StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Marca 28, 2024, 07:04:30 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  Nie mogę budować i produkować
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: Nie mogę budować i produkować  (Przeczytany 11791 razy)
Zybiss
Level 1-2
*
Wiadomości: 1


« dnia: Listopada 10, 2012, 10:19:13 am »

Tak jak w opisie. Podczas gry wyskakuje mi napis: Nie można stworzyć więcej jednostek. Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że mogę jeszcze tworzyć jednostki, bo mam dopiero 33/200. Tak samo jak chcę budować. Klikam na ikonę tego czego chcę, klikam na ziemię i nic się nie pojawia (poza tym napisem), a kasę i tak bierze. Miał ktoś coś takiego? Pozdro!


PS. Zauważyłem, że komp też nie może. Np. u Zergów nie ma nawet larw, nie pojawiają się.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2012, 12:07:51 pm wysłana przez nAiL » Zapisane
nAiL
Administrator
*****
Wiadomości: 41



WWW
« Odpowiedz #1 dnia: Listopada 10, 2012, 12:13:10 pm »

Zdecydowanie czegoś takiego nie miałem...

Grasz z opcją ustawień standardowych mapy czy FFA?


Nasuwa mi się pytanie jakim cudem już na samym początku masz 33/200? :)
Zapisane

Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #2 dnia: Listopada 10, 2012, 01:24:18 pm »

Pierwsza myśl, jaka mi się nasuwa, to: "pirat!". Oryginalne wersje nie mają w zwyczaju robić takich cyrków.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Minion
Gość
« Odpowiedz #3 dnia: Listopada 16, 2012, 09:11:05 am »

Ten problem pojawia się, gdy gramy przeciwko wielu przeciwnikom. Limit dostępnych obiektów nie wynosi TYLKO 200 na playera, ale również jednocześnie występuje limit CAŁOŚCIOWY, który może nie być iloczynem: (ilość graczy x 200), a być mniejszy (nie wiem, ile, strzelam teraz, że np 1000). Jeśli masz zajęte 32 sloty, ale reszta przeciwników produkuje bardzo intensywnie, to może się okazać, że dopóki nie zniszczysz infrastruktury wroga, nic nie wybudujesz. Najczęściej problem występuje, gdy grasz przeciwko kilku Zergom, dlatego że każdy ich obiekt, np. larwa, odejmuje od limitu, każdy Zergling, itd., a larwy produkują się automatycznie, więc trudno jest np. zniszczyć kilku, żeby uzyskać możliwość produkcji, bo jeśli zniszczysz tylko paru, to w ich miejsce komputer natychmiast wrzuca wlaśnie np. larwy i dalej Twoja produkcja stoi. Pomaga tylko np. użycie Nuke'a, wielu burz lub zmasowany atak na Twoje linie obronne, w którym padnie masa słabych istot.

Gotrek: nawet nie chce mi się poprawiać. Zaakceptowałem, bo brzmi ciekawie... nawet jeśli zakręcone jak ruski słoik...
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2012, 12:56:16 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #4 dnia: Listopada 16, 2012, 11:54:58 am »

Bardzo ciekawa teoria. Pytanie tylko czy prawdziwa.

Rzeczywiście zbyt dużo jednostek na ekranie mogłoby sprawić problem z wydajnością grafiki, ale nie sądzę, żeby realna była walka 300-400 jednostek naraz na ekranie. Problem jest bardziej, że silnik nie potrafiłby ogarnąć 600+ jednostek (w czasach powstania Starcrafta). Nie jest to niedorzeczne... ale dalej nie jestem przekonany.

No i pozostaje kwestia, że problem dotyczy chyba także struktur, a ponadto zabiera surowce na produkcję.
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Minion
Gość
« Odpowiedz #5 dnia: Listopada 16, 2012, 10:05:32 pm »

