StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Sierpnia 14, 2022, 07:11:23 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Protoss
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 3 4 Drukuj
Autor Wątek: Protoss  (Przeczytany 32310 razy)
wrobl
Gość
« dnia: Grudnia 10, 2008, 02:42:16 pm »
Modyfikuj wiadomość

To skoro już mowa o zergach i terkach, to ja bym poprosił jakiegoś doświadczonego Protossa o przedstawienie jakichś najbardziej uniwersalnych buildów (bo), bo w tym jestem całkowicie ciemny. BTW to szkoda, że niektóre tematy ze starego forum nie zostały przeniesione, albo chociaż, że nie można sobie poczytać tamtego forum, bo było tam bardzoo duużo srategii do poczytania :(
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #1 dnia: Grudnia 10, 2008, 04:15:07 pm »

Doświadczony toss? Nadaję się?

Trudno streścić wiele buildów - byłoby to mało dokładne i czasochlonne. Jak podasz konkretny MU, mapę, sytuacje etc. to z chęcią coś pomogę.

Też nie wiem, na jakim poziomie grasz. Np. nie będę ci podawał jakichś skomplikowanych buildów, jak powiedzmy dopiero zaczynasz.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #2 dnia: Grudnia 10, 2008, 04:22:21 pm »

Tych dokładnych schematów to akurat nie znam, ale np. na Zerga to najczęściej się idzie w Zealoty, Dragoony i High Templary ze Stormem. Możesz jeszcze zrobić sporą grupę Corsairów (tak z 8-10) i wybijać jego Overlordy (jeżeli nie ma wystarczajcej ochrony przeciwpowietrznej.
Na zaskoczenie wroga dobry jest Dark rush - robisz kilka Dark Templarów i idziesz na wroga, jeżeli nie ma detektorów to wygrałeś. Najlepszy jest na innego Protossa, bo dość późno pojawiają się observery, wtedy jedyną przeszkodą są Cannony (jeżeli ma ich mało, albo źle rozstawi to rush się uda). Na Zerga też nie jest zły, ale najpierw musisz wybić jego Overlordy Corsairami, oczywiście jeżeli nie ma paru Spore Colony. Na Terrana dośc ciezko stosować, bo poza Turretami zazwyczaj ma już Comsata, poza tym niewidzialnośc nie chroni przed minami, które zastawiaja Vulture.
Jeszcze jedna fajna sztuczka: w początkowej fazie gry gdy wysyłasz Proba zwiadowczego możesz wjechac za jego bazę i zacząc budować Cannony. Oczywiscie tak, żeby przeciwnik tego nie zauważył. Potem stawiasz działka stopniowo coraz bliżej, aż zaczną atakować jego probki czy budynki. Powinieneś już mieć dosc sporo Cannonów na odparcie jego wojsk.

Ja jakimś doświadczonym protossem nie jestem, ale niemniej parę razy wygrałem dzięki tym metodom co opisałem. Niech teraz wypowiedza sie ci bardziej doświadczeni.
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #3 dnia: Grudnia 10, 2008, 05:43:38 pm »
Modyfikuj wiadomość

Przeczytaj całość pod 'Race specific guides' -> 'Protoss' http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=60601. Jeżeli nie czujesz się jeszcze na siłach dodatkowo 'General guides' -> 'Beginner' + 'Advanced'. Jak już przełkniesz to wszystko to będzie można dodatkowo wytłumaczyć i dać parę wskazówek na temat konkretnego buildu.
Zapisane
Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #4 dnia: Grudnia 11, 2008, 05:48:39 pm »

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=60601
A może coś po polsku? :P
Zapisane

rafikozor
Gość
« Odpowiedz #5 dnia: Grudnia 11, 2008, 05:52:46 pm »
Modyfikuj wiadomość

http://www.youtube.com/watch?v=tHM565baUHU Nic innego po polsku nie widziałem...
Zapisane
Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #6 dnia: Grudnia 11, 2008, 11:08:49 pm »

Ha, ha, ha... A może coś tak na serio? :)
Zapisane

rafikozor
Gość
« Odpowiedz #7 dnia: Grudnia 11, 2008, 11:29:38 pm »
Modyfikuj wiadomość

Mi się zdarza oglądać coś po koreańsku, choć nie rozumiem nic poza nazwami jednostek. Jest jeszcze forum battlenet'u - na początek zawsze trochę tekstu do poczytania...
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #8 dnia: Grudnia 12, 2008, 12:37:18 am »

http://www.youtube.com/watch?v=tHM565baUHU Nic innego po polsku nie widziałem...

