StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czerwca 24, 2022, 11:28:49 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft Area
| |-+  SCA - newsy, nowości
| | |-+  Wnioski z gameplay - FoxSpirit
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: Wnioski z gameplay - FoxSpirit  (Przeczytany 4158 razy)
deimos0
Newsman
*
Wiadomości: 251


Light's champion in stronghold of darkness


« dnia: Stycznia 12, 2009, 10:37:21 pm »

Mieliśmy do tej pory okazję czytać i oglądać niemal niezliczone relacje na temat wrażeń ze StarCraft II.
 Dzięki Fox Spiritowi, członkowi forum SC Legacy, przybył kolejny artykuł traktujący o gameplay nowej pozycji Blizzarda.
Tym razem polowanie na SC2 zakończyło się sukcesem  podczas finałów ESL (Electronic Sports League) w Wiedniu. Podobno
był to build zbliżony lub ten sam, co podczas ostatniego BlizzCon. FoxSpirit dorwał grę, rozegrał parę meczy jako Zerg i zdecydował
podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Swoją drogą, warto zauważyć, że od dłuższego czasu SC2 dostępne jest do pogrania na co większych imprezach komputerowych, więc niemal na naszych oczach kształtuje się ostateczny obraz gry, a szczęśliwcom, którzy mogą obserwować to bezpośrednio wypada tylko zazdrościć.

Uwagę zergowych graczy z pewnością zainteresuje fakt, iż nieograniczone możliwości zaznaczania jednostek są bardzo przyjemne (szkoda, że przeciwnicy nie mogą powiedzieć tego samego).  Kolejnym rozwiązaniem, są dwa punkty zbiórki z Hatchery – dla Dronów i pozostałych jednostek (dało się to jednak zauważyć we wcześniejszych prezentacjach gry). FoxSpirit zauważył również coś, z czym chyba wiele osób się nie spotkało, lub umknęło to uwadze graczy – zdolność Queen, określona jako Razor Swarm, czyli ni mniej ni więcej – Psionic Storm, tyle że z natrętnymi robalami w roli głównej.

Fanów innych ras z pewnością ucieszy, że Warp Ray’e sprawdzają się wręcz zbyt dobrze w natarciach, gdzie celem są struktury – krótko mówiąc, budynki niszczone są w mgnieniu oka. Pod warunkiem oczywiście, że pozostają bez ochrony. Równie niebezpieczne okazały się Banshee – Terranie mogą zacierać już ręce i wyczekiwać momentu, kiedy będą mogli wykorzystać nową zabawkę.

FoxSpirit potwierdził działanie MBS (czyli 1 klik, jedna jednostka przy zaznaczonych wszystkich larwach). Wątpliwości tych, którzy obawiali się wpływu silnika graficznego i ogólnie 3D na rozgrywkę, także powinny zostać przytłumione, ponieważ  gra wydawała się czytelna, a pole walki dość czyste – kwestia przyzwyczajenia się do nowego środowiska. Naturalnie nie mogło zabraknąć wzmianki o dość kontrowersyjnym pomyśle Blizzarda, czyli Gas Mechanic – surowce w gejzerach uzupełniają się samoistnie co jakiś czas, wciąż też obecne są dwa gejzery z gazem w mainie. Nie da się jednak ukryć, że zastosowanie tego zabiegu (dwóch wyłączających się gejzerów) pozostaje zagadką, tym bardziej że cała mechanika została zautomatyzowana (informacja na ten temat pojawiła się dłuższy czas temu). Nieco dziwne również jest to, iż jednostki mają tendencję do poruszania się w bardzo zwartym szyku i rozciągania tegoż np. na zakrętach.

Na koniec słówko o sprzęcie wykorzystanym do grania – StarCraft 2 udostępniany był na laptopach Asusa o takiej specyfikacji:
- Intel Core 2 Quad QX9300
- 4GB SDRAM (DDR2 800Mhz)
- Nvidia GeForce 9700M GT z 512MB GDDR3 VRAM
Na sprzęcie tym  gra chodziła płynnie (co chyba nie powinno dziwić, nawet jeśli mówimy o laptopie), więc wszyscy, którzy zastanawiają się nad modernizacją maszyny pod SC2 muszą nadal żyć w nieświadomości prawdziwych wymagań (przynajmniej tych minimalnych).

<p>Filmik nakręcony kamerą przez playboy1103 podczas finałów ESL mozna zobaczyć <a href="http://pl.youtube.com/watch?v=MuVggOC7TZo&eurl=http://sclegacy.com/" target ="_blank"><b>TUTAJ</b></a>.</p>


Źródło: SC Legacy forum
Zapisane

"There is no greater burden than choosing who to save" - Kamahl, Fist of Krosa
Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »