StarCraft Area Forum

StarCraft + Brood War => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: rafikozor w Grudnia 11, 2008, 04:07:40 pm

Tytuł: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 11, 2008, 04:07:40 pm
Szukam jakichś ciekawych możliwości żeby mieć lepsze macro, a konkretnie wydawanie surowców, dobudowywanie Gate'ów, stawianie Pylonów. Sama rozgrywka wydaje się nie przynosić aż tyle rezultatów, szukam czegoś "kompetentnego". Pamiętam, że miałem większe APM po tym, jak spędziłem trochę czasu nad poprawą... samego APM, jakiegoś UMSa grałem. Do dwóch pracujących ekspansji jeszcze w miarę dobrze idzie, ale kiedy pojawia trzecia/czwarta ekspansja zaczynają się zbierać pokaźne sumy... Na VODach widzę, że pr0 mają jakieś wyczesane klawiatury + myszy. Super byłoby wpaść do bazy na sekundę i zapłacić za 12 zetów i kilka HT, bez żadnych kolejek w Gate'achi + zawsze mieć odpowiednie RallyPointy... Może ktoś ma obeznanie, kiedy najlepiej rośnie zdolność macro?
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 11, 2008, 05:01:15 pm
Co do sprzętu - ważna jest tylko myszka i podkładka. Razer Lachesis + zwykład podkładka Razera, to kombinacja której używam. Co nie oznacza, że jakoś to niesamowicie wpłynęło na moją grę - na początku nie było żadnej różnicy. Na Lachesisie się po prostu gra wygodniej, mniej się męczy ręka, większa czułość. I tyle. Reszta zależy od ciebie. :)

Wiem, że będę tu strasznie nudny, ale po prostu... graj. Szczerze mówiąc na początku swojego grania w SC byłem graczem o przewadze mikro nad makro, teraz makro jest jednym z moich największych atutów. Właściwie wielkiej filozofii nie było - grać, trenować, powoli wyrabiać jak najlepsze nawyki. Pamiętaj - gracz, który utrzymuje poziom minerałów na niższym poziomie nie jest zaraz jakimś bogiem w makro. Oprócz samego produkowania jednostek, równie ważny (jeśli nie ważniejszy) jest ich dobór czy nawet ich upgradowanie. Dobry rozwój bazy, niezapominanie Pylonów (w przypadku tossa oczywiście) i produkcji robotników, gdy trzeba to kolejne ważne punkty. Dobre wykonanie builda czy strategii, jaką masz w głowie to kolejne ważne rzeczy. Jak już powtarzałem wiele razy - wyucz się podstawowego builda do każdego MU. (na przykład jak grasz Tossem, to graj 1 Gate Goon Robo w każdym PvT, +1 Zealot Attack w każdym PvZ czy 2 Gate Goon Robo w PvP -> to oczywiście pierwsze lepsze przykłady) Wtedy go trenuj, by nabrac umiejętności mechanicznych - makro i mikro. Potem zabierz się za strategie i granie na wyższym poziomie. :D
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 11, 2008, 05:20:15 pm
Dlatego też się pytam jak ćwiczyć:D
Wejdę na jakiś serwer, to każdy gra innego builda, nie mam kontroli nad MU  czy jest to PvT, PvZ, PvP, jeden gra lingi, inny lurki, trzeci DT... Może jakiś UMS?
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 11, 2008, 05:30:39 pm
Ja osobiście jestem wielkim przeciwnikiem UMSów. Nie ma ani jednego takiego scenariusza, który by pomógł w zwykłej grze. Totalnie się od nich odbiłem i skupiłem się na grze 1v1. I jak widzisz na dobre mi to wyszło. Poza tym na twoje pytanie odpowiedziałem w poprzednim poście.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 11, 2008, 06:40:38 pm
UMS nie jest od pomagania w grze, ale od pomagania umiejętnościom, które pomagają w grze ^^.

