StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Maja 24, 2022, 07:19:49 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  Offtopic
| |-+  Kosz
| | |-+  StarCraft Super War - The Introduction (Tomphson92)
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 Drukuj
Autor Wątek: StarCraft Super War - The Introduction (Tomphson92)  (Przeczytany 10258 razy)
Tomphson92
Level 3-1
*
Wiadomości: 29


WWW
« dnia: Stycznia 13, 2013, 03:58:10 pm »

Witam fanów StarCraft'a!

Chciałbym zaprezentować na forum nieoficjalny dodatek o nazwie "Super War - The Introduction", który jest bezpośrednią kontynuacją Brood War'a. Składa się on z dwóch rozbudowanych kampanii, które wprowadzają w nową fabułę i kończą pewien etap w historii Sektora Koprulu. Dla wszystkich tych, którzy raz jeszcze chcą zagłębić się w pierwszą część tej doskonałej strategii, jest to idealna propozycja. W dodatku tym znajdują się również bonusowe mapy, które przedstawiają rozgrywkę w nieco innym świetle. Chciałbym również zwrócić uwagę na zupełnie nową ścieżkę dźwiękową dostępną w grze. Stworzone misje są najwyższej jakości i zapewnią Wam wiele godzin doskonałej zabawy oraz w najlepszy możliwy sposób wprowadzą Was do świata Super Wojny.

Proszę forumowiczów za równo o wyrozumiałość jak i o bezpośrednią i szczerą krytykę. Projekt zaczynałem będąc jeszcze w gimnazjum, a ostatnie poprawki nanosiłem dopiero w 2012 roku. Włożyłem w niego całe swoje serce i wiele swoich pomysłów w związku z czym z dumą pragnę go opublikować. Zdaje sobie sprawę, że gdybym posiadał doświadczenie, które mam teraz zaczynając pracę, to kampanie wyglądałyby nieco inaczej, ale jestem szczęśliwy, że udało mi się doprowadzić do końca to, co zacząłem jeszcze jako dziecko. Dodatek zajmuje aż 2gb miejsca w związku z czym jedynym źródłem, z którego na tą chwilę można go pobrać jest torrent (proszę o kontakt w przypadku chęci pomocy). Aby uprzedzić niektóre wypowiedzi napiszę iż misje bywają długie (co akurat zostało zrobione z premedytacją) i dla wielu monotonne, co niestety jest jakimś minusem. Cele misji niestety są bardzo analogiczne, ale przebieg każdego scenariusza weryfikuje jego atrakcyjność. Plusami moich kampanii jest na pewno dopracowanie szczegółów i AI komputera różniące się od znanego Wam z kampanii Blizzarda, które znacząco zmienia rozgrywkę. Smaczkiem natomiast jest zupełnie nowa ścieżka dźwiękowa, która została skomponowana przeze mnie ze znanych utworów firm Blizzard i TopWare. Aby ukończyć dodatek potrzeba wielu godzin wytrwałej walki, ale wierze, że są jeszcze wśród nas zapaleńcy, którzy to zrobią!

Zawartość :

- "Kampania - Ostatnia Szansa" (rozdział VII)
- "Kampania - Potęga Nowego Swarmu" (rozdział VIII)
- Nowe ścieżki dźwiękowe (dla każdej kampanii)
- Bonusowe mapy
- Mapa i dane Sektora Koprulu
- Screenshoty z gry
- Patch 1.15.3 (Broodwar)

Wymagania :

Dodatek wymaga BroodWara i działa z każdą jego wersją, gdyż jest do tego przystosowany. Dla pewności polecam zainstalowanie Patcha 1.15.1 (lub nowszego), który można znaleźć w folderze "Inne". Zalecane jest usunięcie innych patchy, modyfikujących grę. W przypadku problemów proszę o kontakt.

