StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Stycznia 27, 2022, 06:28:50 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Drukuj
Autor Wątek: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie  (Przeczytany 44863 razy)
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #30 dnia: Grudnia 06, 2008, 03:55:05 pm »
Modyfikuj wiadomość

Zajrzałem w repki, ale mam 1.16, więc widać tylko początek...
Człowieku, używaj klawiatury! 50 APM to na prawdę trochę mało, trzeba by się zgadać na GG, pomogę ci skonfigurować myszkę i nauczę skrótów klawiaturowych (ewentualnie czeka Cię kupno myszy/klawiatury). Wygląda to tak, jakbyś grał tylko jedną ręką używając touchpada... tak jakbyś nie skupił i nie starał, jeżeli masz 50 minerałów i larwa czeka przy wylęgarni, to zbudowanie peona jest bardzo, ale to bardzo pilne!
Myślę, że dobrze by było poszukać mentora, bo wg mnie wystarczy zmienić tylko rodzaj ćwiczeń, żeby efekty były zaskakujące... ale niech się wypowiedzą też inni użytkownicy.
Swoją drogą, kiedyś na Icc znalazłem dwóch graczy, co mieli ~90 APM, pokonałem ich, powiedziałem o tym szokującym wydarzeniu (90 apm noob na Icc) na IRCu i potem leciały w moją stronę obelgi typu "noob bashing !!eleven!!!11!" za to, że zgodziłem się na grę z nimi:D. Eh, już zapomniałem, jak się zaczynało na bnecie...
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #31 dnia: Grudnia 06, 2008, 04:06:39 pm »

Chciałem repów, żeby zobaczyć, czy znasz podstawy. Wypowiedź Rafikozora rozwiała moje wątpliwości. Na tym etapie po prostu graj z pojedynczym kompem. Wybierz jakiś prosty build i ćwicz mechaniczne jego wykonanie. Na przykład graj cały czas Overpool, exp i 3 Hatch Hydra i graj to wielokrotnie. Dzięki temu, że nauczysz się grać taki podstawowy build, zaznajomisz się z hotkeyami, będziesz mógł wykonać zaawansowane taktyki. Teraz nie ma sensu, żebyś trenował na ICCup, jak nie masz co trenować.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #32 dnia: Grudnia 06, 2008, 04:48:00 pm »

Te repy są z Iccupa. Widze, że mi APM policzyliście. Ja nigdy tego nie liczyłem. Klawiatury używam tylko do zapisywania odziałów. Klawiaturą to może będę szybszy o 1 sekundę.
Dizwne, ze o taktyce czy strategii nie napisaliście nic, tylko o klikaniu. Ale w sumie to jest najważniejsze chyba, kto szybciej wyklika dany schemat niż taktyki. Swoją droga to macie troche dziwne podejście. Podchodzicie do tej gry jak do jakiejś olimpiady sportowej. ::)
Z kompem to trenuję jak coś nowego sprawdzam, ale z grubsza to gra z kompem jest raczej nudna. Więc po to się gra z żywym przeciwnikiem, zeby było ciekawiej. W sumi to chdzi cły czas o powiedzmy popołudnoową rozrywke, a ni o jakis mistrzostwa.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #33 dnia: Grudnia 06, 2008, 04:59:18 pm »

Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?
Zapisane
HiDie
Level 3-5
*
Wiadomości: 49


aka Av


« Odpowiedz #34 dnia: Grudnia 06, 2008, 05:05:16 pm »

Obrazowo przedstawiając to tak jakbyś chciał już pisać, nie umiejąc czytać.
Zapisane

"Nie boję sie śmierci, byłem martwy przez miliardy, miliardy lat zanim się narodziłem i nie doznałem nawet najdrobniejszej niedogodności z tego powodu."
Mark Twain
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #35 dnia: Grudnia 06, 2008, 05:19:31 pm »

Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?

