StarCraft Area Forum

StarCraft + Brood War => Strategie i taktyki => Wątek zaczęty przez: Trydium w Grudnia 03, 2008, 08:01:14 pm

Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Grudnia 03, 2008, 08:01:14 pm
Devourer expowanie Zerga jest lepsze bo oprócz budynku do którego znosi się surowce dostawiasz za jednym zamachem kolejną "fabrykę" wojska.
Zastanów się nad tym co piszesz O_o Jak Vessele używają Irradiate na siebie i latają ci nad wojskiem to jaki problem zjeść je Scourge'ami? A jeśli nie latają to nie mają na sobie Irradiate i chowają się za liniami swojej piechoty.
Nie zwalaj tego, że nie umiesz grać na mechanikę gry bo była balansowana przez prawie 10 lat i Stimpack, Irradiate i inne umiejętności łącznie z jednostkami pojawią się dokładnie tak szybko jak to konieczne. Ja cię proszę przestań mądrkować dopóki nie nauczysz się trochę grać, a jak masz kłopoty to proś o pomoc zamiast rzucać "rzyciowymi" mądrościami w stylu "Żadna jednostka Zerga nie przeżyje Irradiate", bo zapominasz (akurat tutaj), że jednostki Zerga są TANIE i szybko się wylęgają.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 03, 2008, 08:23:11 pm
Otóż to Trydium, chociaż to ja chciałem być pierwszym, który wygarnie temu "gosu" :P.
10 lat balansowania gry to chyba wystarczająca ilość czasu, żeby ją zbalansować doskonale. Ja jak widzę, że Terran rozstawił pusha (gram tossem jak coś), to nie mówię, że SC jest imba. Staram się oglądać repy/vody dużo lepszych graczy i patrzeć jak oni zabierają się za rozwalanie pusha. Samo granie w SC nic nie da. Lepiej grać 2-3 gry dziennie, z których wyciągniemy wnioski i zaczniemy poprawiać naszą grę, niż grać 40 gier dziennie (pozdro Rico :P) i nic z nich nie wynieść. Devourer, pooglądaj, potrenuj i dopiero wtedy się wypowiadaj, bo jak narazie to gadasz głupoty.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 03, 2008, 08:59:11 pm
Są i tanie i drogie jednostki. A Irradiate raczej używa się na te droższe (defilery, guardiany, ultraliski czy devourery). Już nie przesadzasz przypadkiem z tym balansowaniem przez 10 lat ? Njaważniejsze to chyba zmieniono za czasów Brood Wara (ceny, wytrzymość struktur czy budynków).
Można Vessele ściagnąć Scourgami, pod warunkiem, ze ma się je akurat w tym momencie. 
To moze mi powiesz w czym ten  ten stimpack w tak wczesnej fazie gry jest tak koniecznie potrzebny tej piechocie (która i tak ma przewagę nad zergiem w tym momencie) ?

Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 03, 2008, 09:28:17 pm
Nad Tobą i bez stimpacka ma przewagę, więc wiesz. Już mnie denerwujesz! Ogarnij się i przestań pieprzyć głupoty. Jak Ci muty wlecą do bazy, to niby jak wycofasz armię z naturala do maina? Chyba na stimie, który przyspiesza riny. Jak widzisz lury, to niby jak je rozwalisz? Bez stimu nie masz nawet co myśleć. Poza tym w TvZ, jak pojawiają się Vessele, to PRZECIĘTNY Zerg wie, że trzeba robić Spire (jak nie miał do tej pory) i trochę Scrougy mieć! Oglądaj vody/repy dobrych graczy, to zobaczysz, że Twoja gra to zupełne gów*o. A bez expów Zerg nie da rady w late game, ponieważ jednostki Zerga kosztują bardzo dużo gazu. Przechodząc w ultraling, musisz mieć 3 pracujące gazy i sporą nadwychę, żeby zrobić po pieczarze sporo ultrali. Zerg to rasa która zalewa ciągle massą przeciwnika. Jeżeli do tej pory tego nie pojąłeś, to, albo zmień rasę, albo przestań grać w SC!
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 03, 2008, 10:23:54 pm
Człowiek sobie miło gawędzi, a ty się denerwujesz  ;). Z tym gazem to już kiedyś zwracałem na to uwagę. A nie licząc jednostek latających pozostałe jednostki terrana zuzywają bardzo mało gazu. To w sumie utrudnienie, bo Zerg musi mieć więcej expów od Terrana. A Stimpak pojawia sie dużo szybciej niż Muty. Rush przyjdzie znacznie wcześniej niż wybuduje sie Spire.
Scourge sie robi, jak się wie, że przeciwnik ma Vessele (nie każdy terran je robi). Raz tak miałem z tym wybijaniem robotników. Nie widziałem żadnych Vesseli, dopóki mi 2 świecące nie wpadły do bazy i nie wybiły wszystkich dronków. Jezu jak bedę miał troche czsu to pooglądam te repy trochę, w sumie będę musiał, aby sie nauczyć kontorwać niektóre builidy.
Zresztą próbuje też grać protossem, bo właśne trochę irytuje mnie fakt, że najlepszą strategia zerga jest wysyłanie ogromnych mas mięsa armatniego bez liczenia się ze stratami. 
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Grudnia 03, 2008, 10:26:35 pm
Devourer powiem ci tak, w tym czasie kiedy Terran wyskakuje z pierwszym Tankiem ty powinieneś mieć tech dla Lurkerów, kiedy Terran wyskakuje z Vesselem ty już powinieś mieć gotowego Defilera z Consume. Jeśli grasz za wolno lub za mało agresywnie to nie wyżalaj się i nie usprawiedliwiaj się, tutaj, że wszyscy cię zjadają na śniadanie. Zerg do efektywnej gry powinien być zawsze +1exp w stosunku do wroga a przy TvZ mieć przewagę techa. Niech ktoś zamknie ten temat jeśli można prosić bo naprawdę, rozmowa uciekła w 100% od tematu.

Do człowieku, zmień rasę na Terrana skoro oni są TAAAAACY imba >.<
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 03, 2008, 11:04:19 pm
NIE CYTUJEMY W CAŁOŚCI POSTA, KTÓRY BYŁ BEZPOŚREDNIO WCZEŚNIEJ.

Dziękuję za współpracę.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 03, 2008, 11:18:26 pm
Jak pojawiają się Tanki to już mam Lurkery (często mam je szybciej), ale z Defilerami to różnie jest (często za późno Hive robię). Skoro mówisz, ze da sie zdążyć...
Zresztą mi chodziło o 1 czy 2 zdolności Terrana, które przynajmniej z perspektywy Zerga wyglądają  nieciekawie. A wy od razu na mnie naskakujecie. Zresztą nie ja zacząłem dyskusje o patchach.

Poza tym nie przesadzajcie, że wszyscy mnie zjadają na śniadanie, bo z niektórymi wygram (tylko z paroma buildami sobie nie radzę).

Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 04, 2008, 10:43:20 am
Skoro Devourer jesteś taki świetny, to skontaktuj się z Jaedongiem - z pewnością się dużo od ciebie nauczy.

Pamiętajcie o istnieniu takiej jednostki jak scourge. Podczas bitwy zastosuj cloning lub uprzednio zabindowane grupki po 2 scourge. Gdyby Terran nie mial cholernego Irradiate, to ZvT byłoby imba w kierunku Zerga (Dark Swarm > all). Wątpię, że grając z graczami na poziomie D spotkasz gracza, który naprawdę wykorzystuje potencjał Terrana. TvZ to najbardziej wymagający match-up pod względem multitaskingu, szybkich decyzji. Makro jest bardzo wymagające a trzeba cały czas mieć oko na armię, żeby nie dostać miazgi od armii Zerga, która cię oflankuje. Więc nie rozumiem głosów, że T > Z. To całkowita głupota. Powiem nawet, że na poziomie D czy C (a nawet czasem B), to Zergowie mają przewagę, bo łatwiej mechanicznie wykonać daną strategię. Gdybyś grał z 400APM Terranem z Korei, który makruje idealnie, to rozumiem, że mógłbyś marudzić. Ale go i tak da się pokonać - myśląc i dobrze mikrując.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 04, 2008, 01:06:19 pm
Człowieku, gdzie ja napisałem, że jestem świetny ?
No przy Dark Swarm to cięzko by było z zakopanymi Lurkerami (bo na nie działa tylko Irradiate, abo Yamato gun). Z dużą grupą Ultralisków też by było ciężko, bo nie wiem czy czołgi dałyby radę, a Firebaty nie mają z nimi szans. Wtedy zamiast Irradiate Terran by musiał dostać cos innego.
Fakt, że grając na poziomie D, ze wszystkich ras zdarza się najwięcej nietypowo grających terran (nie używają irradiate, zaczynają iść we np. we Wraithy czy Batki).

