StarCraft Area Forum

StarCraft + Brood War => Strategie i taktyki => Wątek zaczęty przez: practiseh w Września 09, 2009, 05:49:49 pm

Tytuł: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: practiseh w Września 09, 2009, 05:49:49 pm
Witam wszystkich. Akurat wróciłem z wakacji i już od paru dni skilluję sobie na iccupie ^^

Niestety, miałem jakieś problemy z połączeniem, że wywalało mnie z gry, byłem dostępny, a mnie nie było.
Rozmawiałem w tej sprawie z adminami iccup, bo tuż po przyjeździe wszedłem na iccup i mi nabiło -150 pkt. Okazało się, że jakieś tam wcześniejsze gry zostały unieważnione z powodu reportu wrogów.
Nie do końca wiem co to oznaczało, ale teraz chyba od wczoraj po uaktualnieniu iccuplaunchera mam wszystko już poprawnie działające ^^

No i teraz znów poszukuję sparing partnera / trenera, jako, że nie widać was na iccupie w ogóle (sprawdzałem nawet na kanale sca nikogo nie ma...) raz bodajże rico wpadł, to wyszedł zanim zdążyłem mu coś napisać, ehh.

Rozegrałem parę gierek, i prosiłbym jakichś bardziej doświadczonych o analizę. W załącznikach dodane repki.
Nie są to prawda gosu gamez ^^, głównie wskażcie mi drogę, bo coś robię źle

Obie gry to Zerg vs Terran

Jeśli już przy Terranie jesteśmy jak pokonać kombinację 2fact Vultures z przejściem w Goliathy i Tanki ?
Bo coraz częściej się z tym spotykam i nie wiem co robić.



Korzystając z okazji, chciałbym podziękować autorowi poradnika ZvZ dostępnego na tym forum ^^. od czasu jego przeczytania nabiłem chyba ze 2x win głównie dzięki temu co przeczytałem, także thx :D
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Września 09, 2009, 06:17:48 pm
Żeby grać z ludźmi z SCA, trzeba się umawiać na grę na gg. A na mecha w ZvT najczęściej gra się hydry, ewentualnie hydra + lur (+ ling). W late game obowiązkowo swarmy, bo Terran Cię zmiecie.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Winth w Września 09, 2009, 06:27:24 pm
Cytuj
A na mecha w ZvT najczęściej gra się hydry, ewentualnie hydra + lur (+ ling).


Albo mass muta + mass sunkens. Też działa, nawet wypróbowałem.

Inna sprawa że tu chodzi o adaptację. Mass hydra wypada blado w porównaniu z rozmieszczonymi Siege Tankami...
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Września 09, 2009, 06:40:41 pm
Obejrzałem 1. Byś mógł wygrać gdybyś zrobił szybciej Defilery. Najlepiej zaraz po Lurkerach techować do Hive, potem od razu Defiler Mound i upgrade "Consume".

Z mecha widziałem kilka repów, to grają Mutaliski + Hydraliski. Jak nie ma zbyt dużo Tanków to Ultraliski+Hydraliski można grać. Defilery z plagą też się mogą przydać.

Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałeś po dupie przez brak Defilerów.


Der_SpeeDer: nazwy jednostek, budynków, itd. piszemy z dużej litery.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Września 09, 2009, 06:49:16 pm
Mass hydra wypada blado w porównaniu z rozmieszczonymi Siege Tankami...

Micro, rozmieszczenie jednostek, bla bla bla. To wszystko wpływa na to, czy hydry dadzą sobie rade.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Winth w Września 09, 2009, 06:56:49 pm
Cytuj
Jak nie ma zbyt dużo tanków to ultraliski+hydraliski można grać.


(http://img3.imageshack.us/img3/5869/zvmecht.jpg) (http://img3.imageshack.us/i/zvmecht.jpg/)

Cytuj
Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałes po dupie przez brak defilerów.

Niezupełnie. ZvMT polega na po prostu posiadaniu większej ilości syfu. Innymi słowy, stawiasz ekspansje jak maniak - bo Mech Terran nie jest  na tyle mobilny, by ci je zabrać -  i polegasz na Lair techu. Defilery nie są tak potrzebne, jak w walce z piechotą. Skupiasz się na Hydra/Muta/Ling. Dark Swarm zresztą wypada blado przy minach i Siege Tankach... może tylko plaga, ale to wymaga trochę micro.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Września 09, 2009, 07:03:39 pm
Akurat swarmy są dobre, jeżeli jest dużo lurów. W zasadzie tanki nie robią nic lurom zakopanym pod swarmem.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Winth w Września 09, 2009, 07:05:34 pm
Cytuj
Akurat swarmy są dobre, jeżeli jest dużo lurów. W zasadzie tanki nie robią nic lurom zakopanym pod swarmem.

Tak, ale to zjada gaz i IMO jest nieco bardziej micro intensive. Chociaż zastrzegam, że jednak ekspertem od ZvT nie jestem...

Poza tym też lubię to kombo, zwłaszcza w obronie. 2 Lurki na wejściu do ekspansji + Dark Swarm = epic win ^^

Cytuj
Obejrzałem 1. Byś mógł wygrać gdybyś zrobił szybciej defilery. Najlepiej zaraz po Lurkerach techować do Hive, potem od razu defiler mound i upgrade "consume".

O, a tak poza tym - takie coś jest dobre, ale gdy Terran gra piechotę. Na mecha stoi się w Lairze długo i Lurki schodzą na dalszy plan.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Września 09, 2009, 08:31:13 pm
Zapewne nie chcesz słuchać o takich głupotach jak nadwyżki surowców, słabe mikro, niepodzielność uwagi, kiepska koordynacja jednostek, olanie larva tricku itd. Zapodam te merytoryczne błędy, które rzuciły mi się w oczy:
Poza tym całkiem nieźle radzisz sobie z Terranami >200 apm^^
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Września 10, 2009, 12:48:05 am
Cytuj
Jak nie ma zbyt dużo tanków to ultraliski+hydraliski można grać.


(http://img3.imageshack.us/img3/5869/zvmecht.jpg) (http://img3.imageshack.us/i/zvmecht.jpg/)

Cytuj
Edit: obejrzałem 2 rep, znowu dostałes po dupie przez brak defilerów.

Niezupełnie. ZvMT polega na po prostu posiadaniu większej ilości syfu. Innymi słowy, stawiasz ekspansje jak maniak - bo Mech Terran nie jest  na tyle mobilny, by ci je zabrać -  i polegasz na Lair techu. Defilery nie są tak potrzebne, jak w walce z piechotą. Skupiasz się na Hydra/Muta/Ling. Dark Swarm zresztą wypada blado przy minach i Siege Tankach... może tylko plaga, ale to wymaga trochę micro.

(http://img5.imageshack.us/img5/5511/azasadzipanuktokiedys.png) (http://img5.imageshack.us/i/azasadzipanuktokiedys.png/)

Coś ty taki czepliwy (jak zawsze zresztą) ? Jak Terran gra mecha to raczej będzie robić więcej golców niż tanków. Samymi hydrami ciężko się walczy, bo dość szybko padają, z Ultraliskami jest znacznie lepiej. Trochę gier tak właśnie wygrałem. Problem jest dopiero jak w 1 miejscu jest tak ze 30+ tanków + Goliathy. Jak jest rozstawione, to ciężko ruszyć.


Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Xelloss w Września 10, 2009, 07:54:56 am
vs Laikku
Po pierwsze, to w ogóle nie rozumiem czemu zagrałeś overpoola w ZvT. Jeśli już chcesz agresywnie, to lepiej zagrać tego 9pool ze speedem i to tylko na mapach na przykład z szeroką rampą (jak luna)  a nie na mapach gdzie Terran może bardzo łatwo zablokować przejście. Jeśli grasz agresywnie i nie wykorzystasz tego to jesteś mega opóźniony (jak w tej grze). Terran idealnie skontrował twój build i zagrał sobie expa bo widział, że nic mu nie zrobisz... Jeśli grasz tylko parę mut i robisz switcha na Lurkery, to nie pchaj się na Turrety, żeby za wszelką cenę wybić parę SCV, tylko lepiej skup się na wyciąganiu pojedynczych Turretów i Marinów. Mało Dronek. Spóźniona trzecia ekspansja (w dodatku nie broniona Lurkerami). Brak Defilerów.

vs 1hgood
Ten raszyk lingami chyba się nie opłacił ale to było ryzyko (ryzykować trzeba więc to nie błąd). Kluczowe dla tej gry było wykorzystać pierwsze muty, które oddałeś praktycznie za darmo, następne 12 też. Może jak masz słabe mikro to graj lury z jakimiś dropami? Nie trzymaj wojska w naturalu, tylko na mapie. Mass sunkenami raczej się nie obronisz w late game. Brak expa. Brak trzeciego hatcha przez dłuuugi czas. Upy. Powiem szczerze: ta gra była tragiczna.

vs 2 fact mech
Ja zazwyczaj gram 3 hatch, po czym stawiam Hydralisk Den i robię 3-4 hydry, żeby powstrzymać pierwsze vulty, bardzo ważne jest postawienie na czas sunkena (musisz znać ten timing). Poza tym stawiam zawsze tego trzeciego hatcha w naturalu, który razem z sunkenem i Hydralisk Denem tworzy swego rodzaju mur przeciw vultom. Równocześnie techuję do Mutalisków, którymi trzymam Terrana w bazie tyle ile mogę, jednocześnie expuję i rozpoczynam produkcję Hydralisków i upów do nich na większą skalę. Jak ktoś wyżej wspomniał dobrze jest stawiać masowo expy ale tylko wtedy gdy Terran siedzi w bazie. I nie skupiałbym się na lingach, ultrach i Defilerach, tylko właśnie na masie Hyder i Mutalisków w odpowiedniej kompozycji.

A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm Zergiem się po prostu nie da grać.
Wybaczcie, że nie pisałem nazw własnych z dużej litery ale przypomniałem sobie o tym 4 linijki wyżej i nie chce mi się już zmieniać. Pozdro


Der_SpeeDer: ja już zmieniłem, ale nie radzę tego robić więcej.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Września 10, 2009, 10:22:10 am
A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm zergiem się po prostu nie da grać.

Mooper chce być twardy i nie korzysta z HotKey'ów prawie (tylko 10% akcji)... Attack-move to tylko 1% całego APM. Generalnie bardzo nieśmiało podchodzi do gry...
Se tak mogę gadać, ale dobrego guide'a do poprawy APM nie potrafię wskazać.

Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: practiseh w Września 10, 2009, 11:08:24 am
Cytat: Xelloss
A tak btw to popracuj nad szybkością, bo z twoim obecnym apm Zergiem się po prostu nie da grać.

Czy ja wiem czy się nie da :p [patrz załącznik]
Miernik apm = miernik skilla ? Ile trzeba mieć apmu, żeby "dało się grać" Zergiem?

Dziękuję ci za rzeczową odpowiedź odnośnie konkretnych meczów ;]. Muszę przyznać, że to, co piszesz, ma sens. Zgadzam się, że gra vs 1hgood była tragiczna. Wręcz się w niej zdenerwowałem, bo wydawało mi się, że mam konkretną przewagę. Po prostu moim problemem było jak i czym dobić wroga? Jak go na początku lingami cisnąłem, to powinienem je dalej produkować czy może przejść w mass muty zamiast się bawić w Lurkery? W ogóle takie coś by wypaliło?



Cytat: rafikozor
kiedy przegrałeś - wyjdź z gry, a nie czekaj aż Ci budynki zaczną ubywać. Tym bardziej nie podniecaj się swoim katem jakiego to on skilla nie ma - wiadomo, że łże, żeby nabić sobie pkt w ranku

Zapewne chodzi ci o grę vs 1hgood. Byłem w niej nieco wzburzony (żeby nie użyć niecenzuralnych słów) cały czas miałem wrażenie, że przegrałem wygraną grę ;/. I o co chodzi z tym katem? bo nie bardzo rozumiem.
Co więcej, też dzięki za rzeczową odpowiedź.
Jeszcze co masz na myśli pisząc, że nieśmiało podchodzę do gry? :D


Mam parę pytań, może dla was oczywistych, ale dla mnie dosyć problematycznych.
[1] Ile dronków powinno przypadać na 1 minerał? W grach pro często widuję po 9, a potem zmianę na 12 max (chodzi mi oczywiście o jedną bazę wydobywczą)
[2] Z tego co widzę, muszę popracować nad szybkością by to wszystko ładniej ogarniać, wspomnieliście coś o hotkeyach? Tylko nie bardzo rozumiem o co chodzi? Grupuję sobie wojsko np. 24 Zerglingi pod 1 i 2, bo się nie mieszczą w 1 drużynce, czy coś robię źle?
[3] Jak najszybciej zwiększyć swoją szybkość?
[4] W załączniku dodałem grę (wygraną ^^) na tossa. Poprosiłbym o analizę, co wykonałem źle, mogłem lepiej zrobić.
[5] Generalnie jak powinno się grać na 2gate-tech (jeśli się nie mylę) tossa ?
[6] Jak wydawać i na co? nadwyżki minerałów np. mam mało gazu a mnóstwo minerałów i vice versa?
[7] Kiedy można stwierdzić, że mam nadwyżki?



Dziękuję wszystkim za odpisanie. Jakby ktoś chciał mnie podszkolić, pograć solo trochę - contact me na pw. Jestem zazwyczaj w godzinach 10-12 rano a potem koło 17-21
to tyle.

Pozdrawiam


Der_SpeeDer: nie robi się odstępów przed znakami przestankowymi, ale po nich. Tylko. I wyłącznie. Nie robi się też odstępów w tekście w nawiasach. A emotikony nie zastępują kropek na koniec zdania. Nazwy ras i reszty pisze się z dużej litery.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Xelloss w Września 10, 2009, 12:31:25 pm
Co do tego repa to gra była zbyt krótka, żebym mógł coś więcej powiedzieć. Jedyne, co mi się rzuciło w oczy, to to, że zrobiłeś dużo lingów przed postawieniem expa, a nie wiedziałeś jeszcze, czy Ci się w ogóle przydadzą.
Ja robię max 8 (zazwyczaj 6), stawiam hatcha i dopiero gdy stwierdzę, że mogę wyrządzić jakieś szkody (np widzę źle postawione Cannony), to dorabiam. Zatrzymałeś też nie wiedzieć czemu scoutującego Overlorda na środku mapy. Jeśli wrzucisz coś dłuższego to chętnie pomogę bo ZvP zawsze lubiłem (w przeciwieństwie do ZvT).