Zależy z kim grasz. Moze do B czy C (ew. D+) trzeba mieć to jakoś super extra opanowane, do D często wystarczała mi gra jak teraz. Mutalisk rush czy Lurker rush też mi nieraz wychodziły, więc chyba w tych buildach ne jestem znowu najgorszy.
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #36 dnia: Grudnia 06, 2008, 05:21:58 pm »
Modyfikuj wiadomość

Przybliżę trochę moją wypowiedź do Xerona: w SC nie można nic zautomatyzować, dlatego cały czas trzeba się zajmować wszystkim - produkcją, techowaniem, microwaniem. To pochłania gracza zmuszając go do wykonywania dużej liczby poleceń w krótkim czasie. Z tego co zauważyłem mając do 60 APM nie można przeprowadzić żadnej taktyki, mając mniej niż 120 APM taktykę da się przeprowadzić, jednak z błędami, 120 APM pozwala już dobrze opanować wszystkie aspekty gry pod warunkiem, że wykonuje się je perfekcyjnie, tzn. bez żadnych niepotrzebnych poleceń. Mając 200 APM można sobie pozwolić na niepotrzebne, zmarnowane kliknięcia, ale nie dużo:D
Najlepsi gracze mają i 400 APM, gdyż niektóre strategie wymagają czasów reakcji na to, co się dzieje na minimapie, na poziomie 0,3 sekundy. Załóżmy, że wysłałeś Shuttla, zajmujesz się produkcją (widzisz maina) ale z przeciwnej strony lecą 2 scrouge. Musisz wychwycić ten moment (w końcu nie wiesz, czy scrouge czekają tam gdzie trzeba) i zawołać transportowiec z powrotem do bazy, i to nie "na styk", bo i tak możesz go stracić...
Zapisane
HiDie
Level 3-5
*
Wiadomości: 49


aka Av


« Odpowiedz #37 dnia: Grudnia 06, 2008, 05:48:16 pm »

Podstawowe rzeczy się kłaniają.
Btw iccup 10 to najgorszy replay jaki w życiu widziałem.

Mała propozycja. Jak widzisz, że przeciwnik jest cienki to wychodź po 20 minutach. Szkoda twojego czasu.
Zapisane

"Nie boję sie śmierci, byłem martwy przez miliardy, miliardy lat zanim się narodziłem i nie doznałem nawet najdrobniejszej niedogodności z tego powodu."
Mark Twain
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #38 dnia: Grudnia 06, 2008, 05:54:37 pm »

120 APM pozwala już dobrze opanować wszystkie aspekty gry pod warunkiem, że wykonuje się je perfekcyjnie, tzn. bez żadnych niepotrzebnych poleceń

I właśnie ta nadwyżka powyżej 100 - 140 APM to są zwykle niepotrzebne polecenia.
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #39 dnia: Grudnia 06, 2008, 05:59:01 pm »

Włączyłem sobie ten BW Chart, żeby zobaczyć sobie te APM.
Jeżeli do 60 APM nie da sie przeprowadzic żadnej taktyki, to jak wytłumaczysz moją wygraną przez Lurker rush (mając 59 APM) z Terranem mającym 117 APM ? W innym przypadku wygrałem PvP mając 56 APM, a rywal 117 APM (chyba przez Dark rush, musze sprwdzić). Wygrywałem też z rywalami mającymi 70-90 APM, ale sporo z nich miało podobny lub mniejszy APM.

HiDie, co ci się nie podoba w 10 Iccup ? ::) Dlaczego mam wychodzic, jak przeciwnik cienki ? Wtedy łatwiej jest wygrać.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2008, 06:06:26 pm wysłana przez Devourer » Zapisane
MagiczneJadro
Level 5-5
*
Wiadomości: 189


Jeżeli chcesz do klanu SCA napisz na GG 10069945 !


WWW
« Odpowiedz #40 dnia: Grudnia 06, 2008, 06:08:09 pm »

 APM powinien przekłada się na grę. Jeżeli ktoś nabija nie potrzebnie może przeszkadzać. Są tacy co mają 200 APM, ale co z tego jak słabo gra, za bardzo się skupia na "klikaniu" bez sensu. Może gdzieś przeczytali, że APM to podstawa. Myślę jednak, że liczy się opanowanie i MACRO. ;D
Zapisane

Chcesz do klanu SCA? zgłoś się;)
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #41 dnia: Grudnia 06, 2008, 06:14:00 pm »
Modyfikuj wiadomość

Oczywiście, że nie wolno wychodzić jak wygrywasz, przeciwnik bierze Cię na litość:D I straszy, że ma zbugowane SC i że jest hakerem itd.

