StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 18, 2024, 05:21:58 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Terrańskie pancerne zagony...
« poprzedni następny »
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Drukuj
Autor Wątek: Terrańskie pancerne zagony...  (Przeczytany 33295 razy)
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #60 dnia: Stycznia 06, 2009, 06:42:30 pm »

Znaczy się te  przybudówki ? Poźniej chyba trzeba więcej factorów i przybudówek, żeby szybciej robic wojsko.
Co do kampienia to jak miałem grać, jak nie nie znam żadnych rushy.  Zresztą Terranem grałem na Iccupie niewiele, więc nie mam prawie wogóle doświadczenia w grze tą rasą.  O grze z Protossem wiem tylko tyle, ze mam grać Vultury i Tanki, później Goliaty na lotnictwo. Nie chciałem zresztą za szybko ruszać z bazy dopóki nie zebrałem wystarczającej armii. O TvZ wiem tylko tyle, co widze jak graja moi przeciwnicy. W praktyce grałem w życiu 3-4 razy TvZ na Iccupie, które przegrałem bardzo szybko (3 razy przez muty i raz przez lingi). TvT grałem kilka razy, właściwe tylko po to aby zobaczyć, jakie się builidy stosuje.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #61 dnia: Stycznia 06, 2009, 06:45:17 pm »

Tak - przybudówki. Zazwyczaj w early/mid game 2 to maksimum. Gdy gra powoli przechodzi w late, to trzeci  shop zostaje dodany (czasem nawet czwarty).
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #62 dnia: Stycznia 06, 2009, 07:23:31 pm »
Modyfikuj wiadomość

tropheus, śmieszy Cię, że Terran kampi? Terran ma tylko jedną okazję na dobry push, jeżeli pierwszy push Terrana zostaje całkowicie rozbity - auto loss (chyba, że naprawdę zadał poważne straty ekonomii Protossa). Po 15 minutach to już jest się wymaksowanym, więc Devourer zapewne wystartował wcześniej.
Zapisane
oo7.
Level 2-2
*
Wiadomości: 9



« Odpowiedz #63 dnia: Stycznia 06, 2009, 07:40:34 pm »

Cytuj
Tak - przybudówki. Zazwyczaj w early/mid game 2 to maksimum. Gdy gra powoli przechodzi w late, to trzeci  shop zostaje dodany (czasem nawet czwarty).

Wszystko zależy od liczby expów.

Cytuj
A co do Twojego wina, to fajnie musiało to wyglądać. Kampienie przez 15 minut gry <hahaha>.

Zazdrość ludzka rzecz ;) Nie każdy od razu umie grać, to przychodzi z czasem i liczbą gier. Terran jest wymagającą rasą, więc na początek polecam jednak Prostosa.

Cytuj
Co do kampienia to jak miałem grać, jak nie nie znam żadnych rushy.

To jest strategia, wbrew pozorom i pogłoską ze liczy się tu tylko zręczność i wyklepane taktyki trochę inwencji twórczej zawsze pomaga ;)

Gotrek: odstęp przed i po cytacie, bo aż oczy bolą.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 06, 2009, 07:54:45 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #64 dnia: Stycznia 06, 2009, 08:26:18 pm »

Ech Devourer. Push, jak sama nazwa wskazuje, to przesuwanie do przodu. Nie kampienie do limitu, a potem hoho i gg. Przesuwasz po kilka tanków do przodu, rozstawiasz miny, budujesz kilka turretów wokół. Podam chyba najbardziej oczywisty przykład (wręcz kśiążkowy) dobrego pusha: gra Midas vs Draco z WCG 06. Jakby Draco nie zaczął na siłe rozbijać pusha, a potem robić recalli, to Midas dojechałby spokojnie przed osiągniecię limitu pod naturala Draco.
Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #65 dnia: Stycznia 06, 2009, 08:40:43 pm »

