StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 29, 2024, 01:12:59 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Dyskusje ogólne
| | |-+  Macro
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] Drukuj
Autor Wątek: Macro  (Przeczytany 15166 razy)
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #30 dnia: Lutego 14, 2009, 01:02:50 am »
Modyfikuj wiadomość

Cytuj
i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Bardzo ciekawe, nie powiem. :P

No tak, moja domyślna reakcja - dobuduj factorie - będzie więcej Vulturów. Ale już się na tym przejechałem nie raz. Te 400-500 gazu, które inwestowałem w nowe fabryki, powodowały uszczerbki w ilości Tanków, która ostatecznie decydowała o bolesnej przegranej. Takie nadwyżki (minerałów, nie gazu) widywałem u pro. To ciekawe, że ciągle się słyszy "to wielka niegospodarność mieć czterocyfrowe nadwychy", a pro nawet w pierwszych minutach mogą mieć 2k minerals, dopiero gdy dolatuje zwiadowczy corsair surowce zostają szybko zainwestowane.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #31 dnia: Lutego 14, 2009, 03:20:09 am »



Sam nie wiem, czy mam się przejąć. "APM się nie liczy" odśpiewują najgłośniej Ci, którym wyraźnie brakuje szybkości i mają wolne reakcje - ot tacy 100-120 APM playerzy... Problem w tym, że większym APMem da się załatać wiele niedoskonałości, ot choćby przerwy w budowie jednostek, złe ustawienie armii, zwiad... Z resztą zauważyłem, że gracze mający niski APM korzystają z góra 2 HotKey'ów (dla Devourera: zaznaczasz jednostki, wciskasz 'Ctrl' + cyfra), a mimo to HotKey'e mogą u nich stanowić 1/3 całego APM. Ja tam wolę mieć większy APM (nie kosztem skilla), bo nie wszystkie komendy, które wydaję, są dla mnie korzystne; chciałbym korygować złe decyzje jak najszybciej.

Czy ja gdzieś pytałem co to są hotkeye ? Te Ctrl + cyfra to już w kampanii używałem 10 lat temu. Chociaż fakt, że na Battlenecie używam tego za mało.
100-120 APM to mało ? Wg mnie to sporo.  Na samym początku mam około 50 APM, później dopiero rośnie więcej w miarę rozwoju gry. Jak się dużo dzieje to wtedy przekraczam 100, ale ciężko utrzymac takie tempo w całej grze. W najlepszych grach Zergiem przekraczam ledwo 80. Nie wiem jak można mieć 200 i więcej, to trzeba klikać jak szalony.
Ale znam gościa co gra Terranem, ma około 90 APM a wygrywa z gosciem z D+ co ma 170 APM (tzn raz wygrał raz przegrał).
Więc w zasadzie też by mi starczyło około 100 APM, byle tylko grać lepiej niż teraz. Xeron mi pisał, ze dobrze jest z kimś ćwiczyć, aby podnieść skilla. Bedę musiał kogoś znaleźć, bo od samej gry skill za wolno rośnie.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #32 dnia: Lutego 14, 2009, 08:56:21 am »

Ja mam 120 apmu, a używam HotKey'ów od 1-0. Jednostki od 1-5 i nie jest dla mnie problemem szybkie kilkanie 1a2a3a4a5a. Zostawiam jeden gate zbindowany, żeby szybko wrócić maina i spić nadwychy. A do reagowania na atak mam spację. Mi 120 apmu w zupełności wystarczy (przynajmniej na poziomie, na którym gram).

Xeron mi pisał, ze dobrze jest z kimś ćwiczyć, aby podnieść skilla. Bedę musiał kogoś znaleźć, bo od samej gry skill za wolno rośnie.

To już conajmniej kretyn wypisuje takie rzeczy. Jeżeli od gry wolno rośnie Ci skill, to przepraszam bardzo, co chcesz robić z kolegą do ćwiczeń? Wyssać mu skilla?
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #33 dnia: Lutego 14, 2009, 09:14:30 am »

Chodziło mi o ćwiczenie buildów, a nie tylko o zwykłą grę z losowym przeciwnikiem. A skill wolno dosyć rośnie od samej tylko gry bez repów,  większej nauki buildów itp.
Mógłbyś też chodź raz głupio nie komentować każdego mojego posta  ::).
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #34 dnia: Lutego 14, 2009, 09:35:08 am »

Z każdym losowym kolesiem też możesz trenować builda. To takie trudne nie jest. Grasz po prostu jednego builda i się go uczysz.