Taa... komentarz fachowy  ::). W sumie też sobie musze poszukać jakiś repów. Dzisiaj zagrałem sobie PvT i TvP, się czułem jakbym pierwszy raz na neta wszedł ;D . Wziąłem Terrana, żeby zobaczyć jak mi skontrują Vultury i Tanki. No i wpadły Zety i Goony. Przegrałem, bo on miał olbrzymią przewagę liczebną. Ciekawe co by było przy porównywalnych liczebnie armiach. Chyba jednak Terran by wygrał dzięki czołgom.
W drugiej grze gdzie grałem Tossem to przez większą część gry robiłem Zealoty i Dragoony. Jak załóżyłem expa zacząłem robić Carriery. Miałem już z 6 Carrierów, 1 Arbitra i kilkanaście Dragoonów. Zgodnie z przewidywaniem zaatakował mnie Goliatami i Tankami. Dragoony padły błyskawicznie od tych tanków, Goliaty wykończyły Carriery i było gg. I jak to kontrować ? Moze trzeba miec ze 2-3 Arbitry ze Stasic Field (tego akurat nie zdążyłem zrobić) i rzucać najpierw na Goliaty, w międzyczasie niszczyć tanki Carrierami, potem wycofać Carriery i zniszczyć Goliaty Dragoonami czy Zetami ?   
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #9 dnia: Grudnia 12, 2008, 11:26:52 am »

Z twojego opisu wynika, że twoje makro leżało i kwiczało.

Oczywiście, że rozstawiona armia Terrana >>> armia Protossa. Ale kolejną oczywistością jest to, że Protoss powinien unikać atakowania prosto na linię tanków oraz powinien zawsze trzymać się co najmniej 10 punktów populacji powyżej Terrana.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #10 dnia: Grudnia 12, 2008, 12:20:52 pm »

Nie, no expa miałem założonego. Jak robiłem Carriery to już miałem dość duże wpływy. Jeszcze jakieś 5 minut i bym już miał cały oddział Carrów, ze 2 Arbitry i recall. Potem 1 Arbitra miałem wysłać do bazy, przywołac armię, zrobić spustoszenie i drugim Arbitrem odesłać spowrotem. W sumie do przewidzenia też było, że pojawią się Goliaty, ale sądziłem, że Cary dadzą radę. Dragoony miały pomóc, ale co salwa tanków to było tylko słychać tididit, tididit, tididit...
Z drugiej strony jak próbowałem grać Terranem to ten początek ciężki jest bo : czołg w trybie normalnym przegrywa wyraźnie z Dragoonem, ciężko rozłożyć jak są zety a Vultury są mało odporne. Może jakieś Firebaty na poczatek by się przydały.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #11 dnia: Grudnia 12, 2008, 12:40:46 pm »

Oj nie nie nie. Wszystko tylko nie firebaty. Wystarczy trochę mikro i po zabawie. A w momencie, w którym masz Carriery powinieneś mieć co najmniej 3-4 bazy (chyba, że grasz baaardzo szybkie Carriery).
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #12 dnia: Grudnia 12, 2008, 12:45:22 pm »
Modyfikuj wiadomość

