StarCraft Area Forum

Miejsce dla was => Mapki, kampanie => Wątek zaczęty przez: Ghoster w Stycznia 21, 2010, 07:55:24 pm

Tytuł: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 21, 2010, 07:55:24 pm
Witam wszystkich, od pewnego czasu zacząłem się zastanawiać nad prostą, ale bogatą w fabule, kampanią do SC, i doszedłem do wniosku, że zrobię parę misji, a potem się zobaczy. Przed wami tak więc prezentuję pierwszą misję, w której gramy Konfederacją. Z.D.Z. po przegranej wojnie nad Char przybyło do systemu Venom Vectoria, w którym, jak się okazało później, potajemnie stworzył swoje nowe imperium Arcturus Mengsk, ale on nie będzie ważną częścią samej kampanii. Mapę umieściłem na speedyshare, żeby nie zaśmiecać serweru niedokończoną mapą, ponieważ ciągle walczę z pewnym wkurzającym błędem na mapce 1, dotyczącym pojawiania się błędu, mimo dobrego działania triggeru. Byłbym wdzięczny za ewentualną pomoc, ale to już na PW, żeby nie spamować.
Nowe mapki będą się pewnie pojawiac średnio 1 na 3 dni, bo więcej czasu nie mam, a i moje obietnice są często... No cóż, ci co zaglądali do tematu "Chaos", wiedzą o co chodzi.
Tak więc miłego grania.

http://www.speedyshare.com/files/20476206/Usurpation_1-1.rar
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 21, 2010, 08:06:23 pm
Ściagnąłem plik, po czym okazało się, że jest uszkodzony.

Mapę umieściłem na speedyshare, żeby nie zaśmiecać serweru niedokończoną mapą, ponieważ ciągle walczę z pewnym wkurzającym błędem na mapce 1, dotyczącym pojawiania się błędu, mimo dobrego działania triggeru.

Co do tego "dobrego działania triggeru" to radzę nie być aż takim pewnym siebie. Mnie też się nieraz wydawało, że złe działanie mapy to wyłączna wina kompa, a nie moja, bo ja wszystko zrobiłem dobrze. I wiesz co? Zazwyczaj się okazywało, że jednak coś zrobiłem źle.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 21, 2010, 09:08:43 pm
Hmm... Uszkodzony? Jakim cudem?
http://www.speedyshare.com/files/20478788/Usurpation_1-1.rar - A teraz? Ewentualnie w załączniku dodam jeszcze.

Co do triggeru - Chodzi mi raczej o to, iż trigger działa jak należy, wszystko pokazuje się dobrze, beacon trafia w dobre miejsce i podczas gry nic złego się nie dzieje, ale mimo to pisze, że jest błąd. Walczę z tym cały czas.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Belwar w Stycznia 22, 2010, 03:13:06 pm
Odradzałbym wklejanie mapek, gdy masz dopiero jedną (i to niezupełnie ukończoną). Potem może się okazać, że jednak coś poszło nie tak i będą lecieć ciche bluzgi pod adresem autora ;>

Co do samej mapy: briefing ciekawy, bogaty w szczegóły i dopracowany. Potem jednak mocno się rozczarowałem, bo przecież mapa to tylko chodzenie na północ (potem trochę na południe) i rozwalanie naszymi Marinami innych Marinów (tak, wiem, są też Goliathy, a u wroga parę innych jednostek :P).
I mimo tego, że błąd może nie być twoją winą, nie wolno mu znaleźć się na mapce, którą oddajesz do użytku ^^.

Czekam na kolejne części.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: sap w Stycznia 22, 2010, 04:49:21 pm
Ja z kolei nie rozumiem, czemu tam jest mowa o Konfederacji?
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Stycznia 23, 2010, 12:05:02 am
No ja też nie bardzo to rozumiem ;/. UED nie równa się Konfederacja.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 23, 2010, 11:30:02 am
Widać mam spore braki w znajomości fabularnej Starcrafta, a ostatnio ostro się za to wziąłem... Wstyd, muszę powiedzieć. Poprawię to gdy tylko skończę 2 misję, prawdopodobnie jeszcze dzisiaj.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: sap w Stycznia 23, 2010, 11:31:10 am
Jak umiesz się przyznać, to nie taki wstyd. ^^
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 23, 2010, 12:28:03 pm
Mapka na 10 minut i niestety muszę przyznać, że mało ciekawa. Ogranicza się JEDYNIE do "attack-move" i na tym koniec. Nie obfituje też niestety w jakieś zaskakujące wydarzenia. A tego typu mapy powinny. Dla przykładu:
 Jedna z map kampanii Zergów w SC. Na początku gracz dostał dwa Huntery i Kerrigan. Prawie przez cały czas coś się działo. Miałeś jakieś zamknięte Zergliny do uwolnienia czy mogłeś wpaść Sarą w pułapkę. Poza tym sama Kerrigan miała specjalne umiejętności przez co misja nie ograniczała się tylko do biegania i rozwalania przeciwników samymi Hydrami czy Zerglinami.
Mapka z SC: BW - kampania Protossów. W pierwszej misji mamy kilka Zealotów, Dragoonów i Zeratula. Samym Zeratulem można nieco wykosić przeciwników co już daje pewną satysfakcję   :D. Poza tym masz też bitwę Zealotów i Zergów czy Zergliny wyłażące z jaskiń.
    W Twojej mapce jest jedynie atak Zerglinów na północy. I tyle. Nie ma żadnych innych ciekawych sytuacji ani też możliwości wykazania się graczowi. Oto moja rada:
- daj graczowi mniej jednostek a za to pozwól w jakiś sposób wykazać się pomysłowością czy też zwyczajnie urozmaicić nieco grę
- zrób jeszcze co najmniej dwa triggerki które wprowadzą coś ciekawego
Dużym plusem jest dość ładnie i czytelnie wprowadzony tekst oraz wygląd terenu do którego nie mam żadnych zastrzeżeń. Fabuły nie oceniam ponieważ to tylko jedna mapa i ciężko cokolwiek na ten temat powiedzieć  ;D
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 23, 2010, 03:16:51 pm
Uweeech... no więc, ponieważ jak na złość znowu nie zabrałem do Łodzi płytki ze StarCraftem, nie mogłem w mapkę "na żywo" pograć. Z analizy w edytorze wysnułem jednak szereg wniosków.
Teren OK, gorzej z resztą...


- "Po tragicznej klesce Konfederacji w bitwie na platformie nad Char" - COOO? Że też nie mogę nikogo tutaj karać za takie brednie i herezje! >:( Konfederacja, na platformie nad Char? Jakim cudem udało ci się powiązać dwie totalnie różne frakcje (UED i Konfederację) i uznać, że to było to samo?
- „Zergowie ustapili, by zajac sie powstajaca na Char kolejna Nadswiadomoscia” - nowy Overmind? A z jakiej, cholewa, racji? Po kiego zbója Kerrigan miałaby pozwolić na stworzenie kolejnego Nadumysłu? Czy ty może w kwestii rozłamu w Roju Zergów też się totalnie nie orientujesz?
- O, yassss, bardzo to "chytry" plan Mengska, iż zamiast się wziąć za odbudowę Korhala, wymyślił sobie, że założy "nową potęgę" gdzieś na jakimś zadupiu. Jakby mu do reszty na mózg padło, to może i wpadłby na taki pomysł
- Ivan zwraca się do ADMIRAŁA, jak do swojego kolegi, mimo że dzieli ich kolosalna różnica rang.
- Jakim cudem z urwania się łączności bazą poznali, że "to nie jest taktyka Dominium"? A co to, oni rozwalają bazy tak, żeby skrzętnie uniknąć uszkodzeń radiostacji, czy innego sprzętu łącznościowego? Człowieku, ty weź się zastanów lepiej, zamiast walić bzdury o "zrywaniu łączności" przez wroga - skoro obiekt jest zniszczony, a tym samym zniszczone są wszystkie w nim urządzenia, w tym aparatura łącznościowa, to jasne, że kontakt z nim się urywa - i kwestia, kto ten obiekt niszczy, nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.
- Pojęcie „główni ludzie” jest głupie i głupio brzmi.

- Miło, że ktoś wreszcie stosuje schemat Blizzardowski w dialogach...
- … ale przećpywanie tekstu kolorkami jakości mapki WCALE nie podnosi.
- Nuda.
- Używasz z uporem maniaka dźwięku Transmission przy każdej kwestii. Co jest dodatkowym bezsensem z tego względu, że nie używasz triggera transmission (wymagającego dźwięku do działania)
- Z uporem maniaka używasz również zupełnie niepotrzebnych switchy.
- Lokacja „Ludzie Korhalu” też jest niepotrzebna.
- Do skryptów opartych na przemieszczaniu się jednostek do lokacji zdecydowanie bezpieczniej jest używać kategorii „men”, a nie „any unit”.
- Nuda... wspominałem o tym?


To tak z grubsza.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 23, 2010, 06:10:34 pm
Cytuj
- "Po tragicznej klesce Konfederacji w bitwie na platformie nad Char" - COOO? Że też nie mogę nikogo tutaj karać za takie brednie i herezje!  Konfederacja, na platformie nad Char? Jakim cudem udało ci się powiązać dwie totalnie różne frakcje (UED i Konfederację) i uznać, że to było to samo?
W tej kwestii nie mam nic na usprawiedliwienie i przyznaję się bez bicia, że do tej pory uważałem, że w oryginałce SC gra się UED, jedynie w "starszej szacie". Obiecuję to poprawić gdy tylko ukończę 2 mapę.

Cytuj
- „Zergowie ustapili, by zajac sie powstajaca na Char kolejna Nadswiadomoscia” - nowy Overmind? A z jakiej, cholewa, racji? Po kiego zbója Kerrigan miałaby pozwolić na stworzenie kolejnego Nadumysłu? Czy ty może w kwestii rozłamu w Roju Zergów też się totalnie nie orientujesz?
Na Char powstaje nowa Nadświadomość, ale nie jest to ta sama istota co za poprzednich dwóch razów. Jeśli w ogóle dotrę do tego etapu, zamierzam to wyjaśnić w kampanii poświęconej Kerrigan.