Nie żebym bronił UMSów, bo nie trenowałem za ich pomocą, tylko czasem coś dla rozgrywki (czyt. bo znajomi chcieli w to grać).
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 11, 2008, 06:51:21 pm
Celem UMSów nie jest to, żebyś lepiej grał, ale po prostu zabawa. Moja filozofia to - chcesz grać turniejowo? 1v1. Chcesz grać for fun? The Elder Scrolls.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 11, 2008, 07:21:38 pm
Ogólnym celem gry jest przecież zabawa. No chyba, że już kase na tym trzepiemy.
Co do UMSów to mnie na ogół przynudzają, pamiętam na Euronecie to dość często się w te UMSy grało, albo gry wieloosobowe typu 3v3, 2v2, 4v4. 1v1 było mało.

Co do Makro - może ćwicz z kompami, nie rozwalaj ich na początku tylko graj do wyczerpania surowców, sam zakładając jak najwiecej expów. Ja tak czasem ćwiczę, ale jeszcze kiepsko mi idzie, ciężko kontrolować całą planszę.
Ale kiepsko u mnie z tym makro, z reguły mam tylko maina i naturala, czasem 1 expa, sporo razy przegrywałem przez przewagę ekonomiczną, jak skończyły mi sie surowce (główne gaz).
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Grudnia 11, 2008, 08:34:22 pm
Chyba Artosis wspomniał kiedyś o treningu, z którego korzystają pro. Chodzi o powtarzanie danego matchupu do czasu, gdy będzie się wiedziało co robić w konkretnych sytuacjach (najlepiej ze sparing partnerem) - nie dość, że wyćwiczysz build, timing to dodatkowo będzie szansa zająć się macro (i ewentualnie micro, zależnie od strategii).
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 11, 2008, 08:35:30 pm
Kiedy chciałem mieć lepsze APM zacząłem ostro naciskać UMSa HotkeyTrainer 4. APM wzróśł o 60-70. Są jakieś UMSy Micro-macro; Nexus; Micro tour, ale nie miałem z nimi przyjemności...
Nie pisz Euro, że UMS only4fun, bo z HotkeyTrainerem się męczyłem... pojedyncza gra trwa 10 minut, a grałem w kółko aż palce bolały:D Nauczyłem się, że wszystko jest maksymalnie pilne, i niepowtarzania tych samych komend, i bardzo sobie chwalę te nawyki:D

deimos0, doskonale mnie rozumiesz, kiedy chcę sobie poćwiczyć macro, to opp zagrywa cheese:D Ale gdzie ja znajdę partnera....
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 11, 2008, 08:39:52 pm
Wątpię, żeby jakikolwiek UMS poprawiał skilla, ale sie na tym nie znam. Po prostu graj zwykłe gry ćwicząc poszczególne elementy gry. Na przykład Reaver dropy itp.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Grudnia 11, 2008, 08:50:10 pm
Partnera? Choćby tutaj :D. Ja np. mam zły nawyk - nie gram zasadniczo po necie, a z cpu. Efekt jest taki, że w mu z komputerowym Terranem wyrobiłem sobie timing (jego pierwszy atak + moja kontra) i macro, wystarczające do tego typu rozgrywki. Rzecz w tym, żebyś właśnie znalazł sobie kogoś odpowiedniego do własnych założeń ;). Bo gdy zaczniesz prawidłowo egzekwować poszczególne strategie, macro powinno wzrosnąć.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 11, 2008, 09:26:56 pm
Exactly. Dlatego warto trenować z jedną osobą, czy nawet losowymi ludźmi na bnet, ale swój trening koncentruj na jakimś 1 elemencie, kontrowaniu popularnych strategii.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 11, 2008, 10:10:39 pm
Jak chcesz trenować kontry na dane straty, to przeciwnik zawsze zagra cheesa (w moim przypadku tak było, 3 gry pod rząd, trenując jakiegoś strata, i zawsze był cheese).
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 11, 2008, 10:26:19 pm
Spoko, teraz wystarczy znaleźć frajera, który będzie do znudzenia grał tego samego mu'a. A właściwie do mdłości. Ja zaczynam game'owską aktywność ok. 23-24 i trwa to góra 2 godziny. Z bratem wygrywam 2x i ma dość:D No cóż... nie spodziewam się konkretów:/ Ale jakbyście znali takiego wariata to spróbujcie go na mnie namierzyć:D
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 12, 2008, 03:35:26 pm
Jeśli uznajesz każdego dobrego gracza za wariata, to na pewno żaden z takich z tobą nie zagra. ^^ Nie chodzi o trenowanie 1 BO w kółko, ale o wymyślenie/"zapożyczenie" danej strategii i masowe jej trenowanie. Przez to ją powoli ulepszasz do swoich potrzeb. Jak już będziesz dobry, to możesz się zająć wymyślaniem czegoś własnego/graniem "na czuja".