Kontakt :
gg - 1082638
e-mail - tomson555@poczta.fm

Linki do pobrania :

SpeedyShare (plik torrent) - http://www.speedyshare.com/jW7SM/StarCraft-Super-War-The-Introduction.rar.torrent

TNT Torrents (strona torrenta) - http://tnttorrent.info/torrent/e8bcc78ce07caab14ec9608a26f181a342435fbc.html

2012 Tomasz Ławicki.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2013, 08:15:00 am wysłana przez Tomphson92 » Zapisane

OldmansHQ
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #1 dnia: Stycznia 14, 2013, 01:34:08 am »

Czemu właśnie na tym forum publikujesz swoją pracę? Zakładam, że nie tylko tutaj można ją znaleźć... Czemu aż 2 giga, ile jest misji ogólnie? Najbardziej ciekawi mnie ile osób zagrało w Twoją kampanię, na oko, nie chodzi mi tylko o tych, którzy ją przeszli?
Zapisane

SirRaspberry
VIP
*
Wiadomości: 354


Krystal fan


« Odpowiedz #2 dnia: Stycznia 14, 2013, 11:23:02 am »

Jakim cudem ten mod waży aż 2 Gb? Pytam poważnie, bo nie wyobrażam sobie ile dźwięków i grafik musiałeś tam władować.
Pograłbym w Twoje mapy, ale mam obecnie limit 6 Gb, który i tak już pewnie wyczerpałem na betę HotS, więc narazie spasuję, ale jest to coś co mnie ciekawi :).
Czekam na opinię innych forumowiczów.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2013, 05:50:04 pm wysłana przez nAiL » Zapisane

And that's to say "thank you".
Tomphson92
Level 3-1
*
Wiadomości: 29


WWW
« Odpowiedz #3 dnia: Stycznia 14, 2013, 02:51:36 pm »

Zdecydowałem się opublikować ten dodatek na forum, dlatego że jest to miejsce ciągle odwiedzane przez prawdziwych fanów StarCraft'a i głównie tutaj mogę zasięgnąć opinii i dowiedzieć się co o nim sądzicie. Zastanawiam się gdzie mógłbym się z nim podzielić w następnej kolejności, ale nic nie przychodzi mi do głowy, jako że SC Area to chyba najpopularniejsza polska strona o SC. Pobrać można go póki co tylko poprzez torrent, ze względu na jego rozmiar. (strona tnt.torrents)

Co do rozmiaru : cały problem ze ścieżką dźwiękową, która jest wgrywana osobno do każdej mapy. Po wgraniu ścieżki dźwiękowej, zamiast 1-2 mb misje zajmują 74 mb. Dodatek składa się z dwóch kampanii, odpowiednio 15 i 11 misji, wzbogaconych o prologi, epilogi i przerywniki. Jeśli chodzi o liczbę ludzi, którzy mogli w nią zagrać to niestety nie jest mi znana. Być może jest to kilka osób, a być może kilkanaście, jednak na pewno nie jest on na tą chwilę znany i popularny z prostej przyczyny - dopiero kilka tygodni temu ostatecznie zakończyłem nad nim pracę. Liczę, że to właśnie na tym forum ujrzę pierwsze recenzje i poznam Wasze zdanie.

Pozdrawiam!
Zapisane

OldmansHQ
Level 2-3
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #4 dnia: Stycznia 14, 2013, 04:23:06 pm »

W sumie nigdy nie zaglądałem na inne polskie fora związane ze Starem. Jeśli to jest najpopularniejsze forum to polska scena SC to kompletna porażka :D. Smutne.

Od jakiegoś czasu miałem ochotę przejść od początku całą kampanie, może wtedy też przejdę i Twoją. Tylko kiedy to będzie ^_^?
Zapisane

nAiL
Administrator
*****
Wiadomości: 41



WWW
« Odpowiedz #5 dnia: Stycznia 14, 2013, 05:58:26 pm »

Liczę, że to właśnie na tym forum ujrzę pierwsze recenzje i poznam Wasze zdanie.

Miło mi :) Teraz już wiem co będę robić w przyszły weekend. Ostatnio coraz częściej mam ochotę wrócić do SC1, teraz będzie przynajmniej okazja. Także mojego komentarza możesz spodziewać się w okolicach soboty/niedzieli.

