StarCraft Area Forum

StarCraft 2 => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: SirRaspberry w Grudnia 08, 2014, 07:47:24 pm

Tytuł: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Grudnia 08, 2014, 07:47:24 pm
Właśnie w tym momencie przechodzę sobie na brutalu kampanię. Tak na 100%, uruchomiłem Terran Biomass i takie tam. Nigdy wcześniej tego nie zrobiłem, więc czemu nie? Jestem zaskoczony tym, że brutal, nie jest taki trudny jeżeli mocno się przysiądzie przy ekonomii.
Do rzeczy:

Misja Smash and Grab (wyścig z Zergami kto pierwszy zakosi artefakt broniony przez Kamienne Zealoty):

Jeżeli zniszczy się całą bazę Zerga to można odkryć kilka ciekawych rzeczy:
-mimo iż Zerg zbierał minerały (co przez chwilę obserwowałem) gdy postanowiłem zrobić tam expa wszystkie były całe (1500)
-Drop Pody dalej spadają zostawiając Creep Tumory, a jeżeli na trasie są 4 to na ostatni spadają Drop Pody z Hydraliskami i Zerglingami

dodatkowo:
-nie można uaktywnić Kamiennych Zealotów od strony Zerga (a co za tym idzie zabrać artefaktu) (W sumie chodzi głównie o to)
-jeżeli nie chcemy wygrać niszcząc Kamienne Zealoty od dolnej strony to te górne muszą być najpierw uaktywnione przez Zerga, potem wszystko działa ok.

Natknęliście się na podobne niedociągnięcia w kampanii?
Tytuł: Odp: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: Tomphson92 w Grudnia 08, 2014, 08:40:23 pm
To bardzo ciekawe o czym tutaj piszesz i wiąże się to prawdopodobnie z faktem, że nawet zawodowi programiści Blizzarda nie są w stanie wszystkiego przewidzieć. Ciężko mi z marszu przypomnieć sobie takie sytuacje, jeśli chodzi o SC 2, ale na pewno jest ich więcej. Odkrycie ich zazwyczaj wiąże się z nieszablonowymi (wbrew logice misji) decyzjami w trakcie rozgrywki.
Tytuł: Odp: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Grudnia 08, 2014, 09:45:03 pm
Kill da syztem^^ Feel da thunda!

Gotrek pisał w innym temacie, że Zurvan popisał się tekstem: "One will be consumed and become something greater than either".
Wczoraj wczytałem save'a i Gotrek miał rację, mały błąd i to tylko w tekście, a nie w rozgrywce, ale jak się go zna to jest "łyso" :P.

Przeszedłem do tej pory 9 misji z WoL i nie namierzyłem podobnych wpadek.
Tytuł: Odp: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: Devourer w Grudnia 08, 2014, 11:17:57 pm


Jeżeli zniszczy się całą bazę Zerga to można odkryć kilka ciekawych rzeczy:
-mimo iż Zerg zbierał minerały (co przez chwilę obserwowałem) gdy postanowiłem zrobić tam expa wszystkie były całe (1500)


To przypuszczalnie jest celowe zagranie. Bo komputer może ciebie atakować cały czas, dopóki go nie zniszczysz. To takie może zabezpieczenie - przed taktyką - zbuduj twierdzę w swojej bazie i czekaj aż komputerowi skończy się kasa.
Chyba tak było od zawsze w kampaniach Blizzarda, chyba też jest w innych RTSach.
Tytuł: Odp: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: SirRaspberry w Grudnia 13, 2014, 07:23:19 pm
Wiecie, głównie chodziło mi o to, że nie da się samemu uaktywnić artefaktu od strony Zerga, a resztę wypisałem bo jest xD.
Chyba nikt nie natknął się na podobne błędy, ja też nie :P.
Tytuł: Odp: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: dunio1 w Grudnia 14, 2014, 07:25:28 pm
To nie są żadne błędy  :D Po prostu niektóre wyzwalacze dotyczą tylko komputera, albo tylko gracza. Bo dochodziłoby wtedy do kuriozalnych sytuacji, że gracz odpalałby wyzwalacze, które są przeznaczone dla komputera  ::)
Tytuł: Odp: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Grudnia 14, 2014, 10:11:10 pm
To jest błąd. Trzeba było tak zrobić wyzwalacze player-only i computer-only, żeby dało się aktywować posągi Protossów z drugiej strony. Nie da się przejść misji w sposób, który jest logiczny (bo Zerg tam wejść może) i tyle.


nAiL: Siema, jak żyjesz?

(http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/517/111/fbd.jpg)
Tytuł: Odp: Błędy w kampanii SC2
Wiadomość wysłana przez: Zardon w Grudnia 15, 2014, 08:57:16 am
-mimo iż Zerg zbierał minerały (co przez chwilę obserwowałem) gdy postanowiłem zrobić tam expa wszystkie były całe (1500)

Od Warcrafta 3 Blizzard zastosuje taką technikę, aby komputerowym graczom nie kończyły się zasoby. Zbytnio się z tym nie kryje, co widać we wspomnianym Warcrafcie, w którym dokładnie widać (oczywiście jest tak tylko w kampanii) jak robotnicy wchodzą do kopalni i pobierają z niej 1 monetę. Mimo to jednak komp ma dużo wydobytych zasobów.

To przypuszczalnie jest celowe zagranie. Bo komputer może ciebie atakować cały czas, dopóki go nie zniszczysz. To takie może zabezpieczenie - przed taktyką - zbuduj twierdzę w swojej bazie i czekaj aż komputerowi skończy się kasa.
Chyba tak było od zawsze w kampaniach Blizzarda, chyba też jest w innych RTSach.

Potwierdzam. Tak było w Warcrafcie 1 i 2. Co do Starcrafta 1 nie jestem pewien, ale podejrzewam, że też.