StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Maja 26, 2022, 09:33:18 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft 2
| |-+  Zapowiedzi i spekulacje
| | |-+  YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
« poprzedni następny »
Strony: [1] 2 Drukuj
Autor Wątek: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?  (Przeczytany 16755 razy)
deimos0
Newsman
*
Wiadomości: 251


Light's champion in stronghold of darkness


« dnia: Października 17, 2008, 06:45:00 pm »

Ci z Was, którzy oglądali tę rozgrywkę, zauważyli zapewne (nie, nie micro Stalkerów, bo to również było hmm poruszające :D), jak bardzo te jednostki dały się we znaki Sonkie'mu.

Pomijając ich zdolność Blink, warto zwrócić uwagę na to, że na początku to chyba ta jednostka będzie poddana poważnemu balansowi (to jak szybko pokonywały Ultraliski było autentycznie przerażające ;) ). Oczywiście było ich sporo, ale mimo wszystko, wyglądało na to, że to Stalkerzy (Stalkery?) są trzonem armii Protossów. Mimo, że była to "pre Alpha", nie sposób nie zauważyć, że będą chyba cięcia dotyczące Stalkerów ;).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 28, 2009, 01:57:08 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

"There is no greater burden than choosing who to save" - Kamahl, Fist of Krosa
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #1 dnia: Października 17, 2008, 06:48:19 pm »

No tak. Ale pewnie będą i tak podstawą armii na Zerga do późnego midgame. W końcu nie po to są silne, żeby nie były wykorzystywane. Ogólnie to ciekawi mnie, jak Koreańczycy je wykorzystają.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 28, 2009, 01:57:30 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #2 dnia: Października 17, 2008, 06:52:54 pm »

O ile Koreańczycy w ogóle będą grali w SC2 (patrz mój artykuł). Jeśli gra będzie taka, jak jest napisane w zapowiedziach, to raczej Koreańczyków to nie zainteresuje (oraz mnie :))).
« Ostatnia zmiana: Października 18, 2008, 07:55:33 am wysłana przez Pojotr » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #3 dnia: Października 17, 2008, 06:55:01 pm »

A więc tylko jeden A+ Korean Toss będzie grał w SC2, i tym Koreańcem będzie mein fuhrer xD.
A tak na serio to wszystko czas pokaże.
Zapisane

deimos0
Newsman
*
Wiadomości: 251


Light's champion in stronghold of darkness


« Odpowiedz #4 dnia: Października 18, 2008, 08:50:38 am »

Racja, pokaże ;). Nie przeszkadza to jednak snuć pewnych spekulacji na temat tego, co jest prezentowane. Tym bardziej, że na BlizzConie rozdawano klucze do beta wersji. Co ewidentnie sugeruje, że wydanie zbliża się wielkimi krokami :D.

EDIT: Colossuss rozczarował mnie siłą swojego ataku w obecnym buildzie ;). Jeśli programiści niczego nie zmienią, ta jednostka nie będzie w stanie zastąpić Reavera.
« Ostatnia zmiana: Października 18, 2008, 12:06:14 pm wysłana przez nAiL » Zapisane

"There is no greater burden than choosing who to save" - Kamahl, Fist of Krosa
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #5 dnia: Października 18, 2008, 11:48:53 am »

Eh... Colossus NIGDY nie będzie mógł zastąpić Reavera. Reaver był ślamazarną i wrażliwą na atak jednostką wsparcia-oblężniczą, a Colossus jest wytrzymałą i mobilną jednostką szturmowo-pochłaniającą obrażenia.

Te dwie jednostki na polu bitwy mogłyby się nieźle uzupełniać, a nie zastępować.
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
deimos0
Newsman
*
Wiadomości: 251


Light's champion in stronghold of darkness


« Odpowiedz #6 dnia: Października 18, 2008, 06:00:40 pm »

Cóż, wygląda jednak na to, że Colossus zostanie solo (chyba, że Reaver pojawi się w którymś z dodatków) i jeśli tak, wymaga podrasowania obrażeń, albo reorganizacji sposobu ataku.
Zapisane

"There is no greater burden than choosing who to save" - Kamahl, Fist of Krosa
spychi
Promotor
*
Wiadomości: 81


Twilight Spychi


« Odpowiedz #7 dnia: Października 19, 2008, 10:59:43 am »

Eh... Colossus NIGDY nie będzie mógł zastąpić Reavera. Reaver był ślamazarną i wrażliwą na atak jednostką wsparcia-oblężniczą, a Colossus jest wytrzymałą i mobilną jednostką szturmowo-pochłaniającą obrażenia.

Te dwie jednostki na polu bitwy mogłyby się nieźle uzupełniać, a nie zastępować.
Już nie jest superduper jednostką. Został kompletnie zeszmacony, kilka Zerglingów zdołało zniszczyć 2 Colossusy.