Ile czasu pracowałeś nad tym dodatkiem i jak wytrwałeś do końca? :)
Zapisane

Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
Tomphson92
Level 3-1
*
Wiadomości: 29


WWW
« Odpowiedz #6 dnia: Stycznia 14, 2013, 07:01:36 pm »

Bardzo miło mi widzieć takie komentarze. Sam wielokrotnie wracałem do pierwszej części StarCraft'a i pewnie jeszcze nie raz to zrobię. Nie ukrywam, że przejście mojego dodatku na świeżo, po przypomnieniu sobie fabuły z dwóch oficjalnych części jest bardzo dobrym pomysłem. O ile znajdzie się ktoś tak wytrwały, bo jest to przedsięwzięcie na grubo ponad miesiąc :)

Co do czasu jaki poświęciłem na realizację swojego projektu to jest on bardzo niewyraźny, gdyż nie pracowałem regularnie. Pierwsze prace zacząłem jeszcze w gimnazjum, czyli 5-6 lat temu. Potem średnio raz na kilka miesięcy wracałem, aby coś poprawić i przetestować oraz dodać nowe misje. Kilka lat temu zakończyłem projekt i podjąłem próbę jego opublikowania, ale niestety okazało się, że zawierał błędy. Za równo językowe jak i związane z rozgrywką, w związku z czym zaniechałem jego dalszej publikacji. Mniej więcej rok temu wpadłem na pomysł reaktywacji i po kilku krótszych okresach wytężonej pracy, ostatecznie zakończyłem projekt w grudniu zeszłego roku.

(...) powinienem dodać, że prawdopodobnie nie ukończyłbym swojej pracy, gdyby nie marzenie jakie miałem praktycznie od dzieciństwa. Jeszcze za nim opanowałem tajniki edytora map, pisałem "scenariusze" do SC zamiast odrabiać lekcje w podstawówce. Przez lata wytworzył się w mojej głowie pomysł, który niestety wybiegł poza możliwości edytora map i tym samym poza moje możliwości. Uparłem się jednak i po wielu latach wykrystalizował się obecny projekt, który teoretycznie jest tylko wstępem (jak sama nazwa wskazuje) do większej całości, ale tak na prawdę jest wszystkim co byłem w stanie stworzyć. StarCraft II wniósł wiele nowych możliwości i jeżeli czas pozwoli to być może kiedyś spełnię swoje marzenie, ale póki co jestem szczęśliwy z tego co udało mi się zrobić. :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2013, 11:16:39 pm wysłana przez Tomphson92 » Zapisane

dunio1
VIP
*
Wiadomości: 37


« Odpowiedz #7 dnia: Stycznia 14, 2013, 07:15:30 pm »

Jak będę miał czas to sobie popykam w twój modzik . :D Liczę że warto w niego zagrać :)
Zapisane
Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #8 dnia: Stycznia 17, 2013, 07:32:41 am »

Mimo iż zbliża się sesja to w ten weekend postaram się zagrać. Lubię takie fanowskie, twórcze projekty :)
Mój zajął 4 lata, Twój 5-6 i do tego jeszcze waży 2Gb. Bardzo ciekawi mnie co tam namodziłeś, a także z chęcią rzucę się w wir "wielu godzin wytrwałej walki". Nie ma to jak porządna walka w dobrym RTSie.

EDIT: Zacząłem grać. Wypakowałem pliki do folderu "maps" zgodnie z zaleceniami. Mam jednak kilka wątpliwości. Do czego służą dwie Twoje ikonki? I dlaczego "Queen of Blades" przetłumaczyłeś jako: "Królowa Szponów"?
Szczegółową opinię na temat kampanii podam później. Wspomnę tylko, że muzyka z Warcrafta III nijak mi nie pasuje do Starcrafta. Jakościowo nawet nie dorasta do pięt muzyce Protossów. Co prawda to kwestia gustu, więc to nie jest żaden błąd ;)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2013, 08:53:59 pm wysłana przez Zardon » Zapisane
Tomphson92
Level 3-1
*
Wiadomości: 29


WWW
« Odpowiedz #9 dnia: Stycznia 21, 2013, 03:03:58 pm »

Jeśli chodzi o ikonki to nie służą one niczemu innemu poza małą ozdobą. Były tworzone z myślą pełnienia nieco innej roli, ale plan został zmodyfikowany i zostały tylko małe pliki graficzne.