Poza tym taki trening wcale nie jest nudny. Wręcz przeciwnie - jak nagle zaczniesz grać 3x lepiej przez dobre metody treningu i np. umiesz dużo lepiej wykonać Reaver drop, to satysfakcja jest duża. Potem zaczynasz trenować np. makro. Wszystko po kolei. Postępy są OGROMNE.
To wszystko oczywiście tylko, jak chcesz grać DOBRZE w SC. Jak chcesz lamić i potem wyzywać dobrych graczy od frajerów, to proszę bardzo.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 12, 2008, 03:54:00 pm
Jestem powiedzmy 10k godzin giercowania (pewnie znacznie więcej) do tyłu jest chodzi o pr0. Mam bardzo ograniczony czas do ćwiczeń i chciałbym go jakoś dobrze wykorzystać, ale 100% ludzi na których trafiam, pisze, że "StarCraft is all about having fun". Wolałbym żmudnie ćwiczyć niż grać dla zabawy (lamić). Na razie nie wiem nawet jak wysoko mogę mierzyć (C na Icc?).
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 12, 2008, 04:05:49 pm
Na C raczej nie mierz. Twój pierwszy cel - utrzymaj się na D. Kolejny - dojdź do D+. Ja też nie mam dużo czasu na grę - średnio zagram 1-3 gry dziennie i jakoś mi idzie. ;)
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 12, 2008, 05:44:30 pm
Zawsze raczej gra sie dla zabawy (przycież to nie obowiązek), ale z drugiej strony trzeba się sporo ćwiczyć, zeby móc seryjnie wygrywać.
90% populacji na Iccup ma ponad 100 APM i obcykane wszystkie builidy, rushe, obrony przed rushem i rozmaite denerwujące sztuczki. Mało jest początkujących.

Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 12, 2008, 05:48:04 pm
LOL? Grając przez całe ranki D, D+ i C- widzę rażącą ilość błędów u moich wrogów. Buildy mają jakieś takie... markotne. Egzekucję jeszcze gorszą. Nie wydaje mi się, żeby byli tacy mocni. Po prostu poćwicz i szybko wbijesz C-.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 12, 2008, 06:31:34 pm
Ja ze swojej perspektywy nie rozróżniam D+ od B-, bo i tak się skończy dla mnie tak samo ;).
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 12, 2008, 06:43:46 pm
Weź na poprawkę fakt, że to początek sezonu: ci, którzy są teraz D, będą kiedyś B, A itd. Sam spotykam ludzi co mają 1xxx punktów i 300 a nawet 400 APM (następnego dnia widzę przy nich C albo C+). Większość graczy D ma w granicach 120-200 APM, i z tymi da się grać. Ale przegrać mogę z każdym:D nawet z takim co ma 80 APM, zjada mnie brak ogrania... za stary na to jestem.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 12, 2008, 06:47:20 pm
Fajnie Rafikozor, jesteś następnym który uważa, że apm=skill. Na forum jest walka z takim mysleniem. Czy uważasz, że jeśli ktoś ma 300 apmu, bo spamuje (czyt. nabija niepotrzebnie) a eapm wynosi około 100, to wygra z kimś kto też ma 100 apm, ale ogarnia gre, nie ma nadwych itp.? Jeśli tak, to zwiększaj sobie apm, a nie skilla.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 13, 2008, 05:36:16 am
Weź na poprawkę fakt, że to początek sezonu: ci, którzy są teraz D, będą kiedyś B, A itd. Sam spotykam ludzi co mają 1xxx punktów i 300 a nawet 400 APM (następnego dnia widzę przy nich C albo C+). Większość graczy D ma w granicach 120-200 APM, i z tymi da się grać. Ale przegrać mogę z każdym:D nawet z takim co ma 80 APM, zjada mnie brak ogrania... za stary na to jestem.