Cytuj
- O, yassss, bardzo to "chytry" plan Mengska, iż zamiast się wziąć za odbudowę Korhala, wymyślił sobie, że założy "nową potęgę" gdzieś na jakimś zadupiu. Jakby mu do reszty na mózg padło, to może i wpadłby na taki pomysł
Nie nową potęgę i nie na "jakimś zadupiu". Sektor Venom Vectoria to dawne siły Synów Korhalu, które jednak zostały zniszczone przez Zergów, ale nadal w okolicach błądziły niedobitki. *Być może* kiedyś to wyjaśnię, ale nie w kampanii o Dominium Terran, a jako mały temat w którejś misji. W każdym razie, po prostu przeniósł potajemnie swoje wojska do innego systemu, a pech chciał, że akurat tam trafiły siły U.E.D.

Cytuj
- Ivan zwraca się do ADMIRAŁA, jak do swojego kolegi, mimo że dzieli ich kolosalna różnica rang.
Ivan jest prawdopodobnie jednym z najlepszych dowódców Dyrektoriatu, gdyby nie fakt, że sam tego nie chce, mógłby być admirałem, ale wybrał taką a nie inną funkcję. Prócz tego, ci dwaj ziemianie są starymi przyjaciółmi.

Cytuj
- Jakim cudem z urwania się łączności bazą poznali, że "to nie jest taktyka Dominium"? A co to, oni rozwalają bazy tak, żeby skrzętnie uniknąć uszkodzeń radiostacji, czy innego sprzętu łącznościowego? Człowieku, ty weź się zastanów lepiej, zamiast walić bzdury o "zrywaniu łączności" przez wroga - skoro obiekt jest zniszczony, a tym samym zniszczone są wszystkie w nim urządzenia, w tym aparatura łącznościowa, to jasne, że kontakt z nim się urywa - i kwestia, kto ten obiekt niszczy, nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.
Czy gdziekolwiek wspomniałem coś o zniszczeniu bazy? Zerwano łączność, a wcześniejsze walki z Dominium potwierdziły, że oni przywłaszczają sobie stacje i wysyłają z nich wiadomości, że wszystko gra. To jest ogólne zdanie rady, nie każdy się z nim zgadza, tak samo jak Ivan, ale rozkazy jednak są rozkazami, które trzeba wykonać.

Cytuj
- Pojęcie „główni ludzie” jest głupie i głupio brzmi.
Hmm... Chodzi o fragment o czynnej służbie Lebiediewa na Venom IV? Jeśli tak, poprawię.

Cytuj
- Miło, że ktoś wreszcie stosuje schemat Blizzardowski w dialogach...
Szczerze mówiąc, sam wpadłem na ten pomysł...

Cytuj
- … ale przećpywanie tekstu kolorkami jakości mapki WCALE nie podnosi.
Ponieważ nie ma podnosić. Tekst wygląda inaczej, czyli świeżo. Nie musi być to dobre, musi być inne.

Cytuj
- Nuda.
Zastosuję się do wszystkich rad i najlepiej dodam do misji Ghosty + Mediców, a pod koniec Queen, a także parę pojazdów wroga, myślę, że mapa będzie przystępniejsza.

Cytuj
- Używasz z uporem maniaka dźwięku Transmission przy każdej kwestii. Co jest dodatkowym bezsensem z tego względu, że nie używasz triggera transmission (wymagającego dźwięku do działania)
Nie sądzę, żeby taki fajny, sekundowy dźwięk musiał być zarezerwowany dla opcji, której jako zwykły, szary mapmaker nie mogę użyć...

Cytuj
- Z uporem maniaka używasz również zupełnie niepotrzebnych switchy.
Ja z kolei nie widzę żadnego powodu by czepiać się sposobu tworzenia mapy. Liczy się efekt, nie przebieg prac. To, czy stworzę 2, 5 czy 100 switchy nie wpłynie nijak na mapę, jeśli wszystko będzie nadal wyglądać tak samo. Bardziej pochwalisz znanego Mapmakera, który kopiując jeden skrypt 100 razy stworzy świetną mapkę, czy paru nieznanych ludzi, którzy namęczą się wiele dni nad unikalnym systemem triggerów, który nie wniesie nic nowego do przeciętnej mapy?

Cytuj
- Lokacja „Ludzie Korhalu” też jest niepotrzebna.
Prawdopodobnie jest to pozostałość po jakimś usuniętym triggerze, niedługo zniknie.

Cytuj
- Do skryptów opartych na przemieszczaniu się jednostek do lokacji zdecydowanie bezpieczniej jest używać kategorii „men”, a nie „any unit”.
To także zmienię.

Dzięki za krytykę, ale gdyby jeszcze tylko ktoś mógł wyśledzić, gdzie w skrypcie pojawienia się Beacona po dotarciu do bazy jest błąd, byłbym niezwykle wdzięczny, ponieważ to chyba przerasta moje zdolności rozumowania...
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 23, 2010, 06:48:09 pm
Cytuj
Dzięki za krytykę, ale gdyby jeszcze tylko ktoś mógł wyśledzić, gdzie w skrypcie pojawienia się Beacona po dotarciu do bazy jest błąd, byłbym niezwykle wdzięczny, ponieważ to chyba przerasta moje zdolności rozumowania...

Co ? Jaki błąd ? Mi się normalnie Beacon pojawił w odpowiednim miejscu a po wejściu na niego było "Victory" więc chyba wszystko działa tak jak powinno.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 23, 2010, 08:24:17 pm
Błąd pojawia się przy wejściu do bazy emisyjnej, gdy wyskakuje komunikat o błędnym położeniu Beaconu, niestety, nie wiem co powoduje ten error.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Belwar w Stycznia 23, 2010, 09:35:27 pm
Trigger nie powinien być przyporządkowany do all players, a do jednego gracza (w tym przypadku piątego).

Poradnik Ziuźka mówi, że:

"Ta akcja [create units] jest prosta, choć może przysporzyć trochę problemów. Tworzy ona ilość jednostek jednego typu na lokacji dla określonago gracza. Proste? Nie wtedy, gdy właścicielem Triggeru jest siła (patrz Podział Sił w I części), do której należą powiedzmy dwa gracze. Jeśli w Triggerze jest „stwórz 1 Marines dla gracza 1 gdzieś tam :)” i jeśli warunek zostanie spełniony, to gracz 1 otrzyma 2 Marinesów - ponieważ jest dwóch właścicieli Triggerów. Dlatego dbaj o to by ZAWSZE właścicielem Triggera z tą akcją był gracz pojedynczy a NIGDY siła."
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 26, 2010, 11:37:25 pm
Na Char powstaje nowa Nadświadomość, ale nie jest to ta sama istota co za poprzednich dwóch razów.

Czyli to jest Nadświadomość, ale nie jest Nadświadomość, no litości.

Nie nową potęgę

Przestaniesz się bezczelnie wypierać tego, co sam napisałeś, czy mam ci cytować briefing?

i nie na "jakimś zadupiu".

W porównaniu z Korhalem, jakiś zapomniany i zapuszczony system, gdzie kiedyś tam coś Korhole mieli, jest zadupiem, i to totalnym. Tylko idiota wpadłby na pomysł, żeby tam sobie nowe imperium budować (a to wprost wynika z tamtego tekstu), zamiast się wziąć za odbudowę Korhal.

Sektor Venom Vectoria to dawne siły Synów Korhalu, które jednak zostały zniszczone przez Zergów, ale nadal w okolicach błądziły niedobitki.

A gdzie jest o tym powiedziane w briefingu?

W każdym razie, po prostu przeniósł potajemnie swoje wojska do innego systemu

PO CO???

Ivan jest prawdopodobnie jednym z najlepszych dowódców Dyrektoriatu, gdyby nie fakt, że sam tego nie chce, mógłby być admirałem, ale wybrał taką a nie inną funkcję. Prócz tego, ci dwaj ziemianie są starymi przyjaciółmi.

Brzmi naiwnie. Zwłaszcza to pierwsze zdanie.

Czy gdziekolwiek wspomniałem coś o zniszczeniu bazy? Zerwano łączność, a wcześniejsze walki z Dominium potwierdziły, że oni przywłaszczają sobie stacje i wysyłają z nich wiadomości, że wszystko gra.

A gdzie było w briefingu powiedziane o wcześniejszych walkach?

To jest ogólne zdanie rady

Jakiej rady?

Ponieważ nie ma podnosić. Tekst wygląda inaczej, czyli świeżo.

Wygląda raczej tak, jakby się autor mapki chciał okropnie silić na oryginalność, ale niestety pojęcia nie miał zielonego, jak owo zamierzenie zrealizować.

Zastosuję się do wszystkich rad i najlepiej dodam do misji Ghosty + Mediców, a pod koniec Queen, a także parę pojazdów wroga, myślę, że mapa będzie przystępniejsza.

Nie, nie, NIE!
Ty nie masz więcej jednostek walić graczowi na drodze, ty masz tak przerobić tę mapkę, żeby się coś na niej DZIAŁO. Żeby się toto nie ograniczało do lezienia przed siebie i rozwalania tego, co napotkasz. Żeby zdarzenia skryptowe były. Żeby to było urozmaicone. A nie „dodam Ghosty i Mediców, no i trochę pojazdów”.

Nie sądzę, żeby taki fajny, sekundowy dźwięk musiał być zarezerwowany dla opcji, której jako zwykły, szary mapmaker nie mogę użyć...

Taki fajny dźwięk, używany notorycznie, bardzo szybko się przejada, a tylko odrobinę wolniej zaczyna irytować.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 27, 2010, 01:26:49 pm
Cytuj
Czyli to jest Nadświadomość, ale nie jest Nadświadomość, no litości.
Ta sama istota, inna skala władzy i inny przebieg narodzin.

Cytuj
Przestaniesz się bezczelnie wypierać tego, co sam napisałeś, czy mam ci cytować briefing?
"Bezczelnie" to ty wytykasz błędy, chociaż ja sam popieram ten rodzaj motywującej krytyki. Jeśli tak napisałem, to poprawię. To nie nowe imperium, a stare założone w dogodnym miejscu ukrytym przed wzrokiem oponentów.

