StarCraft Area Forum

StarCraft + Brood War => Problemy => Wątek zaczęty przez: Darigan w Stycznia 26, 2009, 08:48:59 pm

Tytuł: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Darigan w Stycznia 26, 2009, 08:48:59 pm
Witam !

Jestem dosyć świeży jeśli chodzi o Starcrafta. Do tej pory przeszedłem kampanie Terran ,a w kampani Zerg'ów zaciąłem się na misji numer 3 pt. "Nowe Dominium".

Nie proszę o rozwiązanie tego problemu za mnie... Ale jakaś wskazówka czy rada byłaby nie od rzeczy.

Pzdro
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Stycznia 26, 2009, 09:02:05 pm
Może byś opisał, na czym dokładnie polega twój problem? Na forach zazwyczaj ludzie myślą w ten sposób: "na ile on się wysilił zadając pytanie, na tyle ja się wysilę, pisząc odpowiedź". Biorąc pod uwagę wysiłek włożony w twojego posta mam dla ciebie złotą radę: po prostu wygraj misję. :)

A tak na poważnie, to powiedz, z czym dokładnie masz problemy, itp. Na pewno ktoś odpowie (nie ja, bo w singla nie gram :P).
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Darigan w Stycznia 26, 2009, 09:18:23 pm
Dziękuję... Już sie poprawiam.  Jak dotąd najskuteczniejszą metodą okazał się def z hydr i dropy na Terran z piesków... tylko ,że na dłuższą mete to sie nie sprawdza bo się minerały kończą...  :-\

Chodzi o to ,że nie wiem jakim sposobem rozwalic tych "luciuf" bo mają mnóstwo Marine'sów i stoją tam Tanki co pół metra... Nie wiem jak ich tam ugryść.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Rico w Stycznia 26, 2009, 09:54:29 pm
Ok... moje rady:
1. http://scarea.pl/index.php?strona=sol_sc_zerg
2. Weź wszystkie swe oddziały... i zabezpiecz exp na którym masz drugi gaz... dobudowując Drony postaw tam Hatchery jednocześnie techując do Mutalisków. Zbuduj 11 i przydziel do tej grupy (ctrl+1) jedną Larwę/Overlorda (bez speeda)/zakopanego Zerglinga. W między czasie postaw jako taką obronę złożoną z oddziału zakopanych lingów na potencjalnym miejscu rozstawienia Siege Tanków + 2-3 Sunken colony na wzniesieniu. Ulepsz atak i obronę Mutalisków. Zrób tak zwany "stack" (Mutaliski zbijają się w kupkę... dlatego jest złudzenie jakoby to była jedna jednostka z atakiem 99pkt - tą grupką po naciskaj parę razy na minerały i ciągle trzymaj je w ruchu, atakując wybieraj pojedyncze cele A + PPM) i po kolei wybijaj budynki i jednostki zaczynając od str. pólnocno-zachodniej. Przy dobrym micro tą 11 spokojnie wybijesz wszystko. Przy stratach w Mutaliskach dorabiaj nowe z jednego Hatchery wymieniając przy tym ledwo żywe lub lekko uszkodzone na całkowicie zdrowe sztuki. Celuj w odosobnione obiekty. Jak uporasz się z jednostkami anty-air po prostu wybij wszystkie Siege Tanki następnie morfując hordy Zerglingów by dokończyć dzieło zniszczenia. Powodzenia, mam nadzieję że jako tako pomogłem.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Barol w Stycznia 26, 2009, 10:25:53 pm
Jak radzi Rico najpierw zajmij minerałki i gaz powyżej swojej pierwszej bazy. Potem tech do Mutalisków, zrób ich tak ze 3 grupy i bez problemu pokonasz Terrana. Najlepszy sposób w kampanii to zrobienie dużo najlepszych (czytaj: najbardziej zaawansowanych technologicznie) i atak a przeciwnika.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Darigan w Stycznia 26, 2009, 11:03:02 pm
Dzięki wielkie... Zaraz spróbuję... :D Nie do końca zrozumiałem tego "stacka" co z tego ,że będą w gromadzie ?
Ruszę ich i się rozejdą...  :-\
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Gantar w Stycznia 26, 2009, 11:10:34 pm
Bo jak są w gromadzie i każesz im zaatakować to zaatakują wszystkie naraz i tak jak mówił Rico, będą działać trochę jak jedna jednostka ze znacznie większą siłą ataku. Świetnie się to sprawdza do szybkiego eliminowania konkretnych celów.
Co do rozłażenia się to Rico również wyjaśnił. Musisz je trzymać cały czas w ruchu to się nie rozlezą (czyli ciągle muszę fruwać w te i nazad :P )
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Darigan w Stycznia 26, 2009, 11:27:31 pm
No dobra... A co ma do tego ta jedna larwa/over w grupie???
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Stycznia 26, 2009, 11:39:44 pm
To, że muty będą jeden na drugim.
http://pl.youtube.com/watch?v=8tG0rQ4_xlI
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Stycznia 27, 2009, 12:12:08 am
Zagrałem misję i mi najłatwiej było dropem zająć surowce na północnym wschodzie i stamtąd naciskać ciągle Zerglingami z drobnym dodatkiem Hydr. Ważne: Upgrade do prędkości dla Lingów i up-y do pancerza.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Stycznia 27, 2009, 01:15:57 pm
Larwę, Overlorda, czy nawet zerglinga (na wyspie, jak to robią pro) dołącza się po to, aby skorzystać z tzw. magical boxes; poczytaj http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=33677. W razie wątpliwości pytaj.
Jeśli to ta misja, o której myślę (już dawno skasowałem kampanie), to posłuchaj mistrza Rico i po zajęciu drugiej bazy zagraj mutaliskami. GL!
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Winth w Stycznia 28, 2009, 07:06:40 pm
IMO najlepiej jest narobić Mutalisków jak mrówków faraonów, oczyścić przedpole (górki wypełnione tankami nie sprzyjają masom Zerglingów lub Hyder) i wypuścić do boju oddział Zerglingów na spidzie, by szybciej zjeść budynki.
Kampania Zergów kiedyś mi się wydawała wręcz przerażająca, ale lepszą i do tego zabawniejszą (nie trzeba się męczyć z niańczeniem Guardów...) strategią w późniejszych misjach od robienia masy Guardianów (trzeba się za bardzo nimi bawić) jest wypchanie limitu Hydraliskami i Zerglingami na wszystkich upgrade'ach z dodatkiem Ultralisków i Defilerów. :)
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 29, 2009, 12:29:56 am
Ja tu problemu nie widzę - ataki Terrana są przecież w tej misji tak anemiczne, że litość bierze - zajmujesz expa, stawiasz kilka wieżyczek (Sunken Colonies) i ot, cała filozofia. Podczas gdy żałosne "ataki" kompa rozbijają się o twoją obronę, ty spokojnie morfujesz Mutaliski. Gdy ja grałem w tę misję, zrobiłem ich (dla pewności) cztery grupy i po prostu zmiażdżyłem białych. I nawet gaci nie zdążyli założyć.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Stycznia 29, 2009, 06:20:08 am
Na dzisiaj to jest proste, ale kiedyś jak człowiek pierwszy raz grał to tak prosto nie było. Pamiętam, że ja nie grałem tych kampanii po kolei, tylko od razu zacząłem od Zergów. Chyba w tej misji po raz pierwszy spotkałem Siege Tanki (na tych klifach), nie wiedziałem z poczatku co mi tak masakruje wojsko. :P

