StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 25, 2024, 06:20:39 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Strategie i taktyki
| | |-+  Terrańskie pancerne zagony...
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Drukuj
Autor Wątek: Terrańskie pancerne zagony...  (Przeczytany 33302 razy)
sap
Recenzent
*
Wiadomości: 270


« Odpowiedz #30 dnia: Listopada 21, 2008, 09:26:19 am »

No to masz odpowiedź - my gramy (ja akurat nie, tak ogólnie :P) na serwerze gdzie jest znacznie trudniej i skill rośnie szybciej, jako że grasz z graczami którzy też tam trenują i przez to są trudniejszymi przeciwnikami. Ja jakoś z expem nie miewałem problemów, jeśli nie było rusha. Potrzebne jest tylko jedno - dobrze wyćwiczone otwarcie FE. Jak są Vessele jest już naprawdę ciężko, z Comsatem można jakoś kombinować ale tak... trzeba to przetrwać jak najszybciej robiąc tech do Ultrali i Defilerów. Mutaliskami staraj się "wyrywać" Marines z boczku. Jak latająca zła kula się wystawi to też możesz się na nią pokusić.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #31 dnia: Listopada 21, 2008, 09:54:20 am »

No raz udało mi się wygrać (na kilkanaście) tylko że z Protossem. Ogólnie znacznie łatwiej się gra z Zergiem lub Protossem. Przynajmniej nawet jak przegram to mam jakąś koncepcje gry, a przy Terranie to szczerze mówiąc siada. Nawet jak nie ma Vesseli, wystarczy że jest spora ilość tanków z jeszcze większą ilością goliatów. I jak to mam niby atakować? Z powietrza to mnie zmiotą goliaty, z ziemi czołgi. Jedyny plus, że Lurker zakopany pod Swarmem jest bezpieczny, tylko do ataku je trzeba wykopać przestawić do przodu i znowu wkopać (część na pewno zginie).
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2008, 12:04:28 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #32 dnia: Listopada 21, 2008, 07:36:37 pm »

Nie wiem, czy wiesz, ale jak tank atakuje lury pod swarmem to zadaje im obrażenia (splash damage). Poza tym expuj przed zrobieniem spawning poola 12 dronem. Potem będziesz miał 11 dronów, więc nie dorabiasz kolejnych aż do 200 minerałow i wtedy stawiasz poola. Reszte sam obczaj, bo nie gram Zergiem, więc dalej Ci nie pomogę :P.
A co do ICCup, to jak nie wiesz co się dzieje w trakcie gry, tzn. nie ogarniasz robienia armii i jednoczesnej kontroli tej, którą już masz, to będzie Ci ciężko na serwerze. Ogólnie mi jest ciężko, ale nie będę porównywał, bo nie wiem jak grasz ;D.
A poza tym, jak Terran gra MM to zazwyczaj dodaje tylko trochę tanków i Vesseli i nic poza tym (chodzi mi o te nieszczęsne golce, o których tak często mówisz).
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #33 dnia: Listopada 22, 2008, 03:57:51 am »

Ogólnie to dla mnie ten poziom D jest za wysoki  ::). Prawie zawsze przeciwnik ma większe wydobycie i produkuje więcej jednostek.

Jak Protoss ma HT ze sztormem to też ciężko, Lurkery i Guardiany nie mają szans, mutaliski mogą zwiać, ale zawsze trochę energii stracą. Queenem też ciężko zbroodować zanim puści storma. Zostaje tylko Zergling (ale one łatwo giną) i Ultralisk (z kolei drogi). Ciężko też zdążyć Scourge na Corsairy nie są dobre, bo nie mogą ich dogonić, Hydraliski też ich nie dogonią, trzeba stawiać przynajmniej kilka Spore Colony. I przy nich gromadzić wszystkie Overlordy.
« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2008, 01:29:50 pm wysłana przez Negro » Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #34 dnia: Listopada 22, 2008, 07:59:31 am »

Czemu kilka? Wystarczy mieć jeden w mainie i jeden w naturalu i wszystko jest cacy. Może i Scouge nie dogonia Corsaira, ale jak toss zobaczy Scouge to na pewno zaniecha ataku (przynajmniej ja bym tak zrobił), bo 2 Scrouge niszczą Corsaira. Poza tym toss na Zerga musi używać HT. Bez nich nie poradzi sobie z masą Zerga. Gaz z Queenów lepiej przeznaczyć na upy lub wojsko. Uwierz mi, Queen to mało opłacalna jednostka. Rzadko ją widuje, a oglądam dziesiątki repów i vodów. Jak zacząłem grać na battle.net to nigdy Zerg nie użył na mnie Queena :P.
Zapisane

rafikozor
Gość
« Odpowiedz #35 dnia: Listopada 23, 2008, 03:29:48 pm »
Modyfikuj wiadomość