Co do apm, to ja mam około 200 i czasem mi brakuje (gram Zergiem) ale myślę, że bez wykonywania zbędnych czynności i spamowania hotkeyów taka ilość wystarczy.

Co do tych pytań:
1. Myślę, że optymalna ilość to 1,5 dronki na kryształek, czyli gdy kryształków jest 8, to dronek powinno być 12, ale zależy to też od stylu gry (ja czasem mam nawet po 20 :))
2. Oprócz grupowania jednostek, binduj też budynki (głownie Hatchery), np. pod cyferki 4-0. Wtedy w czasie walki możesz dorabiać wojsko nie wracając do bazy. Np. gdy mikrujesz Mutaliskami ,wybijasz 3 rinki, odlatujesz na momencik i wciskasz 4sm5sm6so i robią się Mutaliski, a ty wracasz do mikrowania.
3. Sam chciałbym wiedzieć  :D
4. Patrz wyżej.
5. Możliwości jest dużo, bo toss też może po tych 2 gatach różnie zagrać.
6. Zależy w jakim matchupie, ale generalnie za minerały dobrze postawić nowe expy (nawet 2 Hatchery obok siebie) lub Hatchery w mainie, jeśli nie masz możliwości expowania. Z gazem nigdy nie miałem problemu. Po prostu nie stawiaj nowych gazów, jak nie możesz sobie na nie pozwolić (mało dronek w minerałach)
7. Dziwne pytanie. Może odpowiem tak: jeśli surowców przybywa więcej, niż możesz wydać w swoich Hatchery, lub na upgrady.

Mam nadzieję, że trochę Ci rozjaśniłem niektóre sprawy :)


Der_SpeeDer: jeszcze jeden post z olewaniem dużych liter w nazwach budynków i jednostek z gry, a wędrujesz na moją osobistą czarną listę. O interpunkcji już mi się nawet gadać nie chce, bo mało kto na tym forum umie poprawnie używać przecinków.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Winth w Września 10, 2009, 12:52:03 pm
Cytuj
Coś ty taki czepliwy (jak zawsze zresztą) ?

O Jezu... po prostu sprostowałem twoją wypowiedź, by OP czegoś się nauczył - bo rada, żeby massować Ultraliski na mech Terrana, nie jest najlepsza. Po prostu Ultraliski dostają mocno ze splasha, a są drogie, zajmują więcej supply i gaz. Na Marinsy? Droga wolna.

Terran będzie robił dużo Golców. Ale Golce mają problemy z Hydrami. Tanki na Siegu zwykle ze wsparciem Goliathów robią miazgę. Ale nie dadzą sobie rady z Mutaliskami... itp.

W wielkim skrócie - Zerg vs Mech Terran to walka jak największą ilością ling/muta/hydra. Na jednostki z hive techa nie ma miejsca raczej, chyba, że żeby zbudować jakieś Nydusy czy ulepszenia.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: practiseh w Września 10, 2009, 01:52:59 pm
Kolejna gra, tym razem na Polaka ;P.
Wiadomo, doświadczenie robi swoje.

Co zrobiłem źle<nie stawia się tu spacji>? Z tego, co zauważyłem, za późno postawiłem 2 expa, i pozwoliłem przeciwnikowi postawić 2 : /.
Ale te stormy robiły miazgę z moich wojsk. Starałem się ubijać te High Templary w pierwszej kolejności, ale to blado coś wypadło.

W trakcie gry się zastanawiałem, czy by przypadkiem nie przerzucić się na muty. Ale po namyśle stwierdziłem, że z taką ilością Cannonów + High Templarów, z których powstałyby Archony w moich oczach nie miało sensu.

Ogólnie ciężko mi się grało z tym gościem ;p (składniowo też poprawnie pisać nie umiesz?)

Jakby ktoś mi mógł w paru słowach zobrazować, o co kaman w pvz<tu też żadnej spacji się nie stawia>? Mam mieć przewagę expa cały czas żeby dawać radę<ani tutaj>? Czy może nawet więcej<tu również nie>? Ja już nie wiem, w early coś tam dawałem radę, ale w miarę jak się gra przeciągała, przeciwnik miał coraz to więcej wojska, a jego stormy robiły z mojej armii co chciały, a nawet upy robiłem.


Der_SpeeDer: czy pan się w ogóle uczył, jak się pisze na kompie? Nawet w podstawówce pokazują, gdzie się spacje stawia, a gdzie nie. Notorycznie też piszesz nazwy jednostek z małej litery i nie wstawiasz przecinków (a często i kropek) tam, gdzie powinny być.



edit:
Słuchaj no, nie wiem co cię ugryzło, ale czepiasz się jakbyś nie miał co robić. Nikt mnie nie uczył jak się pisze na kompie, gdy chodziłem do podstawówki to w szkole jeszcze komputerów nie mieli ...
Stawiam spacje tak - a nie inaczej, gdyż robiłem w edytorze do robienia www, i ze spacjami jest bardziej czytelnie dla mnie. Co to jakiś zakaz nadmiernego użycia spacji ?
Nie stawiam kropek, no dobra. Nie każdy jest idealny, raz się zapomni dodać spację, raz kropkę.
Wywołujesz zamęt człowieku. Ja rozumiem, że powinno być estetycznie, i poprawnie po polsku napisane. Uwierz mi staram się jak mogę. Od ponad 10lat nie używałem polskich znaków ( głównie szybkość pisania to poprawia ), więc takie poprawne pisanie jest dla mnie uciążliwe, chociaż się przyzwyczajam powoli.
Nie każdy się urodził polonistą i nie każdy ma głowę do takich rzeczy, według mnie jak nie ma jakiś rażących błędów w zdaniu, że po przeczytaniu nie idzie zrozumieć o co chodzi, to wtedy się stara poprawić styl, a nie czepiać się każdego detalu - skoro i tak informacja jest przekazana.
Pozdrawiam panie moderatorze tudzież administratorze.

ps. a pisanie nazw jednostek z dużych liter to pajacowanie :] jak napiszę skrótem ling zamiast zergling to mi uznasz za poprawnie napisane ? Czy może mam pisać Ling ?
Sry za te spacje przy pytajnikach, przyzwyczajenia nie łatwo zmienić, tym bardziej, że jak dotąd nikomu to nie przeszkadzało.