Jeśli chodzi o tłumaczenie to wynika ono z kilku ważnych spraw. Wpisując w słowniku online wyrażenie "Queen of Blades" otrzymamy spolszczenie "Królowa Ostrzy", które jest również używane w spolszczonej wersji StarCraft'a II. Gdy powstawał mój projekt, drugiej części gry nie było, więc tłumaczenie musiałem zrobić sam. Wpisując do słownika słowo "blade" niekoniecznie wyskoczy nam odpowiedź "ostrze", a jak już to będzie to "ostrze noża" co nijak ma się do postaci Królowej. Najprostsze tłumaczenie słowa "ostrze" to w angielskim "edge". Co za tym idzie słowo "ostrze" niekoniecznie pasowało mi do koncepcji, nawet patrząc na wygląd Królowej. Zergi posiadają natomiast szpony. Słowo "szpon" znajduje w angielskim odzwierciedlenie w postaci słowa "claw", jednakże brzmi moim zdaniem dużo bardziej poważnie i lepiej odzwierciedla naturę Zerga. Podsumowując "ostrze" to po prostu ostre zakończenie jakiegoś narzędzia lub broni, a "szpony" oznaczają część ciała służącą do rozszarpywania ofiar ich posiadacza. Stąd moje tłumaczenie!

Jeśli chodzi o muzykę to jest to, tak jak powiedziałeś kwestia gustu. Ja osobiście bardzo lubię ścieżkę dźwiękową StarCraft'a, ale jestem zadowolony, że udało mi się wprowadzić swoją. Być może nie wszystkim przypadnie ona do gustu jednak uważam, że została rozsądnie dopasowana i sklejona. A wiesz może z jakiej gry oprócz WC III pochodzą utwory w mojej ścieżce :)?
Zapisane

Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #10 dnia: Stycznia 21, 2013, 05:01:31 pm »

Nie mam pojęcia, ale na moje ucho lepiej pasują do Protossów niż te z War3.

Pewnie wrzucałeś muzykę jako dźwięki w triggerach. Musiałeś więc zapisywać całe pliki muzyczne w .wav i stąd te 2Gb kampanii ;P
Zapisane
Tomphson92
Level 3-1
*
Wiadomości: 29


WWW
« Odpowiedz #11 dnia: Stycznia 21, 2013, 06:18:52 pm »

Owszem - tak jak już pisałem wyżej :)
Zapisane

Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #12 dnia: Stycznia 24, 2013, 03:08:17 pm »

Pograłem trochę, do momentu aż misja okazała się dla mnie zbyt trudna. Są w tej kampanii motywy, które mi się podobają, ale też i takie które mi się nie podobają oraz kilka, nie do końca poprawnie, działających triggerów.

Minusy:
- słabe dialogi i teksty (czasami zbędne biadolenie od rzeczy jak np.: w misji 5; Raynor zamiast zabić Kerrigan ze trzy razy jej tłumaczy, że ją zabije... po co?)
- dlaczego Raynor i Mengsk (mówiono tak w początkowych misjach) są Protossom tak bardzo niezbędni? To tylko ludzie, bez armii, bez żadnych mocy... zwykli ludzie. Dziwne, że Protossi chcą by dowodzili nimi Terranie. Rozumiem, że przyjaciele, że dowódcy, ale dowódcy armii terrańskiej, a nie zaawansowanej technologicznie protosskiej.
- monotonność misji. W każdej trzeba się przedzierać przez dużą bazę wroga i rozwalić praktycznie wszystko co wróg posiada.
- Senderox jest słabą postacią. Nie znamy motywu dla którego nienawidzi Terran i nic ciekawego nie wnosi do fabuły.