Cytuj
W porównaniu z Korhalem, jakiś zapomniany i zapuszczony system, gdzie kiedyś tam coś Korhole mieli, jest zadupiem, i to totalnym. Tylko idiota wpadłby na pomysł, żeby tam sobie nowe imperium budować (a to wprost wynika z tamtego tekstu), zamiast się wziąć za odbudowę Korhal.
Myślenie w stylu "ja bym zrobił inaczej" nie jest argumentem. Mengsk założył nowe imperium w miejscu odosobnionym od reszty świata, które jest bogate w surowce, znajdują się tutaj szczątki starych, wielkich miast na których można wszystko bezproblemowo odbudować, a nie zrobił tego dotąd, ponieważ bezmyślni Zergowie byli praktycznie rozsiani po całym układzie słonecznym, a powybijali się nawzajem w dobrym momencie, kiedy Arcturus został zmuszony do ucieczki.
Cytuj
A gdzie jest o tym powiedziane w briefingu?
-
A gdzie było w briefingu powiedziane o wcześniejszych walkach?
"A gdzie jest coś o Zeratulu?", "A co się stało z Morganą z Inssurection?". Kampania zaczyna się jako wyrwana z kontekstu, a wstęp jest tylko po to, by gracz połapał się w całym tym zamieszaniu. Wszystko, a przynajmniej większość będzie wyjaśniona za parę misji.

Cytuj
Jakiej rady?
Rady Z.D.Z., stworzonej na potrzeby tej jednej misji.

Cytuj
Wygląda raczej tak, jakby się autor mapki chciał okropnie silić na oryginalność, ale niestety pojęcia nie miał zielonego, jak owo zamierzenie zrealizować.
Masz dziwnie skrzywione spojrzenie na takie rzeczy. Odkąd to przekolorowanie tekstu na... 2 kolory w Briefingu i 2 podczas misji jest "sileniem się na oryginalność"? Dlaczego w ogóle przypisujesz tutaj oryginalność do barwy wypowiedzi? Tekst jest inny, dlatego że znudził mi się już prosty, niebieski, domyślny. W końcu znaczniki są od tego, żeby z nich korzystać, a wątpię, żebym ich szczególnie nadużywał. Jeśli patrzyłeś jedynie na mapę przez edytor, to pewnie odniosłeś wrażenie, że każdy znacznik jest inny. Tak naprawdę użyłem w sumie 5, z czego jeden jest tytułem misji w okienku wyboru mapy.

Cytuj
Nie, nie, NIE!
Ty nie masz więcej jednostek walić graczowi na drodze, ty masz tak przerobić tę mapkę, żeby się coś na niej DZIAŁO. Żeby się toto nie ograniczało do lezienia przed siebie i rozwalania tego, co napotkasz. Żeby zdarzenia skryptowe były. Żeby to było urozmaicone. A nie „dodam Ghosty i Mediców, no i trochę pojazdów”.
Ale mapa ma być łażeniem i niszczeniem. To nie jest rozbudowany UMS, tylko prosty prolog wprowadzający do prawdziwej kampanii będącej strategią, nie RPG. Pierwsza misja = Tekst, wprowadzenie do dłużej fabuły, nie porażająca grywalność od startu.

Cytuj
Taki fajny dźwięk, używany notorycznie, bardzo szybko się przejada, a tylko odrobinę wolniej zaczyna irytować.
Jeśli będzie to przeszkadzać paru osobom, usunę to, jak dotąd żadnemu z testerów ani innym graczom nie przeszkadzało to, a jedynie tobie, który, jak podejrzewam, nadal widział mapę jedynie w oknie triggerów. Jeśli będzie to *aż tak* męczące jak mówisz, zredukuję ilość dźwięku lub wprowadzę inny, krótszy, znacznie mniej upierdliwy.

Co do przypisywania jednemu graczowi triggera - Fakt, pomogło, najciemniej pod latarnią.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Stycznia 27, 2010, 05:01:02 pm
Cytuj
Ale mapa ma być łażeniem i niszczeniem. To nie jest rozbudowany UMS, tylko prosty prolog wprowadzający do prawdziwej kampanii będącej strategią, nie RPG. Pierwsza misja = Tekst, wprowadzenie do dłużej fabuły, nie porażająca grywalność od startu.

Ja tu też nie widzę żadnej strategii. Po prostu idziesz wojskiem przed siebie i robisz masakrę. W takich mapkach kieruj się misjami z kampanii. Tam KAŻDA było rozbudowana i miała jakieś urozmaicenia. Ale jeśli to miała być TYLKO wstęp do kampanii to jak na mój gust nie powinieneś jej wstawiać samej  ;). Ja bym na Twoim miejscu zrobił co najmniej trzy i dopiero wstawił. W tej jednej nie ma za dużo fabuły ani też nie poraża grywalnością.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 28, 2010, 12:47:59 am
"Bezczelnie" to ty wytykasz błędy, chociaż ja sam popieram ten rodzaj motywującej krytyki.

Hę?

Myślenie w stylu "ja bym zrobił inaczej" nie jest argumentem.

Ale myślenie w stylu „facet z odrobiną zdrowego rozsądku by tak zrobił”, JEST argumentem. A jak na razie w historii nie było powiedziane nic, co by kazało wyżej wspomnianemu facetowi z decyzją Mengska się zgodzić. Wszystko, co to uzasadnia, jest tylko i wyłącznie wytworem twojej wyobraźni, nie przelanym „na papier”. A to źle, bo amatorzy takiej kampanii będą w nią grali i dowiadywali się tego, co sam im tam napiszesz, a nie czytali ci w myślach.

"A gdzie jest coś o Zeratulu?", "A co się stało z Morganą z Inssurection?". Kampania zaczyna się jako wyrwana z kontekstu, a wstęp jest tylko po to, by gracz połapał się w całym tym zamieszaniu.

Doprawdy, na oryginalną fabułę to się już nie powołuj.
A jak na razie to wygląda to tak, że gracz jest tylko i wyłącznie zdezorientowany, a szczątkowe informacje wcale nie pomagają mu się połapać i powodują, że działania postaci wydają mu się wyprane z sensu. A to wcale nie zachęca do zagłębiania się w fabułę.

Rady Z.D.Z., stworzonej na potrzeby tej jednej misji.

Nie stworzonej, Rada UED to jest autentyczny organ, sprawujący nad tą organizacją władzę.
Co do samego pomysłu wprowadzenia jej w kampanii, to doprawdy, fakt, żeby niedobitki sił ekspedycyjnych znajdujących się gdzieś daleko (jakieś sześćdziesiąt tysięcy lat świetlnych od Ziemi, szacunkowo licząc), z którymi jest słaby kontakt, otrzymywały instrukcje co do bieżących działań bezpośrednio od Rady UED, jest naprawdę nie z tej ziemi.

Masz dziwnie skrzywione spojrzenie na takie rzeczy.

Po prostu nie lubię niepotrzebnych i niczym nie podyktowanych udziwnień.

Jeśli patrzyłeś jedynie na mapę przez edytor, to pewnie odniosłeś wrażenie, że każdy znacznik jest inny.

Gdzieżby.

Ale mapa ma być łażeniem i niszczeniem. To nie jest rozbudowany UMS, tylko prosty prolog wprowadzający do prawdziwej kampanii będącej strategią, nie RPG. Pierwsza misja = Tekst, wprowadzenie do dłużej fabuły, nie porażająca grywalność od startu.

Trzeba było zrobić tę misję krótszą, użyć małej mapy i sprawić, żeby to nie męczyło.
„Jacobs Installation” z podstawki też nie jest rozbudowanym UMSem, a jednak coś się tam dzieje ponad rozwalanie kolejnych fal przeciwników.

Jeśli będzie to przeszkadzać paru osobom, usunę to, jak dotąd żadnemu z testerów ani innym graczom nie przeszkadzało to, a jedynie tobie, który, jak podejrzewam, nadal widział mapę jedynie w oknie triggerów. Jeśli będzie to *aż tak* męczące jak mówisz, zredukuję ilość dźwięku lub wprowadzę inny, krótszy, znacznie mniej upierdliwy.

Jeśli i tak nie używasz Transmission, to najlepszym dźwiękiem jest brak dźwięku. A nawet jeśli byś tego używał, to najlepiej użyć dźwięku „brak dźwięku” (nullsound albo nosound, zależnie od tego, jak kto nazwał ten plik).
Jeśli chodzi o to, czy jest to męczące, słuchanie w kółko „Oka Kilrogga” w kampanii Zardona (też dźwięku fajnego samego w sobie), powodowało na dłuższą metę, że miałem ochotę rozwalić głośniki.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 31, 2010, 12:50:43 pm
Cytuj
Ale myślenie w stylu „facet z odrobiną zdrowego rozsądku by tak zrobił”, JEST argumentem. A jak na razie w historii nie było powiedziane nic, co by kazało wyżej wspomnianemu facetowi z decyzją Mengska się zgodzić. Wszystko, co to uzasadnia, jest tylko i wyłącznie wytworem twojej wyobraźni, nie przelanym „na papier”. A to źle, bo amatorzy takiej kampanii będą w nią grali i dowiadywali się tego, co sam im tam napiszesz, a nie czytali ci w myślach.
To wciąż nie jest argument. Nie masz pojęcia co skłoniło osobę X do działania Y. Nie wiesz co się działo w głowie tej osoby, ktoś mądry mi to kiedyś powiedział i życie stało się łatwiejsze. Wszędzie wrogowie, osłabione roje Zerga na Venom, dogodna, ukryta pozycja, tylko losowych czynników nie wziął pod uwagę.

Cytuj
Doprawdy, na oryginalną fabułę to się już nie powołuj.
A jak na razie to wygląda to tak, że gracz jest tylko i wyłącznie zdezorientowany, a szczątkowe informacje wcale nie pomagają mu się połapać i powodują, że działania postaci wydają mu się wyprane z sensu. A to wcale nie zachęca do zagłębiania się w fabułę.
To nie brzmi jak krytyka. To brzmi, jakbyś miał mi za złe, że kampania nie jest idealna. O oryginalności fabuły świadczy nastawienie graczy, nie ja i moje widzi mi się. To, czy fabuła jest oryginalna, przekonacie się, jak już stworzę jakiś kawałek.