W sumie moze jednak ta piechota nie jest aż taka silna.
Jako, ze Iccup nie działa zagrałem z kompem TvsZ. Na 3 gry ani razu mi nie wyszedł rush MM na stimie. W sumie za każdym razem piechota przegrała z Hydraliskami (zawsze wydawało mi sie, że Hydry są prawie bez szans). Dopiero po dodaniu czołgów było już ok i bez problemu rozwaliło sie jego bazę. Potem zagrałem odwrotnie ZvT, zamiast techować jak najszybciej do Lurkerów, zacząłem tworzyć Hydraliski. Jak przyszedł atak piechoty ja miałem już 2 sunki i 12 Hydr. I piechota dosć łatwo padła (tylko, ze komp nie użył Stima), po czym zrobiłem kontratak Hydrami i nie było żadnych problemów z rozwaleniem jego bazy. Z
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: HiDie w Grudnia 04, 2008, 01:30:27 pm
Gry vs komp powinno się przemilczeć. Mam nadzieje, że jakieś specjalne skrypty zainstalowałeś do AI, jeżeli grałeś na standardowym (blizzardowskim) AI to tylko ukazuję, że ciągle newbie jesteś.



http://www.gosugamers.net/starcraft/replays.php (http://www.gosugamers.net/starcraft/replays.php)

http://www.yaoyuan.com/index.php (http://www.yaoyuan.com/index.php)
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 04, 2008, 01:44:09 pm
Raczej standardowym, bo nic dodatkowego nie ściągałem.
Czy ja wiem czy newbie, pare tygodni temu 3 terrańskie kompy zjechałem Lurkerami i Guardianami.
No jeżeli chodzi o grę Terranem to raczej jestem newbie, bo nimi raczej mało gram.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 04, 2008, 02:05:44 pm
Przeciwnik, który pozwoli ci dojść do Guardianów to marny przeciwnik. Ot co.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 04, 2008, 02:27:22 pm
Dokładnie. Chyba, że gra on tzw. Jaedong build. Przewidywał on hardkorowy muta harras z 2 hatchy z przejściem w bardzo szybkie Guardiany. Ogólnie build ostatnio stał sie bardzo popularny, ale nie zawsze follow-upem są Guardiany (często są to all-in muta+ling albo lury). Guardiany się sprawdzają TYLKO dlatego, że Mutalisk harras bardzo osłabił Terrana. Nie widziałem żadnego innego buildu, gdzie Guardiany jako główna armia są możliwe do zastosowania.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 04, 2008, 02:50:34 pm
Cytuj
http://www.yaoyuan.com/index.php

imba link, tylko napiszcie, czy wy również widzicie same prostokąty i te nicki Bisu, Stork etc. ? Rozumiem, że mam tylko klikać w te nazwy ściągać i oglądać repki. Coś jeszcze da się zrobić na tejże stronie? Jakieś English version?

Słówko do Devourer'a : mi się udało wygrać z kompami Zerg vs. 7x random i Terranem vs. 7x random i jeszcze nikt nie uznał tego za jakiś wyczyn (choć szczerze mówiąc nawet nie spodziewałem się niczyjej aprobaty). Wolę wygrać z C rank na Iccup niż z siedmioma kompami :D. Choć jeszcze długa droga do tego. Piszesz, że piechota Terran nie jest taka silna... to właśnie dlatego Terran musi grać agresywnie i wywiera nacisk na Zerga od początku, bo panicznie boi się kombinacji ultraling pod swarmem; Zerg ma jednak trudne zadanie, żeby przetrwać i tego techa mieć...

Gotrek: zaczyna mnie poważnie wkurzać twoje niestosowanie dużych liter przed nazwami własnymi czy nickami innych. Jak chcesz, żeby przed twoim nie stosowano to twoja sprawa.

Ta "dewiacja" wzięła się z programowania w C++ oraz z innego forum, gdzie wielkie litery były ledwo rozczytywane. Zapewne zauważyłeś również, że czynię spore postępy w dziedzinie pisowni... Tylko nie rozumiem, po co te rumieńce w moich postach, wystarczy wysłać PW typu "Popraw swoje posty w topicu link".
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 04, 2008, 03:05:47 pm
Komp terrański jest dość cienki, zanim nastąpi pierwszy atak piechoty można zdążyć już zrobić kilka lurkerów. Poza tym komp dość późno robi jednostki latające. Zanim zrobi Starport ja już mam Guardiany.
Słabszych Terran na Iccupie też dało się rozwalać Guardianami (jeżeli nie używali Irradiate). Zresztą kampanię w Starcrafcie i Brood Warze to też przechodziłem głównie Guardianami. 
Ogólnie jednak na Battlenecie to cięzko sie gra Guardianami, bo Terran ma te Irradiate, z Protossem jeszcze gorzej bo są te sztormy, a na Zerga się nie opłaca, bo ciagle pompuje coraz większe ilości mutalisków.  ???

W sumie na Iccupie to mi statystycznie najgorzej z Protem szło, jak sprawdziłem w profilu to miałem 11% zwycięstw (z Terranem i Zergiem po około 25%). 7 kompów nie próbowałem, parę miesięcy temu to 2 już był hardcore.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 04, 2008, 03:19:10 pm
Kurrr... de. Ten znowu z tymi Guardianami. Tylko Guardiany i Guardiany mu w głowie. :D

Temat nie jest o metodach walki z komputerem, tylko żywym graczem, więc...

SK Terran > Guardiany
Standardowy Terran > Guardiany
Mech > Guardiany

O ile nie grasz Jaedong build oczywiście (w co wątpię).
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 04, 2008, 03:23:56 pm
Temat jest o Burrow, a moja cierpliwość właśnie się wyczerpała (podziękowania do Raina i XeroNa), więc od teraz będę bardziej restrykcyjny.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Grudnia 04, 2008, 04:46:47 pm
Dziękuję, czy istnieje możliwość wywalenie trash-postów żeby zostało tylko to, co dotyczy burrow? W ten sposób temat pozostanie merytoryczny na przyszłość.

Gotrek: jeszcze się nad tym zastanowię.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 05, 2008, 08:21:48 pm
Cytuj
http://www.yaoyuan.com/index.php

Słówko do Devourer'a : mi się udało wygrać z kompami Zerg vs. 7x random i Terranem vs. 7x random i jeszcze nikt nie uznał tego za jakiś wyczyn (choć szczerze mówiąc nawet nie spodziewałem się niczyjej aprobaty). Wolę wygrać z C rank na Iccup niż z siedmioma kompami :D. Choć jeszcze długa droga do tego. Piszesz, że piechota Terran nie jest taka silna... to właśnie dlatego Terran musi grać agresywnie i wywiera nacisk na Zerga od początku, bo panicznie boi się kombinacji ultraling pod swarmem; Zerg ma jednak trudne zadanie, żeby przetrwać i tego techa mieć...


Kurcze przez 3 godziny próbowałem wygrać z 7 kompami (7 terran) i nic. Nie wiem jak ty to zrobiłeś. Chyba, że jakąś super dużą planszę miałeś. Pare minut jeszcze jest spokój, ale potem atak jest praktycznie non stop. Do pierwszego ataku piechoty czasem tylko udaje sie zrobic 3 Lurki (więcej nie uda sie zdążyć) i ustawić je w miarę wąskim przejściu, ale ich idzie tyle, że nie nadążają z wybijaniem i siłą rzeczy w końcu troche jednostek przejdzie do bazy, co kosztuje sporo dron i duze opóźnienie. Zresztą zanim się postawi expa to też mija troche czasu, i nie zdążę zrobić armii odpowiedniej do ataku. (przy 2-3 kompach można spokojnie dojść do Guardianów i zniszczyć Terrana zanim pojaiw się lotnictwo) W końcu i Lurki padają, gdy pojaiwają sie czołgi i jest praktycznie koniec.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 05, 2008, 08:23:27 pm
Aha, więc jak ty nie potrafisz, to znaczy, że inni też? :)
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 05, 2008, 08:50:07 pm
Jakby inni nie ptrafili to bym sie chyba nie pytał. Nie wiem po co te złośliwe pytanie.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 05, 2008, 08:55:11 pm
Po to, żebyś się skoncentrował na grze z żywym oponentem. Grając na kompy nic nie zyskasz, grając na żywego gracza nauczysz się myśleć taktycznie.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 05, 2008, 09:07:51 pm
Wiadpomo, ze lepiej grać z żywym graczem. Ale Iccup na razie nie działa więc gram trochę z kompem.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 05, 2008, 09:15:15 pm
Dla zabawy można się pomęczyć z kompami - u mnie to był jeden... weekend. Mapa Hunters rzecz jasna, Zerg vs. 7x random, rzeczywiście problematyczne, zwłaszcza jak się widzi kilkanaście Siege tanków gęsiego, dookoła Zety, Hydry, Firebaty. Devourer, nie polecam zabierać się za to dopóki nie masz planu jak to zrobić, bo trzeba wysłać coś na atak, a nie tylko się bronić. Wejdź na youtube, poszukaj "vs. 7 comps FPVOD" i spróbuj powtórzyć co zobaczysz, bo przypuszczam, że nie masz nawet pomysłu... Na pewno złym pomysłem jest bronienie się na początku lurkerami, lepsze sunkeny są, dopiero potem lury.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 05, 2008, 09:51:38 pm
Też grałem na Huntersach m.in. Na jakiś standardowych też próbowałem, ale na tych nie rady, bo miejsca na expy za daleko były. 
Nie no plan to miałem, taki sam jak wtedy jak rozwaliłem te 3. Wtedy doszedłem dosć szybko do Lurkerów, obroniłem pierwszy atak, zrobiłem więcej Lurkerów, część wysłałem na 1 kompa. W międzyczasie szybka rozbudowa bazy aby jak najszybciej dojść do Guardianów. Guardiany wysłałem na drugiego kompa zanim zacznie robić flotę. Trzeciego kompa też rozwaliłem Guardianami ale dodałem kilka Devków, bo ten już zaczął robić pierwsze Wraithy.
Teraz plan był podobny, jak najszybsze Lurkery( do obrony), potem szybki tech do Guardianów i atak na bazy zanim rozwinie się na dobre lotnictwo. Tyle, ze te kompy atakowały mnie troche za szybko (ledwo wyrabiałem 3 Lurkery, na tym Pythonie chyba te kompy mnie póxniej atakowały) i ponosiłem za duże straty w bazie. (powinienem mieć już piersze Guardiany, gdy pojawiały sie czołgi).
Sunkenami ciezko się obronić przed taką liczbą, lingami nie ma szans, Hydralisków musiałbym mieć bardzo dużo.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 05, 2008, 10:18:31 pm
Na co będzie Ci potrzebna umiejętność pokonania 7 kompów, skoro będziesz przegrywał z jednym człowiekiem? Ja nie pokonam 7 kompów, kiedyś pokonałem 3, ale to było głupio proste :P. W grze z kompem grasz według schematów (muszę zrobić obronę, bo mnie zaatakuje). W grze z człowiekiem grasz zupełnie inaczej. Wszystko zależy od scouta. Jeśli był dobry, to wiesz co gra przeciwnik i robisz kontrę, a jeśli był zły, to grasz w ciemno.

