StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 25, 2024, 08:52:54 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
« poprzedni następny »
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Drukuj
Autor Wątek: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie  (Przeczytany 50008 razy)
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #60 dnia: Grudnia 06, 2008, 10:29:37 pm »

Te repy są z Iccupa. Widze, że mi APM policzyliście. Ja nigdy tego nie liczyłem. Klawiatury używam tylko do zapisywania odziałów. Klawiaturą to może będę szybszy o 1 sekundę.
Zgodzę się z tobą Devourer. ale pomyśl tylko. Budujesz każdą Dronę wybierając ją myszą z interfejsu i przy każdej dronie tracisz sekundę, policzmy to samo dla jednostek.
Sam początek gry (przykładowo 12 hatch) 8 dron = 8 sekund w plecy, 1 sekunda za Overlorda a potem znowu po jednej sekundzie za każde dwa Zerglingi. Zanim dojdziesz do Lurkerów albo Mutalisków jesteś do tyłu około dwóch minut jeśli nie więcej. A pooglądaj sobie kiedyś replaye i zobacz ile może się dziać w takich dwóch minutach. Naprawdę się opłaca używać skrótów klawiszowych.
Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #61 dnia: Grudnia 06, 2008, 10:34:41 pm »

Dakr rush jest dobry na kogoś, kto się nie spodziewa DT. Czyli jak widzisz, że Terran gra siege expand i opóżniłeś go trochę, to DT są dużą szansą nawet na wygranie gry. Ogólnie to teraz timingi buildów (wypracowane przez KOREAŃCZYKÓW) są na DT odporne.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #62 dnia: Grudnia 06, 2008, 10:43:07 pm »

W dzisiejszych czasach nie zabijesz dobrego Terrana DT rushem o ile nie udało ci się go osłabić ewentualnymi 2-3 Zealotami na początku gry. oO
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #63 dnia: Grudnia 06, 2008, 10:55:01 pm »

Najłatwiej Protossa zabić, bo Observery są dość późno (pod warunkiem, ze nie ma jeszcze zbyt dużo Cannonów. Do Zerga trzeba Corssairów na Overlordy. U Terrana ciężko, bo jest skanner dość szybko, poza tym jeszcze miny są groźne. No i Turrety - wiadomo.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #64 dnia: Grudnia 06, 2008, 10:58:49 pm »

Powiem ci, że NIGDY bym nie przegrał z Lurker rushem. Moje buildy konstruuję tak, by być bezpiecznym przed takimi rzeczami.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #65 dnia: Grudnia 06, 2008, 11:03:54 pm »

Ogólnie to jak byś się wbił do mnie lurami, to byś dostał storma. Stosuję wersję fe zrobioną przez Xerona, więc reszty domyśl się z posta wyżej.
A co do PvP, to ostrożny toss przed rivem zrobi obsa. Jak ma dobry timing, to obs podleci na rampę chwilę przed przyjściem DT lub chwilę po.
Zapisane

Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #66 dnia: Lutego 01, 2009, 09:39:45 pm »

Chciałbym żebyście konkretnie powiedzieli co sądzicie o takim jednym buildzie. W sumie wyszedł trochę na poczekaniu i sam nie wiem jak bardzo jest cienki :P
Zaczęło się od tego, że często grywałem z Zergami, którzy rushowali. Zealot nie dawał sam rady, probami też bywało ciężko a często kończyło się to tak, że traciłem pylon. Tak, wiem, że wynika to z mojej słabej gry no ale coś musiałem na to wymyślić. Więc zamiast gate, stawiałem forge a zamiast zeta cannon. Wszystko to tuż przy nexusie i probach. Dopiero potem gate i zetafony po złotówce. Początkowe zerglingi odstraszało to skutecznie, a poza tym miało się już początki zabezpieczenia przed wjazdami mutasów. Teraz pytanie: Czy jest sens coś takiego grać? Czy przy takim bo lepszy zerg mnie rozwałkuje jak chce? Czy jest to niepotrzebna strata czasu i kasy an początku rozgrywki?