Der_SpeeDer: nie będę z tobą prowadził na ten temat żadnej polemiki, a już na pewno nie będę tolerował pyskówek w tonie "co to mnie ugryzło, a co nie". Zaakceptowałeś regulamin, stosuj się do niego. Twoje wymówki są zaś trywialne i w ogóle mnie nie przekonują. A już na pewno nie ta o szybkości pisania. Poza tym jestem w stanie tolerować, jeśli faktycznie zdarzy ci się raz na jakiś czas zrobić błąd lub błędy w jakimś poście, ale jak dotąd nie napisałeś ani jednego, który nie wymagałby moich poprawek.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Września 10, 2009, 02:36:06 pm
Zapewne chodzi ci o grę vs 1hgood. Byłem w niej nieco wzburzony ( żeby nie użyć niecenzuralnych słów ) cały czas miałem wrażenie, że przegrałem wygraną grę ;/ I o co chodzi z tym katem ? bo nie bardzo rozumiem.

W tej drugiej grze niepotrzebna imo dyskusja się wdała. Sporo graczy na siłę wybiera najsłabszych graczy, żeby tylko wygrać, tłumacząc się, że mają szczęście, że wygrywają itd. (chociaż grają standard...). Jak widzisz, że ktoś jest lepszy, to jest lepszy, choćby nie wiem jak się tłumaczył.

Cytuj
Jeszcze co masz na myśli pisząc, że nieśmiało podchodzę do gry ? :D

Mam wrażenie, że jeszcze nie wierzysz w to, że możesz ownić noobów w 5-6 minut...

Cytuj
Mam parę pytań, może dla was oczywistych, ale dla mnie dosyć problematycznych.
[1] Ile dronków powinno przypadać na 1 minerał ? W grach pro często widuję po 9, a potem zmianę na 12 max ( chodzi mi oczywiście o jedną bazę wydobywczą )
[2] Z tego co widzę, muszę popracować nad szybkością by to wszystko ładniej ogarniać, wspomnieliście coś o hotkeyach ? Tylko nie bardzo rozumiem o co chodzi ? Grupuję sobie wojsko np. 24 zerglingi pod 1 i 2 bo się nie mieszczą w 1 drużynce, czy coś robię źle ?
[3] Jak najszybciej zwiększyć swoją szybkość ?
[4] W załączniku dodałem grę ( wygraną ^^ ) na tossa. Poprosiłbym o analizę co wykonałem źle, mogłem lepiej zrobić.
[5] Generalnie jak powinno się grać na 2gate-tech ( jeśli się nie mylę ) tossa ?
[6] Jak wydawać i na co ? nadwyżki minerałów np. mam mało gazu a mnóstwo minerałów i vice versa ?
[7] Kiedy można stwierdzić, że mam nadwyżki ?

1) ZvP - 1,5 Drone'a/mineral; ZvT 2-2,5 Drone/mineral; ZvZ - z góry ściśle określona ilość Dronek w zależności od strategii...
2) HotKey'ować, co się da... zależy też od palców/klawy (ja np. słabo sięgam 6,7). W szczególności wylęgarnie.
3) Oglądać swoje repy imo... Patrzysz dokładnie, gdzie stoi jakaś idlująca dronka przez ~0,5 sek., albo gdzie są 2-3 larvy, żeby następnym razem poprawić ten błąd, jednocześnie nie zaniedbując niczego innego.
5) Old-school toss... zazwyczaj biega z DT/Reaver, więc na początku graj defensywnie. Ofc to temat na osobny artykuł.
6) Wyprzedzać, a nie reagować. "Będę potrzebował mniej gazu, więc nie potrzebuję kolejnego Extractora"
7) 3 Larvy przy Hatch'ach + >600 minerałów to trochę przydużo (chyba że planujesz jakiś timing z Ultra/Muta/Lurk)

Wygrane ZvP - tamten Toss, mimo zacnego APM, nie miał pomysłu na grę, i nie potrafił reagować na najbardziej standardowe ruchy Zerga... Co mogłeś zrobić lepiej? Wszystko... staraj się robić lepszy zwiad, jakby dołączył do tych Zetów 2 Archony zamiast goona, to byś inaczej teraz śpiewał.
Jaruzelski miał mniejszy APM, ale wiedział gdzie klikać... Mam nadzieję, że Cię nie przestraszył swoim stażem. Dam głowę, że za 5 lat będziesz grać lepiej niż on teraz. Pamietaj, że łatwiej rzucać Stormy, niż mikrować vs. Storm.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Xelloss w Września 10, 2009, 03:16:00 pm
Jeśli ten koleś na prawdę gra 5 lat, to mu współczuję :D .
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Września 10, 2009, 06:13:08 pm
Powtarzałem to wielokrotnie, ale powtórzę jeszcze raz. APM =/= SKILL! Ale bez wysokiego APM (tak na poziomie 170-200) nie da się wszystkiego ogarnąć (mówię o APM, które nie jest nabijane). Poza tym, nie trzeba mieć wysokiego APM, żeby wykonać builda. Trzeba po prostu wyćwiczyć go mechanicznie (na to wystarczy APM ~120).
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Września 11, 2009, 05:14:56 pm
Usunąłem kilka postów odchodzących od tematu. Kilku osobom dziękuję za poparcie, ale fundowanie kolesiowi ochrzanu to już moja rzecz.

Panu mooperowi udzielam osobistego ostrzeżenia, aby mi więcej nie podpadał. Śledzę ten wątek już od jakiegoś czasu i wciąż poprawiam jego posty, w których regularnie znajduję te same błędy. Nie dość, że już to wytrąciło mnie z równowagi, to teraz jeszcze delikwent kwestionuje moje osądy w tej materii i czyni złośliwe uwagi, co już jest z jego strony przekroczeniem granicy.

Skrótów jednostek, typu ling czy hydra, nie traktuję tak poważnie, i często zostawiam je, jak są. Nie będę natomiast tolerował pisania z małych liter pełnych nazw.
Pajacowaniem jest tylko i wyłącznie zasłanianie się szybkością pisania. Nikt tutaj z batem nad tobą nie stoi, masz dowolnie dużą ilość czasu na pisanie posta, i na używanie poprawnej pisowni. Nic mnie też nie obchodzą twoje zdolności w tej kwestii - jeśli masz problemy z ortografią, pisz teksty w Wordzie, albo przerzuć się na Firefoxa, który błędy od razu podkreśla, jak piszesz post.

Reasumując - radzę przestrzegać regulaminu, bo może się pan przekonać, że potrafię być naprawdę niemiły.
Resztę forumowiczów upraszam zaś, aby nie pisali już więcej postów odchodzących od tematu.