To, że wygrałeś z kimś kto ma więcej APM - nie jest niczym dziwnym, rywal także popełnia błędy, zwłaszcza, jeżeli ma 117 APM, czyli połowę tego co się wymaga w dobrym TvZ. Grałem z takim jednym początkującym co miał 300 APM (grał w WC wcześniej), robiłem go jak chciałem... Jemu brakowało strategii i doświadczenia. Ale teraz, po roku, ma C- na Icc...
Zapisane
HiDie
Level 3-5
*
Wiadomości: 49


aka Av


« Odpowiedz #42 dnia: Grudnia 06, 2008, 06:16:18 pm »


HiDie, co ci się nie podoba w 10 Iccup ? ::) Dlaczego mam wychodzic, jak przeciwnik cienki ? Wtedy łatwiej jest wygrać.

a) Przyjmijmy, że byś grał z 35-40 minut. Wyjdziesz jednak po 20 minutach. Dzięki temu możesz zaoszczędzić   czas na nową grę.
b) Więcej gier to większa ilość przerobionych podstawowych elementów gry (rozsyłanie robotników, trenowanie strata - strategi). Więcej gier to większa ilość przeciwników którzy mogą dać C wpieprz
(czyt.  doświadczenie).

Co z tego, że kolesie mieli 100+ APM, skoro nie budowali jednostek, itp?

ps. Czy mógłby autor lub mod zmienić nazwć tematu?

Zapisane

"Nie boję sie śmierci, byłem martwy przez miliardy, miliardy lat zanim się narodziłem i nie doznałem nawet najdrobniejszej niedogodności z tego powodu."
Mark Twain
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #43 dnia: Grudnia 06, 2008, 06:17:53 pm »

Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?

Zależy z kim grasz. Moze do B czy C (ew. D+) trzeba mieć to jakoś super extra opanowane, do D często wystarczała mi gra jak teraz. Mutalisk rush czy Lurker rush też mi nieraz wychodziły, więc chyba w tych buildach ne jestem znowu najgorszy.

Wręcz przeciwnie! Na poziomie D-/D/D+/C- można sobie poradzić bez problemów przez same umiejętności mechaniczne. Żeby wygrać z ludźmi o słabej mechanice, którzy nie potrafią wykonać żadnej strategii nie trzeba być żadnym taktykiem - wystarczy zagrać coś prostego, trywialnego jak na przykład 3 Hatch Hydra i wykorzystać fakt, że ma się lepszą mechanikę. To znaczy, że cały czas produkujesz jednostki, bardzo dobrze je kontrolujesz. Dopiero od poziomu powiedzmy C zaczynają się naprawdę sporo liczyć umiejętności strategiczne/taktyczne, bo od tego ranka każdy ma mechanikę na znośnym poziomie.
Zapisane
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #44 dnia: Grudnia 06, 2008, 06:28:02 pm »

Włączyłem sobie ten BW Chart, żeby zobaczyć sobie te APM.
Jeżeli do 60 APM nie da sie przeprowadzic żadnej taktyki, to jak wytłumaczysz moją wygraną przez Lurker rush (mając 59 APM) z Terranem mającym 117 APM ?

Wytłumaczę prosto: to był Terran na poziomie mojego Protossa (kiedy byłem w najlepszej formie). Gdy rozmawiamy o grach na poziomie np. XeroNa, to z takim przeciwnikiem możesz iść do piaskownicy się pobawić :P.

Można też powiedzieć, że po prostu wypadkowa jego szczęścia, umiejętności taktycznych i mechanicznych była po prostu mniejsza od twojej. Jednak stwierdzać na podstawie tego jak to się miało do APM, rang, strategii czy serwerów jest bezcelowe.

Z równym powodzeniem możemy zmienić (jak ktoś słusznie zauważył - błędną) nazwę wątku na "Pecetowcy vs. konsolowcy).

Update:

"Klawiatury używam tylko do zapisywania odziałów. Klawiaturą to może będę szybszy o 1 sekundę."

Tym tekstem mnie rozwaliłeś. Jakbyś napisał "może będę szybszy o 0.1 sekundy" to jeszcze może bym ci popuścił. Ale tak, to mogę napisać tylko jedno:

http://scarea.pl/index.php?strona=podstawy

Więcej do powiedzenia w tym temacie nie mam.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2008, 06:35:54 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Drukuj 
« poprzedni następny »