No później jak już doszły Guardiany, to robiło się 2 oddziały i do ataku. Dodawało sie tylko Hydraliski czy mutaliski (w BW Devourery) jako antyair i szło się na atak.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Stycznia 29, 2009, 01:13:38 pm
Na szczęście te czasy minęły! Guardiany/Devki znajdujesz w 1 na 20 gier i to w ilościach 3-4 sztuki prawda?
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Stycznia 29, 2009, 02:11:15 pm
Ostatnio kilka razy już spotkałem ten build jak grałem PvZ. Ale gram na razie z początkującymi, jeżeli chodzi o Protossa. I tak sprawiają mi często problemy.  Ten build Protossem łatwo oczywiście  rozwalić, wystarczy 4 sztormy, albo przewaga liczebna Dragoonów z dodatkiem Archonów i całego oddziału Guardianów nie ma, tylko Devki zdążą spieprzyć, ale one nie są wtedy groźne.
Raz też to spotkałem jak grałem TvZ, gośc to robił w takich ilościach, że Vesselami nie dawałem rady i musiałem zrobić Valkyrie. Ale później i tak przegrałem przez wojsko naziemne.
Sam używam jeszcze tego Builidu, ale zawsze po Mutaliskach i upewnieniu się, że nie przeciwnik nie ma takiej siły, aby to rozwalić.
Początkujący Protossi często idą w Carriery, chociaz z tym akurat jest większy problem niż z Guardian/Devourer. Najlepiej nie dopuścić do zbyt duzej ich liczby, bo wtedy bardzo ciężko to rozwalić. W PvP się dzisiaj trochę z nimi męczyłem, jako, że ja Carrierów nie nie miałem. Najgorzej jak zwieją nad klif, to Dragoony ich nie sięgną.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Pojotr w Stycznia 29, 2009, 02:45:02 pm
Zastanawia mnie Devourer, czy ty tak w każdym temacie musisz sprzedawać swoje (niewątpliwie świetne) taktyki  ;). Nawet wtedy gdy nie ma to nic wspólnego z tematem. Swoją drogą, jeżeli autor tematu wyrazi zgodę to może warto by przekształcić go (temat znaczy się) na jakiś o charakterze bardziej ogólnym (np. "Jak radzicie sobie w różnych misjach kampanii ?"). Ktoś rzucałby temat i na bieżąco moglibyście go sobie tutaj "rozkminiać". Co wy na to?
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Stycznia 29, 2009, 03:20:29 pm
Ja tylko odpowiedziałem na pytanie Rafikozora. Co do taktyk, przeważnie gram standardowo Zergiem, rzadko mi się zdarza robić Devourery czy Guardiany, bo przeważnie się nie opłaca.
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Winth w Stycznia 29, 2009, 03:31:08 pm
Cytuj
Swoją drogą, jeżeli autor tematu wyrazi zgodę to może warto by przekształcić go (temat znaczy się) na jakiś o charakterze bardziej ogólnym (np. "Jak radzicie sobie w różnych misjach kampanii ?"). Ktoś rzucałby temat i na bieżąco moglibyście go sobie tutaj "rozkminiać". Co wy na to?

Fajny pomysł. Lubię sobie odświeżać kampanie, znalazłem już kilka zabawnych sposobów na rozwalenie komputera na różnych misjach korzystając z ułomności AI  ;D
Tytuł: Odp: Kampania Zerg'ów : "The New Dominium" - Problem
Wiadomość wysłana przez: Darigan w Stycznia 30, 2009, 12:22:49 pm
Dzięki wielkie... Z 3 tuzinami Mutów sobie poradziłem. Przepraszam, że tak późno odpowiadam i przez to ciągnie się temat... Jak najbardziej się zgadzam, jeśli to możliwe na zmianę tego tematu. Dzięki za radę chłopaki. Teraz jestem w misji 8.

Dzięki i pozdrawiam!