Plusy:
+ ładnie zbudowany teren
+ dużo triggerów
+ ładne przerywniko-bitwy
+ dość ciekawe AI
+ fajne mapki bonusowe

Niedociągnięcia w triggerach (a przynajmniej wydaje mi się, że nie tak powinno być):
* w misji 5, ni z tego ni z owego,  Jim Raynor zaczyna mówić, że będzie nam potrzebna jakaś taktyka do pokonania Kerrigan. Wydaje mi się, że chciałeś, żeby ten tekst się pojawił na początku misji, a nie w dowolnej chwili.
* w misji 4 przybywa Kerrigan by zabić Senderoxa, jednak nic się nie dzieje. Senderox i Kerrigan stoją obok siebie i nic...


Jak już mówiłem: w misji 6 poległem.
Start (20 minut) miałem niezły: założyłem dwie, nowe bazy. Ekonomia była na  takich obrotach, że nie dawało rady tego wydawać. Początkowo z obroną nie było problemu. Zrobiłem atak złożony z 24 Dragoonów i 8 Reaverów z Observerami. Nie przeszedłem nawet przez most.
No nic, zrobiłem armię do limitu. Masa Dragoonów, Reavery, 4 High Templar, 3 Arbitry, Observery. Przedarłem się z trudem przez most i tam armia poległa. Wracam do bazy... w której odkryłem kilkanaście Guardianów, Mutalisków i tych trzecich brzydali. Na szybko zrobiłem Dragoonów i obroniłem się (Mengsk cudem przeżył... właściwie to gość bardziej przeszkadza niż pomaga).
Drugi mój atak składał się z podobnej armii co poprzedni, lecz niewiele więcej zdziałał. Przedarła się ponownie przez most, natrafiła na oba ataki wroga, jeszcze chwilę powalczyła i po zdobyciu kilku metrów ziemi – padła.
I tu zrezygnowałem. Miałem co prawda ok. 7000 minerałów, 5000 gazu i drugie tyle do wydobycia, ale po prostu uznałem, że to trochę nie ma sensu. Być może da się to przejść, może nawet ja bym tego dokonał, ale jak sobie pomyślę ile się z tą misją namorduję, ile razy będę musiał się cofać, bo ta banda Zergowskiej floty zaatakuje na kryjówkę Mengska to mi się zwyczajnie nie chce. Lubię ostrą walkę, ale ta misja jest zdecydowanie dla kilku graczy, gdzie razem ramię w ramię rozwalają tą kolosalną (dosłownie na pół mapy) bazę Zergów.

Ogólnie to mi się podoba Twoja kampania, choć niektóre dialogi mogą zniechęcić bardziej wymagających ode mnie graczy.
Zapisane
Tomphson92
Level 3-1
*
Wiadomości: 29


WWW
« Odpowiedz #13 dnia: Stycznia 25, 2013, 03:38:07 pm »

Miło mi jest tak szybko ujrzeć recenzję swojego dodatku i przyznam szczerze, że spodziewałem się podobnej opinii. Generalnie zgadzam się ze wszystkimi plusami i minusami, które wymieniłeś i krytykę biorę na siebie, jednakże czuje gniew z powodu błędu w czwartej misji, który to analizowałem na wszelkie możliwe sposoby. To właśnie ten sam błąd powstrzymał mnie od opublikowania kampanii kilka lat temu. Wydawało mi się, że zrobiłem wszystko, aby temu zapobiec...a tu proszę :/

Zacznę jednak od początku. Jeśli chodzi o teksty i dialogi to zdaję sobie sprawę, że są one nieco naciągane - moim zamiarem (dobrych parę lat temu) było stworzenie wyniosłej atmosfery. Przyznaję, że poszedłem w nieco złym kierunku i nawet liczne korekty nie zmieniły ogólnego oblicza kampanii, które ty dosadnie, ale słusznie skomentowałeś. Chciałem, aby podczas gry można było poczuć swojego rodzaju wsparcie i otuchę, ale rozumiem, że nie wygląda to najlepiej.

