StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 19, 2024, 06:51:31 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Dyskusje ogólne
| | |-+  Macro
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] 3 Drukuj
Autor Wątek: Macro  (Przeczytany 15202 razy)
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #15 dnia: Grudnia 12, 2008, 03:54:00 pm »
Modyfikuj wiadomość

Jestem powiedzmy 10k godzin giercowania (pewnie znacznie więcej) do tyłu jest chodzi o pr0. Mam bardzo ograniczony czas do ćwiczeń i chciałbym go jakoś dobrze wykorzystać, ale 100% ludzi na których trafiam, pisze, że "StarCraft is all about having fun". Wolałbym żmudnie ćwiczyć niż grać dla zabawy (lamić). Na razie nie wiem nawet jak wysoko mogę mierzyć (C na Icc?).
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #16 dnia: Grudnia 12, 2008, 04:05:49 pm »

Na C raczej nie mierz. Twój pierwszy cel - utrzymaj się na D. Kolejny - dojdź do D+. Ja też nie mam dużo czasu na grę - średnio zagram 1-3 gry dziennie i jakoś mi idzie. ;)
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #17 dnia: Grudnia 12, 2008, 05:44:30 pm »

Zawsze raczej gra sie dla zabawy (przycież to nie obowiązek), ale z drugiej strony trzeba się sporo ćwiczyć, zeby móc seryjnie wygrywać.
90% populacji na Iccup ma ponad 100 APM i obcykane wszystkie builidy, rushe, obrony przed rushem i rozmaite denerwujące sztuczki. Mało jest początkujących.

Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #18 dnia: Grudnia 12, 2008, 05:48:04 pm »

LOL? Grając przez całe ranki D, D+ i C- widzę rażącą ilość błędów u moich wrogów. Buildy mają jakieś takie... markotne. Egzekucję jeszcze gorszą. Nie wydaje mi się, żeby byli tacy mocni. Po prostu poćwicz i szybko wbijesz C-.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #19 dnia: Grudnia 12, 2008, 06:31:34 pm »

Ja ze swojej perspektywy nie rozróżniam D+ od B-, bo i tak się skończy dla mnie tak samo ;).
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #20 dnia: Grudnia 12, 2008, 06:43:46 pm »
Modyfikuj wiadomość

Weź na poprawkę fakt, że to początek sezonu: ci, którzy są teraz D, będą kiedyś B, A itd. Sam spotykam ludzi co mają 1xxx punktów i 300 a nawet 400 APM (następnego dnia widzę przy nich C albo C+). Większość graczy D ma w granicach 120-200 APM, i z tymi da się grać. Ale przegrać mogę z każdym:D nawet z takim co ma 80 APM, zjada mnie brak ogrania... za stary na to jestem.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #21 dnia: Grudnia 12, 2008, 06:47:20 pm »

Fajnie Rafikozor, jesteś następnym który uważa, że apm=skill. Na forum jest walka z takim mysleniem. Czy uważasz, że jeśli ktoś ma 300 apmu, bo spamuje (czyt. nabija niepotrzebnie) a eapm wynosi około 100, to wygra z kimś kto też ma 100 apm, ale ogarnia gre, nie ma nadwych itp.? Jeśli tak, to zwiększaj sobie apm, a nie skilla.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #22 dnia: Grudnia 13, 2008, 05:36:16 am »

Weź na poprawkę fakt, że to początek sezonu: ci, którzy są teraz D, będą kiedyś B, A itd. Sam spotykam ludzi co mają 1xxx punktów i 300 a nawet 400 APM (następnego dnia widzę przy nich C albo C+). Większość graczy D ma w granicach 120-200 APM, i z tymi da się grać. Ale przegrać mogę z każdym:D nawet z takim co ma 80 APM, zjada mnie brak ogrania... za stary na to jestem.

Ja staram sie unikać gry z D+ i gry z D powyżej 1000.(bo z nimi raczej nie mam szans wygrać). Mnie też zjada brak ogrania poza tym za wolny build, za słaba produkcja jednostek.
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #23 dnia: Lutego 12, 2009, 12:06:01 am »
Modyfikuj wiadomość

Jak się nazywa ten program (programy?), które pokazują, co jest przypisane do HotKey'ów? BWRepInfo np. nie pokazuje...
Zapisane
black
Level 3-3
*
Wiadomości: 38



« Odpowiedz #24 dnia: Lutego 12, 2009, 12:16:27 pm »

Moje Apm wynośi 130 a jak spamuje to nawet 200! I co z tego ze bede miał to 200 APM skoro zjedzie mnie koleś z 80-100 APM tylko dlatego ze ma lepiej opanowaną gre i lepiej myśli.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #25 dnia: Lutego 12, 2009, 02:02:05 pm »

Jak się nazywa ten program (programy?), które pokazują, co jest przypisane do HotKey'ów? BWRepInfo np. nie pokazuje...