Ja widywałem queeny, rzucały ensnare na moje shuttle i... interceptory:D To byli gracze dużo lepsi ode mnie, którzy mieli wystarczający APM, żeby micrować queenami....
Zapisane
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #36 dnia: Listopada 23, 2008, 04:31:05 pm »

A ja Ci powiem, że ja apm ok. 120 mam od marca tego roku, a micrować mi było trudno. Dopiero teraz ogarniam microawnie zetami, goonami i rzucanie stormów w trakcie jednej walki :P. Wcześniej to było nie do pomyślenia, że potrafie coś takiego zrobić :P.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #37 dnia: Listopada 23, 2008, 05:28:55 pm »

Mam takie pytanie: jak się mierzy te APM ?
Zapisane
Trydium
VIP
*
Wiadomości: 291


Stary ogr


WWW
« Odpowiedz #38 dnia: Listopada 23, 2008, 07:16:29 pm »

Są do tego specjalne programy, jeśli się nie mylę nawet w dziale "Download" Starcraft Area.
Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 819


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #39 dnia: Listopada 23, 2008, 09:08:11 pm »

Chyba wszyscy używają BWChart, więc Ty nie bądź gorszy i też go sciągnij :P. Według mnie jest świetny, chociaż akcje takie, jak podwójne naciśniecie, np. zbindowanego pod 4 gata, żeby znaleźć się nad nim liczy jak spam. No ale jak to mówi mój idol: "Nie każdy program jest idealny".
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2008, 11:43:26 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane

Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #40 dnia: Grudnia 03, 2008, 10:10:58 pm »

Nie przypominam sobie, żebym tak mówił. ^^ (joke jak coś - żeby nie było)
Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #41 dnia: Grudnia 07, 2008, 01:54:03 pm »

Wczoraj wróciłem do gry na Battle.necie i tym razem w ramach odegnania wspomnień o złej passie rozegrałem partyjkę na LT, zakończoną sukcesem. Gra dwóch na dwóch, mój tp był Protossem, wrogowie grali Zergami i Tossami. Znów sięgnąłem po taktykę "pancernych zagonów" i udało mi się, do spółki z tp, obstawić mapę czołgami i Turretami. Z centrum atak na jedną z wrogich baz był już kaszką z mleczkiem.

Po obejrzeniu repa stwierdziłem jednak, że głupio byłoby nie przegrać - przeciwnicy grali jak typowe nooby, może i potrafiąc przeprowadzić skoordynowane ataki (albo zrobić mi w bazie dropa - na którego na szczęście byłem przygotowany), ale kompletnie nie umieli inwestować (sumy czterocyfrowe na kontach!). Zergowi nie pomogło nawet ustawienie trzech Evolution Chamberów i podniesienie leveli ataku i pancerza do poziomu trzeciego.
Dramatycznie przynajmniej chwilami było - jak mój tp stracił maina, mniemałem, że to koniec.

Tymczasem zauważam, że wciąż nie potrafię porządnie micrować. Zostawiam bardzo często bezczynne jednostki, Vulture'ów w ogóle nie używam, bo nie wiem, czy dałbym radę nimi sprawnie kierować, stawiając miny i używając taktyki hit & run.
Jakieś metody, jak poprawić micro?
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #42 dnia: Grudnia 07, 2008, 03:14:16 pm »

Po pierwsze polecam potrenować trochę obycie z hotkeyami, makro. Dzięki temu będziesz w stanie szybko wykonywać rzeczy w bazie i będziesz miał więcej czasu na mikro.

A jeśli chodzi już o właściwe mikro... No cóż - z twojego opisu wynika raczej, że nie możesz się w tym wszystkim połapać, gdy walki toczą się w wielu miejscach naraz. Jeśli o to chodzi, to dobrze zabindowane jednostki to klucz do sukcesu. Generalnie nie znam się na 2v2, ale w 1v1 Terran zawsze powinien atakować w 1 punkcie. Jeśli chodzi o samą walkę, to podzielę to na match-upy.