Hmmm... Nie powiedziałbym, że to zależy bezpośrednio od ilości expów, jednak przyrost gazu i minerałów ma na to swój wpływ. Po pierwsze - niektóre buildy przewidują np. 1 Machine Shop. Inne z kolei 2. Chodzi mi tu o grę na 2 bazach. Mniej więcej podczas pierwszego pusha dostawia się trzeci shop, by móc szybko odnowić Siege Tanki. :)
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #66 dnia: Stycznia 06, 2009, 10:18:30 pm »

Nie kampiłem do limitu, tylko musiałem zabezpieczyć sie przed jego atakami (turrety, tanki na klifach itp.), zrobić jeszcze wystarczajacą liczbę wojska, aby móc zaatakować. Przed atakiem jeszcze zwiad, jak zobaczyłem, że będą Cary musiałem sie jeszcze wstrzymać, postawić armory i doprodukować kilkanaście Goliatów. Zreszta jak gram Terranem czy Protossem to nie mam takiej pewności siebie jak przy grze Zergiem. Trzeba się trochę wyrobić i powygrywać, aby uzyskać pewność siebie. Bo nie licząc kilkudziesięciu zwyciestw Zergiem, to wygrałem tylko raz Terranem i z 5-6 razy Protossem.
Zapisane
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #67 dnia: Stycznia 06, 2009, 10:45:41 pm »

Jak widzisz, że gra Carriery, to go atakuj. oO Wtedy możesz wykorzystać jego potężną inwestycję w Carriery i zadać dużo obrażeń. Gdy zrobi kontrę, już będziesz miał kilkanaście ślicznych Goliathów.
Zapisane
Sprinter
Level 4-3
*
Wiadomości: 74



« Odpowiedz #68 dnia: Stycznia 07, 2009, 12:53:16 am »

Nie wiem czemu ludzie nagle zaczęli atakować innych za kamperstwo. To styl gry jak każdy inny. Czemu np. zergów nie czepia się za rushe lingami, protosi tez w swym repertuarze maja zeal rush a kampić też potrafią.
Zresztą proszę o definicje kampienia (znam tylko taką z CS-a). Grałem ostatnio turniejówke i dowiedziałem się że kampie. Czy to, że czekam aż będę miał siły aby wytoczyć walną bitwę tossowi to kamperstwo? Czy to, że ja wybieram miejsce i czas potyczki to kamperstwo? Ja osobiście uważam to za podstawy strategi i jeżeli ktoś ma inne zdanie nie zamierzam się z nim sprzeczać.  Prottos szybciej dojdzie do limitu niż terran i uważam że czekanie w określonych sytuacjach jest zalecane jeżeli nie konieczne. Od bazy terka do bazy tossa daleka droga a im dalej terek zajdzie bez potrzeby używania opcji sige to tym szybciej nałoży presje na przeciwnika.
Z kolei pushe mogą być różne [soft, hard, fast] i w zależności od sytuacji terek musi wybrać najlepszą drogę do zwycięstwa. Zauważmy jeszcze że siły terrana są najmniej mobilne (heavy metal oczywiście i nie mówię o muzyce  :P) z wszystkich ras.
Zapisane

!!!!!!!!!!!!!!!!!!Odpowiecie na mój apel - http://forum.scarea.pl/index.php?topic=483.0   ??!!!!!!!!!!!!!!!!!
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #69 dnia: Stycznia 07, 2009, 01:49:36 am »
Modyfikuj wiadomość

Nie wiem czemu ludzie nagle zaczęli atakować innych za kamperstwo. Grałem ostatnio turniejówke i dowiedziałem się że kampie.