Bo BWRepInfo sux. Używaj BW Charta. Ma więcej opcji i nie pokazuje fałszywego "EAPM".
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #26 dnia: Lutego 13, 2009, 06:07:03 pm »
Modyfikuj wiadomość

Świetny ten BWchart chyba... na razie potrafię wykorzystać jakieś 10% jego możliwości... Niestety zamiast listy jednostek przypisanych do danego HotKey'a są czterocyfrowe liczby... to zapewne wina braku aktualizacji, da się coś z tym zrobić? Szukam HotKey'ów dla Terrana i potrzebuję jeszcze trochę danych...
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #27 dnia: Lutego 13, 2009, 06:30:10 pm »

Hmmm też czasem tak miałem. Nie znam niestety przyczyny, ale zdaje mi się, że mając odpowiednie pluginy (ADV a może nawet Chaos), można sprawdzać hotkeye danego gracza "na bieżąco" podczas gry.
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #28 dnia: Lutego 14, 2009, 12:00:18 am »
Modyfikuj wiadomość

ADVLoader, BWLauncher, Chaos to jedno i to samo gówno - nieaktualne, nie działa. Ale mniej więcej wiem już, jakie Terran ma HotKey'e w TvP - od lewej jednostki, od prawej comsaty, reszta po środku - factorie (jedna z Goliathami, jedna z Vulturami, jedna z Tankami). Z osiem fact'ów na 3 bazy, 70 SCV i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Cytuj
jesteś następnym który uważa, że apm=skill

Sam nie wiem, czy mam się przejąć. "APM się nie liczy" odśpiewują najgłośniej Ci, którym wyraźnie brakuje szybkości i mają wolne reakcje - ot tacy 100-120 APM playerzy... Problem w tym, że większym APMem da się załatać wiele niedoskonałości, ot choćby przerwy w budowie jednostek, złe ustawienie armii, zwiad... Z resztą zauważyłem, że gracze mający niski APM korzystają z góra 2 HotKey'ów (dla Devourera: zaznaczasz jednostki, wciskasz 'Ctrl' + cyfra), a mimo to HotKey'e mogą u nich stanowić 1/3 całego APM. Ja tam wolę mieć większy APM (nie kosztem skilla), bo nie wszystkie komendy, które wydaję, są dla mnie korzystne; chciałbym korygować złe decyzje jak najszybciej.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #29 dnia: Lutego 14, 2009, 12:32:16 am »

Cytuj
i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Bardzo ciekawe, nie powiem. :P

Co do APMu - jak zwykle jeśli chodzi o ciebie, zgadzam się, ale częściowo. :) Po pierwsze - masz sporo racji w tym, że dysponując szybszą ręką możemy zdobyć "darmową" przewagę. Okej. Ale to niekoniecznie musi być związane z APMem. Preferuję nazywać to mechaniką, bo wiąże się ona z WYKORZYSTYWANIEM akcji, a nie samym ich wykonaniem. Wiesz, o co mi chodzi... Mimo wszystko nie zgadzam się, że mechanika - przynajmniej na poziomie bez żółtków-robotów ciułających w SC za miskę ryżu - jest elementem decydującym. Nadal doświadczenie, dobre myślenie podczas gry i nie powierzanie swojego gameplaya tylko wyuczonym buildom (szczególnie u tossa) mogą zdziałać więcej. Oczywiście jakiś poziom mechaniki jest wymagany - nie oszukujmy się. :P

Osobiście mam (miałem - bo nie gram aktywnie od dość dawna) APM ponad 200. To znaczy zależy on fazy gry - im później, tym większy APM. W długich grach przekracza(ł) on 250, w krótszych zazwyczaj zamykał się w tej granicy. Osobiście uważam, że APM nie jest tak ważny u tossa i 160 wystarczy do komfortowej gry na niemal każdym poziomie.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 Drukuj 
« poprzedni następny »