StarCraft Area Forum

StarCraft 2 => Zapowiedzi i spekulacje => Wątek zaczęty przez: deimos0 w Października 17, 2008, 06:45:00 pm

Tytuł: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Października 17, 2008, 06:45:00 pm
Ci z Was, którzy oglądali tę rozgrywkę, zauważyli zapewne (nie, nie micro Stalkerów, bo to również było hmm poruszające :D), jak bardzo te jednostki dały się we znaki Sonkie'mu.

Pomijając ich zdolność Blink, warto zwrócić uwagę na to, że na początku to chyba ta jednostka będzie poddana poważnemu balansowi (to jak szybko pokonywały Ultraliski było autentycznie przerażające ;) ). Oczywiście było ich sporo, ale mimo wszystko, wyglądało na to, że to Stalkerzy (Stalkery?) są trzonem armii Protossów. Mimo, że była to "pre Alpha", nie sposób nie zauważyć, że będą chyba cięcia dotyczące Stalkerów ;).
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Października 17, 2008, 06:48:19 pm
No tak. Ale pewnie będą i tak podstawą armii na Zerga do późnego midgame. W końcu nie po to są silne, żeby nie były wykorzystywane. Ogólnie to ciekawi mnie, jak Koreańczycy je wykorzystają.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Października 17, 2008, 06:52:54 pm
O ile Koreańczycy w ogóle będą grali w SC2 (patrz mój artykuł). Jeśli gra będzie taka, jak jest napisane w zapowiedziach, to raczej Koreańczyków to nie zainteresuje (oraz mnie :))).
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Października 17, 2008, 06:55:01 pm
A więc tylko jeden A+ Korean Toss będzie grał w SC2, i tym Koreańcem będzie mein fuhrer xD.
A tak na serio to wszystko czas pokaże.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Października 18, 2008, 08:50:38 am
Racja, pokaże ;). Nie przeszkadza to jednak snuć pewnych spekulacji na temat tego, co jest prezentowane. Tym bardziej, że na BlizzConie rozdawano klucze do beta wersji. Co ewidentnie sugeruje, że wydanie zbliża się wielkimi krokami :D.

EDIT: Colossuss rozczarował mnie siłą swojego ataku w obecnym buildzie ;). Jeśli programiści niczego nie zmienią, ta jednostka nie będzie w stanie zastąpić Reavera.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Października 18, 2008, 11:48:53 am
Eh... Colossus NIGDY nie będzie mógł zastąpić Reavera. Reaver był ślamazarną i wrażliwą na atak jednostką wsparcia-oblężniczą, a Colossus jest wytrzymałą i mobilną jednostką szturmowo-pochłaniającą obrażenia.

Te dwie jednostki na polu bitwy mogłyby się nieźle uzupełniać, a nie zastępować.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Października 18, 2008, 06:00:40 pm
Cóż, wygląda jednak na to, że Colossus zostanie solo (chyba, że Reaver pojawi się w którymś z dodatków) i jeśli tak, wymaga podrasowania obrażeń, albo reorganizacji sposobu ataku.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: spychi w Października 19, 2008, 10:59:43 am
Eh... Colossus NIGDY nie będzie mógł zastąpić Reavera. Reaver był ślamazarną i wrażliwą na atak jednostką wsparcia-oblężniczą, a Colossus jest wytrzymałą i mobilną jednostką szturmowo-pochłaniającą obrażenia.

Te dwie jednostki na polu bitwy mogłyby się nieźle uzupełniać, a nie zastępować.
Już nie jest superduper jednostką. Został kompletnie zeszmacony, kilka Zerglingów zdołało zniszczyć 2 Colossusy.