Ludzie piszą, że kampisz, kiedy:
- nie wychodzi im rush albo all-in build, ponieważ ty rozsądnie bronisz się w bazie i budujesz przewagę ekonomiczną, by zmiażdżyć przeciwnika kilka minut później;
- jesteś zwyczajnie lepszy od nich, zazdroszczą Ci i próbują przeszczekać;
- czasem są to słuszne uwagi odnośnie pasywnego stylu gry; szczególnie jeżeli grasz Zergiem bądź agresywny (czy to jeśli chodzi o ekspansje, czy wojsko). Podam absurdalny przykład: idziesz w fast guardiany, budujesz muty i czekasz z nimi pod bazą wroga: w czasie kiedy czekasz na tech warto postarać się wyłapać trochę probów, zmusić tossa do zbudowania dodatkowych cannonów, zdjąć kilka DT, które akurat wybudowały się z Gateway'a. Jak grasz terrkiem to nawet niewinne wyprowadzenie m&m'sów prowokuje Zerga do budowy sunkenów i opóżnienia techa. A w TvP stawiaj miny po całej mapie i staraj się łapać probki przy minerałach rowerami. Progamerzy twierdzą, że jeżeli jeden Vulture postawi trzy miny, po czym zabije probkę i zginie to jest to cost-effective dla terrana (mimo, że Vulture jest droższy od probki) - oczywiście do pewnego stopnia.

Od kiedy dostałem klucz do SC (trochę ponad rok temu), nigdy nie grałem w CSa. Uważam, SC >>> CS, bo w Star'a 'kamperzy' dostają najwięcej po tyłku.
Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #70 dnia: Stycznia 07, 2009, 07:25:33 am »

Jagiełło kampił pod Grunwaldem, więc ta strategia nie może być aż taka zła ;D
Zapisane

Muzi
Level 3-5
*
Wiadomości: 51


chillout


« Odpowiedz #71 dnia: Stycznia 07, 2009, 07:45:22 am »

Ja sądzę, że każda taktyka ma jakieś plusy i minusy. Czy Zerg który leci w Ultraliski ma szansę z Protossjańskim trzy Gateowym rushem. Sądzę że nie ma. Dlatego nie można mówić w tej grze o kampieniu się w bazie. Każdy gra jak uważa. Kampować to się można ale multiplayerowych strzelankach.
Zapisane

Czy ten kot po lewo wygląda na zestresowanego? NIE! kitiket i wszystko jasne!
Sprinter
Level 4-3
*
Wiadomości: 74



« Odpowiedz #72 dnia: Stycznia 07, 2009, 08:08:13 am »

Kampować to się można ale multiplayerowych strzelankach.

Dokładnie. Ująłeś w jednym zdaniu sens mojej wcześniejszej wypowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 07, 2009, 11:34:50 am wysłana przez Gotrek » Zapisane

!!!!!!!!!!!!!!!!!!Odpowiecie na mój apel - http://forum.scarea.pl/index.php?topic=483.0   ??!!!!!!!!!!!!!!!!!
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #73 dnia: Stycznia 09, 2009, 10:56:09 pm »

Jako, że wczorajszy post wywiało, to może napsizę jeszcze raz. Wczoraj zauważyełm, że w TvT podczas oblężenia bazy przeciwnika pomocne mogą okazać sie Battlecruisery. Można użyć Yamato Cannon do ściagania najbliżej stojących czołgów, przez co  możemy przesunać swoje Tanki kawałek dalej. Goliaty nie powinny być groźne bo mogą zostać łatwo zmiecione przez nasze czołgi.Oczywiście mowa o sytuacji, gdy cieżko zrobic jakiegokolwiek dropa z powodu dużej ilości Turretów i Goliatów. W sumie to to wczoraj takie coś wymyśliłem podczas gry na Iccupie i dzięki temu udało się wygrać. Ciekawy jestem jak wy sobie radzicie podczas oblężenia w TvT.
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #74 dnia: Stycznia 09, 2009, 11:00:39 pm »

Ja bym zrobił tech do lock down'a. Ale do tego trzeba mieć micro, że hoho xD.
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Drukuj 
« poprzedni następny »