StarCraft Area Forum

Miejsce dla was => Mapki, kampanie => Wątek zaczęty przez: Ghoster w Kwietnia 17, 2009, 10:14:38 pm

Tytuł: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Kwietnia 17, 2009, 10:14:38 pm
Witam, od pewnego czasu tworzę mapkę do SC, Umsa. Akcja toczy się w dalekiej przyszłości gdzieś w Rosji, zamierzam odtworzyć klimat Stalkera, a cała mapa ma się opierać na nowych rozwiązaniach, fabule i rozbudowanych dialogach (a tak właściwie w 80% przypadków monologach, ale to szczegół).
Zaczynamy jako Ghost (jako jednostka, bo z faktycznym Ghostem z SC nie ma zbyt wiele wspólnego), który został wyrzucony przez "Kosiarkę", czyli innymi słowy potężne wyładowanie energii psionicznej, przenoszące ludzi do Matrycy (obszar rozgrywki). Nic nie pamiętamy, a następnie przeżywamy historię. Gra ma się opierać nie na wykorzystywaniu umiejętności ukrywania się i blokowania machin (chodź to też), ale przede wszystkim na myśleniu. Wszędzie będzie można zaobserwować wybuchy psioniczne, oraz licznik, który nas powiadomi o niebezpieczeństwie (zawiadomi nas, czy jesteśmy w dalekiej, średniej czy bliskiej odległości od wybuchu) przed roztrzaskaniem na kawałki. Więc nie zdziwcie się, jeśli idąc lasem, nagle coś was zabije. Będzie wiele tego typu zagadek logicznych, a anomalie będą występować w przeróżnych rodzajach. Przenoszące z jednego miejsca na drugie, zabijające, odejmujące ileś punktów życia. Głównymi siłami w grze będą Chaosi (wolni strzelcy oraz frakcje, np. Padagacia), Rosjanie (rosyjska armia, będą pilnować wielu przejść do przeróżnych stref), Renegaci (bandyci wszelkiej maści) oraz mutanci (Będą się dzielić na zwykłe, zmutowane stworzenia oraz zombie, czyli ludzi z uszkodzoną przez wybuchy psioniczne korą mózgową).
No i tak prezentuje się główny opis. Samą mapkę dokończę w przeciągu 10 dni (to zależy od tego, czy się wyrobię), więc trza chwilkę poczekać, a tymczasem mały screen:
(http://img79.imageshack.us/img79/7016/sc1.png)
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: oOldXman w Kwietnia 18, 2009, 01:15:14 am
Z jakiego edytora korzystasz, wygląda na zwykły orginalny edytor? Jeżeli tak to radził bym Ci zmienić czym prędzej na SCMDrafta 2, najlepszy edytor jaki dotychczas powstał. Bardzo, ale to bardzo polepszy efekty Twojej pracy.

Mapa zapowiada się ciekawie. Ile będzie trwała rozgrywka (około)? Mapa będzie zawierała jakieś bardziej skomplikowane systemy, opierające się na Hypper Triggerach itd? Będzie się szło wytyczonymi przez Ciebie trasami czy będzie można chodzić gdzie się chce (nie grałem w Stalkera ;<)?
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Kwietnia 18, 2009, 07:03:28 am
Szkielet rozgrywki tworzę w StarEdicie, jednak wszystko ulegnie modernizacji podczas przerzucania się na coraz to nowe edytory. Czas gry będzie trwał od 2 do 3 godzin, w zależności od tego, czy będziemy wykonywać zadania poboczne, takie jak uratowanie Chaosa od anomalii, o których wcześniej wspominałem. Bardzo zaawansowanych triggerów nie planuję, jednak kto wie. xD To, czy będzie się chodzić gdzie się chce, zależy już od samego gracza. Będzie czasem nawet kilka możliwości wykonania poszczególnych questów głównych, zwrócenie się o pomoc do różnych frakcji itd. (jednak będzie możliwość ciągłego podążania przed siebie, jednak omijając połowę lokacji, tego nie wliczam w ogólny czas rozgrywki). Wyeliminuję prawdopodobnie opcję wracania się z lokacji na lokację (gdyż będą one całkiem duże), a dam graczowi do dyspozycji anomalie, które przenoszą z miejsca na miejsce, przez co zostanie oszczędzony czas na wędrówki.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Kiko w Kwietnia 18, 2009, 01:25:11 pm
Zapowiada się dosyć ciekawie, powodzenia w tworzeniu :).
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Kwietnia 19, 2009, 02:53:22 pm
No, Ghoster ^^. Mi się to podoba :P. Długo będziesz nam jeszcze kazał na nią czekać? :D
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Kwietnia 19, 2009, 05:20:09 pm
Nom, trochę jeszcze będzie. Praca mnie ze wszystkich stron przygniata, ale mimo to postaram się oddać mapkę we wcześniej wyznaczonym terminie.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Kwietnia 21, 2009, 01:15:48 pm
Spoko :D. Mapka wydaje się być naprawdę spora... Więc raczej będzie sporo grania.

