StarCraft Area Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Kwietnia 17, 2024, 12:54:49 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Modyfikuj wiadomość

Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Skrót nazwy naszego serwisu? (duże litery w StarCraftArea):

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: Xelloss
« dnia: Grudnia 20, 2009, 01:13:54 pm »

Nie będę się zagłębiał w poszczególne repy bo we wszystkich grach popełniasz mniej więcej
te same błędy.
1. Budujesz pierwszy gaz i on sobie stoi i czeka nie wiadomo na co. Budowa pierwszego gazu to jeden z najważniejszych timingów. Musisz zdecydować czy chcesz go postawić po 1 hatchery, po 2 czy po 3 i jak sie zbuduje to odrazu wysyłasz do niego drony.
2. Wydobywasz gaz i nic z nim nie robisz. w momencie gdy uzbierasz pierwsze 104 gazu pownieieneś zacząć morfować Lair albo robić speed do lingów, a ty sobie przypominasz o nim jak sie uzbiera z 500. Przez to masz opóźnione pierwsze mutaliski, Lurkery i przeciwnik robi sobie co chce. Zauważyłem też, że za późno stawiasz drugi gaz - jeśli grasz muty lub lury to ten gaz powinien już stać w momencie skończenia Laira. Myślę, że ten błąd akurat jest następstwem innego błędu (pkt.3)
3. Grasz na ślepo. Nie wiem teraz, która to była gra ale był moment, że toss miał 3 zeloty, a ty w napadzie paniki zrobiłeś 3 Sunkeny i z 15 lingów a do obrony wystarczyłoby 1 sunken i pare lingów (ja bym nawet suna nie stawiał tak wcześnie). Zerg w early game (mam na myśli tu zvt i zvp) nie ma wygrywać, ma przeżyć minimalnym kosztem i zbudować sobie dobrą ekonomię. I właśnie przez te twoje przesadne inwestycje w wojsko i obronę w najmniej odpowiednim do tego momencie nie możesz potem wydać zebranego gazu bo brakuje Ci minerałów.
4. Scouting mapy. Jeśli wisi Ci w naturalu 10 overlordów to je wykorzystaj. Jeden nad klif przeciwnika, żeby widzieć kiedy wychodzi, drugi w miejsce gdzie przeciwnik najprawdopodobniej będzię chciał zaekspować, trzeci miedzy twoim mainem a przeciwnikiem żeby widzieć dropy, resztę naokoło twoich baz + strategiczne miejsca na mapie.
5. Dronki. Masz po 3 dronki w ekspansji kiedy powinieneś mieć co najmniej 12. Ale to znowu wiąże się z pkt.3 bo larwy zamiast na drony wykorzystałeś na lingi do niczego Ci wtedy nie potrzebne.
6. To o czym mówiłem w innym temacie. Nie możesz zrobić C- bo nie opanowałeś żadnego builda a oni tak. W ogóle ty chyba sam nie wiesz co chcesz grać. Budujesz Lair, budujesz Hydralisk Den, budujesz Spire i nie zrobisz ani mut, ani upa do lurów ani speeda do hyder ani nic (tu mam na myśli tą gre ze spanikowanymi sunkenami na colo). Może prosty przykład: w tej grze  colosseum grałeś Lurkery - ok, lury są fajne. Gdybyś za pierwsze 100 gazu zrobił lair i w momencie skończenia Lair rozpoczął upa do lurów to wjechałbyś temu newbowi lurami jak jemu się jeszcze nie śniły Observery ani nawet Robotics Facility. Inny przykład: taki newb jak ja nauczył się na pamięć builda pod tytułem "3 hatch muta w zvt" i 95% D terranów przy odrobinie micro pada właśnie na tych pierwszych 9 mutach, bo ja mam dobry timing a oni nie (spóźnione turrety, range), a moje zvt naprawdę jest na niskim poziomie.