TvP
Tutaj najczęściej się używa armii Tank+Vulture jak najdłużej się tylko da (czyt. dopóki nie pojawią się Carriery/Arbitry etc.). Jest to zdecydowanie najlepsza kombinacja jednostek na standardową armię Protossa. Mała porada co do przeprowadzania pusha: wielu graczy popełnia ten błąd. Otóż często po prostu robią 1a2a3a4a i jak dojdzie do właściwej walki, to siegują tanki. Z drugiej strony wielu graczy robi tzw. slowpusha i mijają wieki zanim dojdzie on do bazy Protossa, który ma już Carriery/Arbitry. Jeśli chcesz przeprowadzić dobry push, bardzo ważna jest wizja na mapę. Warto rozstawiać miny po całej mapie, żeby widzieć ruchy Protossa, ale dobry gracz może wziąć kilka goonów+obs by je niszczyć. Zawsze, ale to ZAWSZE przed pushem wysyłaj kilka pojedynczych vulturek. Pozwala to zapobiec sytuacji, gdzie twoja armia jedzie sobie w linii i nagle jest zakoczona przez armię tossa. Poza tym skanowanie mapy nie jest grzechem. Wiadomo, że chcesz wiedzieć, co robi wróg, ale jest on dość przewidywalny, więc nie musisz go skanować zbyt często. Warto sprawdzać miejsca, na których mogą być ustawione flanki oraz miejsce docelowe, do którego ma się udać nasza armia. Teraz trzeba rozstawić czołgi ani za blisko, ani za daleko. Jak ustawisz je za blisko, Protoss będzie cię atakował, gdy twoje tanki jeszcze nie są zdolne atakować, a Vultury nie rozstawiły jeszcze min. Jeśli z kolei ustawisz się za daleko, push będzie trwał zwyczajnie za długo. Protoss zdobywa posiłki znacznie szybciej ze względu na odległość między armią a bazą. Z tego powodu push musi być szybki i skuteczny. Warto zabrać 3-4 SCV razem z armią - turrety na polu walki zapobiegają wścibskim observerom czy bardzo groźnym bombom (lol) złożonym z Shuttla wypełnionego 4 zetami lub - o zgrozo - DT. Gdy rozstawisz pierwsze tanki, unsieguj te tylne i przesuń je do przodu. Powtarzaj operację aż rozpocznie się właściwa konfrontacja. Pamiętaj o ustawianiu min na przedpolu - warto to zrobić jak najszybciej, zwłaszcza, że słabsi gracze bardzo łatwo dadzą się sprowokować i zwyczajnie wlecą bezładnie na linię tanków. Jeśli chodzi o właściwą walkę - Vultury są przydatne, jako "tarcza" dla tanków. Nie mają one zadawać właściwych obrażeń. Mają one zdejmować tarcze z jednostek Protossa oraz chronić tanki przed zetami. Dlatego podczas próby zniszczenia pusha przez Protossa, warto trzymać vultury bardzo blisko tanków. W połączeniu z minami daje to bardzo dużo czasu dla tanków, by zadawały obrażenia. A żeby te obrażenia zmaksymalizować, warto zastosować pewną sztuczkę. Otóż, gdy rozpocznie się walka między goonami a czołgami (np. większość Zealotów już zginęła, a zostało jeszcze sporo Dragoonów), to zaznacz jak najwięcej czołgów, przytrzymaj shift i spamuj right-click na wszystkie goony. Dzięki temu tanki będą skuteczniejsze - nie będzie sytuacji, że 10 tanków atakuje 1 goona. To by było na tyle, jeśli chodzi o TvP.

TvT
Bardzo dużo tutaj wojny pozycyjnej. W TvT często gracz, który zwyczajnie rozpocznie push swoją armią Goliath+Siege Tank, zostanie zniszczony przez lepiej rozstawione wojska wroga. Właściwie gracze dzielą między siebie mapę i walczą o expy (zwłaszcza te z gazem - tanki+golce to bardzo kosztowna inwestycja pod względem Vespene). Gra rozstrzyga się w tak zwanych drop wars - bardzo łatwo rozstawić obronę, ale trudno wykonać atak, więc gracze dropują sobie ekspansje oraz bazy przez co jeden zazwyczaj powoli wykańcza drugiego. :D Oczywiście mówię tu o najczęstszym scenariuszu w przewidywalnym match-upie, jakim jest TvT. Często zdarzają się buildy oparte nawet o Wraithy, ale ty zapewne bardziej interesujesz się Tank+Goliath. Podsumowując - obrona -> ekspansje -> dropy. Chcesz ulepszyć swoją ekonomię, niszcząc wrogą i w ten sposób powoli objąć prowadzenie.

