StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Maja 26, 2022, 12:48:44 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Problemy
| | |-+  StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
« poprzedni następny »
Strony: [1] Drukuj
Autor Wątek: StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi  (Przeczytany 4544 razy)
Shine
Gość
« dnia: Sierpnia 17, 2012, 07:28:45 pm »

Witam.
Ostatnio chciałem sobie zrobić własną misję na mapie instalation. Mam problem z ustawieniem, aby drzwi otwierały się po dojściu bohatera do określonej lokacji lub zabiciu innego bossa. Próbowałem na wiele sposobów, lecz nic nie działa. Aby dokładniej opisać mój problem opiszę sytuację:

Zrobiłem drzwi na terenie "Floor", na północnym-wschodzie ściany. Stwarzałem różne lokacje i switche, lecz nic nie chciało mi działać. Jeśli mógłby ktoś mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny.

P.S. Proszę opisać krok po kroku (Jaki rodzaj drzwi, jaki tigger, itp.)

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Shine
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2012, 08:29:42 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #1 dnia: Sierpnia 18, 2012, 08:22:53 am »

Te drzwi są domyślnie otwarte, czy zamknięte? Zakładam, że zamknięte.

Drzwi są tylko cztery rodzaje na Installation - jak korzystasz ze StarEditora, to wybierz w Doodad Palette listę "Wall" i tam na samym końcu masz drzwi w dwóch różnych kierunkach. To już od ciebie zależy, jakich tam potrzebujesz.

Zrobić lokację chyba umiesz. Tylko czy chodzi o to, żeby one się otworzyły raz na zawsze, czy mają się potem zamykać? Bo to zupełnie inna para kaloszy. Musisz opisać, jak to ma działać.

Najprostsze rozwiązanie w sytuacji, gdy drzwi są zamknięte i mają się otworzyć raz na zawsze, gdy bohater dojdzie do określonej lokacji:
Trigger dotyczy gracza, który ma dojść do lokacji. (wybierz odpowiedniego Playera lub Force)

CONDITIONS:
[gracz] brings exactly 1 [bohater] to [lokacja, do której ma dojść]
(to jest pozycja BRING jak szukasz na liście warunków, w nawiasy kwadratowe sam wiesz, co musisz wstawić)
ACTIONS:
Disable doodad state for Right Upper Level Door (jak nie wyjdzie, to weź Left) for All players at [lokacja z drzwiami]
(pozycja SET DOODAD STATE z listy akcji)

Powinno zadziałać.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:48:27 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Shine
Level 1-5
*
Wiadomości: 4



« Odpowiedz #2 dnia: Sierpnia 18, 2012, 09:44:45 am »

Dzięki wielkie. :) Bardzo mi pomogłeś. I mam kolejne pytanie. Mam inną mapę, ale tym razem z odliczaniem czasu. Wszystko ładnie ustawiłem (czas upływa od 6 minuty w dół) i mój problem pojawia się w chwili, gdy chcę, aby po upływie 20 sekund (czyli 5 minut 40 sekund na liczniku) pojawiły się jednostki wroga. Wiem, jak zrobić, aby się pojawiły, ale z tym czasem mi nie wychodzi. Próbowałem coś takiego:

CONDITIONS: (Tutaj próbowałem dwa warianty)
Elapsed Scenario time is exactly 340 game seconds.
lub
Elapsed Scenario time is exactly 20 game seconds.

ACTIONS:
Create exactly 10 Zerg Hydralisk at 'location_1' for player 2

Czas upływa i nic się nie dzieje. Nie wiem, dlaczego nie działa, mógłbyś mi pomóc?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:49:46 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #3 dnia: Sierpnia 18, 2012, 11:27:23 am »

Warunek "exactly" bywa zdradliwy, bo gra bywa głupia i nie może wychwycić, że to jest dokładnie ta sekunda. Dlatego ja zazwyczaj asekuracyjnie daję "at least" lub "at most" jeśli to możliwe. A tak w ogóle, od licznika masz warunek COUNDTOWN TIMER: "Countdown timer is [ilość] game seconds." Radzę go używać dla jasności, bo ELAPSED TIME zadziała ci tylko na mapach, gdzie odpalasz licznik wraz ze startem mapy.

Spróbuj tak:
CONDITIONS:
Countdown timer is at most 340 game seconds.
alternatywnie:
Elapsed Scenario time is at least 20 game seconds.
ACTIONS:
Create 10 Zerg Hydralisk at 'location_1' for Player 2.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:51:00 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Shine
Level 1-5
*
Wiadomości: 4



« Odpowiedz #4 dnia: Sierpnia 18, 2012, 04:12:56 pm »

Dzięki wielkie. :) Jesteś bardzo pomocny.
Jak będę miał jeszcze jakieś pytania, to będę mógł pisać do Ciebie na pw? Bo nie chcę spamować co chwilę na forum. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:51:18 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #5 dnia: Sierpnia 19, 2012, 08:59:06 pm »

Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie - tylko trochę bawiłem się edytorem, ale jak będę w stanie, to spróbuję pomóc. Możesz pisać.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 20, 2012, 01:40:24 pm wysłana przez Der_SpeeDer » Zapisane
Strony: [1] Drukuj 
« poprzedni następny »