalnie).
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 03:52:09 pm wysłana przez Negro » Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #2 dnia: Stycznia 30, 2009, 09:59:39 am »

Wiele razy grałem ZvP na Iccupie i chyba tylko raz widziałem 1 Dark Archona o ile dobrze pamiętam. Dlatego tą jednostkę tutaj wymieniłem, chociaż też uważam, że jest dobra.

Co do floty to trochę przesadziłeś. Wraithy nierzadko się spotyka w TvT, czasem nawet w TvZ. Oddział tego może narobić niezłego zamieszania, jeżeli zaskoczy przeciwnika. Carriery są chyba w co 3 pojedynku PvP, w innych grach też się zdarzają. Devourery mogą się pojawić jako kontra na Corsairy lub Carriery. Scourgy nie wymieniłeś, które występują bardzo często, Guardiany rzadziej, poza tym są jeszcze transportery, detektory, jednostki specjalne, które też w końcu fruwają ;). W zasadzie to w porównaniu do innych Rtsów  w Starcrafcie jednostki latające (ogólnie) odgrywają  bardzo duża rolę.

Pojotr: Staranniej pisz!
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2009, 10:31:47 am wysłana przez Pojotr » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #3 dnia: Stycznia 30, 2009, 10:14:58 am »

Ostatni DA, jakiego widziałem, był użyty przez Dreivena w meczu z Foskenem na WCG 2007. Od tego momentu już rzadko widywałem te jednostki. Ja sam ich dawno nie używałem, ale są bardzo skuteczne. Jak odpowiednio wcześniej przygotuje się upa do Maelstrom, to DA będą użyteczne, nawet bardzo.
Scouty są po prostu za drogie, tak samo z Valkyriami.
Swego czasu w TvT sam użwałem Ghostów z ich Lockdownem (no, a Dawka mnie nukami obracał :P). Może jego tanki były unieruchomione, ale ja nie miałem armii, żeby je zniszczyć xD.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2009, 10:30:45 am wysłana przez Pojotr » Zapisane

Pojotr
Global Moderator
*****
Wiadomości: 41



« Odpowiedz #4 dnia: Stycznia 30, 2009, 10:26:21 am »

W zasadzie to w porównaniu do innych Rtsów  w Starcrafcie jednostki latające (ogólnie) odgrywają  bardzo duża rolę.

Bzdura. Starcraft to przede wszystkim starcia naziemne (+dropy). Nie twierdzę, że w SC nie używa się floty, ale na pewno nie na taką skalę by robić jednostki zdolne do zwalczania tylko jej. A jednostka której użyłeś jako inspiracja dla swojego nicka to pojawia się równie często co Valkyrie  :D. Wraithy to jednostki wyspecjalizowane (ich podstawowym zadaniem nie jest bodaj niszczenie wrogiej floty) a Carriery pojawiają się na tyle późno, że 33% gier z ich udziałem (jak to określiłeś) to dopiero jest przesada  ;). Nie uwierzę, że w tym czasie (od kiedy nie gram) tak bardzo zmieniła się prawidłowość. I jeszcze raz powtarzam na koniec: Mówię o anty-airach.

I powtórzę jeszcze jedno: Nie opłaca się!
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2009, 10:34:39 am wysłana przez Pojotr » Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #5 dnia: Stycznia 30, 2009, 10:59:34 am »

Wiem, że to chyba Zerg najczęściej stosuje flotę w postaci mutali. A tak to są pojedyncze przypadki, kiedy ktoś inny zrobi flotę na dużą skalę.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 03:55:14 pm wysłana przez Negro » Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #6 dnia: Stycznia 30, 2009, 12:06:12 pm »

W zasadzie to w porównaniu do innych Rtsów  w Starcrafcie jednostki latające (ogólnie) odgrywają  bardzo duża rolę.

Bzdura. StarCraft to przede wszystkim starcia naziemne (+dropy). Nie twierdzę, że w SC nie używa się floty, ale na pewno nie na taką skalę by robić jednostki zdolne do zwalczania tylko jej. A jednostka której użyłeś jako inspiracja dla swojego nicka to pojawia się równie często co Valkyrie  :D. Wraithy to jednostki wyspecjalizowane (ich podstawowym zadaniem nie jest bodaj niszczenie wrogiej floty) a Carriery pojawiają się na tyle późno, że 33% gier z ich udziałem (jak to określiłeś) to dopiero jest przesada  ;). Nie uwierzę, że w tym czasie (od kiedy nie gram) tak bardzo zmieniła się prawidłowość. I jeszcze raz powtarzam na koniec: Mówię o anty-airach.

I powtórzę jeszcze jedno: Nie opłaca się!

