StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czerwca 29, 2022, 05:41:24 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
+  StarCraft Area Forum
|-+  StarCraft + Brood War
| |-+  Dyskusje ogólne
| | |-+  Powietrzne pojedynki
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] Drukuj
Autor Wątek: Powietrzne pojedynki  (Przeczytany 22025 razy)
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #30 dnia: Listopada 26, 2008, 05:48:42 pm »

Przy standardowych Buildach oczywiście jest marne prawdopodobieństwo pojawienia się Battlecruiserów.

Od kiedy w standardzie na Zerga Terran używa batków. Jak mi odpowiesz na to pytanie, to przekaże Ci mojego całego (mało, bo mało, ale zawsze coś :P) skilla. Dodam, że nie chodzi mi o gry 2 graczy, którzy nie wiedzą co to jest bnet i jak wogóle grać w SC, bo tam to batki to podstawa w zasadzie.
Zapisane

Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #31 dnia: Listopada 26, 2008, 05:56:56 pm »

A przy tym twoim ataku Hydrami wziąłeś pod uwagę Tanki i Vessele ?

Tanki i SV to żaden duży problem; przy naprawdę sporych rozmiarów armią ze wsparciem DS Tanki szlag trafia (nie nadążą z niszczeniem), a Vessele to się mogą w du*ę pocałować. :D

Imb, trochę przesadziłeś... Terran można podzielić na grających tankami lepiej lub gorzej. W przypadku tych gorzej, to sobie poradzisz (czytaj: zniszczysz tanki i dogonisz batki lub przynajmniej odpędzisz batki).

Natomiast w przypadku tych drugich: racja, odpowiednia duża armia im się oprze. Tylko, że granie dobrze tankami pociąga za sobą (nieobowiązkowo, ale w znaczącej większości przypadków) dobre opanowanie ekonomii i podstawowych buildów: czyli Terran nie będzie miał do late game (tak do 30 minuty gdzieś) batków, ani nie pozwoli ci zebrać takiej armii (boby przegrał praktycznie niezależnie od strategii).
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Imb
Level 3-5
*
Wiadomości: 54


SCA jest ZŁE!


WWW
« Odpowiedz #32 dnia: Listopada 26, 2008, 08:54:07 pm »

Wiem, że przesadziłem. :)
Jak już mówiłem, nie mam doświadczenia w walce (jeżeli wygrywam, to zazwyczaj robię dropa z 12 Overlordów w środek bazy wroga ^^), ale Terran to już dla mnie czarno-czarna magia. :D
Zapisane

rafikozor
Gość
« Odpowiedz #33 dnia: Listopada 26, 2008, 10:24:50 pm »
Modyfikuj wiadomość

Piszecie "nie mam doświadczenia" "nie radzę sobie z jednostkami naziemnymi" "przeciwnik zagrał niestandardowo" ale posta nabijecie:D
Ostatnio grałem jakieś 3v3 na Huntersach (kilka razy), i zawsze, kiedy gra ciągnęła się przez ~20 minut pojawiały się guardiany, nie denerwujcie ludzie i nie piszcie o 1/1...
Zapisane
Imb
Level 3-5
*
Wiadomości: 54


SCA jest ZŁE!


WWW
« Odpowiedz #34 dnia: Listopada 27, 2008, 03:52:28 pm »

Tylko, że 1/1 jest najbardziej standardowym ustawieniem, więc zazwyczaj biorę je na sztandarowy przykład; można się przygotować na konkretne zagrania i taktyki (M&M, harras, różne pushe) :P.
Gry typu 3/3 traktuję bardziej jako gry 4fun, gdzie wszystko może się zdażyć. :)
Zapisane

tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #35 dnia: Listopada 27, 2008, 05:45:23 pm »

Dokładnie. Poza tym po 20 minutach tech Zerga zależy od jego eko. Jeżeli ma 3+ gazownie i nadwyche gazu, że szok, to na pewno będzie robił ultrale. Jeżeli ma 2 gazownie, trochę mutów na mapie to zrobi tech do Greater Spire. Cały late game zależy od tego, jak się w zagrało w mid game.
A wracając do tych Guardianów w 3v3, to logiczne, że prędzej czy póżnej muszą się Guardiany pojawić, bo ultry zablokowałyby przejście wojskom tp :P.
Zapisane

Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #36 dnia: Listopada 27, 2008, 07:32:24 pm »

To ktoś gra w ogóle 3/3? Jak SC to dla ciebie popołudniowa gierka, to se graj tak do końca świata, więc dla mnie, wybacz, argument mierny.