A ten... Będzie to mapka do gry dla jednego gracza, czy też dla większej liczby osób?^^'
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Kwietnia 21, 2009, 03:27:16 pm
Mapa będzie jedynie na grę singleplayer, gdyż na większą ilość graczy nie miałaby większego sensu. "Dobra, Wyrzuceni. Kto z was pierwszy przejdzie przez pole minowe, które dodatkowo jest obładowane anomaliami, dostanie mnóstwo gazu". Prócz tego rozgrywka będzie naprawdę trudna, gdyż w 50% przypadków będziemy musieli poradzić sobie z anomaliami na oślep, jednak takie zadania będą głównie dodatkowymi, a sprawę ułatwi tekst "Jesteś w niebezpiecznej strefie". xP Dlatego też gracz będzie musiał zapisywać, co nie jest możliwe na multi.
No, mapa już jest spora, 13 lokacji, z czego jedna stanowi 1/5 mapy, a inne około 1/13. xD Zadań jest coraz więcej, a jeszcze nie zacząłem modyfikować terenu. Raczej będzie w przeciągu tych 6 dni. ^^
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: oOldXman w Kwietnia 22, 2009, 03:48:37 pm
No szybciej, prędzej! Pospiesz się!
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Kwietnia 23, 2009, 05:47:56 pm
Cóż, mapkę wypuszczę nieco później, gdyż pojawił się straszny problem ze swichami. Naprawienie go zajmie mi trochę czasu, co może naprawdę zabrać parę dni, gdyż dialogi występują w innych miejscach niż powinny, a trzeba jeszcze uregulować czas pomiędzy wypowiedziami, co nie jest wcale tak łatwe i szybkie, jak by się mogło wydawać, ale! Parę informacji powiem, żeby nie było, że nie pracuję. Podczas rozgrywki usłyszymy całkiem nową muzykę w klimacie Stalkera (pierwiej miała być do mojego projektu do Fallouta 2, Infinite Fall, ale ostatecznie wystąpi i w tej mapce i w modzie do Fallouta 2 xD), wiele lokacji będzie tak trudnych do odwiedzenia, że mała ilość z was będzie chciała się do nich przedrzeć przez dziesiątki anomalii i min, ale dla zagorzałych graczy znajdzie się dużo ciekawostek (xD) i trochę kul gazu. Prócz tego będziecie mogli dołączyć do jednej z frakcji, a mianowicie Liberti. Po prostu trzeba będzie wykonać parę zadań, a na końcu gry wam się to opłaci. Prócz tego będziemy sterować nie tylko wyrzuconym, ale będziemy mogli także wynająć ludzi z karabinami i miotaczami płomieni lub po prostu ktoś ich przydzieli do naszej drużyny.
No, to by było na tyle, z góry przepraszam za opóźnienie w wydaniu mapy.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: radanat w Czerwca 09, 2009, 03:35:07 pm
Mapka nieźle się prezentuje, mam nadzieje że ukończysz ją w swoim ustalonym terminie i nam ją pokażesz ;)
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Mardok w Czerwca 09, 2009, 06:03:43 pm
Tak sobie myślę że łatwiej byłoby ci ją zrobić w RPGMakerze :P
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Czerwca 12, 2009, 10:33:27 pm
Ciekawi mnie jak zrobisz story line. Będziemy mieli wybór między frakcjami czy coś w ten deseń?
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Czerwca 13, 2009, 12:11:38 am
Ty mi lepiej powiedz, ile ta mapka będzie ważyła xD. Takie udoskonalenia... 1TB?:D
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: oOldXman w Czerwca 13, 2009, 01:41:17 pm
Ile jeszcze trzeba czekać ;O?
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Czerwca 13, 2009, 07:18:08 pm
Ghoster, ostatnio aktywny:  06.05.2009, 08:11:22