Zapewne tego typu rozwiązania już się pojawiały, może sami takie graliście/widzieliście. Więc jakby ktoś powiedział konkretniej z czym to się je to byłoby fajnie ;)
Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #67 dnia: Lutego 01, 2009, 09:50:20 pm »

Każdy średni Zerg cię rozjedzie bo w momencie w którym zobaczy coś takiego zacznie expować jak szalony a ty nie będziesz miał jak temu przeciwdziałać. Jak boisz się rushującego Zerga w 1v1 zrób pylon w naturalu (nie mainie), tam dopiero Forge, Cannony i ew. Gateway a potem rób Nexa.
Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #68 dnia: Lutego 01, 2009, 09:57:04 pm »

http://pl.youtube.com/watch?v=ef_14-t2UpE&feature=related <- gra NonY'ego z losowym gostkiem na necie.
Coś w ten deseń xD. Z początku na pewno łatwo nie będzie, bo to łatwe nie jest, ale z czasem się nauczysz.
Tak btw, to ja często stawiam nexa przed canonami. Wszystko zależy od openingu Zerga. Jak gra agresywnie, to najpierw 2 albo 3 cannony. Jak nie (czyli 12 hatch 11 pool) to nexa można spokojnie stawiać przed canonami, a zamiast 2 canona można postawić gate'a.
Zapisane

Gantar
Level 5-1
*
Wiadomości: 101



« Odpowiedz #69 dnia: Lutego 01, 2009, 10:20:55 pm »

Trydium-> No fakt, o tym nie pomyślałem. co prawda z tym bo częściej wygrywałem niż przegrywałem, no ale grałem z ludźmi na podobnym poziomie więc ciężej mi było zauważyć to samemu. ;) Dzięki

Tropheus-> A co jeśli się gra na mapach typu BS?
Zapisane

"W okopach nie ma ateistów..."
Rico
Gość
« Odpowiedz #70 dnia: Lutego 01, 2009, 10:33:46 pm »
Modyfikuj wiadomość

To grasz tak samo... Forge na Naturalu i teraz zależy od Zerg'a czy robi 12 Hatch -> 11 Pool to robisz Nexus -> 1 Cannon jeżeli są tylko 4 Zerglingi (+1 Cannon za każde 4 nowe Zerglingi) -> Gate -> Assymilator jeżeli coś innego, bardziej niebezpiecznego na daną chwile (2-3 Cannony then Nexus -> Gate -> Assymilator w mainie)

Ogólnie FE jest najlepszy... ale możesz się pokusić o bardzo wczesne +1 attack timing rush (biorąc pod uwagę BS). Jeżeli chcesz to mogę w jako taki sposób powiedzieć jak to się je.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2009, 10:40:00 pm wysłana przez Rico » Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #71 dnia: Lutego 01, 2009, 10:59:07 pm »
Modyfikuj wiadomość

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=62652
Przejrzyj ten topic. Masz mieć to wykute na blachę. Obudzony w środku nocy masz bez zastanowienia określić położenia Pylonów/Cannonów/Gateów. Oczywiście ustawieniem budynków rządzą pewne zasady, dlatego jest to całkiem łatwe.
Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #72 dnia: Lutego 02, 2009, 07:24:23 pm »

Z tego co mi chyba Xeron mówił, jak Zerg gra 9 Pool to musisz postawić Cany przed Nexem bo inaczej nie zdążysz, jak jest Overpool to możesz stawiać Nexus jako pierwszy.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #73 dnia: Lutego 02, 2009, 08:12:27 pm »

Dokładnie. Jak jest overpool, można zagrać:

8 Pylon,
11 Forge,
13 Nexus,
13 Cannon,
13 Cannon.

Na 9 pool trzeba koniecznie:

8 Pylon,
11 Forge,
13 Cannon,
13 Cannon,
Nexus (timing zależy od osobistego stylu :P).
« Ostatnia zmiana: Lutego 02, 2009, 08:22:23 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #74 dnia: Lutego 02, 2009, 08:43:21 pm »
Modyfikuj wiadomość

Do jeszcze dopowiedz, że w przypadku 12 hatch 11pool można też zbudować GateWay po Nexusie i przed Forge.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Drukuj 
« poprzedni następny »