Gry w SC zwykle zamykają się w 15-20 minutach (taka połowa mid-game). Po 35 minutach to wszystko może się zdarzyć, nawet Marines przeciwko tankom i Battlecruiserom (jak w przypadku bodajże Xellos), więc ten argument też odpada.

Ogólnie ja wierzę, że umiejętności poznaje się po tym, że ktoś potrafi wygrać minimalną ilością kosztów, kliknięć i czasu. Co za sztuka wygrać jak przeciwnik się zamknął, a my nabudowaliśmy Guardianów?

To tak jakby ktoś w WarCrafcie 3 pozwolił ci pójść na mass katapulty... Owszem do oblężenia są dobre, no i duży damage zadają...

Ale 95% niepoczątkujących graczy powie ci "no i co z tego?". Jeśli ktoś pozwolił ci się rozwinąć, to znaczy że nie jest ekspansywny lub słabiej u niego z macro... tak więc po prostu jesteś lepszy i nie wiem co do tego stwierdzenia ma jakakolwiek dyskusja o jednostkach i taktykach... -.-'
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #37 dnia: Listopada 27, 2008, 07:46:59 pm »

Dużo zależy tez od przeciwnika. Jeżeli na mapie jest np. sporo  Goliatów czy Dragoonów, Valkyrie, Carriery to raczej Guardiany odpadają i lepiej atakować jednostkami naziemnymi.
Tak jak dzisiaj, gdy grałem z Protossem. Chciałem zjechac naturala 8 Guardianami przy ochronie 9 Devków, ale była przewaga liczebna Dragoonów i trzeba było sie cofnąć bardziej nad wodę. Dzięki długiemu zasięgowi mozna było strzelac w  dragoony spoza ich zasiegu. Tylko zaraz wyjechało mi kilka Corsairów i ze 4 Carriery i trzeba było sie wycofać (Devków za mało). W końcu udało się go zjechać Zerglingami, Hydraliskami i Lurkerami z pomocą Defilerów (Swarm i Plaga). No, ale żeby nie było to w dobijaniu floty pomogło jeszcze 6 ocalałych z poprzedniego ataku Devków  :D.
Zapisane
MagiczneJadro
Level 5-5
*
Wiadomości: 189


Jeżeli chcesz do klanu SCA napisz na GG 10069945 !


WWW
« Odpowiedz #38 dnia: Listopada 27, 2008, 08:59:27 pm »

No jak już się atakuje guardianami to trzeba im dać wsparcie, przecież nie atakują w latjące jednostki;]. Też mi się wydaje, że nie ma co produkować za szybko defilerów, lepiej się skupić na budowie jednostek. Defiler przydaje się przy wielkich bitwach;).
Zapisane

Chcesz do klanu SCA? zgłoś się;)
tropheus
Level 8-5
*
Wiadomości: 818


Poo, it's hot.


« Odpowiedz #39 dnia: Listopada 27, 2008, 09:02:51 pm »

Dokładnie Magiczny. Jak używasz Guardianów i Devorerów, to zapewne masz sporą nadwychę minsów, które możesz wydać na lingi. Atak z powietrza bokiem mniejszą liczbą Guardianów i frontalny masą lingów jest dużo lepszy niż atak większą liczbą Guardianów z boku. Jak trafisz na gracza, który ma słaby multitasking, to pewnie zobaczysz GG.
Zapisane

Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #40 dnia: Listopada 28, 2008, 08:19:18 am »

No jak już się atakuje guardianami to trzeba im dać wsparcie, przecież nie atakują w latjące jednostki;]. Też mi się wydaje, że nie ma co produkować za szybko defilerów, lepiej się skupić na budowie jednostek. Defiler przydaje się przy wielkich bitwach;).

Było wsparcie 9 Devków, na Corsairy by starczyło, ale miał Carriery. A połaczyłem atak Guardianów z atakiem Lurkerów, ale nie wyszło przez te Carriery. Wtedy nie miałem Defilerów akurat. Na większą ilość Carreirów Plaga jest prawie, że konieczna, bo po niej zostaje im tylko 150 HP osłony.