Może jeszcze pare luźnych uwag:
- nie gra się 12 pool na terrana chyba, że masz pewność, że terran będzie raszował, chociaż na tak wielkiej mapie jak andro musiałby chyba zagrać jakieś 8/8 raxy ze środka mapy, żeby Ci coś zrobić (jeśli się mylę to mnie poprawcie)
- nie zostawiaj lurów samych
- uważaj na takie śmieszne błędy jak robienie po 3 overlordy naraz (chyba, że to już late game i masz 15 haczy do obsłużenia :))
- jeśli masz w planach postawić jakiś budynek (przykładowo trzecie Hatchery) to w momencie jak masz 300 minerałów drona ma czekać na miejscu
- moim zdaniem za szybko techujesz do hive, ja zawsze czekam z tym aż uruchomie trzeci gaz albo i dłużej
- zerg ma kontrolować mape a nie siedzieć w naturalu

Cytuj
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.
Rafi Zerg to nie Terran, który sobie robi scvki i wojsko jednocześnie. Zergiem pompujesz drony ile się da (tzn tak, żeby nie opóźnić techa i nie dać sie zabić) a potem robisz tylko wojsko, ewentualnie kiedy expujesz możesz dorobić jednorazowo paczkę dronek ze wszystkich Hatchery do nowego expa ale nie wszyscy tak robią.
Cytuj
Stawiaj kilka hatchy obok siebie i binduj ekran (shift + f2-f4). Będziesz miał wtedy więcej klawiszy, do bindowania armii.

Dobra rada ale nie każdemu to pasuje i dosyć cięzko jest się nauczyć.
Cytuj
A co do tego, że toss jest łatwieszjy od Zerga, to nie bardzo
A właśnie, że tak !!

Dobra wystarczy. I tak za dużo napisałem.
Wysłany przez: tropheus
« dnia: Grudnia 20, 2009, 11:30:16 am »

Stawiaj kilka hatchy obok siebie i binduj ekran (shift + f2-f4). Będziesz miał wtedy więcej klawiszy, do bindowania armii.

A co do tego, że toss jest łatwieszjy od Zerga, to nie bardzo. Może i ma silne jednostki, ale jest ich mało, trzeba je stale kontrolować, jednostki nie są uniwersalne, trzeba dużo kombinować itp.
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 20, 2009, 08:17:47 am »

APM mam czasem większy - rekordowo tak do ok. 110. Z reguły prawie zawsze ponad 80, często przekraczam 90.
Co do planowanych osiągnięć: dojść do C-. Tyle by mi wystarczyło. To co teraz gram od biedy starcza na D (tak średnio co 3 grę wygrywam), i do nabicia D+ na koniec sezonu. Chce na tyle poprawic grę, aby szybciej przechodzić przed D i grać jako tako na D+ (jak będe wygrywać co 2-3 grę to powinienem dojść do C-).

Jednostek często zapominam bindować :/. Trochę jest tylko konflikt z hatcherami, które też trzeba bindować. Ja zawsze zaczynam od 4 (to zostają tylko 3 na wojsko, musiałbym przestawić hatchery dalej).
Na początku staram się robić sporod dron, później się jednak tyle rzeczy dzieje, ze często zapominam.

Co do sprzętu to mam myszkę A4 Tech (model OP-620), którą kiedyś dostałem od kumpla. Klawiaturę to kupiłem parę lat temu (coś koło 2003-4) za 20zł.

Oprócz Zerga gram jeszcze Tossem, ale znacznie mniej niż Zergiem. Podobno jest łatwiejszy, może się przestawię na niego całkiem. Przynajmniej na jakiś czas.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Grudnia 20, 2009, 12:44:54 am »

Co chcesz w tym sporcie osiągnąć? W tych repkach skilla nie pokazałeś :/ Nie będę pisał wszystkiego, co zauważyłem, bo komu by się chciało tyle czytać. Na początek proponuję Ci, abyś:
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.
-binduj jednostki! Kiedy Zergling się rodzi, zaznaczasz go pierwszy i ostatni raz, przypisujesz do Hotkeya, i więcej nie szukasz go mychą.
Co te zmiany wprowadzą? Jak zaczniesz budować Droney, przybędzie Ci nadwyżek surowców, a przy Twoim makro będziesz potrzebował kolejne ~5 Hatchery. Jak będziesz się zmuszał do bindowania wojska pod 1,2,3,4,5 itd. na początku spadnie Twoja wydajność, ale szybko zauważysz korzyści.
APM ciągle <90 :/ Spróbuj nagrać i pochwalić się FPVODem, może coś jest nie tak ze sprzętem?
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Grudnia 19, 2009, 01:14:24 pm »