Ja o rybie, ty o grzybie. Chyba nie przeczytałeś tego zdania ze zrozumieniem. Napisałem o flocie OGÓLNIE, a nie o pojedynkach pomiędzy jednostkami latającymi. Jako flota miałem na myśli wszystko to, co lata  :D (może z wyjątkiem budynków terrańskich).
Oj widzę, ze kolega nie docenia potęgi Devków  ;D. W sumie od biedy można by je było wciągnąć na listę rzadko spotykanych, ale moim zdaniem są bardziej użyteczne od Valkyrii. I widuje je raczej częściej niż wyżej wymienione jednostki. Często ich używam jak Protoss idzie w Carriery, na build Corsair - Reaver też są dobre, w innych przypadkach już rzadziej, w ZvZ można dodać kilka Devków do Mutalisków, aby zwiększyć ich skuteczność, ale to akurat zdarza się niezmiernie rzadko, żeby pojedynek między Zergami trwał na tyle długo aby to zastosować. Mnie zdarzyło się raz z tym spotkać, i ze 2 razy to samemu zastosować. Czasem na Terrana się jeszcze przydają, jeżeli zaczyna robić Batki, albo w połączeniu z Mutaliskami na Wraithy.
No z Carrierami może trochę przesadziłem, bo wiele gier kończy się szybciej, niemniej, gdy gra się przeciąga Carriery zdarzają się często (jak przez 10-15 minut Protoss nie atakuje to Carriey są bardzo prawdopodobne szczególnie w PvP).

Negro: Ogonki!
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 04:00:17 pm wysłana przez Negro » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #7 dnia: Stycznia 30, 2009, 12:16:12 pm »

Człowieku, z kim Ty grasz, jeżeli terrek na Ciebie stosuje batki oO? W sumie z floty (z tego co lata) największą rolę u tossa odgrywają carry i arbitry (vs toss i terr) oraz corsy (vs Zerg), u terrka Vessele, a u Zerga muty i Scrouge. Reszta jest używana niezmiernie rzadko.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #8 dnia: Stycznia 30, 2009, 12:28:55 pm »

No przecież piszę, że czasem  :D. W końcu wszystko się może zdarzyć :P. A Guardiany wcale nie są aż takie rzadkie znowu, szczególnie przeciwko Terranom. Do floty można jeszcze doliczyć transportery, używane bardzo często.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 04:03:18 pm wysłana przez Negro » Zapisane
Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #9 dnia: Stycznia 30, 2009, 12:32:29 pm »

Cytat: Devourer
Carriery są chyba w co 3 pojedynku PvP, w innych grach też się zdarzają

Ja nie spotkałem Carrierów jeszcze ani razu oO
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2009, 03:08:54 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #10 dnia: Stycznia 30, 2009, 01:34:23 pm »

Dziwne, na Iccupie grasz ?
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #11 dnia: Stycznia 30, 2009, 02:18:08 pm »

Wiesz co? Ty grasz z jakimiś noobami, że szok. Ja gram tossem na necie ponad rok i jeszcze NIKT nie użył na mnie nawet jednego cara!
Zapisane

Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #12 dnia: Stycznia 30, 2009, 02:42:28 pm »

Na ICCupie owszem, ale od niedawna. Przykład tropheusa pokazuje, że mimo krótkiego stażu nie tylko ja tak mam.
Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #13 dnia: Stycznia 30, 2009, 02:59:34 pm »

Wiesz co? Ty grasz z jakimiś noobami, że szok. Ja gram tossem na necie ponad rok i jeszcze NIKT nie użył na mnie nawet jednego cara!

To moze D+ nie grają Carów w PvP. Ja miałem do czynienia z Carami przynajmniej w kilkunastu grach PvP (z D/D-). W sumie sam napisałeś 2 posty przedtem, że:

 
W sumie z floty (z tego co lata) największą rolę u tossa odgrywają carry i arbitry (vs toss i terr) oraz corsy (vs Zerg), u terrka Vessele, a u Zerga muty i Scrouge. Reszta jest używana niezmiernie rzadko.

A teraz twierdzisz, że tego tylko nooby używają.  ::)
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #14 dnia: Stycznia 30, 2009, 03:02:40 pm »

Powiem tak. Kilka razy zdarzyło mi się widzieć cary w PvP.


 
W sumie z floty (z tego co lata) największą rolę u tossa odgrywają carry i arbitry (vs toss i terr) oraz corsy (vs Zerg), u terrka Vessele, a u Zerga muty i Scrouge. Reszta jest używana niezmiernie rzadko.

A teraz twierdzisz, że tego tylko nooby używają.  ::)

Napisałem tak. Jeśli chodzi o tego tossa w nawiasie, to miałem na myśli raczej Arbitry a nie Carriery.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 04:04:15 pm wysłana przez Negro » Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 5 Drukuj 
« poprzedni następny »