Guardiany nie kojarzą mi się z katapultami. Porównanie to bardziej pasuje do Siege Tanków w trybie oblężniczym. (duża siła ognia, duży zasięg, nie mogą atakować z bliska). I jakoś te kataputy Terran praktycznie zawsze używa. Guardiany to bardziej z bombowcami się kojarzą. Chociaż ta siła ognia jakoś przesadnie duża też nie jest. W zasdzie żadna jednostka Zergów nie ma dużej siły ognia.
Zapisane
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #41 dnia: Listopada 28, 2008, 10:14:27 am »
Modyfikuj wiadomość

Było wsparcie 9 Devków, na Corsairy by starczyło, ale miał Carriery. A połaczyłem atak Guardianów z atakiem Lurkerów, ale nie wyszło przez te Carriery. Wtedy nie miałem Defilerów akurat. Na większą ilość Carreirów Plaga jest prawie, że konieczna, bo po niej zostaje im tylko 150 HP osłony.

Guardiany nie kojarzą mi się z katapultami. Porównanie to bardziej pasuje do Siege Tanków w trybie oblężniczym. (duża siła ognia, duży zasięg, nie mogą atakować z bliska). I jakoś te kataputy Terran praktycznie zawsze używa. Guardiany to bardziej z bombowcami się kojarzą. Chociaż ta siła ognia jakoś przesadnie duża też nie jest. W zasdzie żadna jednostka Zergów nie ma dużej siły ognia.

Lurkery sux w late game. Guardiany używa się raczej tylko do wyłapywania probek znad klifów. Przeciwko terranowi widziałem jeszcze guardian rush na jakieś dziwnej mapie, gdzie było b. trudno przejść do bazy opponenta... Poza tym nie widzę zastosowania. Kiedy masz przewagę dobić przeciwnika można nawet guardianami, ale są lepsze sposoby na spożytkowanie tak ogromnej ilości gazu (nie, nie queeny :P ). Aha, co do małych obrażeń... Wyobraź sobie, że taki zergling (crackling) to najbardziej wydajna jednostka w całym BW pod względem obrażenia/koszt.
Zapisane
Devourer
Level 7-3
*
Wiadomości: 448



« Odpowiedz #42 dnia: Listopada 28, 2008, 10:52:32 am »

Co to ten crackling? Zergling po ulepszeniach?
Zerglingi są dobre albo na początku gry, albo pod Dark Swarmem. Ewentualnie, gdy masz miażdżącą przewagę liczebną nad przeciwnikiem.

Negro: Przed znakiem zapytania NIE stawia się spacji.
« Ostatnia zmiana: Listopada 29, 2008, 11:56:54 pm wysłana przez Negro » Zapisane
Gotrek
Administrator
*****
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #43 dnia: Listopada 29, 2008, 05:37:35 pm »

O ile speedling to Zergling z ulepszoną szybkością o tyle crackling to lekko kontrowersyjne.

Ogólnie taki Zergling musi wymiatać czy też łamać (crack), ale nie jestem pewien czy konieczne do tego jest też posiadanie upgrade'ów 3/3 i szybkości, czy też starczy sam upgrade szybkości ataku.

Jedno jest pewne: cracklingi to zupełnie nowa jakość, a wraz z Ultraliskami (zwłaszcza jak są na speedzie, pancerzu i 3/3) są prawie nie do powstrzymania (ogromna szybkość, niesamowita skuteczność ataku, duża ochrona i pancerz Ultralisków).
Zapisane

"Failing to prepare is preparing to fail".

"The last thing one knows in constructing a work is what to put first"
   — Blaise Pascal.

"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości
   — Terry Pratchett.
rafikozor
Gość
« Odpowiedz #44 dnia: Listopada 29, 2008, 05:55:57 pm »
Modyfikuj wiadomość

Crackling to owszem zergling z ulepszeniami, to czy techy wynoszą 3/3, czy dopiero 2/2 nie ma większej różnicy: budynki znikają w kilka sekund, gracz atakując pod swarmem Terrana zmusza go do panicznej ucieczki, a Protossa 'odstormuje' i osłabia zety.
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2008, 08:56:23 pm wysłana przez Gotrek » Zapisane
Strony: 1 2 [3] Drukuj 
« poprzedni następny »