Cytuj
Nie stworzonej, Rada UED to jest autentyczny organ, sprawujący nad tą organizacją władzę.
Co do samego pomysłu wprowadzenia jej w kampanii, to doprawdy, fakt, żeby niedobitki sił ekspedycyjnych znajdujących się gdzieś daleko (jakieś sześćdziesiąt tysięcy lat świetlnych od Ziemi, szacunkowo licząc), z którymi jest słaby kontakt, otrzymywały instrukcje co do bieżących działań bezpośrednio od Rady UED, jest naprawdę nie z tej ziemi.
Wiesz, większość z ludzi starałaby się utrzymać każdą pozycję tym co ma. Ja po prostu postanowiłem, że rada dokona takiego wyboru, nie innego, więc utrzymuje kontakt z tymi niedobitkami, ponieważ twierdzą, że jeszcze się utrzymają.

Cytuj
Po prostu nie lubię niepotrzebnych i niczym nie podyktowanych udziwnień.
A ja nie lubię schematyczności.

Cytuj
Gdzieżby.
Ahh... No tak.

Cytuj
Trzeba było zrobić tę misję krótszą, użyć małej mapy i sprawić, żeby to nie męczyło.
„Jacobs Installation” z podstawki też nie jest rozbudowanym UMSem, a jednak coś się tam dzieje ponad rozwalanie kolejnych fal przeciwników.
Popracuję pewnego dnia nad większą ilością tekstów i posłużę się SCMdraftem, żeby były ładne widoki podczas chodzenia na północ, a potem na południe.

Cytuj
Jeśli i tak nie używasz Transmission, to najlepszym dźwiękiem jest brak dźwięku. A nawet jeśli byś tego używał, to najlepiej użyć dźwięku „brak dźwięku” (nullsound albo nosound, zależnie od tego, jak kto nazwał ten plik).
Jeśli chodzi o to, czy jest to męczące, słuchanie w kółko „Oka Kilrogga” w kampanii Zardona (też dźwięku fajnego samego w sobie), powodowało na dłuższą metę, że miałem ochotę rozwalić głośniki.
Czy ja czegoś nie rozumiem, czy "nullsound" zawiera tajemniczą właściwość wibraualną/wiadomość podprogową, że wszyscy używają jej podczas wypowiedzi? To tylko 1-milisekundowa cisza, o co chodzi?

A poza tym, mapka będzie prawdopodobnie za 2 dni, nie miałem dostępu do komputera na którym mam mapę, a może jeszcze posłużę się SCMdraftem, żeby teren nie był taki monotonny w stylu "tunele+wzgórza".
I takie pytanie. Czy ktokolwiek z was chciałby ujrzeć w tej kampanii wątek powrotu Programu Cerberus?
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 31, 2010, 04:49:02 pm
To wciąż nie jest argument. Nie masz pojęcia co skłoniło osobę X do działania Y.

Oczywiście, że to jest argument. Jak słusznie zauważyłeś, nie mam pojęcia, co skłoniło osobę X do działania Y, a gracz powinien mieć o tym chociaż mgliste pojęcie - choćby poprzez podsunięcie mu jakichś fałszywych tropów. Bez tego po prostu się dezorientuje.

To nie brzmi jak krytyka. To brzmi, jakbyś miał mi za złe, że kampania nie jest idealna.

Czyli: to wcale nie jest krytyka, bo wytykasz błędy. Halo? Czy jest na sali sens?

O oryginalności fabuły świadczy nastawienie graczy, nie ja i moje widzi mi się. To, czy fabuła jest oryginalna, przekonacie się, jak już stworzę jakiś kawałek.

Ja ci tylko mówię, jakie wrażenia wywołał we mnie pierwszy rozdział - dezorientację i poczucie bezsensu. I mówię, co było tego przyczyną.

Wiesz, większość z ludzi starałaby się utrzymać każdą pozycję tym co ma. Ja po prostu postanowiłem, że rada dokona takiego wyboru, nie innego, więc utrzymuje kontakt z tymi niedobitkami, ponieważ twierdzą, że jeszcze się utrzymają.

Chłopcze, co ty mi wciskasz? Nawet jak były w akcji wszystkie siły DuGalle'a, to ci na Ziemi w ogóle nie wiedzieli, co się tam dzieje dzień po dniu. Dostawali co najwyżej jakieś raporty z biegiem czasu.
Czy ty masz pojęcie, jakie trudności wiążą się z komunikacją na tak dalekim dystansie, rzędu dziesiątek tysięcy lat świetlnych? Myślisz, że postęp technologiczny uzasadnia opracowywanie magicznych sposobów komunikacji? Że oni mogą tak po prostu podnieść słuchawkę, wykręcić numer, i urządzić sobie z kwaterą główną gdzieś 60 000 lat świetlnych stąd pogawędkę?
To, że to jest kampania, a nie powieść SF, nie uprawnia cię do traktowania odbiorców jak idiotów, którym można wszystko wmówić.

A ja nie lubię schematyczności.

To ty chyba źle rozumiesz pojęcie "schematyczność", albo doszukujesz się go nie tam, gdzie powinieneś - bo zamiast myśleć nad stworzeniem jakichś oryginalnych mechanizmów rozgrywki, jesteś z siebie bardzo zadowolony, pacykując literki i mówiąc "ach, jakie to oryginalne i nieschematyczne".

Ahh... No tak.

Yhm, khem, khem, ekhm. Tralabum. Jeszcze potrzeba ekspresyjnych odgłosów?
Następnym razem nie baw się w telepatę, bo słabo ci to wychodzi.

Czy ja czegoś nie rozumiem, czy "nullsound" zawiera tajemniczą właściwość wibraualną/wiadomość podprogową, że wszyscy używają jej podczas wypowiedzi? To tylko 1-milisekundowa cisza, o co chodzi?

Właśnie o to - nie rozprasza, nie męczy żadnym uciążliwym brzdąkaniem i nie sprawia, że po kilku minutach ma się już dość. A umożliwia stosowanie bez przeszkód triggera Transmission.

I takie pytanie. Czy ktokolwiek z was chciałby ujrzeć w tej kampanii wątek powrotu Programu Cerberus?

Może - ale co Cerberus by tam robił?
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Stycznia 31, 2010, 06:08:27 pm
Cytuj
Oczywiście, że to jest argument. Jak słusznie zauważyłeś, nie mam pojęcia, co skłoniło osobę X do działania Y, a gracz powinien mieć o tym chociaż mgliste pojęcie - choćby poprzez podsunięcie mu jakichś fałszywych tropów. Bez tego po prostu się dezorientuje.
Tak więc rozwinę to.

Cytuj
Czyli: to wcale nie jest krytyka, bo wytykasz błędy. Halo? Czy jest na sali sens?
Mój błąd, zacytowałem całą wypowiedź, a odniosłem się to pierwszej linijki.

Cytuj
Ja ci tylko mówię, jakie wrażenia wywołał we mnie pierwszy rozdział - dezorientację i poczucie bezsensu. I mówię, co było tego przyczyną.
Więc o co my się sprzeczamy właściwie?

Cytuj
Chłopcze, co ty mi wciskasz? Nawet jak były w akcji wszystkie siły DuGalle'a, to ci na Ziemi w ogóle nie wiedzieli, co się tam dzieje dzień po dniu. Dostawali co najwyżej jakieś raporty z biegiem czasu.
Czy ty masz pojęcie, jakie trudności wiążą się z komunikacją na tak dalekim dystansie, rzędu dziesiątek tysięcy lat świetlnych? Myślisz, że postęp technologiczny uzasadnia opracowywanie magicznych sposobów komunikacji? Że oni mogą tak po prostu podnieść słuchawkę, wykręcić numer, i urządzić sobie z kwaterą główną gdzieś 60 000 lat świetlnych stąd pogawędkę?
To, że to jest kampania, a nie powieść SF, nie uprawnia cię do traktowania odbiorców jak idiotów, którym można wszystko wmówić.
Nigdzie nie pisałem, że utrzymują stały kontakt z minuty na minutę. Ale jednak w czas odbudowy nowej potęgi militarnej (parę miechów), znajdzie się czas na dotarcie wiadomości. Co do Rady U.E.D. - Oni nie są "radą starszych" z Ziemii, to ludzie, którzy aktualnie znajdują się na Venom Sara, conajwyżej zmienię ich nazwę z "Rady" na... "Ugrupowanie U.E.D." :c

Cytuj
To ty chyba źle rozumiesz pojęcie "schematyczność", albo doszukujesz się go nie tam, gdzie powinieneś - bo zamiast myśleć nad stworzeniem jakichś oryginalnych mechanizmów rozgrywki, jesteś z siebie bardzo zadowolony, pacykując literki i mówiąc "ach, jakie to oryginalne i nieschematyczne".
To parę małych kwadracików tekście! Ty zacząłeś temat o kolorach i wciskasz mi, że według mnie to oryginalne i ohh, ahh. Błagam, to po prostu kolor, nic nie znacząca pierdółka. A mechanizmy rozgrywki... Tia, dodam 3 surowiec, który będzie amunicją. Gdy skończę misję strategiczną, na pewno znajdzie się w niej coś więcej niż trigger "Run AI script at location X".

Cytuj
Yhm, khem, khem, ekhm. Tralabum. Jeszcze potrzeba ekspresyjnych odgłosów?
Następnym razem nie baw się w telepatę, bo słabo ci to wychodzi.
Wcześniejsza twoja wypowiedź nic, absolutnie nic nie wniosła, więc dlaczego ta miałaby coś wnosić?

Cytuj
Właśnie o to - nie rozprasza, nie męczy żadnym uciążliwym brzdąkaniem i nie sprawia, że po kilku minutach ma się już dość. A umożliwia stosowanie bez przeszkód triggera Transmission.
Czyli po prostu to dla tych, którzy wolą użyć 1 triggera zamiast paru. Ja chyba przyzwyczaiłem się do tego drugiego sposobu.

Cytuj
Może - ale co Cerberus by tam robił?
Mam pewien pomysł żeby w fabułę wplątać Larsa Trakkena, ale to jak więcej ludzi skomentuje.

