StarCraft Area Forum

StarCraft 2 => Wings of Liberty => Wątek zaczęty przez: Devourer w Kwietnia 03, 2012, 01:40:02 pm

Tytuł: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Kwietnia 03, 2012, 01:40:02 pm
Gram w SC2 od miesiąca, gdzieś na poczatku byłem w srebrnej lidze, ale mnie zrzuciło do brązowej po tygodniu. Na początku jeszcze w miarę łatwych przeciwników losowało, teraz w czołówce brązu są już dużo trudniejsi.
Największy problem (gram Zergiem) to zaawansowana część gry przeciwko Terranom i Protossom.

vs Terran -

Problem się robi, jak Terran atakuje z różnych stron, często dropy do maina, albo do expów. Ciężko się połapać i zdążyć armią wszędzie na czas, aby przeciwnik nie wyrządził większych szkód. I po jakimś czasie to niszczy ekonomię, co prowadzi nieuchronnie do porażki. Jak zabezpieczyć w miarę bazę przed atakami Terrana przynajmniej na tyle, żeby spokojnie wrócić wojskiem z odsieczą? W BW były mocne Sunkeny i Lurkery, teraz Spine Crawlery są słabsze, a Lurkerów już nie ma. Ciężko jest za to atakować Terrana, który ma czołgi na klifie, wieżyczki przeciwlotnicze, bunkry i często jeszcze Command Center z przeróbką na działo, które ma potworną siłę ataku. W BW był dobry wjazd armii pod Dark Swarmem Defilerów, czego teraz nie ma.
I ostatni problem, jak do MMMsów zaczyna dokładać Thory, które mają dużą siłę ognia i potworną wytrzymałość - szczególnie jak porobi upgrady 3/3. I co mam grać na taką kombinację piechoty, czołgów i Thorów? Czasem do tego dokłada jeszcze Helliony.


vs Protoss -

Tutaj jest jeszcze gorzej, jak się nie zamknie go w mainie i da rozwinąć w naturalu to już kaplica. Potem wysyła ogromne ilości Stalkerów z dodatkiem Immortali, Sentry, ktore ciagle dzielą i blokują moją armię i Colossusów, które mają potworną siłę ognia i momentalnie wszysco niszczą. Gram wprawdzie lingi/Roache/hydry/Corruptory, niekiedy Infestory, ale to jakoś za mało.


Ogólnie w Hive jakoś mi brakuje skutecznej jednostki do równorzędnej walki z Protossem i Terranem. Ultralisk jest jakiś słabszy niż w BW, a przynajmniej kontry są na niego mocniejsze - Protoss raczej je na odległość wystrzela, na terrańskie MMMsy nie wydają się tak dobre, jak w BW. Brood Lord jest lepszy od Guardiana z BW, ale jest potwornie drogi i słabo radzi sobie z Thorami, jak Marines dobiegną na stimie, to też nieciekawie. Protoss łatwo może teleportować Stalkery pod nie. Byc może jakies kombinacje Ultralisków czy Brood Lordów z innymi jednostkami trzeba grać, tylko jakie?
Tytuł: Odp: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: sap w Kwietnia 03, 2012, 02:41:58 pm
Może i gram w silver, ale ci napiszę, co widziałem na pro streamach i we własnych starciach. ;)

Przeciwnikowi trudno jest ogarnąć mapę, gdy gra z Zergiem - wszędzie creep, z każdej strony mogą wpaść mutale albo lingi i narobić szkód.  Podobnie jak w BW masz ogromną mobilność, którą wykorzystujesz, często widziałem, jak wysyłają grupkę Zerglingów do naturala albo maina, gdy tylko znajdą jakąś lukę w obronie i po prostu robią jakikolwiek bajzel.

Z tego co widziałem, na Marines i Thory można grać psy i mnóstwo Banelingów, można dorzucić muty. To wymaga sporego multitaskingu niestety, żeby otoczyć przeciwnika itd., ale też nie sądzę, żeby te bronzy miały godly split... Oczywiście starasz się walczyć na creepie, chociaż wróg lubi go niszczyć.

Tossa z kolosami trudno będzie ugryźć wojskiem lądowym, zwłaszcza Hydraliskami, które miażdżą gate unity, ale giną bardzo szybko od kolosów. Próbowałeś Roach/Brood Lord? Na początku też można grać mass roache, jak toss gra dobre ff to się obroni i dożyje też do Colossi, ale powinny już wtedy wchodzić grę corrupty i BL.