LoA z SCL powiedział, że podczas WWI w Paryżu był jednostką na miarę swojej nazwy, a podczas Blizzconu jego statsy zostały obniżone, a koszt zmieniony z 200/300 na 300/200.
Zapisane

sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #8 dnia: Października 19, 2008, 11:28:08 am »

Colossusa wyobrażałem sobie jako silną jednostkę o sporej sile ataku przeciw ciężkim, opancerzonym jednostkom, w które może trafić. Nie zdziwiłoby mnie, gdybym widział jak kilka Zerglingów daje sobie z nim radę. Zealot czy Marine to jednak nie ta klasa co lingi.
Za to Stalker wydawał mi się z początku szybkim, lekkim Dragoonem mogącym stanowić poważnego przeciwnika przy dobrym micro. Pewnie nie jest bardzo tani, ale myślę że dobrze sprawdziłby się jako trzon armii w którymś z przyszłych protosskich stratów.
Zapisane
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #9 dnia: Października 19, 2008, 11:46:00 am »

Eee... Colossus początkowo miał broń trafiającą po kilka mniejszych jednostek. Colossus powinien być właśnie przeciwpiechotny, nie przeciwpancerny...

Tak przy okazji... To czy mówiłem już, że średnią wartość pancerza w SC1 (oscylująca wokół 1 lub chyba nawet poniżej) uważam, poza kilkoma sytuacjami, za praktycznie bez znaczenia (nie mylić z upgrade'ami).
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
spychi
Promotor
*
Wiadomości: 81


Twilight Spychi


« Odpowiedz #10 dnia: Października 19, 2008, 12:06:42 pm »

Eee... Colossus początkowo miał broń trafiającą po kilka mniejszych jednostek. Colossus powinien być właśnie przeciwpiechotny, nie przeciwpancerny...

Ludzie są za tym żeby Colossus miał atak tak jak było to w pierwszym widzianym filmiku gameplay, ja też jestem za.

Edit: Heh, a co do tematu to Stalkery nie są wcale imba to po prostu Dragi z Blinkiem.
Już mówiłem, że Stalker będzie moją ulubioną jednostką Tossów.
Nie potrafię grać Dragami w SC1, a jestem Tossem tak na marginesie XD.
Zapisane

sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #11 dnia: Października 19, 2008, 01:02:51 pm »

Cytat: Gotrek
Colossus powinien być właśnie przeciwpiechotny, nie przeciwpancerny...

Może i przeciwpiechotny (Marines), ale nie przeciw Zerglinom, małym gówienkom z atakiem bezpośrednim. Swoją drogą jak on ma je trafić, skoro dziabią go po nogach? :P
Właściwie z początku miał mieć chyba dwa silne lasery, które mogłyby sobie nieźle radzić z przepalaniem wytrzymałych wrogów. Ale to były tylko moje skojarzenia z jednostką. A tak naprawdę to myślę, że będzie skuteczny na grupy małych jednostek, a nie kilka szybko skaczących we wszystkie strony Zerglinów.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #12 dnia: Października 19, 2008, 02:22:16 pm »

Ja osobiście uważam, że Blizzard się, za przeproszeniem, "zesrał". Colossus z pierwszego gameplay'a to jest potęga, to jest moc. I tak powinno zostać. Według mnie nie był imba. Teraz jest imba.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #13 dnia: Października 19, 2008, 03:36:48 pm »

Mi najbardziej odpowiadało, jak Collosus był jednostką, która raziła kilka innych, mniejszych. Zawsze sobie go wyobrażałem jako potężną jednostkę wsparcia, więc koszt IMHO powinien być dużo wyższy, jednak jednostka powinna przywrócić swoją dawną potęgę.

Tak BTW: to, co mnie w nowym StarCrafcie strasznie irytuje, to właściwie brak ograniczeń terenowych. Zbyt dużo jednostek może latać/teleportować się/skakać całkowicie ignorując przeszkody terenowe. DNO! Przypomina mi to WarCrafta 3, gdzie jednostki walczyły ze sobą przez dłuuugi czas i bardzo szybko przemieszczały się po mapie. W takim wypadku myślenie strategiczne leżało i kwiczało (zwłaszcza, gdy można było się przeteleportować -_-). Dlatego nie podoba mi się wizja SC2 jaką Blizzard nam teraz przekazuje - za bardzo podobne do dennego W3.
Zapisane
deimos0
Newsman
*
Wiadomości: 251


Light's champion in stronghold of darkness


« Odpowiedz #14 dnia: Października 19, 2008, 04:13:30 pm »

Z założenia nowa mechanika terenu miała właśnie rozwinąć wątek strategiczny. W każdym bądź razie, póki co to Protossi w kwestii mobilności o której wyżej mowa przodują ;).
Colossus rzeczywiście na początku był jednostką z którą należy się liczyć, teraz nawet robotników nie potrafi rezać. (Nie wspomnę już nawet o tym, jak haniebnie łatwo Zerglingi sobie radziły z tą jednostką w "obecnym" buildzie.) Należy więc liczyć na comeback Reavera w którymś z rozszerzeń (Z poprawionym AI :D ).
Zapisane

"There is no greater burden than choosing who to save" - Kamahl, Fist of Krosa
Strony: [1] 2 Drukuj 
« poprzedni następny »