A tutaj mniej/więcej to, jak się prezentuje tworzony przeze mnie teren, chociaż w kampanii nie dam spriteów, ponieważ jedynie przeszkadzają, a gra się przezeń wywala.
http://i48.tinypic.com/25qcebr.png
http://i45.tinypic.com/msnafp.png
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Belwar w Stycznia 31, 2010, 08:31:57 pm
Cytuj
Mam pewien pomysł żeby w fabułę wplątać Larsa Trakkena, ale to jak więcej ludzi skomentuje

Nie jest to zły pomysł, tylko że jak dla mnie to trochę go spaliłeś, mówiąc nam o tym :D. Kiedy zamieściłbyś tu kolejne misje i w którejś pojawiłby się Trakken, pomyślałbym sobie: "Dżizaz, to przecież Cerberus, dobrze, że zagrałem sobie w Precursora, przecież z tego oddziału były niezłe madafaki" ;>. Jeśli jakoś umiejętnie to wpleciesz, to wielki plus.
Ale decyzja należy do ciebie i nie musisz tego konsultować.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Lutego 02, 2010, 12:50:03 am
Więc o co my się sprzeczamy właściwie?

O to, że nie umiałeś przedstawić wydarzeń w taki sposób, żeby nie było wrażenia bezsensu i absurdu.

Nigdzie nie pisałem, że utrzymują stały kontakt z minuty na minutę.

Nie musiałeś. Fakt, że oni komunikują się od razu z tą „radą” w związku z jakąś pierdołą, implikuje, że tak jest.

Co do Rady U.E.D. - Oni nie są "radą starszych" z Ziemii, to ludzie, którzy aktualnie znajdują się na Venom Sara, conajwyżej zmienię ich nazwę z "Rady" na... "Ugrupowanie U.E.D."

Znowu pomysł bez sensu od A do Z. Czy DuGalle, kiedy jeszcze dowodził olbrzymią flotą, która okupowała jednocześnie kilka rejonów Koprulu i składała się z wielu pomniejszych jednostek, a do tego była w pełni sił, potrzebował jakiejkolwiek „rady” do kierowania tym wszystkim? Czy potrzebował jakiegoś ugrupowania, żeby go codziennie pytać o zdanie? Nie? To z jakiej pietruchy banda obszarpańców, jaka pozostała po siłach ekspedycyjnych UED, miałaby nagle takiej rady potrzebować? Dla jaj?
Po prostu ręce opadają.

To parę małych kwadracików tekście! Ty zacząłeś temat o kolorach i wciskasz mi, że według mnie to oryginalne i ohh, ahh.

A jak twierdzisz, że pacykujesz te literki na kolorowo, bo chcesz uniknąć schematyczności, to co – nie twierdzisz niby tym samym, że to jest oryginalne?

A mechanizmy rozgrywki... Tia, dodam 3 surowiec, który będzie amunicją. Gdy skończę misję strategiczną, na pewno znajdzie się w niej coś więcej niż trigger "Run AI script at location X".

O rany.
Chodzi w generalnym ujęciu o wymyślanie misji, w których próżno byłoby doszukiwać się podobieństw do tych oryginalnych w ich przebiegu. O wymyślanie oryginalnych założeń, zadań postawionych przed graczem, zwrotów akcji w czasie misji. O TO chodzi. Jeżeli będziesz się wzorował na takiej a takiej misji z oryginalnej kampanii, to dodanie tych durnych kolorków wcale nie sprawi, że będzie to nieschematyczne.

Cytuj
Yhm, khem, khem, ekhm. Tralabum. Jeszcze potrzeba ekspresyjnych odgłosów?
Wcześniejsza twoja wypowiedź nic, absolutnie nic nie wniosła

Kłamczuch.
Odpowiedziałem po prostu zwięźle na twoje wątpliwości, bo zacząłeś wysnuwać jakieś wnioski co do mojej postawy, mijające się z prawdą. A ty sobie parodiujesz? I teraz jeszcze odszczekujesz, że to ja zaczepki szukam? Masz tupet.

Czyli po prostu to dla tych, którzy wolą użyć 1 triggera zamiast paru. Ja chyba przyzwyczaiłem się do tego drugiego sposobu.

Ja też z początku używałem tego drugiego sposobu, ale przerzuciłem się na action transmission. I nawet, jak używałem tego drugiego sposobu, nie strzeliło mi nigdy do głowy, żeby katować uszy odbiorcy jakimś dźwiękiem, żeby mu „uatrakcyjnić” kampanię.
Używanie transmission nie dość, że jest wygodniejsze i sprawniejsze, to jeszcze zmniejsza ryzyko, że w budowaniu skryptu przeszkodzi limit actionów na pojedynczy trigger.

A tutaj mniej/więcej to, jak się prezentuje tworzony przeze mnie teren, chociaż w kampanii nie dam spriteów, ponieważ jedynie przeszkadzają, a gra się przezeń wywala.

Teren ładny, ale bardziej mnie interesuje cała reszta. Na teren to akurat najmniej narzekałem w tej misji.

Dzisiaj wreszcie w nią zagrałem. I tak, zgodnie z moimi przewidywaniami, jest nudna jak flaki z olejem – przy następnej takiej chodzonce po prostu spasuję. Zgodnie z moimi przewidywaniami, brzęczący w kółko dźwięk Transmission systematycznie doprowadzał mnie do szału. Wcześniej jednak nie przewidziałem innego błędu, nie zwróciwszy dostatecznej uwagi na niepoprawne operowanie triggerami, które przypisujesz równo do „all players”. To jest najprawdopodobniej przyczyną tego, że u mnie NIE WYŚWIETLAŁ SIĘ TEKST.
Inna rzecz (czemu wcześniej się tego nie czepiłem) – w obecnym układzie politycznym, jaki panuje w Koprulu po finałowej bitwie, Synowie Korhala NIE ISTNIEJĄ. Przestali istnieć równocześnie z powstaniem Terrańskiego Dominium – zostali weń inkorporowani. A ci, którzy wcześniej walczyli jako żołnierze Synów Korhala, stali się gwardią Mengska. Toteż uparte używanie totalnie nieaktualnej nazwy jest kolejną z merytorycznych bzdur w tej mapce (pominę już fakt, że stosujesz tę dziwną deklinację – zamiast „Korhala”, piszesz „Korhalu”).
Jeszcze coś - jak robisz kampanię po polsku, to rób ją po polsku.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 02, 2010, 07:31:35 am
Cytuj
O to, że nie umiałeś przedstawić wydarzeń w taki sposób, żeby nie było wrażenia bezsensu i absurdu.
Więc... Poprawię to.

Cytuj
Nie musiałeś. Fakt, że oni komunikują się od razu z tą „radą” w związku z jakąś pierdołą, implikuje, że tak jest.
Nie, nie z tą radą.

Cytuj
Znowu pomysł bez sensu od A do Z. Czy DuGalle, kiedy jeszcze dowodził olbrzymią flotą, która okupowała jednocześnie kilka rejonów Koprulu i składała się z wielu pomniejszych jednostek, a do tego była w pełni sił, potrzebował jakiejkolwiek „rady” do kierowania tym wszystkim? Czy potrzebował jakiegoś ugrupowania, żeby go codziennie pytać o zdanie? Nie? To z jakiej pietruchy banda obszarpańców, jaka pozostała po siłach ekspedycyjnych UED, miałaby nagle takiej rady potrzebować? Dla jaj?
Po prostu ręce opadają.
A kto potrzebował Stukova, sił Durana lub tego DuGallea, który nawet porządnie swoich jednostek w vespan nie potrafił zaopatrzyć? Rada została stworzona, ponieważ zdania były podzielone. W takich sytuacjach najczęściej wygrywa demokracja, bo każdy chce coś wtrącić.

Cytuj
Ja też z początku używałem tego drugiego sposobu, ale przerzuciłem się na action transmission. I nawet, jak używałem tego drugiego sposobu, nie strzeliło mi nigdy do głowy, żeby katować uszy odbiorcy jakimś dźwiękiem, żeby mu „uatrakcyjnić” kampanię.
Używanie transmission nie dość, że jest wygodniejsze i sprawniejsze, to jeszcze zmniejsza ryzyko, że w budowaniu skryptu przeszkodzi limit actionów na pojedynczy trigger.
Na razie nie byłem zmuszony do tworzenia triggerów z +10 akcjami, zazwyczaj robię to w switchach albo innych akcjach.

Cytuj
To jest najprawdopodobniej przyczyną tego, że u mnie NIE WYŚWIETLAŁ SIĘ TEKST.
Hmm? Zarówno u mnie jak i u innych tekst wyświetlał się świetnie, raczej wątpię, by to była moja wina...

Cytuj
A ci, którzy wcześniej walczyli jako żołnierze Synów Korhala, stali się gwardią Mengska.
Właśnie, toteż oni załatwiają większość spraw w nowym systemie i uprzedzę twoje pytanie "Dlaczego?", ponieważ są najlepsi w ty co robią.

Cytuj
pominę już fakt, że stosujesz tę dziwną deklinację – zamiast „Korhala”, piszesz „Korhalu
Mnie się wydaje, że jednak "Korhalu" jest poprawną językowo odmianą.

Cytuj
Jeszcze coś - jak robisz kampanię po polsku, to rób ją po polsku.
Rzekł Der_SpeeDer, który w potoczną mowę polską wplata "Cerebrate" i odmienia przez polskie przypadki. Cała kampania jest po polsku, a jedyne co jest po angielsku to tytuły każdej z misji, na to chyba mogę sobie pozwolić? Nie mieszam niczego, pisząc w tekście po polsku, w zadaniach po angielsku a imiona po arabsku.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Lutego 02, 2010, 03:59:21 pm
Jak tak czytam wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że połowa z tego to są po prostu takie dziecinne przekomarzanki. Jeden czepia się drugiego o poprawną odmianę "Korhal", a tamten z kolei wypomina mu kolorowanie literek jako coś bezsensownego.
Ludzie, dajcie sobie spokój z tymi słownymi przepychankami. Jeden niech wstawia kampanie, drugi niech ocenia i tyle. Po co się pienić przez dwanaście postów xd.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Okyl w Lutego 02, 2010, 06:21:28 pm
Według mnie, Der_Speeder robi problem z niczego, tak jak ci typowi "Forumowi Filozofowie". Bez obrazy, ale taka prawda, nie masz się już czego czepiać.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Lutego 02, 2010, 06:34:44 pm
Nie, nie z tą radą.