Poczekacie do Świętego Nigdy.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Czerwca 14, 2009, 11:38:53 am
Po co go naciskacie, kiedy uzna, że ums jest gotowy i bez bugów to go udostepni. I żadne durne posty tego nie przyspieszą...
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lipca 02, 2009, 07:05:30 pm
Sry ludzie, zrobię to od początku, jak wyjdzie SC2. xP
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: oOldXman w Lipca 03, 2009, 12:53:32 am
Wątpię, myślę że edytor SC2 będzie tak rozbudowany, że tylko mała elita mapmakerów będzie korzystała z niego. Wydaje mi się, że nawet nie będzie trudny w użyciu tylko jego potęga i możliwości przerosną prawie każdego śmiałka...

Powinieneś dokończyć tą mapę, nawet jeśli wyjdzie SC2, dalej będą ludzie grający w SC1, im też się coś należy ;).
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lipca 03, 2009, 01:41:20 pm
Jednak SC2 będzie miał podobny edytor do Wc3, na którym się całkiem nieźle znam. Będzie więcej opcji, co też według mnie wychodzi na plus, więc zrobię to w SC2. xP
Poza tym, nie ma żadnego trudniejszego edytora niż Mapper do Fallouta. xP
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Negro w Lipca 03, 2009, 03:42:42 pm
Edytor do SC2 będzie do tego z W3 podobny mniej więcej w takim stopniu, w jakim edytor z W3 jest podobny do StarEdita...
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: oOldXman w Lipca 03, 2009, 11:11:30 pm
Ofttopic, ale muszę napisać - genialna odpowiedź Negro ;)!

Edytor SC2 ma podobno tylko wyglądem z wierzchu przypominać edytor z WC3 :P. Inaczej będzie się robić Triggery i takie tam.

W WC3 są gorsze mapki niż w SC. SC2 też to czeka - masa głupich map. W SC mapki są piękne, taka dobra mapa to sztuka, dzieło artysty, który zmyślnie powiązał tak nitki, żeby się nie pourywały. Mam tu na myśli Triggery. Jest tak wiele skomplikowanych systemów! Nie ma amunicji i przeładowywania, trzeba to samemu zrobić, trzeba użyć do tego np. gazu, który był by liczbą napojów! To tylko przykład jednego z średnich systemów, jest ich tak wiele... są tak wymyślne... To jest po prostu piękne jak muzyka!

Można by zrobić temat o edytorze SC2, na pewno wiele osób to interesuje, ale mało kto mówi.

PS: Nie jestem psycholem, tylko małym "maniaczkiem" ;).
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lipca 04, 2009, 12:24:01 pm
Oj, zdziwiłbyś się, co można osiągnąć w Wc3, za pomocą WEU i Jass. Teorytycznie wszystko, a i trzeba umieć. xP
Skoro edytor Wc3 i wszystkie pomniejsze dodatki do tego miały taką możliwość, to edytor SC2 będzie miał o wiele więcej. A co za problem się tego wszystkiego nauczyć w jakiś czas?
Sprawdź sobie na takich serwisach jak Hiveworkshop.com, to zobaczysz te umiejętności najlepszych. xP
Dobra, koniec offtopu.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: oOldXman w Lipca 04, 2009, 01:59:13 pm
Wolę jednak piękno edytora SC :-).

SC2 nie wyjdzie jeszcze długo (czuje to w kościach), więc możesz dokończyć swoją mapke Dx.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lipca 23, 2009, 10:07:41 am
Zrób ankietę, czy ludzie chcą abyś dalej nad tym pracował(sc1) czy nie :D:D:D.
Głosowałbym na takie duże TAAAAAAAAAK :]
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lipca 24, 2009, 11:22:27 am
Zróbmy ankietę, czy Tusk jest lewicowcem czy prawicowcem. xP
Nie zrobię tego do SC1, kropka. Nie, nie kropka. Wykrzyknik.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: radanat w Lipca 24, 2009, 12:33:04 pm
Zróbmy ankietę, czy Tusk jest lewicowcem czy prawicowcem. xP
Nie zrobię tego do SC1, kropka. Nie, nie kropka. Wykrzyknik.