Ja staram sie unikać gry z D+ i gry z D powyżej 1000.(bo z nimi raczej nie mam szans wygrać). Mnie też zjada brak ogrania poza tym za wolny build, za słaba produkcja jednostek.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 12, 2009, 12:06:01 am
Jak się nazywa ten program (programy?), które pokazują, co jest przypisane do HotKey'ów? BWRepInfo np. nie pokazuje...
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: black w Lutego 12, 2009, 12:16:27 pm
Moje Apm wynośi 130 a jak spamuje to nawet 200! I co z tego ze bede miał to 200 APM skoro zjedzie mnie koleś z 80-100 APM tylko dlatego ze ma lepiej opanowaną gre i lepiej myśli.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 12, 2009, 02:02:05 pm
Jak się nazywa ten program (programy?), które pokazują, co jest przypisane do HotKey'ów? BWRepInfo np. nie pokazuje...

Bo BWRepInfo sux. Używaj BW Charta. Ma więcej opcji i nie pokazuje fałszywego "EAPM".
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 13, 2009, 06:07:03 pm
Świetny ten BWchart chyba... na razie potrafię wykorzystać jakieś 10% jego możliwości... Niestety zamiast listy jednostek przypisanych do danego HotKey'a są czterocyfrowe liczby... to zapewne wina braku aktualizacji, da się coś z tym zrobić? Szukam HotKey'ów dla Terrana i potrzebuję jeszcze trochę danych...
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 13, 2009, 06:30:10 pm
Hmmm też czasem tak miałem. Nie znam niestety przyczyny, ale zdaje mi się, że mając odpowiednie pluginy (ADV a może nawet Chaos), można sprawdzać hotkeye danego gracza "na bieżąco" podczas gry.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 14, 2009, 12:00:18 am
ADVLoader, BWLauncher, Chaos to jedno i to samo gówno - nieaktualne, nie działa. Ale mniej więcej wiem już, jakie Terran ma HotKey'e w TvP - od lewej jednostki, od prawej comsaty, reszta po środku - factorie (jedna z Goliathami, jedna z Vulturami, jedna z Tankami). Z osiem fact'ów na 3 bazy, 70 SCV i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Cytuj
jesteś następnym który uważa, że apm=skill

Sam nie wiem, czy mam się przejąć. "APM się nie liczy" odśpiewują najgłośniej Ci, którym wyraźnie brakuje szybkości i mają wolne reakcje - ot tacy 100-120 APM playerzy... Problem w tym, że większym APMem da się załatać wiele niedoskonałości, ot choćby przerwy w budowie jednostek, złe ustawienie armii, zwiad... Z resztą zauważyłem, że gracze mający niski APM korzystają z góra 2 HotKey'ów (dla Devourera: zaznaczasz jednostki, wciskasz 'Ctrl' + cyfra), a mimo to HotKey'e mogą u nich stanowić 1/3 całego APM. Ja tam wolę mieć większy APM (nie kosztem skilla), bo nie wszystkie komendy, które wydaję, są dla mnie korzystne; chciałbym korygować złe decyzje jak najszybciej.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 14, 2009, 12:32:16 am
Cytuj
i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Bardzo ciekawe, nie powiem. :P

Co do APMu - jak zwykle jeśli chodzi o ciebie, zgadzam się, ale częściowo. :) Po pierwsze - masz sporo racji w tym, że dysponując szybszą ręką możemy zdobyć "darmową" przewagę. Okej. Ale to niekoniecznie musi być związane z APMem. Preferuję nazywać to mechaniką, bo wiąże się ona z WYKORZYSTYWANIEM akcji, a nie samym ich wykonaniem. Wiesz, o co mi chodzi... Mimo wszystko nie zgadzam się, że mechanika - przynajmniej na poziomie bez żółtków-robotów ciułających w SC za miskę ryżu - jest elementem decydującym. Nadal doświadczenie, dobre myślenie podczas gry i nie powierzanie swojego gameplaya tylko wyuczonym buildom (szczególnie u tossa) mogą zdziałać więcej. Oczywiście jakiś poziom mechaniki jest wymagany - nie oszukujmy się. :P