EDIT: przecież prosiłem, żeby więcej na ten temat nie pisać. A jeśli pan mooper ma do mnie sprawę, to niech pisze na PW, a nie znowu zawala wątek offtopem (koleś naturalnie mimo upomnienia regulaminu wciąż nie przeczytał - pewnie w przeciwnym razie nie napisałby "nie kasuj, albo będzie to znaczyło, że coś tam").
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: practiseh w Października 02, 2009, 02:45:39 pm
Możecie powiedzieć co w tej grze źle mi poszło ? ;p
Koleś grał terranem i zagrał mecha.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Października 02, 2009, 04:37:47 pm
Ehhh co tu dużo mówić... nie miałeś pomysła na grę, od kiedy zobaczyłeś Factory. Polecam oglądać repki pro graczy (gosugamers.com itd.) i VODy na u2bie od nevake na przykład.
Ten Terrek to istna lama była.
Co by Tobie doradzić? W 11 minucie, nie będąc ani trochę naciskany przez Terrana, Twój limit populacji wynosił mniej niż 60, a powinieneś już być prawie wymaksowany (~150/160). Potrenuj trochę "powera", czyli staraj się w jak najkrótszym czasie zbudować jak najlepszą ekonomię i jak najwięcej woja. W tej chwili wygląda to tak, jakbyś się ograniczał. Zamiast wykorzystywać pojedyncze jednostki, spróbuj zagrywać jak greedy Zerg, czyli ekspanować/budować ekonomię jak opętany. Parę razy pewnie zostaniesz złapany z opuszczonymi spodniami mając same Dronki. Ale np. w tej grze miałbyś z 80 hydr przeciwko jego 12 Goliathom/4 Tankom zamiast marnych 10 Mutów. Opp w ogóle nie scoutował i nie interesował się Tobą.
Jak nie masz pomysłu jak ugryźć przeciwnika to próbuj przemasować hydrami na przykład. Na Mecha czasem działa.
Aha, na początku jeden Sunken w naturalu i kilka Zerglingów na rampie to aż za dobra ochrona przed pierwszymi Vulturami.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Października 02, 2009, 04:53:11 pm
http://www.teamliquid.net/staff/zatic/Day%5B9%5D0001-StoppingMech.mp3
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Października 02, 2009, 06:25:10 pm
Aż sobie przesłuchałem. Teraz carbonitium będzie wymiatał mojego Mecha.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Października 02, 2009, 07:06:26 pm
Ja tego słucham od tygodnia non stop :D Jak przyjdzie Lachesis to biorę się do przekładania tego na praktykę ^^
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Października 02, 2009, 07:22:10 pm
Nie przesadzałbym z tą lamą, chyba że ty jesteś C czy B player i poniżej tego to wszyscy "nooby" dla ciebie. Normalnie koleś mecha grał. Terran ustawił miny na początku, to widziałby, jak mopper wychodzi i czy zaczął expować (zanim będzie transportowanie ovów, to trochę czasu mija).
Zamiast tych Lurkerów, lepiej pójść w Hydry lub Muty na początku. Oczywiście ze wszystkim musisz mieć znaczną przewage liczebną, aby wygrać.
Najgorsze z mechem, to jak się gra przedłuża i Terran ma spora grupę Valkyrii, kupę Tanków i Golców. Wtedy sam nie wiem, co grać, na repach to widać, tylko same Muty i Hydry. Ale ani razu u mech Terrana nie widziałem Valkyrii na repach, a w grze owszem. To raczej mutów już nie ma co grać, jak one są, a hydry też padają jak muchy od tanków.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Października 02, 2009, 07:56:55 pm
Koleś nie grał normalnego Mecha, tylko "niech się dzieje, co chce". Imo nie było żadnych przebłysków, które pozwalałyby nazwać tego, co robił Terran, normalnym buildem. Mimo 261 apm czasem bezskutecznie szukałem jakichkolwiek oznak życia z jego strony.
Mech ma to do siebie, że nie jest w stanie w krótkim czasie niszczyć ogromnych ilości jednostek, dlatego Lurkery czy Ultraliski są beznadziejną kontrą na główny push Terrka. Inna sprawa, że Mooper nie miał praktycznie nic - taki build Two Hatchery Sunkens a'la roll over me badly.
Ja swojego skilla nie wyceniam zbyt wysoko, a przegrana z noobem wcale mnie nie zaskakuje.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Października 02, 2009, 08:06:47 pm
"To win with Mech you just need a lot of shit" :). I tyle. Valkyrie dostają miazgę od Scourge i są cost-ineffective, dlatego rozsądny mechujący Terran po prostu zrobi kupę Golców. Jedyne, czym da się to zatrzymać, to GIGANTYCZNA ekonomia, którą można sobie przygotować w mid-game, a potem zwyczajny sauron-zerg.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Października 02, 2009, 08:56:02 pm
Może koleś uznał, ze przeciwnik jest słabszy i się tak nie przykładał. Albo dlatego, że to raczej jego druga rasa http://www.iccup.com/gamingprofile/v8689895.html . Poza tym ma dobre statystyki, szczególnie z Zergiem (5-1).
Scourge na Valkyrie coś mi się nie widzi chyba, że są same i jest ich bardzo mało. W zasadzie Valkyrie to taki silniejszy Corsair, przy większej ilości slash damage je rozwali. Zresztą na ziemi są jeszcze golce, które łatwo je wybiją.
Gigantyczna ekonomia to w sumie problem z wyrabianiem mam zawsze, ale na taki atak to samymi Hydraliskami nie dam raczej rady, przydałoby się coś jeszcze... tylko co? Ultraliski się nie spisują jak tanków jest za dużo, lingi też kiepsko, chyba że z Dark Swarmem, to może by coś zdziałały. I co to znaczy "sauron Zerg"?
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: sap w Października 02, 2009, 09:07:21 pm
Nie wiem dokładnie, co to sauron Zerg, ale po prostu "you just need a lot of shit", więc myślę, że chodzi o niezliczone ilości złomu klasy Zergling/Hydralisk/Mutalisk, produkowanych z kilkunastu Hatcheries z potężnym zapleczem ekonomicznym (rozexpij się po całej mapie i produkuj).
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Października 02, 2009, 09:47:28 pm
Nie Devourer, on naprawdę zagrał słabo; widać było, że nie jest ograny Terranem. To, że rushuje vs. D players nie czyni go solidnym graczem.
A jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do gry Zergiem, po prostu słuchaj Trydium. On już wie naprawdę sporo. I nie wmawiaj więcej nikomu, że oglądasz repki pro/VODy z koreańcami, skoro nie widziałeś Sauron Zerga.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Października 02, 2009, 10:00:12 pm
To jest Sauron Zerg http://www.youtube.com/watch?v=-gcBqcstXV8
Devourer na mecha jeśli zrobisz Ultraliski to tak na prawdę pozwalasz Tankom zadawać pełne 70 dmga podczas gdy na Linga użyte zostanie tylko 35. Kundle są po prostu cost effective i podczas gdy Terran robie pusha z maina i naturala ty go kontrujesz grając z maina naturala i 3 expów (około) produkując non stop masę śmiecia z 10+ hatchy (conajmniej). Niestety tak wygląda gra na mecha.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: practiseh w Października 02, 2009, 10:11:40 pm
Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry Goliathy, tylko kurde, jak bronić expy jak przeciwnik ma od cholery Goliathów, a ty poszedłeś w power mode o tankach nie wspominając ?

Moim problemem chyba jest, że przeciwnik ma porównywalną liczebnie armię i nie wiem, co robić.
Pójdę w power, to nie będę miał się czym obronić i stracę expa / maina, a jak skupię się na massowaniu woja, to będę mieć go ciut więcej i dostanę :S.

Dajcie jakiegoś repka, tylko nie w wykonaniu pro, który jedzie takiego Terrana ;d.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Października 02, 2009, 10:23:35 pm
Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry goliathy

Imo, przeciwnik tankami rozwaliłby Ci hydry, a golcami wystrzelał Guardiany.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Października 02, 2009, 11:14:57 pm
Czasem ogladam jakieś repy, ale nie zawsze mam tyle  czasu żeby grać i jeszcze repy oglądać.  Ogólnie sceną SC to się mało interesuje, ot czsem ściagne sobie jakieś repy z iccupa czy raz na miesiąc wejdę na terran.tv.

Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry goliathy, tylko kurde, jak bronić expy jak przeciwnik ma od cholery goliathów, a ty poszedłeś w power mode o tankach nie wspominając ?

Moim problemem chyba jest, że przeciwnik ma porównywalną liczebnie armię i nie wiem co robić.
Pójdę w power to nie będę miał się czym obronić i stracę expa / maina, a jak skupię się na massowaniu woja to będę mieć go ciut więcej i dostanę :S

Dajcie jakiegoś repka, tylko nie w wykonaniu pro, który jedzie takiego terrana ;d

Ten problem to nazywa się makro ;). W tym rzecz, że Zergiem musisz mieć znacznie wiecej jednostek niż mech Terran czy Protoss. Wtedy zamiast sunkenów to mogłeś dostawiać dodatkowe hatchery i expować.

 Combo jakie grają pro na mecha  to raczej Mutaliski + Hydry, te pierwsze otrzymują tylko połowę obrażeń od Goliathów, a Guardiany całe obrażenia.
Znajomy (na C) to gra Mutaliski + Esnagre na Goliathy.

U mnie wszystkie najlepsze gry z mechem to grałem Hydralisk+Ultralisk (na przeciweników góra średnie D), wiec lepiej niech ktoś inny wrzuci repa ^^.

Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Października 03, 2009, 01:23:11 am
Niestety, grając vs. Mech nie możesz polegać na hero-jednostkach (jakieś imba Lurkery/Guardiany). Cokolwiek nie rzucisz w ogień Siege Tanków, spłonie natychmiast, nieważne, czy to Lurker/Ultralisk/Zergling. Trydium wyjaśnił dobitnie :D . Dlatego najlepiej atakuj tanimi (licznymi!!) Cracklingami/Hydrami/Mutami.
Takie rozwiązanie nie odpowiada Tobie, gdyż... masz bardzo słabą mechanikę. Nie jesteś w stanie udźwignąć makro od mid-game mając 40 apm i nie korzystając z HotKeyów. Musisz się trochę poświęcić dla takiej sztuki dla sztuki, czyli mechanice. Nie koniecznie na 100%, ale może warto zrezygnować z jakiejś gry, żeby poćwiczyć np. multitasking i wyrobić sobie nawyki cechujące dobrych graczy.
Czyli w skrócie play more!
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Października 03, 2009, 06:05:29 am
Dobra, widać do niektórych nie dociera, dałem link do materiału audio który w szczegółach obgaduje ZvT Mech z punktu widzenia Zerga. Jest powiedziane o wszystkim, Ultraliskach, Lurkerach, Defilerach i Guardianach. Co robić, czego unikać i które jednostki jak wykorzystać.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Xelloss w Października 03, 2009, 07:19:31 am
Cytuj
Nie Devourer, on naprawdę zagrał słabo; widać było, że nie jest ograny Terranem. To, że rushuje vs. D players nie czyni go solidnym graczem.
Może nie chce mu się kisić na D przez tydzień jak może to załatwić w dwie godziny. Trochę dziwna opinia.

Cytuj
Dobra, widać do niektórych nie dociera, dałem link do materiału audio który w szczegółach obgaduje ZvT Mech z punktu widzenia Zerga.
To znaczy, że mamy się nie wypowiadać ? To jest topic w którym analizujemy repy :)

Odnośnie samej gry to według mnie "gg" było już w czwartej minucie, gdy postawiłeś 7 Sunkenów nie wiadomo po co i dlaczego (widziałeś 1 raxy i gaz) Za taką kasę mógłbyś postawić 2 Hatchery w mainie i kolejne 2 w ekspansjach (a 1 Sunkenem spokojnie byś się wybronił przed dwoma Vulturami) Wtedy jak już ktoś wyżej zauważył mógłbyś chociażby te Hydraliski masować. Pomijam już w tym momencie kwestię twojej mechaniki gry, bo jest tragiczna (wybacz szczerość).
Co do Valkirii to ja staram się cały czas kontrolować gdzie się one znajdują i przy nadarzającej okazji wyciągać je Scourgami, skupiając chwilowo ogień Goliathów na Mutaliskach. Jednak wymaga to odrobiny wprawy i nie jest w 100% skuteczne.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Października 03, 2009, 12:18:41 pm
Xellos mi chodzi o to, że dałem link do materiału w którym udzialono odpowiedzi na pytania który pojawiły się po kilka razy; "A może Ultrale?", "A co myślicie o Guardianach?". Ktoś zapytał jak grać na mech Terrana, udzielono odpowiedzi, więc po co ludzie dalej pytają jak grać na mech Terrana? :D
Odpowiedź na talerzu będzie taka, Zerg musi wykorzystać brak mobilność Terrana i jego osłabienie w midgame.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: practiseh w Października 18, 2009, 08:49:46 pm
Siemka, to znowu ja. Trochę sobie pogrywam w tego iccupa.

Proszę o pomoc w analizie repka ZvP.

W skrócie: toss gra mass cannony i mass expy, jakoś do midgame, myślę, coś tam dawałem radę, ale potem to już tylko odliczałem minuty, ile wytrzymam do końca xd.

Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Października 18, 2009, 09:50:11 pm
Temat już się przewijał, zapraszam tutaj
http://forum.scarea.pl/index.php?topic=377.msg4871#msg4871
PvZ w tym momencie bardzo często skupia się wokół szybkich ekspansji. Jeśli Protoss gra ci FE to ty MUSISZ zagrać +2 expy (czyli zajmujesz naturala i +1 ekspansję). Standardowym zagraniem tutaj jest 3 Hatch Muta into 5 Hatch Hydra. Wygrywasz ekonomicznie.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Października 18, 2009, 10:41:53 pm
Jak na de+ to kruchy ten Protoss był. Żeby nie powiedzieć żaden.
Zauważ, że prawie od początku byłeś do tyłu. Zacząłeś od szybkiego gazu, i zamiast zagrać szybkiego Techa a'la 2 Hatchery Muta, ty dronowałeś w dwóch bazach zamiast na przykład w czterech. I w efekcie już podczas pierwszej potyczki byłeś 20 limitu populacji w plecy. Potem strata się pogłębiała. Ten Toss to jakiś zawodowy przeciągacz, tyle dał Ci się wykrwawiać, że szok.
Nadal grasz jakoś dziwnie skoncentrowany na jednym zadaniu. Przeciwnik jednocześnie budował wojsko, skanował mapę i stawiał ekspansję. Ty ekspansji już nie tworzyłeś, zdecydowanie zabrakło makrokontroli. Zerg potrzebuje odrobinę więcej APM niż 116.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 19, 2009, 01:14:24 pm
W wątku "Iccup dead" Xellos zaoferował mi swoją pomoc i poprosił o wrzucenie repów to daję je tutaj (żeby już bałaganu nie robić).
Oczywiście każdy może pomóc, kto ma ochotę, tylko prosiłbym bym bez osobistych wycieczek ;).
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 20, 2009, 12:44:54 am
Co chcesz w tym sporcie osiągnąć? W tych repkach skilla nie pokazałeś :/ Nie będę pisał wszystkiego, co zauważyłem, bo komu by się chciało tyle czytać. Na początek proponuję Ci, abyś:
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.
-binduj jednostki! Kiedy Zergling się rodzi, zaznaczasz go pierwszy i ostatni raz, przypisujesz do Hotkeya, i więcej nie szukasz go mychą.
Co te zmiany wprowadzą? Jak zaczniesz budować Droney, przybędzie Ci nadwyżek surowców, a przy Twoim makro będziesz potrzebował kolejne ~5 Hatchery. Jak będziesz się zmuszał do bindowania wojska pod 1,2,3,4,5 itd. na początku spadnie Twoja wydajność, ale szybko zauważysz korzyści.
APM ciągle <90 :/ Spróbuj nagrać i pochwalić się FPVODem, może coś jest nie tak ze sprzętem?
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 20, 2009, 08:17:47 am
APM mam czasem większy - rekordowo tak do ok. 110. Z reguły prawie zawsze ponad 80, często przekraczam 90.
Co do planowanych osiągnięć: dojść do C-. Tyle by mi wystarczyło. To co teraz gram od biedy starcza na D (tak średnio co 3 grę wygrywam), i do nabicia D+ na koniec sezonu. Chce na tyle poprawic grę, aby szybciej przechodzić przed D i grać jako tako na D+ (jak będe wygrywać co 2-3 grę to powinienem dojść do C-).

