StarCraft Area Forum

StarCraft + Brood War => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Slimek39 w Grudnia 22, 2008, 09:10:44 pm

Tytuł: Kolory w edytorze
Wiadomość wysłana przez: Slimek39 w Grudnia 22, 2008, 09:10:44 pm
Tworzę własną kampanię w StarEdit i doszedłem do takiego momentu gdzie Zeratul i Raynor występują pod dowództwem gracza. Nigdy wcześniej dwóch bohaterów z innych ras nie spotkało się u mnie pod jedną banderą. Dla bohaterów zawsze ustawiałem osobnego Player'a był on rescuable i koloru teal. Teraz chciałbym aby Raynor i Zeratul byli koloru teal i byli rescuable ale nie wiem jak to zrobić, pomożecie?
Tytuł: Odp: Kolory w edytorze
Wiadomość wysłana przez: Imb w Grudnia 22, 2008, 10:27:06 pm
O ile rozumiem, chcesz zrobić dwie jednostki z różnych ras dla jednego gracza. StarEdit tak nie potrafi, do tego trzeba bardziej zaawansowanych edytorów.
Ale można to obejść; Tworzysz gdziekolwiek (np. w pobliżu miejsca, gdzie mają się spotkać ), i nazywasz ją na przykład "hero1". Następnie tworzysz trigger:
Cytuj
Conditions
  - Always         <-- zadziała na początku, od razu po włączeniu mapy.

Actions
 - Create 1 Jim Raynor at hero1 for Player 3 <-- Akcja "CREATE UNITS"

Jeżeli Player 3 (Teal) jest Protossem. Jeżeli Terranem, to postępujesz analogicznie, tylko zamieniasz jednostki.
Tytuł: Odp: Kolory w edytorze
Wiadomość wysłana przez: Negro w Grudnia 22, 2008, 11:04:54 pm
Ewentualnie można użyć triggera "Give units". Robisz to podobnie jak wyżej (te same warunki) tyle, że stawiasz jednostkę (bohatera) na mapie a potem robisz triggera Give [units] at location

Lepiej jednak zainstalować sobie X-tra Editor (de facto jest to nakładka na StarEdita więc powinieneś połapać się bez problemu) a już najlepiej użyj SCMDrafta - można zrobić wszystko.
Tytuł: Odp: Kolory w edytorze
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Stycznia 01, 2009, 03:59:57 pm
To ja jednak polecam X-tra Editora. Potrafi dawać jednostki danemu graczowi niezależnie od ich statusu i bez potrzeby użycia Triggerów, a jest zdecydowanie bardziej user friendly 8).