Jestem zawiedziony że nie zrobisz tej mapy w SC1, a tak na nią czekałem... Ale nie zdziw się że Star Edit w SC2 będzie inny od WCIII, wtedy to się zdziwisz ;) pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lipca 24, 2009, 05:47:21 pm
Cytuj
Zróbmy ankietę, czy Tusk jest lewicowcem czy prawicowcem. xP

Tusk jest niewydymkiem.

Jego program jest teoretycznie prawicowy (umiarkowanie ofc), ale on go po prostu nie realizuje. Nie zrobił jeszcze NIC. Utrzymuje neo-socjalistyczny system, jaki mamy teraz w Polsce, tym samym jego rząd utrzymuje państwo lewicowe. Dlatego - jak już powiedziałem - jest niewydymkiem.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lipca 24, 2009, 07:17:06 pm
Zgadzam się z Xeronem.
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lipca 24, 2009, 11:06:05 pm
To co napisałem nie miało mieć jakiegokolwiek sensu. To miało być porównanie o tym, kto decyduje co robi. Ja tego do SC1 robić nie będę, a wy spamować tu nie musice. Szczególnie ty, tropheus. Jak nie masz nic nowego do napisania, nie pisz. ;C
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lipca 25, 2009, 12:21:22 am
No wiem, o co ci chodziło. Jednak ja skorzystałem z okazji, żeby na to mimo wszystko odpowiedzieć. :P Chyba nie zabijesz? :D
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lipca 25, 2009, 10:40:55 am
Czego nie umiesz zrobić, że zarzuciłeś pracę nad umsem?
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: radanat w Lipca 25, 2009, 11:22:40 am
Czego nie umiesz zrobić, że zarzuciłeś pracę nad umsem?

On zapewne umie ale sądzi że jak wyjdzie SC2 to w SC1 nikt nie będzie już grać... Szaleniec   ???
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lipca 25, 2009, 04:00:23 pm
Cytuj
Czego nie umiesz zrobić, że zarzuciłeś pracę nad umsem?
Odkąd zacząłem pisać skrypty do Fallouta, uwierz mi, *żaden edytor* nie sprawia mi większego kłopotu. Nie licząc czasochłonności. Zasiądź do tego, to zobaczysz o co mi chodzi. A pracę nad UMSem porzuciłem, ponieważ edytor SC nie dawał mi takich możliwości do stworzenia tej mapy, przez co była ułomna do bólu. Może SC2 da mi możliwości takie, jakich potrzebuję do stworzenia tego typu mapy.
Cytuj
...sądzi że jak wyjdzie SC2 to w SC1 nikt nie będzie już grać... Szaleniec
Nie, nie sądzę tak, a odpowiedź masz wyżej.
I czy ja nadal wyczuwam tutaj coś w stylu "No, będziemy pisać więcej i więcej, to może dokończy."?
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lipca 25, 2009, 04:03:51 pm
A pracę nad UMSem porzuciłem, ponieważ edytor SC nie dawał mi takich możliwości do stworzenia tej mapy, przez co była ułomna do bólu. Może SC2 da mi możliwości takie, jakich potrzebuję do stworzenia tego typu mapy
Konkretnie, czego nie umiesz zrobić...
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: radanat w Lipca 26, 2009, 01:27:48 pm
Ghoster, w SCEditor można zrobić naprawdę wiele rzeczy, tylko trzeba umieć kombinować.  :-[
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Lipca 26, 2009, 01:34:22 pm
W jednym umsie widziałem nawet magazynek pocisków dla ghosta a bez relodingu(trza jeszcze mieć czym) nie mógł strzelać. Wszystkie skrypty były ze Staredita

Jak narazie brakuje mi tylko warunku, dana jendostka ma at least/at most/exactly % many.
Reszte potrzebnym mi rzeczy potrafiłem zrobić okrężną drogą.

PS: Można to obejść używając gazu jako many, ale chodzi mi o stan energii :P
Tytuł: Odp: Ums: Chaos
Wiadomość wysłana przez: Ghoster w Lipca 26, 2009, 04:05:01 pm
Przepraszam, ale czy do was trzeba mówić jakimś ultranaukowym językiem/na chłopski rozum, żebyście pojęli, że NIE BĘDĘ TEGO ROBIĆ W SC1! <- Tu jest wykrzyknik!
Pół tematu to głupie, bezproduktywne przekomarzanki na temat arkanów Starcrafta, co on umie a czego nie.
Koniec, zrobię to w SC2, innej opcji po prostu nie ma.