Jednostek często zapominam bindować :/. Trochę jest tylko konflikt z hatcherami, które też trzeba bindować. Ja zawsze zaczynam od 4 (to zostają tylko 3 na wojsko, musiałbym przestawić hatchery dalej).
Na początku staram się robić sporod dron, później się jednak tyle rzeczy dzieje, ze często zapominam.

Co do sprzętu to mam myszkę A4 Tech (model OP-620), którą kiedyś dostałem od kumpla. Klawiaturę to kupiłem parę lat temu (coś koło 2003-4) za 20zł.

Oprócz Zerga gram jeszcze Tossem, ale znacznie mniej niż Zergiem. Podobno jest łatwiejszy, może się przestawię na niego całkiem. Przynajmniej na jakiś czas.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 20, 2009, 11:30:16 am
Stawiaj kilka hatchy obok siebie i binduj ekran (shift + f2-f4). Będziesz miał wtedy więcej klawiszy, do bindowania armii.

A co do tego, że toss jest łatwieszjy od Zerga, to nie bardzo. Może i ma silne jednostki, ale jest ich mało, trzeba je stale kontrolować, jednostki nie są uniwersalne, trzeba dużo kombinować itp.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Xelloss w Grudnia 20, 2009, 01:13:54 pm
Nie będę się zagłębiał w poszczególne repy bo we wszystkich grach popełniasz mniej więcej
te same błędy.
1. Budujesz pierwszy gaz i on sobie stoi i czeka nie wiadomo na co. Budowa pierwszego gazu to jeden z najważniejszych timingów. Musisz zdecydować czy chcesz go postawić po 1 hatchery, po 2 czy po 3 i jak sie zbuduje to odrazu wysyłasz do niego drony.
2. Wydobywasz gaz i nic z nim nie robisz. w momencie gdy uzbierasz pierwsze 104 gazu pownieieneś zacząć morfować Lair albo robić speed do lingów, a ty sobie przypominasz o nim jak sie uzbiera z 500. Przez to masz opóźnione pierwsze mutaliski, Lurkery i przeciwnik robi sobie co chce. Zauważyłem też, że za późno stawiasz drugi gaz - jeśli grasz muty lub lury to ten gaz powinien już stać w momencie skończenia Laira. Myślę, że ten błąd akurat jest następstwem innego błędu (pkt.3)
3. Grasz na ślepo. Nie wiem teraz, która to była gra ale był moment, że toss miał 3 zeloty, a ty w napadzie paniki zrobiłeś 3 Sunkeny i z 15 lingów a do obrony wystarczyłoby 1 sunken i pare lingów (ja bym nawet suna nie stawiał tak wcześnie). Zerg w early game (mam na myśli tu zvt i zvp) nie ma wygrywać, ma przeżyć minimalnym kosztem i zbudować sobie dobrą ekonomię. I właśnie przez te twoje przesadne inwestycje w wojsko i obronę w najmniej odpowiednim do tego momencie nie możesz potem wydać zebranego gazu bo brakuje Ci minerałów.
4. Scouting mapy. Jeśli wisi Ci w naturalu 10 overlordów to je wykorzystaj. Jeden nad klif przeciwnika, żeby widzieć kiedy wychodzi, drugi w miejsce gdzie przeciwnik najprawdopodobniej będzię chciał zaekspować, trzeci miedzy twoim mainem a przeciwnikiem żeby widzieć dropy, resztę naokoło twoich baz + strategiczne miejsca na mapie.
5. Dronki. Masz po 3 dronki w ekspansji kiedy powinieneś mieć co najmniej 12. Ale to znowu wiąże się z pkt.3 bo larwy zamiast na drony wykorzystałeś na lingi do niczego Ci wtedy nie potrzebne.
6. To o czym mówiłem w innym temacie. Nie możesz zrobić C- bo nie opanowałeś żadnego builda a oni tak. W ogóle ty chyba sam nie wiesz co chcesz grać. Budujesz Lair, budujesz Hydralisk Den, budujesz Spire i nie zrobisz ani mut, ani upa do lurów ani speeda do hyder ani nic (tu mam na myśli tą gre ze spanikowanymi sunkenami na colo). Może prosty przykład: w tej grze  colosseum grałeś Lurkery - ok, lury są fajne. Gdybyś za pierwsze 100 gazu zrobił lair i w momencie skończenia Lair rozpoczął upa do lurów to wjechałbyś temu newbowi lurami jak jemu się jeszcze nie śniły Observery ani nawet Robotics Facility. Inny przykład: taki newb jak ja nauczył się na pamięć builda pod tytułem "3 hatch muta w zvt" i 95% D terranów przy odrobinie micro pada właśnie na tych pierwszych 9 mutach, bo ja mam dobry timing a oni nie (spóźnione turrety, range), a moje zvt naprawdę jest na niskim poziomie.

Może jeszcze pare luźnych uwag:
- nie gra się 12 pool na terrana chyba, że masz pewność, że terran będzie raszował, chociaż na tak wielkiej mapie jak andro musiałby chyba zagrać jakieś 8/8 raxy ze środka mapy, żeby Ci coś zrobić (jeśli się mylę to mnie poprawcie)
- nie zostawiaj lurów samych
- uważaj na takie śmieszne błędy jak robienie po 3 overlordy naraz (chyba, że to już late game i masz 15 haczy do obsłużenia :))
- jeśli masz w planach postawić jakiś budynek (przykładowo trzecie Hatchery) to w momencie jak masz 300 minerałów drona ma czekać na miejscu
- moim zdaniem za szybko techujesz do hive, ja zawsze czekam z tym aż uruchomie trzeci gaz albo i dłużej
- zerg ma kontrolować mape a nie siedzieć w naturalu

Cytuj
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.
Rafi Zerg to nie Terran, który sobie robi scvki i wojsko jednocześnie. Zergiem pompujesz drony ile się da (tzn tak, żeby nie opóźnić techa i nie dać sie zabić) a potem robisz tylko wojsko, ewentualnie kiedy expujesz możesz dorobić jednorazowo paczkę dronek ze wszystkich Hatchery do nowego expa ale nie wszyscy tak robią.
Cytuj
Stawiaj kilka hatchy obok siebie i binduj ekran (shift + f2-f4). Będziesz miał wtedy więcej klawiszy, do bindowania armii.

