StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 20, 2024, 01:28:42 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Jednostki rzadko spotykane na BN
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] 3 4 5 Drukuj
Autor Wątek: Jednostki rzadko spotykane na BN  (Przeczytany 23155 razy)
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #15 dnia: Stycznia 30, 2009, 03:15:07 pm »

Arbitry też spotykam, ale rzadziej niż Carriery. Jak już są Arbitry to raczej z Carrierami. Chyba jeszcze ani razu nie widziałem Arbitrów w innej sytuacji (poza repami PvT).
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 04:36:33 pm wysłana przez Negro » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #16 dnia: Stycznia 30, 2009, 03:17:29 pm »

Na forum jest (przynajmniej był) rep Xeron vs jakiś dobry toss (chyba b-, coś koło tego), który grał Arbitry. To samo Xeron. Imo, Arbitry >>> Carriry w PvP, nawet jeżeli zaskoczysz carami przeciwnika.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #17 dnia: Stycznia 30, 2009, 03:48:31 pm »

Teraz moja analiza pierwszego posta. :P

Scouty - głównym powodem, dla którego nie widujemy ich często w grze jest mała liczba sytuacji, w których można je użyć (z sukcesem). Na dodatek w większości wypadków jest to opcjonalne. W PvP jednostka ta nie ma absolutnie żadnego zastosowania (chyba, że chcemy upokorzyć wroga). W PvT ma baaaaaaaardzo małe zastosowanie. W niektórych buildach opartych o bardzo szybkie Arbitry (na 2 bazach) przez Arbitrem robi się jednego Scouta. Po co? Taki tech wymaga grania na mniejszej liczbie jednostek, a to prowadzi do tego, że pushe są trudne do obronienia. Z tego powodu 1 (i tylko 1!) Scout może posłużyć do "odstraszania" pusha zanim na polu bitwy będą umieszczone Turrety i Goliathy (a wtedy już będziemy mieli Arbitra). Chyba najszersze zastosowanie (o ile można to w ogóle szerokim nazwać) Scout ma w PvZ. Chodzi mi mianowicie o 1 kontrę w late-game. Jak zapewne wiecie, w late-game PvZ można grać mass Archon, dodać do armii Reavery, a nawet przerzucić się na Corsair+DT czy dodać Corsairy i Arbitry do głównej armii. Możliwe są też DA. Albo można wszystko pomieszać, to już zależy od czyjejś kreatywności. Jest jeszcze jedna kontra, która jest możliwa do wykonania przy odpowiednio dobrej ekonomii na mapach z dużymy zasobami Vespene. Kontra ta nie jest zbyt popularna, bo przecież można użyć każdej innej z podobnym skutkiem. Zasłynął z niej amerykański gracz G5 (pewnie znacie). Mianowicie jest to... Scout+DT. Wiem, wiem - to brzmi głupio. Ale sami to spróbujcie, naprawdę działa! Poza tymi możliwościami zastosowania Scouta, które wyżej opisałem, nie widzę żadnych innych. :P

Dark Archon - zdecydowanie nie jest to jedna z najpopularniejszych jednostek, jednak nie należy ona do bezużytecznych. Jej zastosowanie jest nieco szersze (tzn. częstsze) niż Scouta. Jeśli chodzi o PvT, to DA są raczej bezskuteczne. W PvP tylko w late game (feedback neutralizuje Arbitry/HT, okazjonalnie można rzucić maelstrom) lub na "wyspiarskich" mapach, gdzie popularne są Carrier+Corsair (wiem - znowu brzmi to abstrakcyjnie, ale tylko dlatego, że gry na mapach z wyspami nie są zbyt popularne, dlatego wątpię, żebyście widzieli zbyt dużo gier na nich). Wtedy DA i ich mind control świetnie nadają się do przejmowania wrogich Carrierów. ;) Zastosowanie w PvZ jest dla mnie oczywiste - w late game maelstrom jest świetne na Ultraling, a na Defilery świetnie nadaje się feedback.

Ghost - jest to jednostka dla cheeserów. By ją wykorzystać (głównie do lockdownu, jednak atomówki dla upokorzenia też można spotkać) trzeba niebywałego mikro i dobrego planu gry. Ghostów nie polecam używać w standardowej grze. Może w ramach "upokarzacza", jeśli gramy na dużo słabszego oponenta (TvP, TvT). Ogólnie jednostka jest faktycznie nieprzydatna (przynajmniej w 1v1).