TvZ
Ostatnio mech w TvZ stał się bardzo popularny. Zazwyczaj zaczyna się to od szybkiego Vulture harrasu. Jako, że vulty są słabe na budynki, polecam atakować drony i ewentualnie jednostki. Jeśli wróg jest sprytny i ustawił sunkena/sunkeny i nie zdołasz się przedrzeć, ustaw kilka min za jego naturalem. Zazwyczaj krótko po pierwszym harrasie dochodzi dropship, którym możesz przerzucić "hieny" do maina wroga. Tam z kolei znowu wykonujesz harras, niektórzy jednak znowu postawią sunki, obronią się hydrami. Ale pomyśl o tym w ten sposób - 4 sunki -> 4 drony mniej, dużo mniej surowców = gorsza ekonomia. A o to w harrasie chodzi - zniszczyć oponentowi ekonomię. Więc jak się zasunkuje, jest okej. Jak nie, to go za to ukaraj zabijając drony. W tym momencie powinna być pojedyńcza Valkyria scoutująca i ew. więcej (gdy gra muty), ale nie zajmujmy się tym teraz. Skoro osłabiłeś jego ekonomię w międzyczasie expując, możesz zacząć produkować standardowe Goliath+Tank (warto szybko zacząć upgrady, i tak masz armory przy okazji Valkyrii). Jak już napisałem wcześniej - Zerg nie ma ekonomii i masowej liczby jednostek, więc twoja armia staje się bardzo potężna. Właściwe mikro mechem w TvZ nie jest raczej zbyt skomplikowane - ważne jest, żeby w momencie, gdy Zerg próbuje takiego pusha zaatakować, mieć rozstawione tanki. Więcej mi do głowy nie przychodzi.

A tak BTW: gram Protossem, jednak myślę, że teoretycznie znam wszystkie rasy. Trochę doświadczenia, zwłaszcza w PvT mam, więc mam nadzieję, że pomogłem. :D
Zapisane
Der_SpeeDer
Global Moderator
*****
Wiadomości: 343


Jaszczury GÓRĄ!


« Odpowiedz #43 dnia: Grudnia 07, 2008, 04:10:00 pm »

Po pierwsze polecam potrenować trochę obycie z hotkeyami, makro.

Z hotkeyów korzystam praktycznie zawsze. Właściwie to nie przypominam sobie, żebym podczas poprzedniej rozgrywki chociaż raz kierował kursor na panel komend - zawsze używałem klawiatury (oczywiście, także do stawiania budowli i wydawania rozkazów fabrykom).

A jeśli chodzi już o właściwe mikro... No cóż - z twojego opisu wynika raczej, że nie możesz się w tym wszystkim połapać, gdy walki toczą się w wielu miejscach naraz

To też, ale najczęściej powtarzają się u mnie takie sytuacje: albo każę przejść jakiemuś czołgowi (lub czołgom) w tank mode i zapomnę o nim na pół minuty (przez co nie ruszy do walki od razu, tylko przez ten czas sterczy bezczynnie), albo pozostawię jakiegoś bezczynnego robotnika (zgroza), albo za późno zorientuję się, że jakiś niewidzialny skur**el mi wykańcza siły, i użyję Scanner Sweepa po czasie. W ostatniej grze udało mi się nawet pozostawić trzy Dropshipy, przez co dropa na wrogiego expa wykonałem z opóźnieniem.

Za rady dziękuję serdecznie.
BTW mam replaya z tamtej gry i już go zamieściłem, a odpowiedni temat powinien się niedługo pojawić w dziale Replaye.
Zapisane

"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą"

Eurypides
Euronymous
Level 7-3
*
Wiadomości: 454


www.burzum.org


« Odpowiedz #44 dnia: Grudnia 07, 2008, 04:25:24 pm »

Skoro używasz hotkeyów, to bardzo dobrze. Terran jest rasą wymagającą bardzo dużo multitaskingu - trzeba być w kilku miejscach naraz. :D Zawsze miej skanery zabindowane na 8, 9 i 0, by móc szybko przeskanować pole bitwy czy wrogą bazę. Polecam pooglądać VODy/replaye dobrych Terran.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Drukuj 
« poprzedni następny »