Osobiście mam (miałem - bo nie gram aktywnie od dość dawna) APM ponad 200. To znaczy zależy on fazy gry - im później, tym większy APM. W długich grach przekracza(ł) on 250, w krótszych zazwyczaj zamykał się w tej granicy. Osobiście uważam, że APM nie jest tak ważny u tossa i 160 wystarczy do komfortowej gry na niemal każdym poziomie.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 14, 2009, 01:02:50 am
Cytuj
i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Bardzo ciekawe, nie powiem. :P

No tak, moja domyślna reakcja - dobuduj factorie - będzie więcej Vulturów. Ale już się na tym przejechałem nie raz. Te 400-500 gazu, które inwestowałem w nowe fabryki, powodowały uszczerbki w ilości Tanków, która ostatecznie decydowała o bolesnej przegranej. Takie nadwyżki (minerałów, nie gazu) widywałem u pro. To ciekawe, że ciągle się słyszy "to wielka niegospodarność mieć czterocyfrowe nadwychy", a pro nawet w pierwszych minutach mogą mieć 2k minerals, dopiero gdy dolatuje zwiadowczy corsair surowce zostają szybko zainwestowane.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 14, 2009, 03:20:09 am


Sam nie wiem, czy mam się przejąć. "APM się nie liczy" odśpiewują najgłośniej Ci, którym wyraźnie brakuje szybkości i mają wolne reakcje - ot tacy 100-120 APM playerzy... Problem w tym, że większym APMem da się załatać wiele niedoskonałości, ot choćby przerwy w budowie jednostek, złe ustawienie armii, zwiad... Z resztą zauważyłem, że gracze mający niski APM korzystają z góra 2 HotKey'ów (dla Devourera: zaznaczasz jednostki, wciskasz 'Ctrl' + cyfra), a mimo to HotKey'e mogą u nich stanowić 1/3 całego APM. Ja tam wolę mieć większy APM (nie kosztem skilla), bo nie wszystkie komendy, które wydaję, są dla mnie korzystne; chciałbym korygować złe decyzje jak najszybciej.

Czy ja gdzieś pytałem co to są hotkeye ? Te Ctrl + cyfra to już w kampanii używałem 10 lat temu. Chociaż fakt, że na Battlenecie używam tego za mało.
100-120 APM to mało ? Wg mnie to sporo.  Na samym początku mam około 50 APM, później dopiero rośnie więcej w miarę rozwoju gry. Jak się dużo dzieje to wtedy przekraczam 100, ale ciężko utrzymac takie tempo w całej grze. W najlepszych grach Zergiem przekraczam ledwo 80. Nie wiem jak można mieć 200 i więcej, to trzeba klikać jak szalony.
Ale znam gościa co gra Terranem, ma około 90 APM a wygrywa z gosciem z D+ co ma 170 APM (tzn raz wygrał raz przegrał).
Więc w zasadzie też by mi starczyło około 100 APM, byle tylko grać lepiej niż teraz. Xeron mi pisał, ze dobrze jest z kimś ćwiczyć, aby podnieść skilla. Bedę musiał kogoś znaleźć, bo od samej gry skill za wolno rośnie.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 14, 2009, 08:56:21 am
Ja mam 120 apmu, a używam HotKey'ów od 1-0. Jednostki od 1-5 i nie jest dla mnie problemem szybkie kilkanie 1a2a3a4a5a. Zostawiam jeden gate zbindowany, żeby szybko wrócić maina i spić nadwychy. A do reagowania na atak mam spację. Mi 120 apmu w zupełności wystarczy (przynajmniej na poziomie, na którym gram).

Xeron mi pisał, ze dobrze jest z kimś ćwiczyć, aby podnieść skilla. Bedę musiał kogoś znaleźć, bo od samej gry skill za wolno rośnie.

To już conajmniej kretyn wypisuje takie rzeczy. Jeżeli od gry wolno rośnie Ci skill, to przepraszam bardzo, co chcesz robić z kolegą do ćwiczeń? Wyssać mu skilla?
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 14, 2009, 09:14:30 am
Chodziło mi o ćwiczenie buildów, a nie tylko o zwykłą grę z losowym przeciwnikiem. A skill wolno dosyć rośnie od samej tylko gry bez repów,  większej nauki buildów itp.
Mógłbyś też chodź raz głupio nie komentować każdego mojego posta  ::).
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 14, 2009, 09:35:08 am
Z każdym losowym kolesiem też możesz trenować builda. To takie trudne nie jest. Grasz po prostu jednego builda i się go uczysz.