To jeszcze raz napiszę, być może przejrzyściej. :) Dawno, dawno temu (grając oczywiście na oryginałach), bawiliśmy się z kolegami, grając w multi kooperacyjne przeciwko wielu (np. 6 Zergom) komputerom na planszach o nazwach np. Mucho Gas. ;) I problem opisany przez kolegę założyciela wątku, występował bardzo często, wręcz uważaliśmy go za zupełnie normalną konsekwencję DEFENSYWNEJ strategii. Defensywna strategia ma to do siebie, że pozwala wrogim AI się rozprzestrzeniać bez przeszkód. Skutkuje to w konsekwencji zmasowanymi atakami na nasze linie całych mas jednostek (co jest zabawne), ale też nadmierną rozbudową infrastruktury komputera i zbieraniem w różnych miejscach sporych grup jednostek. Po przekroczeniu pewnej sumarycznej liczby obiektów: budynków, jednostek, itd. budowanie następnych nie jest już możliwe. I nie jest to w żaden sposób związane z limitem (200 chłopa). Po prostu silnik nie obsługuje już większej ilości i koniec. Dopiero zabicie jednej powoduje możliwość wybudowania jednej..._ale..._globalnie! Więc kto pierwszy, ten lepszy (a zwykle Zerg ;)). Proszę pamiętać, że budynki też wchodzą w ten limit, więc w takim impasie utrata bunkra może skutkować niemożnością jego wybudowania, o ile dobrze pamiętam (ale to było dość dawno). W każdym razie takie sytuacje, jak 32/200 i koniec możliwości budowy były bardzo częste, bo traciliśmy wojsko w jakiejś nieudanej ofensywie, a już nie udawało się go odbudować, bo po wybudowaniu kilku, limit blokował budowę i... pozostaje tylko czekać na nieudany zmasowany atak komputera. ;) Mam nadzieję, że to już jasne. :) Pozdrawiam, Minion.


Der_SpeeDer: jak zobaczę następny tak napisany post, to nie będę zatwierdzał i poprawiał tych wszystkich błędów, tylko po prostu wyrzucę...
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2012, 01:03:55 am wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #6 dnia: Listopada 17, 2012, 12:50:12 am »

Akurat mogę potwierdzić ten dynks z "limitem globalnym", bo też miałem z czymś takim do czynienia. Konkretnie wtedy, gdy grałem jeszcze na różnych wariacjach mapy typu "fastest possible". Kiedy na takiej mapie grało się 4vs4, a gracze jak zwykle na takich mapach masówkę uskuteczniali, po jakimś czasie traciłem możliwość produkowania nowych jednostek i budowania nowych struktur - mimo że limitu dwustu jednostek zapasu nie osiągnąłem. Z tego też względu, po paru takich numerach, przestałem na takich mapach grać 4vs4 (przy grach 3vs3 się to nie zdarzało).

Niemniej, jest to już skrajny przypadek, obecny raczej na tego typu mapach - gdzie strategia przestaje się liczyć, idzie tylko o masę - i w sytuacji, kiedy graczy na serwerze było do limitu. Ja sam zaś miałem grubo ponad sto wykorzystanych jednostek zapasu, nim zaczynał mi przeszkadzać limit. A tutaj facet nawet do pięćdziesięciu nie dobił, więc albo mamy do czynienia z wyjątkowo sennym (i niedzielnym) graczem, albo po prostu engine tego pirata potrafi udźwignąć jeszcze mniej, niż oryginał.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Minion
Level 1-4
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #7 dnia: Listopada 17, 2012, 12:14:29 pm »

Jeśli człowiek się tego nie spodziewał, a grał sobie powoli, budując budyneczki to jest to bardzo możliwe, szczególnie jeśli jest fanem ustawiania automatycznych linii Maginota. Zanim wybudował te 40-50 wieżyczek, Spore'ów czy bunkrów i otoczył się podwójnym kręgiem ;) (co bardzo możliwe na mapach z niekończącymi się surowcami) to akurat ;) 32 jak znalazł. Już, już chciał budować armię (no może jeszcze tylko ostatnich 10 wieżyczek ;) ), a tu taki niefart. ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2012, 02:01:40 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Mateusz
Level 6-4
*
Wiadomości: 296


AH AH AH AH AH


« Odpowiedz #8 dnia: Listopada 20, 2012, 10:16:46 pm »

Ja potwierdzam teorię ogólnego limitu. Grając dla jaj ze znajomymi na mapach typu Fastest, bardzo szybko można dojść do tego limitu. Najczęściej będąc Zergiem zauważałem to. Niekiedy nawet larwy nowe mi nie wyskakiwały z Hatchy :)
Zapisane

Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »