StarCraft Area Forum

Miejsce dla was => Mapki, kampanie => Wątek zaczęty przez: rafikozor w Grudnia 06, 2008, 12:42:02 am

Tytuł: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 06, 2008, 12:42:02 am
Zabiedzony blizzardowski Map Editor nie otworzy mi mapek z Iccup, a chętnie pobudowałbym sobie FE Wall'e, wydrukał i powiesił na lodówce. Przy tak dużej ilości mapek najzwyczajniej w świecie się zapomina się położenia pylonów, gateów itd. Jest może jakiś prosty sposób na to, żeby otworzyć te mapki i coś na nich zbudować?
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Imb w Grudnia 06, 2008, 01:08:28 am
Spróbuj ScmDraft, StarForge albo Starcraft Xtra Editor - wszystkie powinny być do ściągnięcia na stronie.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 12:50:17 pm
Mapki z ICC są specjalnie zabezpieczone. Spróbuj otworzyć ich wersje z obsami - pamiętam, że mi się udawało. Poza tym zrobić walla "w locie" nie jest tak trudno. Wystarczy tylko ocenić szerokość chocke i w dobrym miejscu postawić Pylon. oO
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 06, 2008, 01:27:29 pm
W 100% Cię popieram Euro, ale raz na jakiś czas zdarza się pomyłka, i to akurat wtedy, kiedy był potrzebny dobry wall, z resztą czasem stawiam cannonka tak, że najeżdża na Nexusa... Dziękuję za kompetentne odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 06, 2008, 02:35:40 pm
Pamiętaj o głównej zasadzie:

Mapa może mieć wąski chocke (Longinus, Tau Cross), który możesz całkowicie zawallować, co jest łatwe. Czasem jednak chocke jest szeroki, głównie w mapach z rampami (Python, ZodiAc). Wtedy Pylon budujesz bardzo blisko rampy - tak, żeby zablokować nie tyle same wejście do naturala, tylko właśnie rampę. Bardzo ważne jest, żeby nie "wjechać" cannonem na miejsce expa. Baaardzo często to się zdarza na Othello. :D
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 07, 2008, 12:50:09 pm
SCMDraft oraz StarForge odrzucają zabezpieczone mapy, X-Editor jest niedostępny na stronie... Jednak, kurza twarz, nie da się.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 07, 2008, 01:52:40 pm
A nie łatwiej po prostu włączyć sobie grę z kompem i nawet wpisać jakiś cheat na forsę i spróbować różnych ustawień budynków?
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w Grudnia 18, 2008, 10:48:59 am
A nie łatwiej po prostu włączyć sobie grę z kompem i nawet wpisać jakiś cheat na forsę i spróbować różnych ustawień budynków?
Pomysł dobry ;P. Trenowałem tak kiedyś jak wyjść z manner pylon'a ^^(misje nieudane :D).
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 18, 2008, 01:28:10 pm
Od tego jest manner pylon, żeby zablokować. Więc i tak byś nie wyszedł :P. Chyba, że recall xD.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 18, 2008, 01:52:09 pm
Shuttlem je wywieź:P
Swoją drogą chętnie posłuchałbym uwag jak wybronić się przed manner Pylon. Na Python'ie na 9tej manner Pylon jest szczególnie upierdliwy...
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 18, 2008, 01:54:43 pm
Nie wiesz jak wybronić manner pylona? Sam zrób pylona xD.

http://img136.imageshack.us/my.php?image=scscrnshot121808135716jh0.gif

Mam nadzieję, że pomogłem :P.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Grudnia 18, 2008, 04:16:33 pm
Manner Pylon jest łatwy do wybronienia, gdy grasz 8 Pylon 10 Gate 12 Pylon. W innej sytuacji dobre manewrowanie probami i dobre rozstawienie Pylonów uniemożliwia oponentowi postawienie dobrego mannera. :)

Poza tym, na twoim screenie, Pylon powinien być nieco wyżej. Tak, żeby blokował tego najniebezpieczniejszego mannera.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 18, 2008, 05:22:05 pm
No możliwe. Ogólnie to nigdy nie broniłem manner pylonów :P.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Grudnia 18, 2008, 05:39:12 pm
Skoro nie musiałeś bronić manner Pylonów to: albo grasz Zergami albo nigdy nie walczyłeś z Protossem. To ustawianie własnych Pylonów do dobry pomysł. Muszę przećwiczyć.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Grudnia 18, 2008, 05:41:57 pm
Gram tossem, a jak ktoś zrobi mi maner pylona to atakuje probami, które utknęły i dosyłam zeta.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: black w Lutego 10, 2009, 12:37:08 am
Skoro nie musiałeś bronić manner Pylonów to: albo grasz Zergami albo nigdy nie walczyłeś z Protossem. To ustawianie własnych Pylonów do dobry pomysł. Muszę przećwiczyć.

Wyjaśni ktoś co to jest manner pylon ? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem...
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 10, 2009, 01:14:28 am
http://www.youtube.com/watch?v=e6cDdlxY9ls Obejrzałeś? Jak widzisz nie musi to być manner Pylon (czemu nie manner Forge?). Taki Pylon tuż obok minerałów blokuje probki/SCVki między Pylon a mineral line, dodatkowo inne peony muszą objeżdżać wszystkie "mineral piles" (jak to jest po polsku?), co wydatnie obniża prędkość zbierania surowców. Jak widziałeś na filmiku, robią to pro, więc rób i ty (ale nie kiedy biegają już więcej niż 2 zealoty przeciwnika). Bronić się możesz zawsze pilnując, żeby w newralgicznych miejscach stał/wydobywał minerały jakiś peon albo sam stawiając Pylon jedną kratkę (? - grid) od minerałów, żeby sam siebie nie blokować. Poćwicz stawianie takich Pylonów na sobie/kompie, żebyś wiedział, kiedy istnieje niebezpieczeństwo.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: black w Lutego 10, 2009, 01:33:09 pm
Widze, że to całkiem ciekawe zagranie. Jednak nie mam pewności czy zwracają się koszty wybudowania pylona. Nie mówie tu o opóźnieniu spowodowanym zmniejszeniem populacji.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 10, 2009, 02:01:42 pm
Przecież napisałem, że skoro robią to pro, którzy zarabiają na życie grając w StarCrafta, to musi być to cost-effective.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Lutego 10, 2009, 08:28:28 pm
Trzeba zauważyć, że nie robią tego w każdej grze.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: rafikozor w Lutego 10, 2009, 09:59:36 pm
Przed tym można się obronić, po za tym w ogóle nie opłaca się ich robić kiedy już biegają zety (czyli kiedy scoutujący probe dotarł późno).
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Dark_Seeker w Października 20, 2009, 05:17:10 pm
A propo samej EDYCJI mapek. Chodzi mi tutaj o umsy. Czy istnieje możliwość zrobienia, aby np. Matriarch odzyskiwała manę 2x szybciej od zwykłej Queenki?
Nie mogę wymyślić, jak można by to zrobić, NIE W MODZIE. A bardzo by się przydało :P.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: Der_SpeeDer w Października 20, 2009, 05:40:49 pm
Nie da się. Wszystkie jednostki odzyskują manę w takim samym tempie, i nie można tej zasady zmienić.
Tytuł: Odp: Edycja mapek
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Października 20, 2009, 07:58:50 pm
Gdyby w opcji "modify unit energy" było nie tylko set to, ale także add i substract, tak jak w większości, to można by się w to pobawić :P.