Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Marca 23, 2023, 09:56:21 am
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:
Szukanie zaawansowane
StarCraft Area Forum
StarCraft + Brood War
Problemy
StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
« poprzedni
następny »
Strony:
[
1
]
Autor
Wątek: StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi (Przeczytany 7557 razy)
Shine
Gość
StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
«
dnia:
Sierpnia 17, 2012, 07:28:45 pm »
Witam.
Ostatnio chciałem sobie zrobić własną misję na mapie instalation. Mam problem z ustawieniem, aby drzwi otwierały się po dojściu bohatera do określonej lokacji lub zabiciu innego bossa. Próbowałem na wiele sposobów, lecz nic nie działa. Aby dokładniej opisać mój problem opiszę sytuację:
Zrobiłem drzwi na terenie "Floor", na północnym-wschodzie ściany. Stwarzałem różne lokacje i switche, lecz nic nie chciało mi działać. Jeśli mógłby ktoś mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny.
P.S. Proszę opisać krok po kroku (Jaki rodzaj drzwi, jaki tigger, itp.)
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Shine
«
Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2012, 08:29:42 pm wysłana przez Gotrek
»
Zapisane
sap
Recenzent
Wiadomości: 270
Odp: StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
«
Odpowiedz #1 dnia:
Sierpnia 18, 2012, 08:22:53 am »
Te drzwi są domyślnie otwarte, czy zamknięte? Zakładam, że zamknięte.
Drzwi są tylko cztery rodzaje na Installation - jak korzystasz ze StarEditora, to wybierz w Doodad Palette listę "Wall" i tam na samym końcu masz drzwi w dwóch różnych kierunkach. To już od ciebie zależy, jakich tam potrzebujesz.
Zrobić lokację chyba umiesz. Tylko czy chodzi o to, żeby one się otworzyły raz na zawsze, czy mają się potem zamykać? Bo to zupełnie inna para kaloszy. Musisz opisać, jak to ma działać.
Najprostsze rozwiązanie w sytuacji, gdy drzwi są zamknięte i mają się otworzyć raz na zawsze, gdy bohater dojdzie do określonej lokacji:
Trigger dotyczy gracza, który ma dojść do lokacji. (wybierz odpowiedniego Playera lub Force)
CONDITIONS:
[gracz] brings exactly 1 [bohater] to [lokacja, do której ma dojść]
(to jest pozycja BRING jak szukasz na liście warunków, w nawiasy kwadratowe sam wiesz, co musisz wstawić)
ACTIONS:
Disable doodad state for Right Upper Level Door (jak nie wyjdzie, to weź Left) for All players at [lokacja z drzwiami]
(pozycja SET DOODAD STATE z listy akcji)
Powinno zadziałać.
«
Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:48:27 pm wysłana przez Der_SpeeDer
»
Zapisane
Shine
Level 1-5
Wiadomości: 4
Odp: StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
«
Odpowiedz #2 dnia:
Sierpnia 18, 2012, 09:44:45 am »
Dzięki wielkie.
Bardzo mi pomogłeś. I mam kolejne pytanie. Mam inną mapę, ale tym razem z odliczaniem czasu. Wszystko ładnie ustawiłem (czas upływa od 6 minuty w dół) i mój problem pojawia się w chwili, gdy chcę, aby po upływie 20 sekund (czyli 5 minut 40 sekund na liczniku) pojawiły się jednostki wroga. Wiem, jak zrobić, aby się pojawiły, ale z tym czasem mi nie wychodzi. Próbowałem coś takiego:
CONDITIONS: (Tutaj próbowałem dwa warianty)
Elapsed Scenario time is exactly 340 game seconds.
lub
Elapsed Scenario time is exactly 20 game seconds.
ACTIONS:
Create exactly 10 Zerg Hydralisk at 'location_1' for player 2
Czas upływa i nic się nie dzieje. Nie wiem, dlaczego nie działa, mógłbyś mi pomóc?
«
Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:49:46 pm wysłana przez Der_SpeeDer
»
Zapisane
sap
Recenzent
Wiadomości: 270
Odp: StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
«
Odpowiedz #3 dnia:
Sierpnia 18, 2012, 11:27:23 am »
Warunek "exactly" bywa zdradliwy, bo gra bywa głupia i nie może wychwycić, że to jest dokładnie ta sekunda. Dlatego ja zazwyczaj asekuracyjnie daję "at least" lub "at most" jeśli to możliwe. A tak w ogóle, od licznika masz warunek COUNDTOWN TIMER: "Countdown timer is [ilość] game seconds." Radzę go używać dla jasności, bo ELAPSED TIME zadziała ci tylko na mapach, gdzie odpalasz licznik wraz ze startem mapy.
Spróbuj tak:
CONDITIONS:
Countdown timer is at most 340 game seconds.
alternatywnie:
Elapsed Scenario time is at least 20 game seconds.
ACTIONS:
Create 10 Zerg Hydralisk at 'location_1' for Player 2.
«
Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:51:00 pm wysłana przez Der_SpeeDer
»
Zapisane
Shine
Level 1-5
Wiadomości: 4
Odp: StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
«
Odpowiedz #4 dnia:
Sierpnia 18, 2012, 04:12:56 pm »
Dzięki wielkie.
Jesteś bardzo pomocny.
Jak będę miał jeszcze jakieś pytania, to będę mógł pisać do Ciebie na pw? Bo nie chcę spamować co chwilę na forum.
«
Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2012, 06:51:18 pm wysłana przez Der_SpeeDer
»
Zapisane
sap
Recenzent
Wiadomości: 270
Odp: StarEditor - Problem z otwieraniem drzwi
«
Odpowiedz #5 dnia:
Sierpnia 19, 2012, 08:59:06 pm »
Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie - tylko trochę bawiłem się edytorem, ale jak będę w stanie, to spróbuję pomóc. Możesz pisać.
«
Ostatnia zmiana: Sierpnia 20, 2012, 01:40:24 pm wysłana przez Der_SpeeDer
»
Zapisane
Strony:
[
1
]
« poprzedni
następny »
Ładowanie...