I nie komentuję głupio postów, tylko komentuję głupie posty.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 14, 2009, 11:34:08 am
No tak, ale mimo wszystko lepiej ćwiczyć ze sparring partnerem. Na przykład nauczyłem się nowego buildu do TvZ. Chcę sprawdzić jego timingi przeciwko np. 2 Hatch Muta. Nie będę mówił losowej osobie "hey, could you play 2 hatch muta against me?", bo nikt się nie zgodzi. A do początkowego treningu danego buildu najlepsza jest pusta mapa, potem gra ze sparring partnerem, a dopiero potem gra na ICCup. Przynajmniej tak jest moim zdaniem.

Cytuj
i nie przejmować się nadwyżkami typu 2k minerals...

Bardzo ciekawe, nie powiem. :P

No tak, moja domyślna reakcja - dobuduj factorie - będzie więcej Vulturów. Ale już się na tym przejechałem nie raz. Te 400-500 gazu, które inwestowałem w nowe fabryki, powodowały uszczerbki w ilości Tanków, która ostatecznie decydowała o bolesnej przegranej. Takie nadwyżki (minerałów, nie gazu) widywałem u pro. To ciekawe, że ciągle się słyszy "to wielka niegospodarność mieć czterocyfrowe nadwychy", a pro nawet w pierwszych minutach mogą mieć 2k minerals, dopiero gdy dolatuje zwiadowczy corsair surowce zostają szybko zainwestowane.

Szczerze mówiąc, sam grając TvP i TvZ nigdy nie mam przewagi minerałów nad gazem. Tak samo jest na repach pro. W tych match-upach da się idealnie wymakrować. Może w TvT mogą się pojawić lekkie nadwychy minerałów, nawet u pro, ale na pewno nie jest to aż 2k. Słuchaj - jak ja mam prawie cały czas poniżej 600 minerałów to oznacza, że pro tym bardziej. :P
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 14, 2009, 11:48:43 am
Nie przejmuj się Devourer, wszystko, co "nietropheusowe" jest głupie... A co do skilla to trochę w tym racji, żeby ćwiczyć z jakąś konsekwencją, bo z random oppem, nawet jak ubłagasz, żeby grał odpowiednią rasą, to  i tak będzie robił inne otwarcia, raz DT dop, raz Triple Nexus, raz w ogóle postawi ci 2 gate'y w mineral line:D Im więcej porządku w ćwiczeniach tym lepiej.
Choć przyznam Devourer największe braki masz  w nastawieniu. Mój początek parenaście miechów temu - 60-70 APM, żadnego techa, żadnych Hotkeyów, żadnego opanowania, nie było łatwo uwierzyć, że można znać jakiś build, jednocześnie wywierać presję na przeciwnika i rozwijać bazę, mieć 2x więcej APM, ale... uwierzyłem, i mój najszybszy MU - PvP - to właśnie 200 APM. Póki co więcej nie chcę. Wątpię, że jesteś na tyle stary, żeby nie móc się rozwijać. Stań się trochę "naiwny" i dopiero zdecyduj, czego chcesz.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 14, 2009, 12:03:59 pm
Rafikozor ma 100% racji. Ludzie, którzy są "naiwniakami" i zamiast "myśleć strategicznie" po prostu zaczną grać bardzo standardowo i odpowiednio ćwiczyć szybko wychodzą z fazy nooba. Rozumiem, że improwizacja jest dobra, ale powinno się z takimi rzeczami kombinować dopiero, gdy ma się już jakiegoś skilla, jakiś fundament.
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 14, 2009, 01:28:32 pm
wszystko, co "nietropheusowe" jest głupie...

Co przez to rozumiesz?
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: Glymbol w Lutego 14, 2009, 03:33:34 pm
... do reagowania na atak mam spację...
Tak można chyba tylko u Protossa. Jeżeli grając Terranem będziesz czekał na komunikat o ataku, żeby wcisnąć spację, to zastaniesz na polu walki krwawą miazgę i niedobitki swojej armii ;) .
Tytuł: Odp: Macro
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 14, 2009, 03:35:03 pm
No właśnie jakbyś zgadł. Gram tossem :P.