O Jezu, no to nie z tą. Z tamtą. Na jedno wychodzi w kwestii częstotliwości pytania ją o zdanie.

A kto potrzebował Stukova, sił Durana lub tego DuGallea, który nawet porządnie swoich jednostek w vespan nie potrafił zaopatrzyć?

Hę? Co? Jak? Znowu sens opuścił salę?
To, że DuGalle miał Stukowa, i zapewne jeszcze cały zespół innych wysokich rangą oficerów, jest zupełnie naturalne – każdy dowódca ma przecież do dyspozycji sztab... a, właśnie – czy ty się aby właśnie nie przyznałeś, że nigdy w życiu nie słyszałeś, co to takiego „sztab”? I żeby zapełnić tę poważną lukę, wydumałeś sobie ową „radę”?
Chryste, czy to się nigdy nie skończy – napotykanie amatorów, mających zerowe pojęcie o realiach wojskowości, a biorących się za tworzenie dzieł w takich realiach? Boże, ty widzisz i nie grzmisz?

Rada została stworzona, ponieważ zdania były podzielone. W takich sytuacjach najczęściej wygrywa demokracja, bo każdy chce coś wtrącić.

W takich sytuacjach wygrywa demo... khyyygrllll! <przepraszam, zakrztusiłem się kawą>
Demokracja? DEMOKRACJA??? Zerowego pojęcia o realiach wojskowości ciąg dalszy! Człowieku, o czym ty u diabła bredzisz? O demokracji w WOJSKU? W wojsku immanentnie nie ma demokracji! Ta instytucja tak nie działa! Jest łańcuch dowodzenia, jest wojskowy dryl tudzież organizacja, i tyle! A jeśli Gregory Constantine jest admirałem, to podzielone zdania wśród jego oficerów powinny go guzik obchodzić – on tu, psiakrew, jest dowódcą, i nie jest w żaden sposób związany opinią swoich sztabowców, a oni z kolei nie mają żadnego prawa kwestionować jego rozkazów. Nieważne, jak bardzo podzielone są zdania oficerów, to admirał przesądza sprawę, bo to on decyduje i wydaje rozkazy. I jeżeli jest taki podział zdań, to w jego gestii leży tym bardziej utrzymanie swoich ludzi w ryzach i zachowanie porządku. A ty sobie wymyśliłeś, że on radę założył, żeby się cała kadra wyższych oficerów kłóciła? I żeby mu tacy pyskacze narzucali swoje decyzje (admirałowi!)? Po co? Żeby wojskowy porządek zastąpić chaosem?

Hmm? Zarówno u mnie jak i u innych tekst wyświetlał się świetnie, raczej wątpię, by to była moja wina...

Sprawdziłem – okazuje się, że stoją za tym te kolorki. Jak je wywaliłem z tekstu, to przy ponownym uruchomieniu mapki już się pojawiał.

Właśnie, toteż oni załatwiają większość spraw w nowym systemie i uprzedzę twoje pytanie "Dlaczego?", ponieważ są najlepsi w ty co robią.

Nie, nie zapytałbym „dlaczego”. Zapytałbym, skąd się tu nagle wzięli kolesie (i to w dużej liczebności), którzy powinni już nie tylko nie istnieć, ale również nie żyć. Zapytałbym również, z jakiej pietruchy przywrócono tę nazwę, skoro jest już, eufemistycznie rzecz biorąc, zdezaktualizowana.

Mnie się wydaje, że jednak "Korhalu" jest poprawną językowo odmianą.

O, czyżby? A jak opisujemy kiczowatych kosmitów z lat pięćdziesiątych, to mówimy „ludziki z Marsu”? Czy może raczej „ludziki z Marsa”?

Rzekł Der_SpeeDer, który w potoczną mowę polską wplata "Cerebrate" i odmienia przez polskie przypadki.

Cerebrate trudno przełożyć na język polski, a jego najbliższy ekwiwalent - „mózgowiec” - brzmi iście kretyńsko. DLATEGO zostawiam nazwę oryginalną.

Cała kampania jest po polsku, a jedyne co jest po angielsku to tytuły każdej z misji

I nazwy Sił, do których poprzypisywani są gracze.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 08, 2010, 10:09:14 pm
Cytuj
Hę? Co? Jak? Znowu sens opuścił salę?
To, że DuGalle miał Stukowa, i zapewne jeszcze cały zespół innych wysokich rangą oficerów, jest zupełnie naturalne – każdy dowódca ma przecież do dyspozycji sztab... a, właśnie – czy ty się aby właśnie nie przyznałeś, że nigdy w życiu nie słyszałeś, co to takiego „sztab”? I żeby zapełnić tę poważną lukę, wydumałeś sobie ową „radę”?
Chryste, czy to się nigdy nie skończy – napotykanie amatorów, mających zerowe pojęcie o realiach wojskowości, a biorących się za tworzenie dzieł w takich realiach?
Admirał założył radę, żeby mieć przy okazji zdanie jakichś mądrych ludzi, żeby nie popaść w samoubóstwienie i dumę w jaką popadł DuGalle, więc chciał mieć kogoś, kto mu ten kretyński pomysł wybije z głowy. Zupełnie jak my, ja tworzę kampanię i mam władzę absolutną, ale ty mi pomagasz wytykając błędy.

Cytuj
Boże, ty widzisz i nie grzmisz?
Sry, nie wierzę w boga. xd

Cytuj
Sprawdziłem – okazuje się, że stoją za tym te kolorki. Jak je wywaliłem z tekstu, to przy ponownym uruchomieniu mapki już się pojawiał.
Ponownie mówię. Wszystkim działa, tobie nie, napraw Starcrafta, nie moją kampanię.

Cytuj
Nie, nie zapytałbym „dlaczego”. Zapytałbym, skąd się tu nagle wzięli kolesie (i to w dużej liczebności), którzy powinni już nie tylko nie istnieć, ale również nie żyć. Zapytałbym również, z jakiej pietruchy przywrócono tę nazwę, skoro jest już, eufemistycznie rzecz biorąc, zdezaktualizowana.
Bo Mengsk zechciał i nazwał ich na cześć prawdziwych Synów Korhalu, czy to aż tak ważne?

Cytuj
O, czyżby? A jak opisujemy kiczowatych kosmitów z lat pięćdziesiątych, to mówimy „ludziki z Marsu”? Czy może raczej „ludziki z Marsa”?
Nigdy nie słyszałem w języku polskim zasady, która kazałaby pisać "a" na końcu nazw planet czy czegokolwiek innego. To mi już zaczyna wyglądać nie na na chęć pomocy/poprawy czegokolwiek, tylko bardziej na przyswojenie komuś własnego toku myślenia. I błagam, jeśli masz ciągnąć rozmowę tylko po to by skomentować to zdanie, nie komentuj.

Cytuj
Cerebrate trudno przełożyć na język polski, a jego najbliższy ekwiwalent - „mózgowiec” - brzmi iście kretyńsko. DLATEGO zostawiam nazwę oryginalną.
Tak więc: USURPATION po polsku brzmi iście kretyńsko. To już jest czepianie się o nic nie znaczące pierdoły, które stworzyłem świadomie, a nie "bo mi się nie chciało". Tak jest lepiej według mnie, tak zostanie.

Cytuj
I nazwy Sił, do których poprzypisywani są gracze.
No i nie zapomnij o braku polskich znaków w kampanii. Głupio by wyglądały polskie napisy "Rój Jedności" przy "Alpha Sqadron" i innych. Wiesz co? Mam wspaniały pomysł, na potrzeby kampanii spolonizuję całego Starcrafta, żeby wszystko było w jednym języku...

Błagam cię, większość z tych rzeczy to pierdoły, pierdoły i nic prócz tego. Tylko nie pisz do mnie, że "jako autor kampanii nie zamierzam jej zapiąć na ostatni guzik". Nie, tak mi się podoba i koniec, uważam to za dobre i właściwie ty, jako jedyna osoba zacząłeś ze mną dyskusję na 2 stronach, właściwie o niczym! Niektóre rzeczy mi się przydały (jak na przykład zaznajomienie mnie z tym, że Konfederacja to jednak nie jest stare Z.D.Z.), ale gdy skończy ci się jedna rzecz, zaczynasz kolejną, potem kolejną i znów o niczym. Jeśli *naprawdę* masz coś do powiedzenia, powiedz to teraz, albo nie mów w ogóle, nie zabierając cennego nam wszystkim miejsca na serwerze. xd

EDIT:
Nowa, ostateczna wersja mapy 1 gotowa (no, gdy dodam mapkę 2 to jeszcze zmienię w tej muzykę, bo wyszła bardzo wnerwiająco). Myślę, że teraz dobrze przedstawia poziom wizualny jaki będzie prezentować reszta misji. Czasu mam ostatnio mało, ale postaram się w tydzień wrzucić trochę bardziej rozbudowaną misję 2. Uruchamiać *tylko i wyłącznie* w trybie Multiplayer!
http://www24.zippyshare.com/v/7804122/file.html
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Belwar w Lutego 11, 2010, 07:03:21 pm
Kilka uwag do wydania poprawionego:
- Dlaczego trzeba to otwierać przez multiplayer? To uniemożliwia zatrzymanie gry, zapisanie, zmianę tempa, etc.
- Kolory się losują...
- O co się rozchodzi z tym Simonem? :F
- Na plus dodam, że te Guardiany na końcu (przynajmniej dla tych, którzy grali we wcześniejszą wersję) były elo  ;)
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 11, 2010, 11:27:23 pm
1. Dlaczego należy otwierać przez Multi? Sprawdź włączając w Singlu. xd Staram się to naprawić.
2. Tzn?
3. Easter Egg.
4. Słucham? Do czego to? Guardiany w tej wersji przecież nadal są.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Belwar w Lutego 12, 2010, 03:20:44 pm
Kolory, to znaczy raz jesteśmy pomarańczowi, a raz np. zieloni. Może niektórym to nie przeszkadza, ale w kampanii kolory powinny być raczej określone.
Z tym Easter Eggiem to po prostu nie zatrybiłem, bo zmęczony już byłem ;>
A z tymi Guardami to mi właśnie o to chodzi, że myślałem, że sobie spokojnie przejdę, a tu nagle miła niespodzianka... (chyba, że w starej wersji też były, a ja je jakoś ominąłem :F)
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 12, 2010, 04:49:09 pm
Dzięki, że zwróciłeś na to uwagę. Jest to pewnie spowodowane tym, iż gracz ma numer 5, ale w SCMDrafcie ustawiłem mu kolor gracza 9, więc tak lata pomiędzy oboma. I tutaj pytanie, czy ktoś wie, jak można temu zapobiec, nie zmieniając każdego triggera z gracza 5 na 9?
Easter Egg - No cóż, nie każdy musi kojarzyć stare filmy z Sylwestrem. xd
A Guardiany były w poprzednich wersjach, nie jestem tylko pewien, czy w tych, które umieszczałem na SCA.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Maja 26, 2010, 01:42:38 pm
Hmm? Olałem ten temat? Niemożliwe.

