StarCraft Area Forum

StarCraft Area => SCA - newsy, nowości => Dodane newsy => Wątek zaczęty przez: deimos0 w Listopada 18, 2008, 10:06:29 pm

Tytuł: Q&A 46
Wiadomość wysłana przez: deimos0 w Listopada 18, 2008, 10:06:29 pm
Oto jest! Większy (?), lepszy (?) Q&A, odsłona 46!



Karune na początku nowego Q&A wspomina o tempie gry:

SC2 zdecydowanie staje się grą bardziej intensywną niż pierwowzór, dzięki zwiększonej mobilności jednostek, przekraczaniem
klifów, jak i nowymi zdolnościami transportowania.


Planterana Twierdza Terran została wzmocniona, zadając splash damage atakującym jednostkom, w odpowiedzi na
zwiększone możliwości harassu.

Czy w SC2 będzie friendly fire? (Xigon, Battle.net)
Tak, friendly fire wciąż jest obecny w SC2. Można w ten sposób niszczyć ukryte jednostki, nacelowując własne oddziały. Np. grając
Zergiem, można zabić DT poprzez atak Banelingiem na własne Hatchery w okolicy, gdzie Dark Templar stoi.



Czy kolejne części Trylogii stanowić będą wstęp, rozwinięcie i zakończenie, czy
będzie to ta sama historia opowiedziana z różnych punktów widzenia?
(Lolod, Battle.net)
Fabuła będzie sekwencyjna. Kampania Zergów zacznie się w momencie, gdzie zakończy Terran , a Protossów – Zergów.

Czy pojawią się specjalne animacje dla bezczynnych od dłuższego czasu jednostek? (StarCraft 2 Source)
Będzie wiele animacji w takich wypadkach.

Jak optymalnie wykorzystywać mechanikę gazu? Czy gracz powinien korzystać z obu gejzerów na raz i w
razie wyczerpania zasobów, przekazywać robotników do wydobycia minerałów?
A może wydobywać z jednego gejzera i rozdzielać robotników między drugi?
(StarCraft2 Forums)
Jest to całkowicie zależne od wybranej strategii. Np. można wydobywać z obu, podwajając zasoby gazu, by szybko techować lub
wytrenować określony skład armii. Lub też, jeśli potrzebujesz ciągłego i statecznego przypływu surowca, możesz wymieniać robotników między gejzerami.


Która jednostka Protossów najlepiej radzi sobie obecnie z dużymi zgrupowaniami jednostek powietrznych?
Phoenix stracił zdolność przeciążenia, która obok Psi Storm była jedyną zdolnością ze splash damage.
(StarCraft 2 Forums)
Przeciwko jednostkom powietrznym Zergów (np. M utaliski), wciąż najlepszą kontrą są Stormy i Archoni. Jeśli zaś chodzi o
Terran (Viking, Banshee), Protossi mogą koncentrować ogień Phoenixów. Obecnie Viking zadaje dodatkowe obrażenia większym jednostkom.


Jaki rodzaj obrażeń zadają zaklęcia? Czy istnieje typ ataku „Spell”? (StarCraft 2 Source)
Nie ma takiego typu obrażeń, ale niektóre zdolności zwiększają obrażenia istniejących rodzajów. Np. Pocisk Psi Ghosta
zadaje dodatkowo 40p obrażeń jednostkom psionicznym. Są jednak przypadki szczególne, gdzie Psionic Storm
natychmiastowo zabijają halucynacje i Działo Yamato nie aktywuje wzmocnionych tarcz Immortali.


Pytanie dotyczące Zergów. Czytałem wywiad o MBS. Powiedziano wtedy, że mając zgrupowane np. 3 koszary, należy
nacisnąć ‘m’ 3 razy by trenować 3 marines. Powiedzmy więc, że mam 3 Hatchery, czy mam więc nacisnąć 'z'
trzy razy na Zerglingi, czy dla każdej larwy z osobna – 9 razy?
(Shaytan, USEast)
Jeśli 3  Hatchery przypisane są do jednej grupy, naciskając ‘s’ zaznaczysz wszystkie larwy. Natomiast ‘z’ naciska się tyle razy, ile
ma powstać Zerglingów. Jeśli będzie 9 larw, trzeba nacisnąć ‘z’ 9 razy.


Na koniec informacja o użyteczności automatycznej produkcji Interceptorów, oszczędzającej w ten sposób niepotrzebnego klikania.
W obecnym stadium, naprawa przez SCV, uleczanie Medivaca i produkcja Interceptorów Carriera
może być ustawiona na automatyczne użycie.



Źródło: SC Legacy (http://www.sclegacy.com/)

Tłumaczenie: Deimos0




Zaakceptowane przez Lukina