Valkyria - jak to nie jest używana?! Problemem tej jednostki było zawsze to, że tech do Valkyrii był "nie po drodze" do standardowych buildów. Mimo wszystko jednostka ta ma bardzo szerokie zastosowanie w mechu (Fantasy build). Służy podobnie do Corsaira w PvZ. Najpierw jako zwiad, potem do strącania Overlordów, gdy wróg idzie w Mutaliski/whatever warto kontynuować ich produkcję (oraz Goliathów), by wybronić jego ataki.

Battlecruiser - w TvP używanie tej jednostki jest żalosne. Nie widzę ŻADNEGO powodu, by je tutaj wykorzystać (oprócz oczywiście upokorzenia przeciwnika). W TvZ też nie ma niczego, co by Battlecruisery robiły lepiej od reszty jednostek. Mimo wszystko w grze sAviOr vs FBH (bardzo stara gra...) doszło do baaaardzo późnego late game. Gra chyba trwała ponad godzinę. Wtedy FBH kontrolując większą część mapy użył zarówno BC jak i Ghostów. Domyślam się, że gra była już przesądzona, a FBH wykorzystał swoją przewagę, by "pobawić" się z sAviOrem. Co do TvT. Tylko tutaj widzę jakieś realne zastosowanie BC i to tylko w late game, gdy mamy odpowiednią ekonomię i jakąś przewagę. Wtedy BC okazują się być dobrym finisherem. Tak czy inaczej nie jest to jednostka specjalnie przydatna.

Infested Terran - naprawdę muszę to komentować? No właśnie...

Queen - jest to jednostka nieprzydatna w ZvZ z wiadomych powodów. To samo w ZvP. Mimo, że może napsuć trochę krwi oponentowi, i tak doprowadzi to do naszej przegranej. :P Dużo lepiej zainwestować w coś lepszego. Jedyne zastosowanie tej jednostki (jednak mające spory potencjał) jest możliwe w ZvT. Chodzi o grę przeciwko Marines+Medics, która nadal jest popularna na klasycznych mapach (szczególnie otwartych) - mech to domena tylko Medusy i mam tego pokroju. :P Mocą, której używasz jest wtedy Ensnare. Ensnare+DS=miazga. Problem w tym, że jednostki te trzeba umiejętnie kontrolować. A same mikro Defilerów to jedna z najtrudniejszych sztuk do opanowania w SC. Jaki z tego wniosek? Ensnare powinni używać TYLKO naprawdę mocni gracze ze świetną mechaniką. No i oczywiście tylko, gdy wróg gra M&M, a nawet wtedy nie powinno się tego grać zbyt często.

Tyle ode mnie. Oczywiście miałem na myśli tylko 1v1.
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #18 dnia: Stycznia 30, 2009, 04:53:39 pm »
Modyfikuj wiadomość

Euro wyjaśnił...

Nie wiem co wy macie do tych Devourerów. Ja nigdy go nie widziałem w grze (tylko na dwóch repach, w których Zerg przegrał), nie licząc pierwszych rozpoznawczych gier, kiedy miałem 1/3 obecnego APM.

Z Valkyrii raczej się rezygnuje:/ Buduje się góra jedna. Powód? "Wyczerpująca" kontra - 2 scourge.

Euro przytoczył dobry przykład użycia Scouta. Ja jeszcze widziałem PvZ 1 scout asap (z 1 bazy - bez expa), na mapce, gdzie droga lotnicza między mainami była minimalna. Nim Zerg zdążył zareagować nie miał ovów.

Carriery w PvP? Auto-loss. Choć zapewne ktoś znajdzie mapę, gdzie byłyby przydatne.

Queeny ostatnio widziałem w kampanii, to samo IT.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #19 dnia: Stycznia 30, 2009, 04:58:11 pm »

Co do Queenów - ostatnio je podobno Jaedong użył w kilku grach. :P

Co do Carrierów w PvP - tak, to samobójstwo. Ale uprzedzałem, że to niedorzecznie brzmi. Na mapach z wyspami to się naprawdę sprawdza. :D
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #20 dnia: Stycznia 30, 2009, 05:57:33 pm »