Admirał założył radę, żeby mieć przy okazji zdanie jakichś mądrych ludzi, żeby nie popaść w samoubóstwienie i dumę w jaką popadł DuGalle, więc chciał mieć kogoś, kto mu ten kretyński pomysł wybije z głowy.

Od takich rzeczy to admirał, podobnie jak każdy inny dowódca, ma SZTAB. I jeżeli DuGalle był arogancki, to bezsensowne przemianowanie sztabu na jakąś wydumaną radę NICZEGO by nie zmieniło. I dowódca, który popadł w samouwielbienie, nie będzie słuchał rad oficerów sztabowych nawet jeśli sobie jakąś wydumaną „radę” założą.

Ponownie mówię. Wszystkim działa, tobie nie, napraw Starcrafta, nie moją kampanię.

Że co, proszę?
Co to, u licha, za teksty? Ty się, kurczę, zapominasz. Ty robisz tę kampanię dla INNYCH, a nie dla siebie! I jeśli któremuś z owych „innych” kampania działa niepoprawnie, to zrób to tak, żeby w takim razie wszystkim działało poprawnie! A nie tobie i grupie wybrańców!
Po co, do jasnej Anielki, tak uparcie bronisz tych durnych kolorków, które wcale nie poprawiają jakości kampanii, wcale nie dodają dialogom żadnej estetyki, ale za to najwyraźniej uniemożliwiają granie na niektórych komputerach?

Tak więc: USURPATION po polsku brzmi iście kretyńsko.

Tytułu kampanii to się akurat nie czepiałem. I nie, „uzurpacja” nie brzmi kretyńsko, to normalne słowo z normalnej polszczyzny. Zresztą, mówienie, że brzmi kretyńsko, jest o tyle bez sensu, że „uzurpacja” brzmi niemal identycznie, jak „usurpation” (wszak obce słowo).

No i nie zapomnij o braku polskich znaków w kampanii. Głupio by wyglądały polskie napisy "Rój Jedności" przy "Alpha Sqadron" i innych. Wiesz co? Mam wspaniały pomysł, na potrzeby kampanii spolonizuję całego Starcrafta, żeby wszystko było w jednym języku...

O, ludzie. Bez komentarza.

Nie, tak mi się podoba i koniec, uważam to za dobre i właściwie ty, jako jedyna osoba zacząłeś ze mną dyskusję na 2 stronach, właściwie o niczym!

Nie ma sprawy, skoro według ciebie błędy to tylko poważne błędy, a te drobne trzeba olać i powiedzieć wręcz, że to jest dobre, to chyba nie mamy o czym mówić.
Tylko ostrzegam, że jak się kiedyś weźmiesz za pisanie tekstów w jednym z działów na tym forum, i postanowię przyjąć rolę krytyka, to nie będę traktował lekko tłumaczeń podobnego kalibru, czyli że ty nie będziesz poprawiał błędów ortograficznych, bo to nic nie znaczące pierdoły, a poza tym to ci się podoba i tak jest dobrze.

Może i fakt, że ostatnio wziąłem się za tworzenie tekstów zamiast kampanii, sprawił, że stałem się bardziej drobiazgowy w kwestiach merytorycznych (tak jak w przypadku tej nieszczęsnej „rady”), ale bzdura, choć mniej zauważalna, niż w innych mediach, nadal jest bzdurą.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Maja 26, 2010, 09:17:43 pm
Odświeżyłeś temat sprzed paru miesięcy, no ale dobra, kampania jest zawieszona, chociaż gdzieś tam coś robię sam sporadycznie.

Cytuj
Od takich rzeczy to admirał, podobnie jak każdy inny dowódca, ma SZTAB. I jeżeli DuGalle był arogancki, to bezsensowne przemianowanie sztabu na jakąś wydumaną radę NICZEGO by nie zmieniło. I dowódca, który popadł w samouwielbienie, nie będzie słuchał rad oficerów sztabowych nawet jeśli sobie jakąś wydumaną „radę” założą.
No więc jeśli ci się podoba, mogę przemianować radę na sztab. Hmm?

Cytuj
Że co, proszę?
Co to, u licha, za teksty? Ty się, kurczę, zapominasz. Ty robisz tę kampanię dla INNYCH, a nie dla siebie! I jeśli któremuś z owych „innych” kampania działa niepoprawnie, to zrób to tak, żeby w takim razie wszystkim działało poprawnie! A nie tobie i grupie wybrańców!
Po co, do jasnej Anielki, tak uparcie bronisz tych durnych kolorków, które wcale nie poprawiają jakości kampanii, wcale nie dodają dialogom żadnej estetyki, ale za to najwyraźniej uniemożliwiają granie na niektórych komputerach?
Słyszysz siebie? Działa *wszystkim* którzy w to grali (na forum nikt nie zgłosił błędów, betatesterzy kolejnych misji także nie), tylko nie tobie. Zreinstaluj Starcrafta, napisz i dodaj samodzielnie brakującą linijkę kodu, kolory działają jak działać mają. Może na potrzeby kampanii stworzę wstecznie kompatybilnego Starcrafta, np. na Nokię? -_-

Cytuj
Tytułu kampanii to się akurat nie czepiałem. I nie, „uzurpacja” nie brzmi kretyńsko, to normalne słowo z normalnej polszczyzny. Zresztą, mówienie, że brzmi kretyńsko, jest o tyle bez sensu, że „uzurpacja” brzmi niemal identycznie, jak „usurpation” (wszak obce słowo).
To była ironia, ale nie ma po co dalej poruszać tego tematu.

Cytuj
Nie ma sprawy, skoro według ciebie błędy to tylko poważne błędy, a te drobne trzeba olać i powiedzieć wręcz, że to jest dobre, to chyba nie mamy o czym mówić.
Wiesz, nie wszyscy muszą widzieć świat tak jak ty. Pewien mądry człowiek kiedyś mi powiedział, że gdy zaakceptuje się fakt, iż innymi kieruje dana sytuacja jego a nie twoja, która oddziałuje na sposób postrzegania świata, życie stanie się prostsze.

Cytuj
Tylko ostrzegam, że jak się kiedyś weźmiesz za pisanie tekstów w jednym z działów na tym forum, i postanowię przyjąć rolę krytyka, to nie będę traktował lekko tłumaczeń podobnego kalibru, czyli że ty nie będziesz poprawiał błędów ortograficznych, bo to nic nie znaczące pierdoły, a poza tym to ci się podoba i tak jest dobrze.
To miała być groźba czy co? Chcesz to ci wyślę wszystko co powypisywałem w internecie, ale to chyba już nie jest dyskusja w temacie o ledwie zaczętej kampanii?
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Maja 27, 2010, 02:15:56 am
Działa *wszystkim* którzy w to grali (na forum nikt nie zgłosił błędów, betatesterzy kolejnych misji także nie), tylko nie tobie.

I to wystarczy. Wiesz, że działa dobrze na podstawie testów garstki osób, co nijak nie świadczy o tym, że będzie działało dobrze tysiącom. A jak się pojawią ci z podobnym mojemu problemem, to co – też im powiesz, żeby się wypchali?

Zreinstaluj Starcrafta, napisz i dodaj samodzielnie brakującą linijkę kodu, kolory działają jak działać mają.

…i jeszcze, co gorsza, zasugerujesz, że powinni studiować informatykę, specjalnie na potrzeby tej kampanii, bo Tobie się palcem nie chce kiwnąć? To ty lepiej posłuchaj siebie.

Może na potrzeby kampanii stworzę wstecznie kompatybilnego Starcrafta, np. na Nokię? -_-

…zwłaszcza, jak piszesz tamto powyżej, i jeszcze coś takiego. Porównywanie prostej zmiany w mapkach (i niepowodującej wcale spadku ich jakości, bo te kolorki nijak nie poprawiają takowej) do prac nad kodem Starcrafta jest, mówiąc oględnie, mało śmieszne.
A skoro lubisz takie komedie, to coś ci powiem: z moim wydaniem StarCrafta wszystko jest w najlepszym porządku, *wszystkie* mapki działają na nim bez zarzutu – włącznie z tymi najbardziej kuriozalnymi, jak Aliens – i tylko twoja się sypie. I co teraz powiesz, mądralo? Może to, że twój tajemny system robienia mapek jest jedynie słuszny, i nawet jeśli dany komp radzi sobie z wszystkimi innymi bez problemu, a z Twoją nie, to i tak oznacza to, że należy mu się naprawa? Bo Twojej mapki akurat nie czyta? Bo to jest jeszcze podyktowane jakże kluczowymi i fundamentalnymi elementami mapek – KOLORAMI LITER???
Absurd.

To miała być groźba czy co?

Nie. Aluzja.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Maja 31, 2010, 07:52:24 pm
Weźcie bo się zaczyna nieprzyjemnie robić :/.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Czerwca 04, 2010, 09:23:26 pm
Bo Speeder oczywiście wie swoje i nic mu nie powiesz "anty", bo znajdzie ripostę na Googlach :).
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 25, 2012, 10:37:49 am
Kurde, jak mnie tu dawno nie było.
Tak sobie ostatnio uruchomiłem starego, dobrego Broodwara i akurat ujrzałem moje stare mapy z kampanii Usurpation. Obleciałem to szybko i... Cóż, może nawet pokuszę się o wrzucenie czegoś wam, tak dla smaka, wszakże tak patrzę i widzę - nic się tu nie dzieje, może ktoś jednak wciąż lubi powrócić do starego SC1.
Jedna jedyna mapka (prócz pierwszej) była tak chyba w stu procentach gotowa, wyrwana całkiem z kontekstu, ale może komuś zapewni kilka minut rozrywki.

http://www10.zippyshare.com/v/77452503/file.html
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Lutego 25, 2012, 05:13:55 pm
W wolnej chwili zagram.

