StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Października 04, 2024, 03:16:26 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Protoss
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 3 [4] Drukuj
Autor Wątek: Protoss  (Przeczytany 40072 razy)
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #45 dnia: Kwietnia 07, 2009, 09:21:39 pm »

Kiedyś używana, ale widocznie została dobrze skontrowana.

Po pierwsze, to kosztuje dużo gazu, bo armia musi składać się głownie z samych goonów. Po drguie, to jest czasochłonne, bo trzeba mięc min. 5 corsów z energią. Po trzecie, każdy terrek gra teraz szybkie armory, więc może zrobić golców od cholery, a wtedy corsy nie przydadzą się.
Zapisane

Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #46 dnia: Kwietnia 07, 2009, 11:11:12 pm »

Z tym multiaskingiem to się zgodzę ale nie chcę rezygnować z builda tylko dlatego, że trzeba w niego włożyć więcej pracy :P A jeśli chodzi o gaz to kłopotów nie było, bardziej mnie martwi, ze terran ma sporą przewagę gdy zaczynam robić corci. Mam tak ze 3-4 ale jeszcze niedoładowane, przez to cierpi moja produkcja goonów i akurat teraz terran wychodzi... ciężko mi wyczaić dobry moment, tak samo jak z expem.
Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #47 dnia: Kwietnia 08, 2009, 03:00:32 pm »

A jeśli chodzi o gaz to kłopotów nie było, bardziej mnie martwi, ze terran ma sporą przewagę gdy zaczynam robić corci. Mam tak ze 3-4 ale jeszcze niedoładowane, przez to cierpi moja produkcja goonów i akurat teraz terran wychodzi... ciężko mi wyczaić dobry moment, tak samo jak z expem.

No właśnie nie masz goonów, bo gaz poszedł w techa do corsów. To jest tak jak z fast Arbitrami. Musisz mieć 3 gazy, bo corsy może tylko 100 gazu kosztują, ale robią się szybko.
Zapisane

be_power
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #48 dnia: Czerwca 27, 2009, 02:44:22 am »

Dobrą strategią tossa która ostatnio odnosi skuteczność jest  2 gate  fast budowanie się do dt ( puszczenie 2 DT ) i walenie podczas podczas wyjścia dt expa            TA TECHNIKA SPRAWDZA SIĘ W TVP I PVP
 

PVT-- ponieważ jak wychodzisz dt z maina terrek ma najwyżej 1 tanka z seigem
PVP-- jest wiele graczy którzy olewają canny na początek gry i wala obserwatory
Zapisane

Life is brutal ... full of zasadzkas :D
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #49 dnia: Czerwca 27, 2009, 10:51:40 am »

Fajnie. Ale jak terrek gra FD, to dt nie przejdą przez miny. Jak gra siege expand, to stawia ebay wcześniej. A co do PvP, to ja przeważnie gram 1 gate robo z obsami. Jak gram rivy, to obs przed riverem, o ile czuję w powietrzu dt :P. Ale i tak przy techu do obsów, obs wylatuje z robo na chwilę przed przyjściem dt (albo tuż przed przyjściem, zależy od ustawienia graczy na mapie).

Poza tym, żeby dt w PvT były skuteczne, to trzeba najpierw zdziałać coś zetem lub dwoma (np. żeby terrek zamiast shopa, zrobił vulta, a jeszcze lepiej, jak przy okzaji straci ze 2-3 scvy).
Zapisane

be_power
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #50 dnia: Czerwca 27, 2009, 11:59:43 am »



Poza tym, żeby dt w PvT były skuteczne, to trzeba najpierw zdziałać coś zetem lub dwoma (np. żeby terrek zamiast shopa, zrobił vulta, a jeszcze lepiej, jak przy okzaji straci ze 2-3 scvy).



Prawda zawsze te zety coś zrobią terrkowi tylko takiemu który nie ma wall-ina bo inaczej nimi raczej  się nie przejmie
Zapisane

Life is brutal ... full of zasadzkas :D
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #51 dnia: Czerwca 27, 2009, 12:02:06 pm »

Bez zetów nie masz co myśleć o ataku dt od frontu. Albo natkniesz się na miny albo na turretu. Jak już planujesz zagrać darki bez zetów, to proponuję dt drop.
Zapisane

be_power
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #52 dnia: Czerwca 27, 2009, 12:45:28 pm »

Dt drop jest skuteczny ale jest on strasznie drogi bo dopłacasz aż 400 minerałów  i 200 gazu        a zety jak już robi się po upie szybkości  :) :)     w grze TvP
Zapisane

Life is brutal ... full of zasadzkas :D
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #53 dnia: Czerwca 27, 2009, 12:47:18 pm »

Ale jest on efektywniejszy. Przede wszystkim dlatego, że zaskoczysz terrka, a poza tym od frontu jest zabezpieczony minami/turretami (zależy od openingu).
Zapisane

be_power
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #54 dnia: Czerwca 27, 2009, 12:57:50 pm »

Racja ale przed dt wiesz już czy terrek ma detektory jak robisz zwiady probami   
Zapisane

Life is brutal ... full of zasadzkas :D
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #55 dnia: Czerwca 27, 2009, 01:08:05 pm »

Nic nie jest takie jasne. Wszystko zależy od tego, czy dostaniemy się do bazy terrka. Poza tym, rzadko zdaża się, żeby probem wykryć, czy po tanku zrobił się vult czy drugi tank.

EDIT. Odnoszę wrażenie, że masz dużą wiedzę teoretyczną, ale mało wiesz o praktyce. Starcraft to głównie praktyka, a wiedza teoretyczna pozwoli jedynie na określenie, jakim buildem chcesz grać (chyba, że jesteś komentatorem :P).
Zapisane

rafikozor
Gość
« Odpowiedz #56 dnia: Czerwca 27, 2009, 03:50:00 pm »
Modyfikuj wiadomość

Racja ale przed dt wiesz już czy terrek ma detektory jak robisz zwiady probami
W czym ta wiedza Ci pomoże? I tak już spóźniłeś ekspansję, Range i techa do Observerów. Po za tym Turrety nie powinny pojawiać się szybciej niż kilka(naście) sekund przed dotaciem DT do bazy Terrka. Pochwal się jak zagrać po takim openingu, który zaproponowałeś, bo to ma większe znaczenie. Każdy choćby średnio ambitny gracz oroni się przed lądowymi DT. Przypomnij nam więc, co potem zagrywasz (w zależności od mapy i poczynań Terrka/Tossa).
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] Drukuj 
« poprzedni następny »