P.S. Może założymy osobny temat do tego, bo tu zrobił się olbrzymi offtop xD?
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 02:40:53 am
Odechciało mi się tych 7 kompów. Ledwo sie odkułem na 3 (po wielu próbach), tym razem wziąłem 1 Terka, 1 Tossa i 1 Zerga. Udało sie zraszować lingami Tossa, lurkami Terka i ledwo odeprzeć atak naziemny Zerga. Potem udało się go rozwalić 8 Guardianami. I wreszcie można było wyjść z gry w lepszym humorze. Tylko miałem grać dzisiaj łacznie z godzinkę, a grałem z 6.  ::)
No rzeczywiscie sie trochę offtop zrobił w tym wątku, w sumie chyba przeze mnie ;).  Możnaby wydzielić.

Oczywiście, że człowiekiem gra się inaczej. Że zwiad jest ważny to chyba nie musisz raczej tłumaczyć.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 12:16:37 pm
Człowieku, jak się pochwalisz wygraną z kompem/kompami, to cię wyśmieją. Jak się pochwalisz dobrym rankiem na ICC to tzw. "szacun". :D

Mimo wszystko nie wiem specjalnie, jak ty grasz. Zamieść jakiegoś swojego repa vs żywy gracz. Obojętnie jaki - nie ważne, czy wygrany, czy przegrany. Powiem ci wtedy, w jaki sposób powinieneś trenować. Bo mimo wszystko nie od razu można na ICCup wbić. ^^ Dobra - to zamieść repa i wtedy powiem.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 03:19:43 pm
Na Iccupie też wygrywałem, ale raczej z D- i słabszymi D. Lepsi D i D+ to już zbyt hardcorowi jak dla mnie.

Zamieszczam 3 repy (jeżeli mozna, jak nie to usunę).
2 pierwsze grałem jako Zerg vs Terran i vs Protoss, ostani jako Protoss vs Zerg. Wszystkie zwycięskie (przegrane czasem oglądam, ale nie zapisuje).
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 06, 2008, 03:55:05 pm
Zajrzałem w repki, ale mam 1.16, więc widać tylko początek...
Człowieku, używaj klawiatury! 50 APM to na prawdę trochę mało, trzeba by się zgadać na GG, pomogę ci skonfigurować myszkę i nauczę skrótów klawiaturowych (ewentualnie czeka Cię kupno myszy/klawiatury). Wygląda to tak, jakbyś grał tylko jedną ręką używając touchpada... tak jakbyś nie skupił i nie starał, jeżeli masz 50 minerałów i larwa czeka przy wylęgarni, to zbudowanie peona jest bardzo, ale to bardzo pilne!
Myślę, że dobrze by było poszukać mentora, bo wg mnie wystarczy zmienić tylko rodzaj ćwiczeń, żeby efekty były zaskakujące... ale niech się wypowiedzą też inni użytkownicy.
Swoją drogą, kiedyś na Icc znalazłem dwóch graczy, co mieli ~90 APM, pokonałem ich, powiedziałem o tym szokującym wydarzeniu (90 apm noob na Icc) na IRCu i potem leciały w moją stronę obelgi typu "noob bashing !!eleven!!!11!" za to, że zgodziłem się na grę z nimi:D. Eh, już zapomniałem, jak się zaczynało na bnecie...
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 04:06:39 pm
Chciałem repów, żeby zobaczyć, czy znasz podstawy. Wypowiedź Rafikozora rozwiała moje wątpliwości. Na tym etapie po prostu graj z pojedynczym kompem. Wybierz jakiś prosty build i ćwicz mechaniczne jego wykonanie. Na przykład graj cały czas Overpool, exp i 3 Hatch Hydra i graj to wielokrotnie. Dzięki temu, że nauczysz się grać taki podstawowy build, zaznajomisz się z hotkeyami, będziesz mógł wykonać zaawansowane taktyki. Teraz nie ma sensu, żebyś trenował na ICCup, jak nie masz co trenować.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 04:48:00 pm
Te repy są z Iccupa. Widze, że mi APM policzyliście. Ja nigdy tego nie liczyłem. Klawiatury używam tylko do zapisywania odziałów. Klawiaturą to może będę szybszy o 1 sekundę.
Dizwne, ze o taktyce czy strategii nie napisaliście nic, tylko o klikaniu. Ale w sumie to jest najważniejsze chyba, kto szybciej wyklika dany schemat niż taktyki. Swoją droga to macie troche dziwne podejście. Podchodzicie do tej gry jak do jakiejś olimpiady sportowej. ::)
Z kompem to trenuję jak coś nowego sprawdzam, ale z grubsza to gra z kompem jest raczej nudna. Więc po to się gra z żywym przeciwnikiem, zeby było ciekawiej. W sumi to chdzi cły czas o powiedzmy popołudnoową rozrywke, a ni o jakis mistrzostwa.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 04:59:18 pm
Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: HiDie w Grudnia 06, 2008, 05:05:16 pm
Obrazowo przedstawiając to tak jakbyś chciał już pisać, nie umiejąc czytać.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 05:19:31 pm
Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?

Zależy z kim grasz. Moze do B czy C (ew. D+) trzeba mieć to jakoś super extra opanowane, do D często wystarczała mi gra jak teraz. Mutalisk rush czy Lurker rush też mi nieraz wychodziły, więc chyba w tych buildach ne jestem znowu najgorszy.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 06, 2008, 05:21:58 pm
Przybliżę trochę moją wypowiedź do Xerona: w SC nie można nic zautomatyzować, dlatego cały czas trzeba się zajmować wszystkim - produkcją, techowaniem, microwaniem. To pochłania gracza zmuszając go do wykonywania dużej liczby poleceń w krótkim czasie. Z tego co zauważyłem mając do 60 APM nie można przeprowadzić żadnej taktyki, mając mniej niż 120 APM taktykę da się przeprowadzić, jednak z błędami, 120 APM pozwala już dobrze opanować wszystkie aspekty gry pod warunkiem, że wykonuje się je perfekcyjnie, tzn. bez żadnych niepotrzebnych poleceń. Mając 200 APM można sobie pozwolić na niepotrzebne, zmarnowane kliknięcia, ale nie dużo:D
Najlepsi gracze mają i 400 APM, gdyż niektóre strategie wymagają czasów reakcji na to, co się dzieje na minimapie, na poziomie 0,3 sekundy. Załóżmy, że wysłałeś Shuttla, zajmujesz się produkcją (widzisz maina) ale z przeciwnej strony lecą 2 scrouge. Musisz wychwycić ten moment (w końcu nie wiesz, czy scrouge czekają tam gdzie trzeba) i zawołać transportowiec z powrotem do bazy, i to nie "na styk", bo i tak możesz go stracić...
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: HiDie w Grudnia 06, 2008, 05:48:16 pm
Podstawowe rzeczy się kłaniają.
Btw iccup 10 to najgorszy replay jaki w życiu widziałem.

Mała propozycja. Jak widzisz, że przeciwnik jest cienki to wychodź po 20 minutach. Szkoda twojego czasu.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 06, 2008, 05:54:37 pm
120 APM pozwala już dobrze opanować wszystkie aspekty gry pod warunkiem, że wykonuje się je perfekcyjnie, tzn. bez żadnych niepotrzebnych poleceń

I właśnie ta nadwyżka powyżej 100 - 140 APM to są zwykle niepotrzebne polecenia.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 05:59:01 pm
Włączyłem sobie ten BW Chart, żeby zobaczyć sobie te APM.
Jeżeli do 60 APM nie da sie przeprowadzic żadnej taktyki, to jak wytłumaczysz moją wygraną przez Lurker rush (mając 59 APM) z Terranem mającym 117 APM ? W innym przypadku wygrałem PvP mając 56 APM, a rywal 117 APM (chyba przez Dark rush, musze sprwdzić). Wygrywałem też z rywalami mającymi 70-90 APM, ale sporo z nich miało podobny lub mniejszy APM.

HiDie, co ci się nie podoba w 10 Iccup ? ::) Dlaczego mam wychodzic, jak przeciwnik cienki ? Wtedy łatwiej jest wygrać.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: MagiczneJadro w Grudnia 06, 2008, 06:08:09 pm
 APM powinien przekłada się na grę. Jeżeli ktoś nabija nie potrzebnie może przeszkadzać. Są tacy co mają 200 APM, ale co z tego jak słabo gra, za bardzo się skupia na "klikaniu" bez sensu. Może gdzieś przeczytali, że APM to podstawa. Myślę jednak, że liczy się opanowanie i MACRO. ;D
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 06, 2008, 06:14:00 pm
Oczywiście, że nie wolno wychodzić jak wygrywasz, przeciwnik bierze Cię na litość:D I straszy, że ma zbugowane SC i że jest hakerem itd.

To, że wygrałeś z kimś kto ma więcej APM - nie jest niczym dziwnym, rywal także popełnia błędy, zwłaszcza, jeżeli ma 117 APM, czyli połowę tego co się wymaga w dobrym TvZ. Grałem z takim jednym początkującym co miał 300 APM (grał w WC wcześniej), robiłem go jak chciałem... Jemu brakowało strategii i doświadczenia. Ale teraz, po roku, ma C- na Icc...
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: HiDie w Grudnia 06, 2008, 06:16:18 pm

HiDie, co ci się nie podoba w 10 Iccup ? ::) Dlaczego mam wychodzic, jak przeciwnik cienki ? Wtedy łatwiej jest wygrać.

a) Przyjmijmy, że byś grał z 35-40 minut. Wyjdziesz jednak po 20 minutach. Dzięki temu możesz zaoszczędzić   czas na nową grę.
b) Więcej gier to większa ilość przerobionych podstawowych elementów gry (rozsyłanie robotników, trenowanie strata - strategi). Więcej gier to większa ilość przeciwników którzy mogą dać C wpieprz
(czyt.  doświadczenie).

Co z tego, że kolesie mieli 100+ APM, skoro nie budowali jednostek, itp?

ps. Czy mógłby autor lub mod zmienić nazwć tematu?

Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 06:17:53 pm
Człowieku dokładnie przeczytaj, co napisałem, a potem się wypowiadaj. StarCraft to gra, w której BARDZO liczy się taktyka i strategia. Mimo wszystko jednak, jeśli nie będziesz prezentował podstawowego poziomu gry pod względem mechaniki, nie wykonasz ŻADNEJ strategii. Tu nie chodzi o to, że masz się nauczyć 1 schematu i uczyć się szybko klikać tylko o to, żeby nauczyć się posługiwać klawiaturą i myszką w grze tak jak trzeba, żeby niektóre rzeczy weszły ci w krew jako nawyk (tworzenie jednostek, prob). Dzięki takiej podstawowej umiejętności będziesz mógł zająć się strategią i taktyką. Bo po co masz teraz zacząć toczyć pojedynki taktyczne z oponentami, gdy wystarczy, że zrobi on szybki rush Zealotami i nie będziesz w stanie go obronić (bo masz za mało jednostek, nie umiesz ich kontrolować, nie możesz walczyć i zajmować się bazą równocześnie, etc.)?

Zależy z kim grasz. Moze do B czy C (ew. D+) trzeba mieć to jakoś super extra opanowane, do D często wystarczała mi gra jak teraz. Mutalisk rush czy Lurker rush też mi nieraz wychodziły, więc chyba w tych buildach ne jestem znowu najgorszy.

Wręcz przeciwnie! Na poziomie D-/D/D+/C- można sobie poradzić bez problemów przez same umiejętności mechaniczne. Żeby wygrać z ludźmi o słabej mechanice, którzy nie potrafią wykonać żadnej strategii nie trzeba być żadnym taktykiem - wystarczy zagrać coś prostego, trywialnego jak na przykład 3 Hatch Hydra i wykorzystać fakt, że ma się lepszą mechanikę. To znaczy, że cały czas produkujesz jednostki, bardzo dobrze je kontrolujesz. Dopiero od poziomu powiedzmy C zaczynają się naprawdę sporo liczyć umiejętności strategiczne/taktyczne, bo od tego ranka każdy ma mechanikę na znośnym poziomie.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 06, 2008, 06:28:02 pm
Włączyłem sobie ten BW Chart, żeby zobaczyć sobie te APM.
Jeżeli do 60 APM nie da sie przeprowadzic żadnej taktyki, to jak wytłumaczysz moją wygraną przez Lurker rush (mając 59 APM) z Terranem mającym 117 APM ?

Wytłumaczę prosto: to był Terran na poziomie mojego Protossa (kiedy byłem w najlepszej formie). Gdy rozmawiamy o grach na poziomie np. XeroNa, to z takim przeciwnikiem możesz iść do piaskownicy się pobawić :P.

Można też powiedzieć, że po prostu wypadkowa jego szczęścia, umiejętności taktycznych i mechanicznych była po prostu mniejsza od twojej. Jednak stwierdzać na podstawie tego jak to się miało do APM, rang, strategii czy serwerów jest bezcelowe.

Z równym powodzeniem możemy zmienić (jak ktoś słusznie zauważył - błędną) nazwę wątku na "Pecetowcy vs. konsolowcy).

Update:

"Klawiatury używam tylko do zapisywania odziałów. Klawiaturą to może będę szybszy o 1 sekundę."

Tym tekstem mnie rozwaliłeś. Jakbyś napisał "może będę szybszy o 0.1 sekundy" to jeszcze może bym ci popuścił. Ale tak, to mogę napisać tylko jedno:

http://scarea.pl/index.php?strona=podstawy

Więcej do powiedzenia w tym temacie nie mam.
Tytuł: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 06:35:39 pm
Przewagę hydr u przeciwnika można zniwelować np. Lurkerami, HT czy Tankami.  Umiejętności taktyczne i strategiczne liczą się na ogół przy podobnych poziomach gry, chociaż da sie pokonać taktycznie przeciwnika z lepszą mechaniką.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 06, 2008, 06:40:41 pm
Krzysztof Kolumb to jednak dużo dzieci miał... wszystkie na nowo odkrywają Amerykę... szkoda słów... -.-'

Jak ktoś gra ZvZ Hydraliski, to życzę powodzenia. Będzie mu potrzebne. A te twoje tanki można Mutaliskami zniwelować. Czy ty naprawdę zakładasz, że przeciwnik da ci tępić swoje wojsko? Ludzie myślą, przewidują i boją się (dla twardzieli wersja "wyczuwają strach przeciwnika"), żadnej z tych rzeczy nie zasymuluje ci przeciwnik komputerowy, bo widzę, że cały czas do niego pijesz...
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: MagiczneJadro w Grudnia 06, 2008, 06:48:53 pm
No raczej w ZvZ gra się lingi + muty, hydry nie widziałem za często. Wystarczy wejść na BN i zagrać z 4 innymi graczami, (zergami oczywiście) i zobacz jak zagrają na Ciebie. ;)
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 06:54:20 pm
Czasem sie zdarzało, ale wiadomo, ze większosć idzie w Mutaliski. No wiadomo, ze mozna tanki Mutami zniwelować (można też Queenami, Guardianami...  ;D)
Ja tylko odpowiedziałem czym można skontrować przewagę liczebną Hydr. ::) Więc nie wiem o co pretensje. No chyba, że ma się np. produkcję 100 hydr na minutę, a przeciwnik robi w tym czasie z 15 jednostek typu zety, Dragoony, to wtedy może wysyłać wojsko na pałę bez żadnej taktyki, bo i tak wygra przewagą liczebną.

Nie pisze o komputerowych przeciwnikach tylko o żywych, w końcu  grałem na necie trochę.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 06, 2008, 07:08:45 pm
Kurde, już mnie srogo wk**wiłeś. Odpuść sobie te Queeny i Guardiany, bo są to nieopłacalne jednostki! Zacznij oglądać repy i vody Zergów rodem z Korei, stolicy SC, a potem wypowiadaj się, że taka taktyka jest dobra, a taka zła. Noob to ktoś kto nie wiele umie grać, a wymądrza się najbardziej. Jesteś SROGIM NOOBEM.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 07:09:48 pm
Ty daj spokój tym biednym Guardianom, ok?

Najgorsze jest to, że w żadnym ze swoich postów nie powiedziałeś niczego konkretnego ani o nic konkretnego nie zapytałeś. Każda twoja wypowiedź, to przykład "z życia wzięty" jak można pokonać daną jednostkę/strategię. Metody, o których piszesz są błędne ponieważ myślisz o tym na zasadzie "Guardiany jako jednostka z dużym zasięgiem ataku mogą oflankować wroga i ściągać tanki". Zapomniałeś jednak o pewnym "małym" szczególe. Nie pomyślałeś, że Terran może cię zaatakować ZANIM dojdziesz do tych Guardianów. Tak wszystko teoretycznie można sobie rozpisać, ale w praktyce wiele rzeczy się nie sprawdza (vide Hydry w ZvZ). Po prostu trzeba trochę pograć, by zrozumieć zasady gry i ci to polecam (uprzednio jednak wyćwicz swoją mechanikę do znośnego poziomu i zacznij grać porządnie na ICC).
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 07:39:07 pm
Boże ja tylko podałem przykład czym mozna ściągnąć ściagnąc tanki, nie napisałem, że Guardiany są konieczne. No coż wiadomo, że Tanki sa szybciej niż Guardiany, więc trzeba je niszczyć w inny sposób.
A na Iccupie to kilka razy zdażyło się, że przeciwnik zamiast mutów robił Hydry, które kontrowałem właśnie Lurkerami.
Nigdzie też nie napisałem, że o starcrafcie wszystko wiem, o multi wiem niewiele, bo niewiel grałem na necie..
Tropheus, czy ja cie kiedyś wyzywałem ? Jka cie denerwują moje posty to ich nie czytaj.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 06, 2008, 07:50:19 pm
Nie, nie wyzwałeś mnie, ale denerwuje mnie to, że ciągle gadasz o tych Guardianach, jakby one niby były jedyną drogą do wygrania.
A co do tej Twojej kontry w ZvZ lurami, to tylko przez przypadek, bo nie wiedząc, że w ZvZ gra się mutaling, udało Ci się obronić rusha. Jakbyś zagrał standart, to by Cię koleś zjadł, bo hydry są wcześniej niż muty.

Dobra, przepraszam. Może rzeczywiście przesadziłem. Na swoje usprawiedliwienie powiem tyle, że mam dziś strasznie ch*jowy dzień i wszystko mnie denerwuje. Ale nie mam zamiaru cofnąć "srogiego nooba".
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: HiDie w Grudnia 06, 2008, 07:51:34 pm
Boże ja tylko podałem przykład czym mozna ściągnąć ściagnąc tanki, nie napisałem, że Guardiany są konieczne. No coż wiadomo, że Tanki sa szybciej niż Guardiany, więc trzeba je niszczyć w inny sposób.
A na Iccupie to kilka razy zdażyło się, że przeciwnik zamiast mutów robił Hydry, które kontrowałem właśnie Lurkerami.
Nigdzie też nie napisałem, że o starcrafcie wszystko wiem, o multi wiem niewiele, bo niewiel grałem na necie..
Tropheus, czy ja cie kiedyś wyzywałem ? Jka cie denerwują moje posty to ich nie czytaj.
Wyjaśniając Ci :)
Ty się pytasz, inna osoba się produkuje - chce jak najlepiej. A Ty i tak przy swoim obstajesz nawet nie dorzucając jakiś argumentów popierających. Czyli niepotrzebnie się narobiła ta osoba odpisując Ci.

1. Hydry lepiej kontrować Cracklingami (Zerglingi ulepszone). Oszczędzasz wtedy gaz, który możesz bardzo dobrze przeznaczyć na szybką zmianę taktyki.
2. Gdybając tak jak Ty, to Tanki można zniszczyć wszystkimi jednostkami atakującymi ziemne cele.

Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 06, 2008, 07:53:31 pm
Kiedy piszesz "Opp zagrał hydry w ZvZ" inni uzytkownicy czytają "Grałem z totalną lamą, która nawet nie wiedziała które jednostki są skuteczne w ZvZ". Ja mogę i Archonami zagrać na Terrana, ale jeżeli napiszę to  na forum to, że się tak wyrażę, "nikogo nie wzbogacę" - gracze SC mają inne problemy niż zastanawianie się, czy hydry kontrować lurkerami, bo już xx razy skopali tyłek noobom, którzy stawiali HydraliskDen w ZvZ. I wyobraź sobie, budzi to w nich negatywne emocje (i tropheus nazwał Cię po imieniu). Jak nie chcesz wzbudzać agresji, nie pisz takich filozoficznych postów.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 09:12:07 pm
To już każdy, kto używa Hydr w ZvZ to jest lama ? Często później też przechodził do mutów.
Co do Guardianów, to nie pisałem, że jest to jedyna dorga do zwycięstwa, za dużo kontr jest na nie żeby je często stosować (sztormy, Irradiate, Goliaty, wszelkie lotnictwo). Na ogół tylko na słabych przeciwników działa taktyka z Guardianami. Swoją drogą chyba wszystkie standardowe buildy to naśladownictwo gier koreańczyków, jeżeli jakiś Jeadong czy inny wymyśliłby skuteczny build z Guardianami to pewnie byście zmienili zdanie  :P.
 Każdy z was musiał być przez pewien czas na poziomie D i swoje w d**ę dostać  ;) ale raczje nie chciałbyć wyzywany od lam i noobów. A teraz co ? Zapomniał wół jak cielęciem był ?
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 09:16:43 pm
LOL, chodzi o to, że inni gdy byli na poziomie D, nie stawiali się nad graczy lepszych i bardziej doświadczonych wymądrzając się i "obalając" metody dawno już sprawdzone przez Koreańczyków. A owszem pro wymyślają różne strategie oparte o jednostki takie jak Guardian, ale oni robią to z głową, tak by było to skuteczne, a nie "gdybają" tak jak ty. Więc polecam ci posłuchać tego, co mówimy, a nie ciągle obstawiać przy swoim. oO
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 06, 2008, 09:46:32 pm
Lol. Ja ciągle jestem na poziomie D, a nie mówie, że push Terrana jest imba, bo czsasem uda mi się go rozbić. Guardiany są stosowane TYLKO I WYŁĄCZNIE, jeżeli nie przechodzisz w lury grając 2 hatch muty, pod warunkiem, że wyharrasowałeś przeciwnika. W innym wypadku Guardiany nie są skuteczne. Poza tym takie teorie to już Koreańczycy wprowadzali w życie. Jakbyś jeszcze nie wiedział, to Koreańczycy (zwłaszcza Ci pro) grają po 10 godzin dziennie w Starcrafta o duże pieniądze (liczone w setkach tysięcy $). Więc grając tyle, mają czas na wymyślanie nowych zagrań, udoskonalanie starych buildów, które potem wykorzystują niekoreańce :P.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 09:55:18 pm
Poza tym na niektórych mapach te Guardiany mają szerokie zastosowanie w ZvP. Chodzi mi o takie mapy, gdzie jest dużo klifów i można zrobić 6 Guardianów, by harasować expy znad klifu. Zwróć uwagę, że jest to TYLKO forma harrasu - jednostki te nie są używane we właściwym ataku, jak ty proponujesz.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 10:19:55 pm
No czasem trochę przesadzałem (z klawiaturą czy stimpackiem). W sumie do walki z D+ czy C- trzeba będzie podciagnąć dużo w grze. Cięzko rozbudowywać klika baz równocześnie i produkować duże ilości wojska. Chociaż Lurker rush czy Dark rush to jest dość dobra broń na  lepiej rozwijającego sie przeciwnika.
W sumie nie używam zbyt często Guardianów, bo po pierwsze daleka droga, żeby do nich dojść i nie zawsze przeciwnik pozwala na ich zastosowanie.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Grudnia 06, 2008, 10:29:37 pm
Te repy są z Iccupa. Widze, że mi APM policzyliście. Ja nigdy tego nie liczyłem. Klawiatury używam tylko do zapisywania odziałów. Klawiaturą to może będę szybszy o 1 sekundę.
Zgodzę się z tobą Devourer. ale pomyśl tylko. Budujesz każdą Dronę wybierając ją myszą z interfejsu i przy każdej dronie tracisz sekundę, policzmy to samo dla jednostek.
Sam początek gry (przykładowo 12 hatch) 8 dron = 8 sekund w plecy, 1 sekunda za Overlorda a potem znowu po jednej sekundzie za każde dwa Zerglingi. Zanim dojdziesz do Lurkerów albo Mutalisków jesteś do tyłu około dwóch minut jeśli nie więcej. A pooglądaj sobie kiedyś replaye i zobacz ile może się dziać w takich dwóch minutach. Naprawdę się opłaca używać skrótów klawiszowych.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 06, 2008, 10:34:41 pm
Dakr rush jest dobry na kogoś, kto się nie spodziewa DT. Czyli jak widzisz, że Terran gra siege expand i opóżniłeś go trochę, to DT są dużą szansą nawet na wygranie gry. Ogólnie to teraz timingi buildów (wypracowane przez KOREAŃCZYKÓW) są na DT odporne.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 10:43:07 pm
W dzisiejszych czasach nie zabijesz dobrego Terrana DT rushem o ile nie udało ci się go osłabić ewentualnymi 2-3 Zealotami na początku gry. oO
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 06, 2008, 10:55:01 pm
Najłatwiej Protossa zabić, bo Observery są dość późno (pod warunkiem, ze nie ma jeszcze zbyt dużo Cannonów. Do Zerga trzeba Corssairów na Overlordy. U Terrana ciężko, bo jest skanner dość szybko, poza tym jeszcze miny są groźne. No i Turrety - wiadomo.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 10:58:49 pm
Powiem ci, że NIGDY bym nie przegrał z Lurker rushem. Moje buildy konstruuję tak, by być bezpiecznym przed takimi rzeczami.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 06, 2008, 11:03:54 pm
Ogólnie to jak byś się wbił do mnie lurami, to byś dostał storma. Stosuję wersję fe zrobioną przez Xerona, więc reszty domyśl się z posta wyżej.
A co do PvP, to ostrożny toss przed rivem zrobi obsa. Jak ma dobry timing, to obs podleci na rampę chwilę przed przyjściem DT lub chwilę po.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gantar w Lutego 01, 2009, 09:39:45 pm
Chciałbym żebyście konkretnie powiedzieli co sądzicie o takim jednym buildzie. W sumie wyszedł trochę na poczekaniu i sam nie wiem jak bardzo jest cienki :P
Zaczęło się od tego, że często grywałem z Zergami, którzy rushowali. Zealot nie dawał sam rady, probami też bywało ciężko a często kończyło się to tak, że traciłem pylon. Tak, wiem, że wynika to z mojej słabej gry no ale coś musiałem na to wymyślić. Więc zamiast gate, stawiałem forge a zamiast zeta cannon. Wszystko to tuż przy nexusie i probach. Dopiero potem gate i zetafony po złotówce. Początkowe zerglingi odstraszało to skutecznie, a poza tym miało się już początki zabezpieczenia przed wjazdami mutasów. Teraz pytanie: Czy jest sens coś takiego grać? Czy przy takim bo lepszy zerg mnie rozwałkuje jak chce? Czy jest to niepotrzebna strata czasu i kasy an początku rozgrywki?

Zapewne tego typu rozwiązania już się pojawiały, może sami takie graliście/widzieliście. Więc jakby ktoś powiedział konkretniej z czym to się je to byłoby fajnie ;)
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Lutego 01, 2009, 09:50:20 pm
Każdy średni Zerg cię rozjedzie bo w momencie w którym zobaczy coś takiego zacznie expować jak szalony a ty nie będziesz miał jak temu przeciwdziałać. Jak boisz się rushującego Zerga w 1v1 zrób pylon w naturalu (nie mainie), tam dopiero Forge, Cannony i ew. Gateway a potem rób Nexa.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 01, 2009, 09:57:04 pm
http://pl.youtube.com/watch?v=ef_14-t2UpE&feature=related <- gra NonY'ego z losowym gostkiem na necie.
Coś w ten deseń xD. Z początku na pewno łatwo nie będzie, bo to łatwe nie jest, ale z czasem się nauczysz.
Tak btw, to ja często stawiam nexa przed canonami. Wszystko zależy od openingu Zerga. Jak gra agresywnie, to najpierw 2 albo 3 cannony. Jak nie (czyli 12 hatch 11 pool) to nexa można spokojnie stawiać przed canonami, a zamiast 2 canona można postawić gate'a.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gantar w Lutego 01, 2009, 10:20:55 pm
Trydium-> No fakt, o tym nie pomyślałem. co prawda z tym bo częściej wygrywałem niż przegrywałem, no ale grałem z ludźmi na podobnym poziomie więc ciężej mi było zauważyć to samemu. ;) Dzięki

Tropheus-> A co jeśli się gra na mapach typu BS?
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Rico w Lutego 01, 2009, 10:33:46 pm
To grasz tak samo... Forge na Naturalu i teraz zależy od Zerg'a czy robi 12 Hatch -> 11 Pool to robisz Nexus -> 1 Cannon jeżeli są tylko 4 Zerglingi (+1 Cannon za każde 4 nowe Zerglingi) -> Gate -> Assymilator jeżeli coś innego, bardziej niebezpiecznego na daną chwile (2-3 Cannony then Nexus -> Gate -> Assymilator w mainie)

Ogólnie FE jest najlepszy... ale możesz się pokusić o bardzo wczesne +1 attack timing rush (biorąc pod uwagę BS). Jeżeli chcesz to mogę w jako taki sposób powiedzieć jak to się je.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 01, 2009, 10:59:07 pm
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=62652
Przejrzyj ten topic. Masz mieć to wykute na blachę. Obudzony w środku nocy masz bez zastanowienia określić położenia Pylonów/Cannonów/Gateów. Oczywiście ustawieniem budynków rządzą pewne zasady, dlatego jest to całkiem łatwe.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Lutego 02, 2009, 07:24:23 pm
Z tego co mi chyba Xeron mówił, jak Zerg gra 9 Pool to musisz postawić Cany przed Nexem bo inaczej nie zdążysz, jak jest Overpool to możesz stawiać Nexus jako pierwszy.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 02, 2009, 08:12:27 pm
Dokładnie. Jak jest overpool, można zagrać:

8 Pylon,
11 Forge,
13 Nexus,
13 Cannon,
13 Cannon.

Na 9 pool trzeba koniecznie:

8 Pylon,
11 Forge,
13 Cannon,
13 Cannon,
Nexus (timing zależy od osobistego stylu :P).
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 02, 2009, 08:43:21 pm
Do jeszcze dopowiedz, że w przypadku 12 hatch 11pool można też zbudować GateWay po Nexusie i przed Forge.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 02, 2009, 09:19:09 pm
Ja to na ogół grałem ok. 7 Proba Pylon, potem dalej proby, aż się zrobi nadwyżka 150 to Forge i 3 Cannony. Czasem jeszcze Forge, Gateway i 3 Cannony. Widzę, ze strasznie szybko stawiacie drugiego Nexusa, ja dopiero go stawiam po kilku minutach. Chyba to jest największy błąd, bo za późno uzyskuje stabilizacje ekonomiczną aby móc budować większą armię. A po Cybernetic Core co najczęściej stawiacie jako pierwsze: Stargate, Cytadelę czy Robotic Facility ? Ja zawsze jak najszybciej staram sie zbudować Stargate i 1 Corsaira na zwiad.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 02, 2009, 09:53:34 pm
To czywiście zależy od tego, co robi Zerg. Zazwyczaj techuje z dwóch/trzech hatchy. Generalnie robisz asap Core, pierwsze 100 gazu na cytadelę, następne 150 na StarGate, potem gaz idzie na Corsair i Templar Archives. Oczywiście robiąc zwiad decydujesz, czy robić HT czy DT, PsiStrom czy Leg, czy od razu robić +1 weap czy +1armor. Assimilator stawiasz zaraz po rozpoczęciu GateWay'a. Robotics stawia się zazwyczaj, gdy Zerg wcześnie zaczyna produkcję Hydr i wiesz, że nie zdążysz ze sztormami, albo gdy idzie w szybkie Lury. Jeżeli Zerg stara się ekspić przygotowujesz jakąś formę pusha albo też ekspisz...
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 02, 2009, 10:48:59 pm
Hmmm... Wydaje mi się, że na 12 Hatch 11 Pool nie można zagrać Gatewaya przed  Forgem (ale Gateway przec Cannonami owszem) bez przerywania produkcji prob. Gdy wróg dodaje po 12 Hatchu dodatkowe Drony, np. robi 12 Hatch 13 Pool czy jakieś inne dziwactwo w tym stylu, wtedy można spokojnie zrobić gate przed Forgem. Jeśli oponent gra 3 Hatche przed poolem, to w ogóle pomijam (to znaczy pomijałem :P) Forge i robiłem szybkie 2 Gate po expie, ale takie sytuacje są bardzo rzadkie.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gantar w Lutego 03, 2009, 07:23:24 pm
Brzmi OK. Dzięki wszystkim za rady i linki. Potrenuję tego build-upa i póki co skupię się na nim, żeby choć  jeden dobrze się grało.

A co radzicie na Terrana? Bo w okolicy 1000-1500 pkt na ICCupie jak zaczynałem to sobie radziłem ale teraz to strasznie często od Terrana dostaję.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 04, 2009, 01:14:29 am
Ehhh właściwie ciężko odpowiedzieć na tak podstawowe pytania. Od czego masz wujka Google. To chyba zbyt ogólne pytanie, żeby na nie trafnie odpowiedzieć.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gantar w Lutego 04, 2009, 08:26:30 am
Tzn ogólne założenia i zastosowania jednostek przeciwko terranowi znam. Ale chciałbym wiedzieć czy polecacie jakiś konkretny build-up bo mam często chaotyczne dość openingi
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Lutego 04, 2009, 11:09:31 am
Ja dawno temu jak grałem to robiłem 8 pylon. Potem cały czas maksowanie probek, nieustająca produkcja. Jak tylko pojawiła się drobna nadwycha to Gateway, potem Core i Assimilator. Pylonów dorabiałem w miarę potrzeby i rush Goonami. Na ogół wystarczało. Z tym że to było ok. rok temu ;D Nie wiem jak teraz ludzie grają.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 04, 2009, 12:51:27 pm
Raczej wątpię, aby Terranie pow. 1500 pkt dali sie nabrać na Goon rush. Chyba, że miałeś jakis rewelacyjny timing. Terek ustawi dobrą blokadę przy wejściu, potem doda czołgi i Goony nie przejdą.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 04, 2009, 01:19:33 pm
Można na taki rush "nabrać" nawet A+. Najważniejsze, by mieć solidne mikro i dobre decyzje w zależności od poczynań wroga. To pozwala grać 2 Gate Goon na niemal każdej mapie w PvT. :)
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 04, 2009, 06:57:03 pm
Raczej wątpię, aby Terranie pow. 1500 pkt dali sie nabrać na Goon rush. Chyba, że miałeś jakis rewelacyjny timing. Terek ustawi dobrą blokadę przy wejściu, potem doda czołgi i Goony nie przejdą.

Xeron ma reację. Chyba w tym temacie opowiadałem o grze Tarsona z MiStrZZZem na WCG 08 na BS, gdzie MiStrZZZ zagrał 2 gate goon rusha. Rozprawił się z minami bez ŻADNYCH strat, a potem wymicrował 6 rinów i tanka. Dobre micro to podstawa do rushowania, bez tego można pomażyć o skutecznym ataku.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 04, 2009, 07:38:40 pm
A ile było Goonów ? Jak były miny to musiał już miec observera, chyba, że rozwalał je w momencie, gdy Vulture je dopiero wbijał. Na BS jest dośc szerokie przejście, więc trudno je zastawić.  Na Pythonie chyba by nie wyszło, jak się zastawi dobrze wejscie. Chyba, że sie dropa zrobi.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 04, 2009, 08:11:34 pm
Mam takie pytanie? Jak można robic rusha dwoma goonami mając obsa oO? Przecież micro na miny jest spoko do opanowania, a MiStrZZZ ma akurat jedno z najlepszych (o ile nie najlepsze) micro poza Koreą.
I nie, nie niszczył min w momencie, jak je vult stawiał. Po prostu, dzięki swemu doświadczeniu, przewidział, gdzie mogą być miny i kontrolował dobrze goony.
Jak nie wierzysz, że można coś takiego zrobić, to w filmiku MYM.Draco jest pokazane, jak Draco niszczy miny bez obsa (używa chyba 4 goonów, ale 2 w zupełności wystarczą).
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 04, 2009, 08:48:33 pm
Nie napisałeś wcześniej ile było tych goonów. Chyba sie jednak da, tylko trzeba podejść blisko miny, mina zaatakuje i wtedy się ją rozwala zanim wybuchnie. Chociaż wydaje sie to extremalnie trudne.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Lutego 04, 2009, 08:56:24 pm
Devourer naprawdę, zostaw dla siebie te OCZYWISTE stwierdzenia, bo każdy jest w stanie wywnioskować (o ile nie wiedział wcześniej) to co mówisz. Połowę postów masz właściwie o niczym.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 04, 2009, 09:10:28 pm
Hehe. Trydium znowu ma racje.
Dla Ciebie jest to extremalnie trudne, ale dla Xerona jest to łatwe (przynajmniej było :P). Jak jest LL, to nie raz mi miny niszczył, jak trenowałem terrka.
Poza tym, widziałeś jak Draco niszczy miny, więc juz wiesz jak to się robi.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 04, 2009, 09:34:18 pm
Nadal umiem. ^^ AŻ TAK nie upadłem. :P Różne techniczne tricki nadal umiem wykonać, gorzej z ogólnym prowadzeniem gry (mało treningu).

Generalnie strącanie min jest dość proste - trzeba tylko wiedzieć, gdzie taka się znajduje.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 04, 2009, 09:44:22 pm
No właśnie. Wystarczy wiedzieć, gdzie jest mina. Reszta jest juz łatwa (często mi wychodzi micro :P). W zasadzie, to wszystko robią goony, a Ty musisz tylko w dobrym momencie kliknąć hold xD.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 04, 2009, 09:47:52 pm
Devourer naprawdę, zostaw dla siebie te OCZYWISTE stwierdzenia, bo każdy jest w stanie wywnioskować (o ile nie wiedział wcześniej) to co mówisz. Połowę postów masz właściwie o niczym.

Czy ja wiem, teraz dopiero wywnioskowałem, wcześniej nawet nie zastanawiałem się nad tym, ze mozna rozwalać miny bez obsów. Ale dobra, w sumie też musze spróbować tak w najbliższych grach.

Trydium, a twoje ostatnie posty to co niby wnoszą ? Chodzi ci tylko, żeby mi za wszelką cenę dopier**lić.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 04, 2009, 10:01:44 pm
Widzisz, jedni oglądają repki pr0 i się uczą a ty "zastanawiasz się". Kogo wzbogacisz swoimi filozoficznymi uwagami skoro wszystko jest na VODach/repach?
Co do otwarcia PvT - jest ich multum, wg mnie żadne otwarcie nie jest dominujące, ale można powiedzieć, że są bardziej i mniej bezpieczne... Oprócz 2Gare goon rush jest jeszcze DT rush, DT drop, 14Nexus, 1Gate into Observer, 1Gate into Reaver. Oczywiście widziałem więcej, ale mało popularnych wiec nie zapodaję... na początku najlepiej ćwiczyć te bezpieczne buildy imo.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 04, 2009, 10:04:48 pm
Ja gram w PvT 1 gate goon exp (exp w połowie robienia sie 3 goona).
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Lutego 04, 2009, 11:12:38 pm
Devourer naprawdę, zostaw dla siebie te OCZYWISTE stwierdzenia, bo każdy jest w stanie wywnioskować (o ile nie wiedział wcześniej) to co mówisz. Połowę postów masz właściwie o niczym.

Czy ja wiem, teraz dopiero wywnioskowałem, wcześniej nawet nie zastanawiałem się nad tym, ze mozna rozwalać miny bez obsów. Ale dobra, w sumie też musze spróbować tak w najbliższych grach.

Trydium, a twoje ostatnie posty to co niby wnoszą ? Chodzi ci tylko, żeby mi za wszelką cenę dopier**lić.
Mnie drażni to, że muszę czytać twój dialog wewnętrzny, głośne myślenie. Bo mniej więcej tak to wygląda. Dochodzisz do poprawnych wniosków i generalnie dobrze rozumujesz ale nie rozumiem po jaką cholerę zaśmiecasz tym forum? To, że miny da się rozbroić Goonami bez Obsa żadną tajemnicą nie jest. Tak samo widziałem miny rozbrajane Marine'sami bez detekcji i Hydrami bez Overlorda też się da :P Ja cię proszę, przestań klepać posty w stylu "No, na starcie mam 4 peonów to żeby szybciej zacząć muszę każdego wysłać do innego mineral banku, a w tym celu muszę poprawić moje APM i micro".
PS. Polecam ci korzystanie z UMS-ów treningowych, jest tego sporo.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 05, 2009, 01:10:39 am
I tak bardziej sexy jest niszczenie min przez DT, a o atakowaniu zakopanych lurkerów kombinacją Reaver+Shuttle+Zealot albo Archon+Zealot nie wspomnę... Niewidzialne Wraithy bez obsa? Też nie problem:D Wystarczy użyć tłuściocha i kilka Corsairów. To dopiero klasa. Obs służy tylko do zwiadu (okey, to był żart).

A co do mikrowania - do tego potrzebna jest myszka, i do tego skonfigurowana; Devourer póki co nawet larw nie mikruje, więc nie opowiadajcie mu o mikro Hydra vs. mine.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 05, 2009, 12:34:24 pm
Chyba po to dział z taktykami, żeby się pytać  ::) Jak tak wszyscy wszystko wiedzą to może dział jest niepotrzebny ?
Mikro larwami ? Przecież jedyne co można zrobic z larwą to zmorfować w inną jednostkę. Chyba, ze to był żart.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 05, 2009, 01:10:01 pm
Chodziło mu albo o larva trick opatentowany przez Jaedonga.

Albo - co bardziej prawdopodobne - o dołączenie larwy do grupy z Mutaliskami. Wtedy, jako że larwa nie może się specjalnie poruszać i znajduje się daleko od pola bitwy Mutaliski są pięknie zestackowane. :P
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 05, 2009, 01:35:19 pm
Patent nie patent, nie widziałem nigdy, żeby jakikolwiek Zerg nie korzystał z tego. Aż tu wczoraj obsowałem jeden meczyk z Devourerem i świat mi się zawalił...
Kiedy zaczyna się gra i minerały są po lewej stronie, budujesz drona z larwy, która jest najbliżej surowców. Potem dajesz każdej nowo narodzonej larwie komendę "stop" (sama larwa nie ma takiej komendy, musisz zaznaczyć larwę i overlorda i dopiero wcisnąć "s"), to sprawi, że larwy z prawej strony hatchery swoim tempem przejdą na lewą stronę i drony, które z nich wyprodukujesz wylęgną się bliżej surowców. Daje to jakąś dodatkową sekundę czasu zbierania surowców, a to już coś. I tak, do czasu zbudowania Poola nie masz co robić. Larwy zawsze przechodzą na lewą stronę, niezależnie od tego, gdzie są najbliższe surowce.
Tak samo jak się robi rusha, kasuje się drony, które są blisko minerałów, żeby Zerglingi miały bliżej do bazy oppa.

Euro - zmień ten avatar...
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 05, 2009, 02:15:33 pm
Co do larva tricka, to jednak miałeś na myśli ten od Jaedonga. ;P

Poza tym odkryłem, że niekoniecznie musi być to Overlord. Może być np. Drona. Hmmm...
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 05, 2009, 02:28:20 pm
Tam to przegrałem, bo miałem za wolną rozbudowę i za słabe makro. Zreszta nie umiem grać z przeciwnikami na takim hardcorowym poziomie. Tylko czasami udawało mi sie pokonywać Terran pow. 1000 pkt na Icc. Potem już sie troche znudziła gra Zergiem, teraz gram Protossem, ale tutaj tylko z D- wygrywam. Chociaz po kilkudziesięciu winach już takich emocji nie ma jak przy pierwszych grach. Będę musiał się nauczyć lepszej gry Protossem i Zergiem, żeby zacząć wygrywać z lepszymi przeciwnikami, bo gra z D- już trochę przynudza.
Tej sztuczki nie znałem, moze następnym razem zastosuje.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 05, 2009, 02:37:54 pm
LOL. 90% gier kończy się przez słabsze makro/mikro jednego gracza. :P
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 05, 2009, 03:52:21 pm
Właściwie to Devourer Mutalisków nie stackuje:D Więc obie opcje prawidłowe. Ale za to  jego APM wynosi już 73:D
Niech ktoś powie Devourerowi, żeby włączył AH (AntiHack), i odpalał grę przez IccLauncher z włączonym LANLatency... Naprawdę o wiele lepiej się gra.