Jeśli chodzi o wątek Raynora i Mengsk'a to ogólnym planem Zeratula było na początku uratować wszystko to co się da z umierającej terrańskiej społeczności. Jim był jego przyjacielem i wiedział, że może zrobić różnicę w nadchodzącej wojnie, natomiast Mengsk'a Zeratul przygarnął głównie ze względu na to jak ten radził sobie w walce z Zergami (zakłócacze psioniczne i umiejętność kontrolowania Zergów; misja 4) oraz dlatego iż liczył na uratowanie resztek terrańskich wojsk, których niestety nie udało się uratować. Potem okazało się, że wojna ich zjednoczyła i ludzie odegrali znaczącą rolę w ocaleniu protosskiej rasy.

Monotonność misji jest niestety bardzo duża, a co gorsze taki był mój zamysł. Wielkie bazy i bardzo długie bitwy to esencja tej kampanii, ale teraz wiem, że można było to zrobić nieco inaczej i lepiej poprzeplatać misje. W pierwszej kampanii jest kilka misji, które odbiegają od tego schematu (zdecydowanie za mało), a pierwsza część drugiej kampanii jest już nieco ciekawsza pod tym względem. Potem monotonny styl powraca, taki był zamysł i zdaje sobie sprawę, że może być nietrafiony. Bitwy zazwyczaj toczą się na limicie jednostek i na dużych obszarach, trwają po kilka godzin i są bardzo ciężkie. To jest właśnie Super Wojna :)

Senderox jest postacią skrajną, która pokazuje jak protosska rasa potrafi być błędna. Nie znaczy on zbyt wiele i jest postacią poboczną, ale odgrywa zasadniczą rolę i pokazuje jak głupia i bezsensowna jest nienawiść pomiędzy Terranami i Protossami. Przyznaje, że motyw jego nienawiści i cała jego historia powinna być lepiej przedstawiona, a nie pozostać gdzieś w starych notatkach.

Co do plusów to jestem dumny i szczęśliwy, że się pojawiły i że jest ich parę dzięki czemu nie mam wrażenia, że dwieście godzin z życia na niczym!

Co do błędów to w misji piątej jest to tekst wyskakujący celowo, gdyż wcale nie powiedziane, że wszystko musi być jasne przed misją. Fakt faktem nie wnosi on zbyt wiele, ale podobnie jak inne "biadolenie" daje lekko do zrozumienia, że misję będzie bardzo ciężko przejść w ten sam sposób co chociażby te z Brood War. Misja 6 podobnie jak wszystkie inne była testowana przeze mnie (w całości) 5-6 razy i zapewniam, że stosując odpowiednią taktykę i będąc cierpliwym, można ją SPOKOJNIE przejść. Spokojnie, to znaczy nie narażając się na ryzykowną obronę. Sam wspomniałeś o surowcach jakie posiadałeś, armii którą atakowałeś i nieszczęsnym moście. Jestem pewien, że za równo dla ciebie jak i dla innych misja ta nie byłaby jakoś baardzo trudno, pod warunkiem użycia odpowiedniej taktyki. Niestety trwa ona ok. 2 godzin, więc bardzo długo, ale tak jak już wspomniałem taka jest istota moich kampanii. Jeśli nie jesteś jeszcze znudzony to polecam wypróbowanie drugiej kampanii, gdyż pierwsza jej część jest bardziej lightowa i nie wymaga godzin ślęczenia nad jedną misją ;)

Co do błędu w misji czwartej to nie chcę go za długo komentować, gdyż jestem wściekły i na prawdę zawiedziony. Żeby nie skłamać - DZIESIĄTKI razy przechodziłem końcowy etap misji 4 na wiele sposobów i byłem pewien, że udało mi się dobrze zaprogramować triggery...niestety byłem w błędzie.