LoA z SCL powiedział, że podczas WWI w Paryżu był jednostką na miarę swojej nazwy, a podczas Blizzconu jego statsy zostały obniżone, a koszt zmieniony z 200/300 na 300/200.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: sap w Października 19, 2008, 11:28:08 am
Colossusa wyobrażałem sobie jako silną jednostkę o sporej sile ataku przeciw ciężkim, opancerzonym jednostkom, w które może trafić. Nie zdziwiłoby mnie, gdybym widział jak kilka Zerglingów daje sobie z nim radę. Zealot czy Marine to jednak nie ta klasa co lingi.
Za to Stalker wydawał mi się z początku szybkim, lekkim Dragoonem mogącym stanowić poważnego przeciwnika przy dobrym micro. Pewnie nie jest bardzo tani, ale myślę że dobrze sprawdziłby się jako trzon armii w którymś z przyszłych protosskich stratów.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: Gotrek w Października 19, 2008, 11:46:00 am
Eee... Colossus początkowo miał broń trafiającą po kilka mniejszych jednostek. Colossus powinien być właśnie przeciwpiechotny, nie przeciwpancerny...

Tak przy okazji... To czy mówiłem już, że średnią wartość pancerza w SC1 (oscylująca wokół 1 lub chyba nawet poniżej) uważam, poza kilkoma sytuacjami, za praktycznie bez znaczenia (nie mylić z upgrade'ami).
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: spychi w Października 19, 2008, 12:06:42 pm
Eee... Colossus początkowo miał broń trafiającą po kilka mniejszych jednostek. Colossus powinien być właśnie przeciwpiechotny, nie przeciwpancerny...

Ludzie są za tym żeby Colossus miał atak tak jak było to w pierwszym widzianym filmiku gameplay, ja też jestem za.

Edit: Heh, a co do tematu to Stalkery nie są wcale imba to po prostu Dragi z Blinkiem.
Już mówiłem, że Stalker będzie moją ulubioną jednostką Tossów.
Nie potrafię grać Dragami w SC1, a jestem Tossem tak na marginesie XD.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: sap w Października 19, 2008, 01:02:51 pm
Cytat: Gotrek
Colossus powinien być właśnie przeciwpiechotny, nie przeciwpancerny...

Może i przeciwpiechotny (Marines), ale nie przeciw Zerglinom, małym gówienkom z atakiem bezpośrednim. Swoją drogą jak on ma je trafić, skoro dziabią go po nogach? :P
Właściwie z początku miał mieć chyba dwa silne lasery, które mogłyby sobie nieźle radzić z przepalaniem wytrzymałych wrogów. Ale to były tylko moje skojarzenia z jednostką. A tak naprawdę to myślę, że będzie skuteczny na grupy małych jednostek, a nie kilka szybko skaczących we wszystkie strony Zerglinów.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: tropheus w Października 19, 2008, 02:22:16 pm
Ja osobiście uważam, że Blizzard się, za przeproszeniem, "zesrał". Colossus z pierwszego gameplay'a to jest potęga, to jest moc. I tak powinno zostać. Według mnie nie był imba. Teraz jest imba.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Października 19, 2008, 03:36:48 pm
Mi najbardziej odpowiadało, jak Collosus był jednostką, która raziła kilka innych, mniejszych. Zawsze sobie go wyobrażałem jako potężną jednostkę wsparcia, więc koszt IMHO powinien być dużo wyższy, jednak jednostka powinna przywrócić swoją dawną potęgę.

Tak BTW: to, co mnie w nowym StarCrafcie strasznie irytuje, to właściwie brak ograniczeń terenowych. Zbyt dużo jednostek może latać/teleportować się/skakać całkowicie ignorując przeszkody terenowe. DNO! Przypomina mi to WarCrafta 3, gdzie jednostki walczyły ze sobą przez dłuuugi czas i bardzo szybko przemieszczały się po mapie. W takim wypadku myślenie strategiczne leżało i kwiczało (zwłaszcza, gdy można było się przeteleportować -_-). Dlatego nie podoba mi się wizja SC2 jaką Blizzard nam teraz przekazuje - za bardzo podobne do dennego W3.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Października 19, 2008, 04:13:30 pm
Z założenia nowa mechanika terenu miała właśnie rozwinąć wątek strategiczny. W każdym bądź razie, póki co to Protossi w kwestii mobilności o której wyżej mowa przodują ;).
Colossus rzeczywiście na początku był jednostką z którą należy się liczyć, teraz nawet robotników nie potrafi rezać. (Nie wspomnę już nawet o tym, jak haniebnie łatwo Zerglingi sobie radziły z tą jednostką w "obecnym" buildzie.) Należy więc liczyć na comeback Reavera w którymś z rozszerzeń (Z poprawionym AI :D ).
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: spychi w Października 19, 2008, 05:58:23 pm
Należy więc liczyć na comeback Reavera w którymś z rozszerzeń (Z poprawionym AI :D ).
Rozszerzeń?
Jak wyjdzie cała Trylogia to wtedy będzie można się zastanawiać nad dodatkiem.