I nie komentuję głupio postów, tylko komentuję głupie posty.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #35 dnia: Lutego 14, 2009, 11:34:08 am »

No tak, ale mimo wszystko lepiej ćwiczyć ze sparring partnerem. Na przykład nauczyłem się nowego buildu do TvZ. Chcę sprawdzić jego timingi przeciwko np. 2 Hatch Muta. Nie będę mówił losowej osobie "hey, could you play 2 hatch muta against me?", bo nikt się nie zgodzi. A do początkowego treningu danego buildu najlepsza jest pusta mapa, potem gra ze sparring partnerem, a dopiero potem gra na ICCup. Przynajmniej tak jest moim zdaniem.

Cytuj
i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Bardzo ciekawe, nie powiem. :P

No tak, moja domyślna reakcja - dobuduj factorie - będzie więcej Vulturów. Ale już się na tym przejechałem nie raz. Te 400-500 gazu, które inwestowałem w nowe fabryki, powodowały uszczerbki w ilości Tanków, która ostatecznie decydowała o bolesnej przegranej. Takie nadwyżki (minerałów, nie gazu) widywałem u pro. To ciekawe, że ciągle się słyszy "to wielka niegospodarność mieć czterocyfrowe nadwychy", a pro nawet w pierwszych minutach mogą mieć 2k minerals, dopiero gdy dolatuje zwiadowczy corsair surowce zostają szybko zainwestowane.

Szczerze mówiąc, sam grając TvP i TvZ nigdy nie mam przewagi minerałów nad gazem. Tak samo jest na repach pro. W tych match-upach da się idealnie wymakrować. Może w TvT mogą się pojawić lekkie nadwychy minerałów, nawet u pro, ale na pewno nie jest to aż 2k. Słuchaj - jak ja mam prawie cały czas poniżej 600 minerałów to oznacza, że pro tym bardziej. :P
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #36 dnia: Lutego 14, 2009, 11:48:43 am »
Modyfikuj wiadomość

Nie przejmuj się Devourer, wszystko, co "nietropheusowe" jest głupie... A co do skilla to trochę w tym racji, żeby ćwiczyć z jakąś konsekwencją, bo z random oppem, nawet jak ubłagasz, żeby grał odpowiednią rasą, to  i tak będzie robił inne otwarcia, raz DT dop, raz Triple Nexus, raz w ogóle postawi ci 2 gate'y w mineral line:D Im więcej porządku w ćwiczeniach tym lepiej.
Choć przyznam Devourer największe braki masz  w nastawieniu. Mój początek parenaście miechów temu - 60-70 APM, żadnego techa, żadnych Hotkeyów, żadnego opanowania, nie było łatwo uwierzyć, że można znać jakiś build, jednocześnie wywierać presję na przeciwnika i rozwijać bazę, mieć 2x więcej APM, ale... uwierzyłem, i mój najszybszy MU - PvP - to właśnie 200 APM. Póki co więcej nie chcę. Wątpię, że jesteś na tyle stary, żeby nie móc się rozwijać. Stań się trochę "naiwny" i dopiero zdecyduj, czego chcesz.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #37 dnia: Lutego 14, 2009, 12:03:59 pm »

Rafikozor ma 100% racji. Ludzie, którzy są "naiwniakami" i zamiast "myśleć strategicznie" po prostu zaczną grać bardzo standardowo i odpowiednio ćwiczyć szybko wychodzą z fazy nooba. Rozumiem, że improwizacja jest dobra, ale powinno się z takimi rzeczami kombinować dopiero, gdy ma się już jakiegoś skilla, jakiś fundament.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #38 dnia: Lutego 14, 2009, 01:28:32 pm »

wszystko, co "nietropheusowe" jest głupie...

Co przez to rozumiesz?
Zapisane

Glymbol
Level 3-1
*
Wiadomości: 26


How can you challenge a perfect, immortal machine?


« Odpowiedz #39 dnia: Lutego 14, 2009, 03:33:34 pm »

... do reagowania na atak mam spację...
Tak można chyba tylko u Protossa. Jeżeli grając Terranem będziesz czekał na komunikat o ataku, żeby wcisnąć spację, to zastaniesz na polu walki krwawą miazgę i niedobitki swojej armii ;) .
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #40 dnia: Lutego 14, 2009, 03:35:03 pm »

No właśnie jakbyś zgadł. Gram tossem :P.
Zapisane

Strony: 1 2 [3] Drukuj 
« poprzedni następny »