W wątku "Iccup dead" Xellos zaoferował mi swoją pomoc i poprosił o wrzucenie repów to daję je tutaj (żeby już bałaganu nie robić).
Oczywiście każdy może pomóc, kto ma ochotę, tylko prosiłbym bym bez osobistych wycieczek ;).
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Października 18, 2009, 10:41:53 pm »

Jak na de+ to kruchy ten Protoss był. Żeby nie powiedzieć żaden.
Zauważ, że prawie od początku byłeś do tyłu. Zacząłeś od szybkiego gazu, i zamiast zagrać szybkiego Techa a'la 2 Hatchery Muta, ty dronowałeś w dwóch bazach zamiast na przykład w czterech. I w efekcie już podczas pierwszej potyczki byłeś 20 limitu populacji w plecy. Potem strata się pogłębiała. Ten Toss to jakiś zawodowy przeciągacz, tyle dał Ci się wykrwawiać, że szok.
Nadal grasz jakoś dziwnie skoncentrowany na jednym zadaniu. Przeciwnik jednocześnie budował wojsko, skanował mapę i stawiał ekspansję. Ty ekspansji już nie tworzyłeś, zdecydowanie zabrakło makrokontroli. Zerg potrzebuje odrobinę więcej APM niż 116.
Wysłany przez: Trydium
« dnia: Października 18, 2009, 09:50:11 pm »

Temat już się przewijał, zapraszam tutaj
http://forum.scarea.pl/index.php?topic=377.msg4871#msg4871
PvZ w tym momencie bardzo często skupia się wokół szybkich ekspansji. Jeśli Protoss gra ci FE to ty MUSISZ zagrać +2 expy (czyli zajmujesz naturala i +1 ekspansję). Standardowym zagraniem tutaj jest 3 Hatch Muta into 5 Hatch Hydra. Wygrywasz ekonomicznie.
Wysłany przez: practiseh
« dnia: Października 18, 2009, 08:49:46 pm »

Siemka, to znowu ja. Trochę sobie pogrywam w tego iccupa.

Proszę o pomoc w analizie repka ZvP.

W skrócie: toss gra mass cannony i mass expy, jakoś do midgame, myślę, coś tam dawałem radę, ale potem to już tylko odliczałem minuty, ile wytrzymam do końca xd.

Wysłany przez: Trydium
« dnia: Października 03, 2009, 12:18:41 pm »

Xellos mi chodzi o to, że dałem link do materiału w którym udzialono odpowiedzi na pytania który pojawiły się po kilka razy; "A może Ultrale?", "A co myślicie o Guardianach?". Ktoś zapytał jak grać na mech Terrana, udzielono odpowiedzi, więc po co ludzie dalej pytają jak grać na mech Terrana? :D
Odpowiedź na talerzu będzie taka, Zerg musi wykorzystać brak mobilność Terrana i jego osłabienie w midgame.
Wysłany przez: Xelloss
« dnia: Października 03, 2009, 07:19:31 am »

Cytuj
Nie Devourer, on naprawdę zagrał słabo; widać było, że nie jest ograny Terranem. To, że rushuje vs. D players nie czyni go solidnym graczem.
Może nie chce mu się kisić na D przez tydzień jak może to załatwić w dwie godziny. Trochę dziwna opinia.