Każda część Trylogii będzie wychodzić co kilka miesięcy.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Października 19, 2008, 06:02:44 pm
Tego nie wiadomo. Blizzard za to już zapowiedział, że każda część będzie wnosiła zmiany w rozgrywce (podawali nawet, że mogą wystąpić nowe jednostki).
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: Euronymous w Października 19, 2008, 06:11:19 pm
Z założenia nowa mechanika terenu miała właśnie rozwinąć wątek strategiczny. W każdym bądź razie, póki co to Protossi w kwestii mobilności o której wyżej mowa przodują ;).
Colossus rzeczywiście na początku był jednostką z którą należy się liczyć, teraz nawet robotników nie potrafi rezać. (Nie wspomnę już nawet o tym, jak haniebnie łatwo Zerglingi sobie radziły z tą jednostką w "obecnym" buildzie.) Należy więc liczyć na comeback Reavera w którymś z rozszerzeń (Z poprawionym AI :D ).

Od razu przypomina mi się kolega, który kłocił się ze mną przeokrutnie. :P Według niego WarCraft 3 wymagał więcej strategicznego myślenia niż StarCraft z powodu... możliwości teleportacji i szybkiego przemieszczania się jednostek po mapie. LOL, przecież jest zupełnie na odwrót. Jeśli jednostki nie mogą się błyskawicznie przesuwać po mapie, to trzeba planować ruchy na przyszłość, kombinować, żeby nie zostać zaatakowanym tam, gdzie nie ma jednostek. Jednak kolega nie dał do siebie przemówić. :) Z tego powodu mam niezbyt dobre zdanie o SC2, bo gra zmierza nie w tym kierunku, co trzeba... ;/
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: spychi w Października 19, 2008, 06:35:45 pm
Tego nie wiadomo. Blizzard za to już zapowiedział, że każda część będzie wnosiła zmiany w rozgrywce (podawali nawet, że mogą wystąpić nowe jednostki).
Woha, żeby nie byłe niezrozumienia, tak jak to miało miejsce na forum gram.pl .
W SC2 w singlu będą dodane jednostki, ale w multi wszystko będzie takie samo, przykładowo kupujesz część pierwszą tej Trylogii i masz dostęp do wszystkich jednostek i wszystkich ras w trybie multi natomiast w singlu będą dodane jednostki np. Firebat - nie ma go w multi, ale będzie w singlu. To samo się tyczy pozostałych części.
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Października 19, 2008, 06:43:09 pm
Tu niestety dobiegają różne głosy, zależnie od serwisu (różni pracownicy Blizzarda, różnie się wypowiadali) - jedni dowiedzieli się, że zmian w multi nie będzie, inni że będą. Na TL.net był dość obszerny temat w tej kwestii i również poszło na cytaty ;).

Co do wątku strategicznego, nie twierdzę, że ta nadmierna mobilność jest sprzyjająca. Ciekaw po prostu jestem jak to będzie wyglądało w praktyce. Na razie chmara "blinkujących" Stalkerów czy drobny warp-in nie wpłynęły tak źle na grę ;). Mam wrażenie, że teraz SC2 nie wyzbędzie się już tego wszystkiego (tak jak nie zniknie znienawidzony przez wielu MBS).
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: spychi w Października 19, 2008, 07:12:08 pm
Co jak co, ale ja mam informację z pierwszej ręki, od LoA z SCL.

Gotrek: nie cytujemy całego posta, gdy odpowiadamy bezpośrednio po nim!

Edit: Czuję się zaszczycony mieć jako pierwszy z edytowanego posta przez admina :) .
Tytuł: Odp: YellOw vs Sonkie BlizzCon 2008 - Stalkers = imba?
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Października 19, 2008, 07:15:19 pm
Aaaaa, to chyba, że ;). Jeśli tak to wszystko w porządku, SCL uważam za wiarygodne źródło :D.