Miło Xeron, że znowu masz inny avatar niż ja...
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 05, 2009, 03:58:43 pm
Właściwie to Devourer Mutalisków nie stackuje:D Więc obie opcje prawidłowe. Ale za to  jego APM wynosi już 73:D
Niech ktoś powie Devourerowi, żeby włączył AH (AntiHack), i odpalał grę przez IccLauncher z włączonym LANLatency... Naprawdę o wiele lepiej się gra.

Miło Xeron, że znowu masz inny avatar niż ja...

A co zazdrościsz  :D? Miałem juz wieksz APM Zergiem - czesto ponad 80 - chyba rekordowo 93 w jakiejś grze ZvT. Protossem gorzej bo na ogół 50-60.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Lutego 05, 2009, 05:43:16 pm
Ja gram na APM koło 70, jakoś problemów z tym nie mam :P
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 05, 2009, 07:12:53 pm
Rafikozor ma ponad 150 apm, więc to raczej Ty, Devourer, masz czego zazdrościć :P. Mój apm jest na poziomie 120 i mi w zupełności wystarczy.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 05, 2009, 07:15:27 pm
Mogę się poświęcić i zagrać na jakiegoś Terrana moim tossem i pokazać, jak sie gra vs miny. :P

Oczywiście będzie FPVOD.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 05, 2009, 07:45:24 pm
Ja! Ja! Ja! Tylko zarzuć mi na gg link do odpowiedniego BO, bo na razie nie znam BOsów terrka.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 05, 2009, 08:04:13 pm
Ja mogę zagrać terrkiem xD. Moje micro vultami to spora maniana, ale słabe nie jest xD.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 05, 2009, 08:06:54 pm
Ok. 100 APM i średni poziom D już by mi stykał.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 05, 2009, 08:14:05 pm
Żeby spokojnie dojść do C- wystarczy grać kilka razy dziennie i nauczyć się porządnego buildu. Jak będziesz na takie coś zdecydowany, to mogę nawet wysmarować krótkiego guida opisującego build. Ale najpierw się zdecyduj, żeby moja "praca" na marne nie poszła. ^^
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Lutego 06, 2009, 03:53:21 pm
W sumie znowu wracam do gry Zergiem, ale z Protossa nie rezygnuję. Nr 1 pozostanie chyba jednak Zerg - nim mi idzie najlepiej. Protossem chce sie nauczyć głównie PvZ, zeby nie grać ZvZ, którego nie lubię. Pozostałe builidy, czyli PvT i PvP już mniej. Ciężko przemakrować rywala w tych builidach, z Terranem dodatkowo sama walka mi nie idzie, nawet jak mam lepsze makro i więcej upgradów. Za dużo ginie od min czy tanków.
Czyli wystarczy mi na razie opanować chociaż na przyzwoitym poziomie 3 matchupów: ZvT, ZvP i PvZ.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Gantar w Lutego 17, 2009, 08:04:43 pm
Mam jedno pytanie związanie z hotkeyami. Nie pytam się o to kto co gdzie przypisuje bo poza tym, że są (chyba) dwie ogólne szkoły to każdy ma swoje upodobania. Chciałbym się zapytać się jak to jest jełśi chodzi o różnorodność jednostek w tzw. kontrolce. Bo widziałem nieraz, że pro mają wszystko w jednym (tzn. HT razem z obsami i goonami) Ja zawsze miałem w oddzielnych kontrolkach obsy w oddzielnych jednostki walczące a w oddzielnych spellcasterów. Jak to jest u was i czemu pro grają w ten sposób? czy dlatego, że jak już i tak dojdzie do starcia to potrafią wymicrować i i tak pokierować jednostkami niewalczącymi inaczej?
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 17, 2009, 08:32:32 pm
Ja oddzielnie binduje tylko w PvT, ponieważ wtedy łatwiej jest wysłać zety, żeby poszły między tanki i nie atakowały min po drodze. HT zależnie od tego, gdzie mam wolne miejsca, raz z goonami, raz z zetami, a raz osobno. Ewentualnie z DT :P.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 17, 2009, 08:37:32 pm
To już zależy od twojego osobistego stylu. Generalnie wielu graczy poza Koreą binduje wszystko osobno, gdy wielu graczy w Korei wszystko razem. (chociaż ja osobiście wszystko razem) To zależy od tego, czy jesteś w stanie po wydaniu komendy ataku, manualnie wybrać spell casterów czy poszczególne jednostki.

Podsumowując - rób, jak ci wygodniej i nie sugeruj się zbytnio progamerami. :)
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 17, 2009, 08:42:29 pm
Załóżmy, że masz tych 8 HT i przez dwie sekundy nie pilnowałeś ich, zaczęły się "stackować", czyli zebrały się w zwartą grupkę; teraz zauważa to oponent i rzuca tam storma/emp, tracisz dużą siłę ognia, przegrywasz bitwę, potem tracisz expy...
Pro mają swoje powody, żeby tak robić, byłoby fajnie wiedzieć dlaczego tak a nie inaczej grupują jednostki,  ale raczej takich informacji tanio nie sprzedadzą. Ja też starałem się urozmaicać HotKey'e, żeby mieć większy zasięg Stormów, ponadto mniej grupują się jednostki, i zbierają mniej obrażeń od Tanków, min, lurów, Stromów...
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 17, 2009, 08:46:06 pm
A jeszcze chiałem dodać, że jak ktoś już daje osobne bindy każdej jednostce, to nie dotyczy to spell casterów (którzy są na ogół łączeni z innymi jednostkami).
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 17, 2009, 08:51:34 pm
Fajnie, pięknie, ale kto robi 8 HT? 5 to maksymalne maksiumum (chyba, że będziesz robił większą grupę Archonów).
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Lutego 17, 2009, 08:58:52 pm
Ja zazwyczaj trzymam się ok. 3 HT. :) BTW: PvZ nie grałem już od ponad 2 miechów. :P

Jak grałem "storm heavy", to robiłem max 5 HT. :)
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Lutego 17, 2009, 10:34:12 pm
Jak będzie 8 spellcasterów w jednej grupie to ciężko będzie wyłuskać tych, którzy wciąż mają energię na abilitki, ot i tyle. Łatwiej będzie mając po dwóch w kilku grupach.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Maja 18, 2009, 04:53:33 pm
Czy jeżeli zablokuje się rampę scvkami, postawi z tyłu marina albo 2, dam komendę Hold,  przykryje Barrackami, czy jest to całkowicie bezpieczny wall przeciwko lingom? Czy Zerg może zrobić coś w stylu podejść b. blisko, włączyć hold i zniszczyć jednego SCV otwierając sobie drogę?
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Lukin w Maja 18, 2009, 06:33:05 pm
Może zrobić Burrow. Weźmie np 3 Zerglingi  (jeśli przeżyją), zakopie je przed SCVami. Potem weźmie kolejną trójkę Zerglingów i zakopie je dokładnie na poprzednich. Przy odkopywaniu będą musiały one się przemieścić, co spowoduje, że będą musiały wejść na SCVy. To zburzy tego SCV walla.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Maja 18, 2009, 06:44:41 pm
To musiałby być ekstremalnie szybki burrow. Vultur wyjeżdża z fabryki gdzieś w ~4 minucie. No ale skoro można to łatwo skontrować pozostaje tylko wall-in z budynków. A swoją drogą wkurza mnie jak gra się z Zergiem, i kiedy widzi Vultura zbliżającego się do jego lingów przełącza Latency na extra-high :/
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: mRGreg w Maja 18, 2009, 06:50:53 pm
Można również wziąć 3-4 Drony czy tam Proby i zestackowanymi wjechać do bazy Terrana, w momencie kiedy będą idealnie w jednostkach tworzących walla, puścić stacka, wtedy wszystkie rozejdą się wraz z jednostkami wroga :).
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Trydium w Maja 21, 2009, 05:35:51 am
Też prawda, ale trzymanie Overlorda w bazie Terrana, zwłaszcza na początku gry, to bardzo kiepski pomysł. A miner-walk został zabroniony na ICCup, i dobrze :) BTW. w takiej sytuacji lepiej po prostu zacząć szykować kontrę na szybki tech Terrana i już.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Maja 21, 2009, 10:23:43 am
Vultur wyjeżdża z fabryki gdzieś w ~4 minucie.

Nie lubię mecha Terrana w TvZ. Na Zerga powinno grać się tradycyjne mm i już. Przypomnijcie sobie, co robił Nada z lurami. Na pewno nie chcecie też tak robić oO?
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Maja 21, 2009, 12:24:49 pm
Znaczy się nie lubisz grać mecha przeciwko Zergowi ? Bo ja nie lubie odwrotnie. Czyli grać Zergiem na mech terrana. Tanki i goliaty w dużych ilościach są cieżkie do sforsowania. Na jakimś repie dzisiaj widziałem to Zergowi się udało wygrać pompując duże ilości Hydralisków. Tylko ciężko pompować duże ilości wosjka, jak wcześniej trzeba bronić sie przed harrasem Vulturów, albo Wraithów. Najgorzej, że jest coraz większa popularność  mecha w TvZ.
Tytuł: Odp: Wydzielony: taktyka gry na battle.necie
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Maja 21, 2009, 12:41:11 pm
Imo, mech vs Zerg jest dużo łatwiejszy niz mm.