Jakbyś miał ochotę na kampanie w SC1 to daj znać - wrzucę jeszcze raz swoją ;). Myślałem nad wydaniem nowszej wersji, z uwzględnieniem błędów znalezionych przez Scythale, ale jakoś tak się odechciewa widząc, że coraz mniej ludzi w to gra.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 25, 2012, 07:40:10 pm
Nie mogę się przekonać do SC2, a do SC1 lubię czasem powrócić. Wrzucaj.
Może nawet coś poskrobię jeszcze w Usurpation, folder z kampanią jest zapchany nieskończonymi mapkami, niektóre nawet mają całkiem niezły teren zrobiony w SCMDrafcie, kurczę, aż żal marnować. Postaram się coś skrobnąć w najbliższych tygodniach.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lutego 26, 2012, 09:36:11 am
Zardonku nawet tak nie mów, tylko rób rób :)

Co do mapy to gra się nawet fajnie.

Niedociągnięciem jest ta "zapora z Archonów". Musisz przewidywać, że gracze nie będą chcieli przejść tego tak jak ty. Ja sobie np. przejąłem 3 z tych archonów i wybałuszyłem oczy jak Zergi zaczęły pomagać Konklawe zabijać moje jednostki :P. Możesz ustawić te Zergi neutralne i nieśmiertelne (wtedy nawet storm nie wyda ze tam są) dopóki nie zniszczy się tego Nexusa. Nawet jeśli zniszczę Nexus pojawia się center view na te Archony, ale nic nie widać (chociaż to mogło być celowe, nie wiem). Nie rozumiem też, czemu zniszczenie Nexusa przyciągnęło Zergi?
Ponarzekałem, ale fajna mapka do pogrania na 15 min.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 26, 2012, 11:24:18 am
Zergowie przybywają, bo są niezwykle czuli na psioniczne efekty; Nexus Konklawe został zniszczony, jakiś Mózgowiec to wyczuł i posłał tam swój rój. Inna sprawa, że Zergowie się tam wykopują, chciałem, by było efektywnie.
Co do faktu, iż Zergowie wykopują się podczas zwyczajnego ataku na Konklawe - cholera, przysiągł bym, iż rozwiązywałem ten problem podczas tworzenia mapy, jak widać coś poszło nie tak. Chociaż nawet wtedy nie przewidziałem, iż gracz mógłby użyć sztormu, jak widać misja jednak nie jest całkowicie skończona...
Wycentrowanie ekranu na Archony było zamierzone, wszakże to całkiem miłe uczucie widzieć, jak przeciwnicy się wzajemnie wybijają, nieprawdaż?
I tak się zastanawiam; czy aby misja nie jest zbyt łatwa?

Edit: W ogóle to muszę parę rzeczy zmienić, Drony da się chyba przejąć i założyć bazę Zerga, co nie powinno mieć miejsca. Overlordy też usunę, bo i je da się przejąć. To właściwie powód dla którego zapora Konklawe składała się z Archonów - wcześniej była tam flota nie do pokonania dla gracza, na którą miała wlatywać masa Zergów, ale uświadomiłem sobie, że gracz może przejąć jakiś latający obiekt...
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lutego 26, 2012, 08:51:55 pm
Wycentrowanie ekranu na Archony było zamierzone, wszakże to całkiem miłe uczucie widzieć, jak przeciwnicy się wzajemnie wybijają, nieprawdaż?

Czytaj ze zrozumieniem ;). Wycentrowanie owszem jest, ale nie ma tam wizji, nic nie widać. Zrobienie map revealera lub jakiegoś zakopanego Zerga na chwilę może pomóc.

Drony da się chyba przejąć i założyć bazę Zerga, co nie powinno mieć miejsca. Overlordy też usunę, bo i je da się przejąć.

Wystarczyłoby po prostu zrobić, że dany gracz nie może budować zergowskich budynków. Oversy są potrzebne, bo mamy Dark Templarów :P. Chyba, że dałbyś po prostu wizję przeciwnikowi, ale to trochę bez sensu. Ale skoro o tym już wspomniałeś, to można jednak przejąć Overlorda i w ten sposób podejrzeć te zakopane jednostki :).


Edit (odniesienie do posta niżej): Grałem w mapę tylko raz i piszę to co widziałem. Jak sam widzisz, istnieją upierdliwi gracze, którzy zrobią wszystko aby nie przejść mapy tak, jak wymyślił to sobie autor :D. Chociaż solidne "betatesty" powinny wyeliminować takie babole, no nie?
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 26, 2012, 08:57:19 pm
Jakże nie ma, jak jest? Revealer pojawia się tam, gdy gracz schodzi z platformy od bazy Zerga, jest tam do czasu, aż gracz nie wejdzie... Hmm, no właśnie dopóki nie wejdzie na teren Archonów, może w tym był problem? Wydaje mi się, że któraś z twych jednostek musiała się tam znaleźć (jakżeś już wspomniał - przejąłeś kilku Archonów), a dopiero po tym zniszczyłeś Nexus. Cóż, nie przewidziałem tego, poprawię w kolejnej wersji. Czy może raczej: jeśli kiedyś skończę tę kampanię.

Co do detektorów - chyba po prostu ustawię komputerowi wspólną wizję po wyjściu ze świątyni, nie będę zbytnio kombinował.

Cytuj
Wystarczyłoby po prostu zrobić, że dany gracz nie może budować zergowskich budynków.
Dokładnie o to mi chodziło, właściwie to już to zrobiłem.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lutego 26, 2012, 09:08:31 pm
Przepraszam, ale jak przeczytałem ten post drugi raz to się roześmiałem. Robisz mapę, w której nawet sugerujesz, że najlepszym sposobem przetrwania jest używanie specjalnych zdolności jednostek, a potem piszesz, że nie przewidziałeś, że ktoś użyje tu stormu (sam nie użyłem, ale w swoich mapach często robiłem zergowskie zasadzki)?

Popoprawiaj te babolki i kończ kampanię, bo zapowiada się na jedną z lepszych w ogóle (nie tylko z tych w polskiej wersji).
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Lutego 27, 2012, 10:26:51 pm
Przeszedłem Twą misję... nie mam pojęcia skąd się wzięli Ci dwaj bohaterowie z wprowadzenia. Opis mapki dotyczył Artanisa, lecz tutaj nie było o nim absolutnie mowy. Natomiast te  dwie postacie wyciągnąłeś z kapelusza bez słowa wyjaśnienia.
Kolejna sprawa z poziomem trudności. Jest niski. Wiele przeszkód można pokonać samym bohaterem. Ta zapora z Archonów zastawiona przez Konklawe została zabita w przeciągu 2 minut przez herosa. Ukrytne pod nimi Zergi też nie zdały egzaminu (Storm załatwił sprawę).

Cytuj
można jednak przejąć Overlorda i w ten sposób podejrzeć te zakopane jednostki :).

Ja bym załatał sprawę Overlordów i Dronów w następnujący sposób: gracz kontroluje co najmniej 1 Overlordem/Drone -> zabij wszystkie Over/Drone należące do gracza. Preserve Trigger ;)

Nasza misja nie zmienia się gdy wypełnimy pierwsze polecenie: "Przetrwaj do czasu przybycia posiłków." Posiłki przybyły i... nic. Nie wiem co mam dalej robić. Przydałaby się jakaś zmiana celu misji.

Poza tym... pomysł fajny, teren w porządku, fabuła nieco niejasna (choć ciężko cokolwiek o niej mówić po jednej misji) i trochę poprawek przydałoby się nanieść. W każdym razie ciekawie się prezentuje mapka. Ciągle coś się w niej działo.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lutego 28, 2012, 12:53:06 am
Cytuj
Przeszedłem Twą misję... nie mam pojęcia skąd się wzięli Ci dwaj bohaterowie z wprowadzenia. Opis mapki dotyczył Artanisa, lecz tutaj nie było o nim absolutnie mowy. Natomiast te  dwie postacie wyciągnąłeś z kapelusza bez słowa wyjaśnienia.
Zupełnie jak wszystkie inne, które pojawią się w tej kampanii, jeśli w końcu ją skończę. Artanis miał się pojawić w kolejnej misji, bo praktycznie rzecz biorąc w tej pierwszej nie miałby i tak żadnego udziału. Opis (który, swoją drogą, jest za duży i nie wyświetla się cały podczas wybierania map, kolejna rzecz do poprawy, boże jak to spartoliłem...) traktował o Artanisie, bo poprzednie misje z wcześniejszego rozdziału o nim traktowały, ale o tym nie mogłeś wiedzieć, bo tych misji nie prezentowałem.

Cytuj
Kolejna sprawa z poziomem trudności. Jest niski. Wiele przeszkód można pokonać samym bohaterem. Ta zapora z Archonów zastawiona przez Konklawe została zabita w przeciągu 2 minut przez herosa. Ukrytne pod nimi Zergi też nie zdały egzaminu (Storm załatwił sprawę).
Sprawa z tymi nieszczęsnymi Zergami koło zapory Konklawe jest już rozwiązana. Co do Kash'tamoeva - znów zwaliłem, będę musiał ustawić skrypty wspólnej wizji...
Ano właśnie, czy ktoś się orientuje gdzie mogę jeszcze te dodatkowe, blizzardowskie skrypty ściągnąć? Wszystkie pliki jakie znalazłem w internecie wydają się nie działać.
Tytuł: Odp: USURPATION - Nowa kampania
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lutego 28, 2012, 06:48:35 pm
Z tego co pamiętam są w downloadzie SCArea. A jeżeli chodzi o wizję to staczy Ci jakikolwiek edytor lepszy od StarEdita, lub po prostu otwierasz inną mapkę i z niej bierzesz.