Dlaczego uważacie, że Carriery są tak kiepskie w PvP ? Mnie one sprawiają spore problemy, bo łatwo uciekają nad klif gdzie są poza zasięgiem Dragoonów. Sztromy co prawda sięgną, ale trzeba ich sporo walnąc aby zniszczyć te jednostki. Dark Archonów trzeba też troche mieć, aby przejac ich przynajmniej znaczna część. Skoro na Terrana sie ich używa, który też ma na nie dobrą kontrę w postaci Goliatów (które sie lepiej spiszą niż Dragoony). Poza tym jeszcze można użyć Lockdownów Ghosta.  Nawet przed chwilą na repie jakimś to widziałem. W sumie to obejrzałem sobie 2 repy PvT i w obu były te Ghosty z Lockdownami. Niestety w obu wygrał Terran, cały czas ten pojednyek wydaje mi się znacznie trudniejszy dla Protossa niż Terrana. W pierwszym repie Protoss grał o wiele lepiej, cały czas atakował, teleportował, sztormował, zamrażał, a Terek tylko się rozwalił z tymi tankami na środku mapy i nic, tylko bronił ataki Tossa. Toss przegrał bo skonczyły mu sie minerały,  Terek jeszcze je miał i chyba z 4k nadwychy.  >:(

Co do Devourerów, to widocznie nigdy Carrierów, ani Corsair/Reaver nie grasz, wtedy mogłyby sie pojawić.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #21 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:02:13 pm »

Sair + Reaver gra się głownie w mid game, a potem przechodzi w standartowe combo, dlatego nie spotyka się ich na bn.
A jeżeli Ty spotykasz cary w PvP i masz z nimi problem to już Twoja sprawa. Cary kojarzą się z łatwym winem, dlatego je spotykasz.
A co do repów, to kto na nich grał? Boxer?
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #22 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:06:26 pm »

Żal? Carriery w PvP są żałosne o ile nie grasz na wyspiarskiej mapie! To co, że Terran ma Goliathy. Wystarczy kilka dobrych psionic stormów, DA z maelstromem lub mind control, czy choćby masa goonów, a Carriery zginą zanim powiedzą "jakiś lamer nas zarekrutował". Zapewniam cię, że nawet nie zdążysz zrobić Carrierów, a oponent wykorzysta chwilową przewagę w armii i cię zmiecie. To przecież cholerny mirror... -_-
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #23 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:18:23 pm »

Człowieku, co kogo obchodzi, jakie jednostki są skuteczne na poziomie D- bez szans na dojście do D bez użycia komendy /clearstats YES? Przecież każdy woli powtarzać to, co widzi w grach lepszych od siebie, bo skoro
Oni tego używają i są dobrymi graczami (nie koniecznie wygrywają z równymi sobie), to zanczy, że coś w tym MUSI być!
Zapisane

Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #24 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:25:08 pm »

Poza tym jakby tak na to spojrzeć najprościej. Jak robisz Carry na Tossa to on już ma gotową kontrę bo i tak idzie w goony a jak ty będziesz miał już Carry to u niego HT też dawno będzie.
Natomiast Terran musi sie przekwalifikować. Zaprzestać massowania samych tanków oraz vultów i przerzucić się na golce. Jak nie zrobi tego na czas to mu ładnie pusha użresz
Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #25 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:27:00 pm »

Wiesz, każdy DOBRY Terran będzie miał na czas Armory (zaraz po Academy), będzie miał minimalnie 6 factów i będzie skanował całą mapę. Prędzej czy póżniej natknie się na oznaki "carirowania", a wtedy szybko zrobi odpowiednio dużo golców.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #26 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:27:33 pm »

Poza tym Protoss jest dużo bardziej mobilny od Terrana, więc nie ma mowy o atakowaniu wroga od tyłu, bo w chwile ustawi obronę. Zwłaszcza dzięki wszechobecnym Observerom.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #27 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:33:13 pm »

Jak na razie tylko raz wygrałem PvP w late game, wcześniej wygrywałem w zasdzie tylko przez Darki (z 7-8 razy). Przeciwnik latał mi z tymi Caraminad klifem i męczyłe sie praę minut zanim je załatwiłem. W sumie od razu zaatakowałem go, jak zobaczyłem Fleet Baecon i kilka Stargatów. Ale i tak długo sie męczyłem najpierw z naturalem, potem z expem, na końcu z tymi Carami. Ale w sumie dopiero sie ucze tej gry Protossem, na razie dośc ciężko idzie, chociaż już torche lepiej niż na początku. Najgorzej mi idze z Terranem jak już wygrywam to na samym początku, w late game jeszcze nie udało mi sie z nim wygrać.
Zapisane
Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #28 dnia: Stycznia 30, 2009, 06:35:55 pm »

No tak zapomniałem o tym ich wszędobylskim skanie :P A Carriery za krzakiem się nie schowają ~~
Co nie zmienia faktu, że zawsze bezie tam miał mniej tanków :P
Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #29 dnia: Stycznia 31, 2009, 03:20:56 pm »

Carrier w PvP, zrób Arbitra albo dwa, Statis na Carry i rozwalaj mu expy. GG win :P
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4 5 Drukuj 
« poprzedni następny »