Dobra rada ale nie każdemu to pasuje i dosyć cięzko jest się nauczyć.
Cytuj
A co do tego, że toss jest łatwieszjy od Zerga, to nie bardzo
A właśnie, że tak !!

Dobra wystarczy. I tak za dużo napisałem.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 20, 2009, 08:18:36 pm
- nie gra się 12 pool na terrana chyba, że masz pewność, że terran będzie raszował, chociaż na tak wielkiej mapie jak andro musiałby chyba zagrać jakieś 8/8 raxy ze środka mapy, żeby Ci coś zrobić (jeśli się mylę to mnie poprawcie)

Cytuj
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.

Rafi Zerg to nie Terran, który sobie robi scvki i wojsko jednocześnie. Zergiem pompujesz drony ile się da (tzn tak, żeby nie opóźnić techa i nie dać sie zabić) a potem robisz tylko wojsko, ewentualnie kiedy expujesz możesz dorobić jednorazowo paczkę dronek ze wszystkich Hatchery do nowego expa ale nie wszyscy tak robią.


12 pool w ZvT jest popularny dla buildów 2 Hatchery Tech oraz na mapach, na których Terran zwykle blokuje SCVkiem naturala, ale nvm. Jeśli chodzi o liczbę peonów - Terrki czy Tossy zazwyczaj mają ich po 50-70, grając Zergiem też trzeba mieć trochę Dronek! 3 expy po 12 Dronek to za mało.

Cytuj
mam myszkę A4 Tech (model OP-620)

Chciałoby się powiedzieć, że mysz nie ma większego znaczenia, bo większość APM zdobywa się na klawiaturze, ale te najtańsze myszki gubią się i nie potrafią poprawnie odczytać ruchu dłoni. Po za tym założę się, że po godzinie pracy na takiej myszce boli Cię dłoń. Nie twierdzę, że ta mysz Cię ogranicza, ale nie wyobrażam sobie skutecznie wykonywać technik typu chińskiego trójkąta czy cloningu takim gryzoniem. A ty przecież możesz mieć ambicje, żeby być bardziej zaawansowanym. Sam mam mysz tej samej firmy, ale z serii X7, i nie wyobrażam sobie powrotu do myszek za 10 zł :/
Ważniejsza jest imo klawiatura, ta po prostu musi być standardowa, a taką, jak na złość, trudno znaleźć na sklepowych półkach.

Cytuj
Oprócz Zerga gram jeszcze Tossem, ale znacznie mniej niż Zergiem. Podobno jest łatwiejszy, może się przestawię na niego całkiem. Przynajmniej na jakiś czas.

Switch na Protossa nie zwiększyTwojego skilla, a tylko win ratio.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 20, 2009, 09:08:09 pm
Zergiem też trzeba mieć trochę Dronek! 3 expy po 12 Dronek to za mało.

Za dużo repów Paranoida. Pooglądaj trochę repów koreańskich Zergów. Oni tak znają grę, że wiedzą ile dron potrzebnych jest do każdego zagrania, buildu itp. Grają low eco, a i tak żadna larva się nie marnuje.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Xelloss w Grudnia 20, 2009, 09:48:56 pm
Cytuj
12 pool w ZvT jest popularny dla buildów 2 Hatchery Tech oraz na mapach, na których Terran zwykle blokuje SCVkiem naturala, ale nvm.
No chyba żartujesz :D Teraz terki wysyłają scouta po pierwszym supply, jeśli nie dopiero po raxach. W takim wypadku nie ma możliwości zablokowania 12 hatcha. Żeby zablokować to Hatchery terran musi wysłać scv wcześniej i tym samym osłabić swoją ekonomię. Z resztą grając 12 poola i tak musisz postawić to Hatchery w naturalu na długo przed wykluciem się lingów, więc terran może z powodzeniem Cię opóźnić. Co do tych buildów to masz rację - istnieją takie (chociaż typowe 2 hatch muty gra się z 12 hatcha), ale mi chodziło o standardową grę.

Cytuj
Zergiem też trzeba mieć trochę Dronek! 3 expy po 12 Dronek to za mało.
A czy ja napisałem gdzieś, że trzeba cała grę siedzieć na 3 wydobyciach i ograniczać się do 12 dronek ?:)
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 21, 2009, 05:30:54 am
Widzę, że to 12 pool wywołało burzę. Z reguły gram normalnie 12hatchpool, widocznie tutaj się za bardzo rushu bałem (pewnie musiałem przez niego przegrać w poprzedniej grze).  Wyjatek to Colosseum, gdzie czesto gram  9overpool i sunken rush.
Na tossa też czesto gram 12hatchpool, ale czasem się nie da, bo Probe za szybko przyjeżdża i przeszkadza w postawieniu hatcha.


Chciałoby się powiedzieć, że mysz nie ma większego znaczenia, bo większość APM zdobywa się na klawiaturze, ale te najtańsze myszki gubią się i nie potrafią poprawnie odczytać ruchu dłoni. Po za tym założę się, że po godzinie pracy na takiej myszce boli Cię dłoń. Nie twierdzę, że ta mysz Cię ogranicza, ale nie wyobrażam sobie skutecznie wykonywać technik typu chińskiego trójkąta czy cloningu takim gryzoniem. A ty przecież możesz mieć ambicje, żeby być bardziej zaawansowanym. Sam mam mysz tej samej firmy, ale z serii X7, i nie wyobrażam sobie powrotu do myszek za 10 zł :/
Ważniejsza jest imo klawiatura, ta po prostu musi być standardowa, a taką, jak na złość, trudno znaleźć na sklepowych półkach.

Czasem chodzi gorzej, jak długo podkładki nie zmieniam (jako podkładkę biorę zwykła kartkę). Ale po dłuższym czasie mnie ręka od klawiatury boli (musze mieć lewą rękę wyciagniętą).

Switch na Protossa nie zwiększyTwojego skilla, a tylko win ratio.

Nie kumam. Jak będę wygrywać więcej gier (oczywiście z przeciwnikami na odpowiednim poziomie), to raczej będę miał większego skilla. O chyba o to chodzi.
Tytuł: Odp: Analiza repków z laddera Iccup
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 21, 2009, 06:32:39 pm
Devourer. White-ra ma win ratio ok. 50%, a i tak jest jednym z najlepszych tossów poza Koreą. On nie gra dla winów, ale po to, żeby ćwiczyć buildy, doskonalić timingi, opanowywać kontry.