Po założeniu expa masz factory, 1-2 z nich produkują tanki. A Twoim głównym zadaniem jest "srać rowerami i mińmi", przecież "miny są wkurwiające; no jak tu przez to przejść, żeby się nie roz*******ć". Jak Protoss atakuje (oczywiście widzisz to wcześniej, bo dobrze robisz zwiad) rozstawiasz SiegeTanki stawiasz miny w ich zasięgu. Wtedy Protoss zbiera te miny kilkoma zetami. Wykorzystujesz zasięg vulturów, strzelają w zety (zdejmujesz im tarczę), ale nie możesz dać im podejść do rowerów bo oberwą od splash damage... wykorzystujesz ich szybkośc, wycofujesz i przytulasz do tanków. Teraz dajesz tankom rozkaz atakowania goonów po kolei (Shift + click). Powinieneś wyjść ze stratą minimalnej ilości tanków (vultury możesz wszystkie tracić, odbudują się), choć dobry Protoss używa paru sztuczek... A co się dzieje, gdy jest przewaga goonów? Wtedy zety wykończysz szybko i przytulasz vultury do goonów, pozwalasz raz zaatakować, żeby zdjąć tarczę, a potem stawiasz tuż przed nimi miny, jak najwięcej... jedna mina to dodatkowe 2 strzały goona, więc jak w sekundę postawisz 30 min., a z tyłu będę napierać SiegeTanki, to Protoss wycofa wojo...
Generalnie u Terranów liczy się głównie micro, gracze pr0 często używają wszystkich 10 HotKeyów do bindowania factory, a calutkie wojsko obsługują myszą (lewa ręką wciskają strzałki). Miny mają niesamowity potencjał, kiedy "pięć zetów bierze minę na klatę nie boją się", to tracą około 600 HP od miny która nic nie kosztuje!

Cytuj
Nie zgadzam się. U Terrana decydującym czynnikiem jest na pewno mechanika, czyli makro, wykonywanie buildów i mikro. Nieco mniej liczy się właściwa taktyka czy strategia.

Jeżeli nie zgadzasz się tylko w tej kwestii to mnie podbudowałeś:D Tak czy siak moim zdaniem u Terranów trzeba często przełączać się pomiędzy "makro mode" a "mikro mode".
« Ostatnia zmiana: Grudnia 12, 2008, 01:27:18 pm wysłana przez rafikozor » Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #13 dnia: Grudnia 12, 2008, 01:18:33 pm »

Generalnie u Terranów liczy się głównie micro

Nie zgadzam się. U Terrana decydującym czynnikiem jest na pewno mechanika, czyli makro, wykonywanie buildów i mikro. Nieco mniej liczy się właściwa taktyka czy strategia.
Zapisane
HiDie
Level 3-5
*
Wiadomości: 49


aka Av


« Odpowiedz #14 dnia: Grudnia 12, 2008, 03:01:03 pm »

Nienawidzę, jak ludzie co nie grają Terranami jako main rasą cwaniakują dużo. W TvP  Macro ważniejsze jest od micro kilkakrotnie.

Co do Carrierów. Ludzie myślą, że jak Carrierów narobią z 6+ to już gg itp. Dobrym podejściem jest zniszczenie pusha Terrana, jeżeli taki istnieje przed twoją bazą. Osłabi go to bardzo. Wtedy można lecieć i ewentualnie męczyć expy. Ale najbardziej denerwującym combo by było wymęczenie Tanków Carrierami, a potem gdy Terran się na Goliathy przerzuca Dragoonami uderzyć.

Poza tym dobrym pomysłem w mid-game jest mieć ekipę do niszczenia min - z 5 goonów + obs. Bo jeżeli Terran zastawi trapa pod twoim mainem to wszelakie posiłki pójdą z dymem.

To takie przemyślenia. Co do harrasu to bym polecał przyjąć jako główny cel rafinerie. Bez gazu tylko Vultury narobić można. A Goony >> Vultury.

ps. Co to są "rowery" ?
Zapisane

"Nie boję sie śmierci, byłem martwy przez miliardy, miliardy lat zanim się narodziłem i nie doznałem nawet najdrobniejszej niedogodności z tego powodu."
Mark Twain
Strony: [1] 2 3 4 Drukuj 
« poprzedni następny »