Po BlizzCon, świetnie było słyszeć odzew ze strony fanów i progamerów na temat najnowszego buildu SC2.
Szczególnie zauważalne było podjęcie tematu Colossusa i Nydus Worma (w kwestii których pojawiła się ankieta).
Podczas ostatniego spotkania z Dustinem (Bowderem, głównym projektantem – dop. Deimos0), zadecydowaliśmy
że porozmawiamy o mniej omawianych zagadnieniach, które przeszły sporo zmian od czasu SC1.
Po pierwsze Halucynacja, klasyczna protosska zdolność, która prawdę mówiąc nie była zbyt często używana w oryginale.
Żeby uczynić ją bardziej interesującą, Dustin wyjaśnił jak ta zdolność została przeniesiona na Nullifiera. Dodatkowo, Halucynacja
może tworzyć jednostki, których gracz nie może jeszcze trenować. To samo w sobie powinno być interesujące w kwestii
odstraszania przeciwnika atakiem 3 Kolosów, które on próbuje załatwić Corruptorami i ostatecznie zdaje sobie sprawę, że
nie atakowały go prawdziwe jednostki, co więcej nawet Probey mogą być celem Halucynacji! Ponieważ liczba iluzji zależy od
właściwego kosztu tej jednostki, możesz uzyskać 8 Probeów by oszukać nadchodzących Reaperów. Dark Templarzy, Observery i
Carriery nie zostały umieszczone jako jednostki możliwe do „zhalucynowania” ponieważ pierwsze dwie były by zbyt dobre jako
wczesny scout (bardzo imba). Również Carriery – miały by zbyt wiele punktów życia i były by zbyt skomplikowane gdyby miało sobie dać radę ze wszystkimi ich Interceptorami.
Królowa tworzy 3 larwy
Liczba larw-mutantów zwiększyła się wraz z uaktualnieniem modelu Queen by zachęcić do częstszego korzystania z tej
potężnej zdolności. Larwa pełza uniezależniona od Hatchery i tworzy jednostki w szybszym tempie. To prawie jak darmowa
Hatchery wraz z każdą kolejną Królową! Wraz ze zdolnością Queen do obrony przeciw jednostkom powietrznym, powinno to uczynić ją kluczową jednostką w Zergowej armii.
A teraz przejdźmy do tego, co tygrysy lubią najbardziej, czyli Q&A odsłona 45!
1. Czy jednostki wrogiego Zerga również korzystają z bonusów poruszania się po twoim Creep? (StarCraft2 Forums)
Tak, wrogie jednostki również otrzymują premię do prędkości. Obecnie, Creep jest wspólny dla wszystkich zergowych graczy.
2. Czy istnieją zdolności, pozwalające usuwać Creep? (TheWarCenter)
Dwoma sposobami na odepchnięcie rozwijającego się Creepu jest zniszczenie zagrzebanych „guzów” lub zabicie Królowej, które je tworzą. Creep nie uszkadza już wrogich struktur. Po przetestowaniu tej zdolności stwierdziliśmy, że wpływała ona negatywnie na graczy sojuszniczych Zergom, gdyż powodowała ona u nich obrażenia. Natomiast w pojedynkach, mechanika ta, mało kiedy była używana ze względu na inne fajne strategie Zergów.
3. Czy premia do prędkości dotyczy również jednostek powietrznych?(TheWarCenter)
Nie, nie dotyczy ona ani jednostek powietrznych, ani Dronów.
4. Czy splash damage Reaperów, Marauderów, Hellionów oraz Siege Tanków i Stimpaki, nie są zbyt silne w starciu z Zergiem? Wszystkie zdają się dobrze sprawdzać przeciw dużym grupom jednostek o niewielu punktach życia, jak większość naziemnych jednostek Zergów.(SC Legacy)
Jak wiecie, jest jeszcze wiele do zbalansowania, tym bardziej że gra jeszcze nie weszła w fazę beta. Jest jednak kilka sposobów na powstrzymanie Terran, lecz Zergowie będą musieli dostosowywać styl gry używając innych jednostek i strategii niż tych z pierwszego SC. Na przykład Roache i Lurkery świetnie radzą sobie z Hellionami i Reaperami. W późniejszej fazie gry, Infestory po prostu rządzą w starciu ze zgrupowaniami jednostek, np. Marauderów dzięki Fungal Infestation, która powoduje eksplozję jednostki gdy ta ginie. Wszystkie te nowe zdolności oraz mechaniki, dodadzą nowe strategie do twojego wachlarza sztuczek.
5. Czy sojusznicy mogą „powiązać” ze sobę Sieci Nydus? Tzn. czy możesz wejść w Nydus
Warren gracza A i wyjść dzięki Nydus Wormowi gracza B? (TheWarCenter.net)
Nie, sojusznicy nie mogą dzielić Sieci Nydus, ale sojusznicze jednostki mogą przemieszczać się Siecią jednego z graczy.
6. Czy Thor wciąż jest jednostką przeciw-lotniczą? Czy efektywnie sprawdza się w tej roli? (Battle.net)
Tak, wciąż jest jednostką przeciwlotniczą o największym zasięgu spośród wszystkich innych jednostek tego typu. Wizualnie, przenosimy przeciwpowietrzne rakiety Thora tak, by były wystrzeliwane z jego ramion.
END OF TRANSMISSION
Źródło: http://www.sclegacy.com/
Tłumaczenie: Deimos0