Podsumowując mówię raz jeszcze 'serdeczne dzięki' za poświęcony czas i napisanie szczerych słów, które dużo dały mi do myślenia i na które tak na prawdę czekałem bardzo długo. Zdawałem sobie sprawę z niektórych minusów, które wymieniłeś, a pozostałe były moim przypuszczeniem. Wiem, że gdybym zaczynając tworzyć kampanie miał takie same podejście i taką samą wiedzę, jak w momencie kiedy opublikowałem dodatek, to byłby on nieco inny i lepiej trafiłby do odbiorców.
Zapisane

Zardon
Level 5-4
*
Wiadomości: 165



« Odpowiedz #14 dnia: Stycznia 25, 2013, 11:24:43 pm »

Wiesz, gdybym ja teraz miał robić od nowa wszystkie moje kampanie do SC1 to z pewnością pierwsza byłaby zupełnie inna, druga nieco lepsza, a trzecia jedynie leciutko poprawiona (głównie AI w niektórych misjach i kilka dialogów).
Jeśli chce się coś robić dobrze, to najpierw trzeba się tego nauczyć. Tak jest ze wszystkim. Z pisaniem, śpiewaniem, tańcem, sztukami walki, pływaniem... na początku nie wychodzi, coś jest nie tak, ale każda kolejna próba wychodzi dużo lepiej od poprzedniej. Ważne, żeby próbować jeśli lubimy to robić.

W międzyczasie, już po III kampanii do SC1, zacząłem pisać opowiadania fantasy. Ot tak, dla znajomych. Pierwsze opowiadanie poprawiałem 4 razy. W końcu napisałem je całkowicie od nowa, żeby wreszcie tekst był na przyzwoitym poziomie... a mimo to pewien student-polonista miał szereg uwag co do mojego tekstu. Dzięki temu jednak robię mniej błędów stylistycznych i lepiej ubieram myśli w słowa, choć i tak dużo mi brakuje do pisania na dobrym poziomie.
Może też byś spróbował pisać opowiadania w świecie SC? To by Ci mogło pomóc w tworzeniu kolejnych dodatków/modów/gier o ile faktycznie chcesz się czymś takim zajmować ;)
No i nie spodziewaj się od razu nie wiadomo czego, jak już pisałem, do wszystkiego dochodzi się z czasem.

Cytuj
Co do plusów to jestem dumny i szczęśliwy, że się pojawiły i że jest ich parę dzięki czemu nie mam wrażenia, że dwieście godzin z życia na niczym!

To zależy od tego co chcesz robić w życiu. Jeśli chcesz tworzyć gry komputerowe, pisać do nich fabułę, tworzyć bohaterów itp. itd. to te dwieście godzin mogą się do czegoś przydać.
Myślę, że moje kampanie i mod trochę pomogły mi w ogólnym zarysie/wymyślaniu misji do gier. Póki co jeszcze nad żadną gierką nie pracuję, ale jeśli miałbym ku temu okazję to z chęcią bym w ten sposób zarabiał na życie.

Cytuj
Wiem, że gdybym zaczynając tworzyć kampanie miał takie same podejście i taką samą wiedzę, jak w momencie kiedy opublikowałem dodatek, to byłby on nieco inny i lepiej trafiłby do odbiorców.

Tak, to słuszna uwaga. Następną kampanię, jeśli masz taką w planach, rób koniecznie w SC2. SCArea wieje pustkami, a jak już ktoś gra w SC1 to raczej nie porwie się na fanowską kampanię. W każdym razie, dopracowana kampania w SC2, z umiejętnym użyciem potwora jakim jest edytora map z SC2, z pewnością zapewni Ci kilkunastu graczy.

EDIT: Wracając do kampanii... robię na kilka dni przerwę w graniu. Jestem tuż przed sesją i nie mam czasu na testowanie, ale zacznę grać od misji 7. Nie chce mi się znowu szarpać z misją 6 i szturmować tego kolosalnego państwa Zergów... po prostu mi się nie chce.
Zapisane
Strony: [1] 2 Drukuj 
« poprzedni następny »