Infestory zawsze są pomocne. :)
Tytuł: Odp: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: inrain w Kwietnia 20, 2012, 01:18:30 am
Panu z pierwszego posta dam taką radę. Też gram Zergiem, w lidze wyższej niż diament i zasada jest taka. Vs Terran grasz albo mass lingi/mass Infestory, przejście w Brood Lordy, albo muta/ling, ew. Banelingi i chyba trzecia opcja, dość trudna do ogarnięcia, zważywszy na fakt małego dps'a względem piechoty, to Roach/ling/Infestor. Ja to widzę tak, nie możesz się bać zaatakować Terrana. Jeśli czujesz, że masz dobre eco, wykorzystuj to. Atakuj, buduj armie i znów, w międzyczasie stawiasz expy. Jeśli meczą Cię dropy, rozstawiaj ovy. Pamiętaj, że praktycznie w każdej grze Terran zagra dropa. Im szybciej pogodzisz się z tym, tym łatwiej będzie Ci się przed tym bronić. Druga sprawa. Jeśli grasz muta//lingi, to graj tego na masę! Skup się na robieniu jednostek, bo podejrzewam, ze macro masz jeszcze słabe i jeśli widzisz, że nie masz szans, leć mu do maina/expów i niszcz budynki. To jest jedna opcja. Ciężko mi się piszę o tym, ale musisz wykorzystywać atuty Zerga, czyli Fungale, Infested Terrany. Mając Hive, idź zawsze w BL. Zresztą, to chyba jedyna jednostka która trzyma Zerga przy życiu obecnie, ale pamiętaj o Infestorach do BL, które łapią grupki Marines. To tyle jeśli chodzi o ZvT, innym razem opowiem o ZvP. Elo i sorry za błędy.
Tytuł: Odp: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: Sprinter w Kwietnia 20, 2012, 10:12:56 am
Ja też coś dodam od siebie. :)
Gram terkiem i coś tam już widziałem i wg. mnie Zerg na terka do ligi złotej/platyny może grać samiuśkie mass Banelingi.
Gra przebiega tak :
- bierzesz, ile się da hatchów (jak masz 3 to i tak miazga)
- robisz masę Banelingów
- grupujesz jednostki, naciskasz "a" i zjadasz Terrana
*odstępstwo
- jeżeli terek kampi na 2 bazach, to nie robisz nic innego, jak BL i obstawę Corruptorów

Mój Zerg wygrywa z tossami na poziomie platyny więc rady inraina są dużo bardziej wartościowe.
Staram się zawsze przemacrować tossa, grając głównie Roache z Burrow i Tunnelingiem. Nie zapominam o upach bo to jest przy tym najważniejsze. Pomijam muty i Infestory (nie ogarniam jeszcze tego, jak mówiłem, jestem Terran user i myślę jak Terran ^^) mam za małe doświadczenie z micrem u Zerga. Jeżeli pojawią się collosy lub jednostki latające na polu bitwy, u mnie pojawiają się Corruptory (najlepsza jednostka AA w całej grze wg mnie, zjada wszystko, co lata).
I teraz najważniejsze:
- Jeżeli toss robi Immortale, do armii Roachy dodaje duużo Speedlingów (Banelingi też mogą być zważywszy na możliwa il. zetów), nieźle tankują obrażenia (Protoss nie ma splasha, więc easy win).
- Jeżeli są Archony, to staram się je w pierwszej kolejności targetować (sztorm nie jest tak efektowny na roache).
* Mała uwaga, jak w każdej grze ZvX najważniejszym czynnikiem jest liczba larw, więc królówki i backspace trzeba niestety opanować w miarę dobrze.

W razie pytań czy chęci gry/treningu piszcie.
Tytuł: Odp: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: sap w Kwietnia 20, 2012, 12:31:50 pm
Sprinter... :o
inrain...
(http://i43.tinypic.com/ev7401.png)

Sprinter, podałbyś swoją postać na EU?

Jak toss czeka do sensownej ilości kolosów z atakiem to Zerg może już być na czterech bazach. Jeszcze trzeba pamiętać, że FF nie są nieskończone i można je wyczerpywać przeciwnikowi.
Tytuł: Odp: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: Sprinter w Maja 02, 2012, 08:45:44 pm
Chyba kiedyś już go podawałem ale proszę bardzo : Sprinter 778
Tytuł: Odp: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Lipca 25, 2012, 08:04:50 pm
Obecnie late bez BL i Infestorów chyba nie istnieje (dopóki nie grasz gdzieś w brązie lub w srebrze - jak ja). Czy ZvP, czy ZvT - zająć dość szybko third, przygotować 4th i zacząć "powerować". No chyba, że jest się na tyle dobrym lub znudzonym macro-grami i chce się spróbować "Stephano style" - szybki max roachy w 12 minucie.
Tytuł: Odp: Zerg w late game
Wiadomość wysłana przez: Kamild w Stycznia 05, 2013, 02:23:18 pm
Od razu mówię, że nie jestem dobrym graczem, liga srebnra, ale ja gram tak vs Terran, po prostu nie daję mu zaexpować Roachami i lingami. Jeżeli widzę, że sprawy przybierają zły obrót, staram się Mutaliskami wjechać mu do naturala. Prawie zawsze udaje mi się zabić wszystkie SCVki, jeżeli robi Banshee, to parę Hydralisków i gg. Jeżeli uda mi się obronić, próbuję Nydusa (Nydus z którego wybiegają Banelingi ze speedem, niszczą wszystko). Staraj się Changelingami próbować wyscoutować, co robi terek, jak robi mass mariny, to bane zniszczą go szybko. Jeżeli gra trwa długo, staraj się robić BL i Corruptory albo hydry to Terran nie ma szans. Można też spróbować Ultraliski + Infestory.


nAiL: Jesteśmy w Polsce, mamy takie fajne znaczki z "ogonkami". Przy okazji jak już piszesz dłuższe zdanie, to proszę postaraj się, żeby było sensowne. Chwilami nie wiadomo czy skończyłeś myśl, czy może jednak nie... PRZECZYTAJ REGULAMIN!

Der_SpeeDer: nadmieniam, że warto byłoby także skorzystać z innego językowego dobrodziejstwa, jakim są PRZECINKI. Poza tym nazwy jednostek, budynków, specjali itd. piszemy z DUŻEJ litery!

nAiL: Popieram!