Cytuj
Dobra, widać do niektórych nie dociera, dałem link do materiału audio który w szczegółach obgaduje ZvT Mech z punktu widzenia Zerga.
To znaczy, że mamy się nie wypowiadać ? To jest topic w którym analizujemy repy :)

Odnośnie samej gry to według mnie "gg" było już w czwartej minucie, gdy postawiłeś 7 Sunkenów nie wiadomo po co i dlaczego (widziałeś 1 raxy i gaz) Za taką kasę mógłbyś postawić 2 Hatchery w mainie i kolejne 2 w ekspansjach (a 1 Sunkenem spokojnie byś się wybronił przed dwoma Vulturami) Wtedy jak już ktoś wyżej zauważył mógłbyś chociażby te Hydraliski masować. Pomijam już w tym momencie kwestię twojej mechaniki gry, bo jest tragiczna (wybacz szczerość).
Co do Valkirii to ja staram się cały czas kontrolować gdzie się one znajdują i przy nadarzającej okazji wyciągać je Scourgami, skupiając chwilowo ogień Goliathów na Mutaliskach. Jednak wymaga to odrobiny wprawy i nie jest w 100% skuteczne.
Wysłany przez: Trydium
« dnia: Października 03, 2009, 06:05:29 am »

Dobra, widać do niektórych nie dociera, dałem link do materiału audio który w szczegółach obgaduje ZvT Mech z punktu widzenia Zerga. Jest powiedziane o wszystkim, Ultraliskach, Lurkerach, Defilerach i Guardianach. Co robić, czego unikać i które jednostki jak wykorzystać.
Wysłany przez: rafikozor
« dnia: Października 03, 2009, 01:23:11 am »

Niestety, grając vs. Mech nie możesz polegać na hero-jednostkach (jakieś imba Lurkery/Guardiany). Cokolwiek nie rzucisz w ogień Siege Tanków, spłonie natychmiast, nieważne, czy to Lurker/Ultralisk/Zergling. Trydium wyjaśnił dobitnie :D . Dlatego najlepiej atakuj tanimi (licznymi!!) Cracklingami/Hydrami/Mutami.
Takie rozwiązanie nie odpowiada Tobie, gdyż... masz bardzo słabą mechanikę. Nie jesteś w stanie udźwignąć makro od mid-game mając 40 apm i nie korzystając z HotKeyów. Musisz się trochę poświęcić dla takiej sztuki dla sztuki, czyli mechanice. Nie koniecznie na 100%, ale może warto zrezygnować z jakiejś gry, żeby poćwiczyć np. multitasking i wyrobić sobie nawyki cechujące dobrych graczy.
Czyli w skrócie play more!
Wysłany przez: Devourer
« dnia: Października 02, 2009, 11:14:57 pm »

Czasem ogladam jakieś repy, ale nie zawsze mam tyle  czasu żeby grać i jeszcze repy oglądać.  Ogólnie sceną SC to się mało interesuje, ot czsem ściagne sobie jakieś repy z iccupa czy raz na miesiąc wejdę na terran.tv.

Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry goliathy, tylko kurde, jak bronić expy jak przeciwnik ma od cholery goliathów, a ty poszedłeś w power mode o tankach nie wspominając ?

Moim problemem chyba jest, że przeciwnik ma porównywalną liczebnie armię i nie wiem co robić.
Pójdę w power to nie będę miał się czym obronić i stracę expa / maina, a jak skupię się na massowaniu woja to będę mieć go ciut więcej i dostanę :S

Dajcie jakiegoś repka, tylko nie w wykonaniu pro, który jedzie takiego terrana ;d

Ten problem to nazywa się makro ;). W tym rzecz, że Zergiem musisz mieć znacznie wiecej jednostek niż mech Terran czy Protoss. Wtedy zamiast sunkenów to mogłeś dostawiać dodatkowe hatchery i expować.

 Combo jakie grają pro na mecha  to raczej Mutaliski + Hydry, te pierwsze otrzymują tylko połowę obrażeń od Goliathów, a Guardiany całe obrażenia.
Znajomy (na C) to gra Mutaliski + Esnagre na Goliathy.

U mnie wszystkie najlepsze gry z mechem to grałem Hydralisk+Ultralisk (na przeciweników góra średnie D), wiec lepiej niech ktoś inny wrzuci repa ^^.

Wysłany przez: tropheus
« dnia: Października 02, 2009, 10:23:35 pm »

Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry goliathy

Imo, przeciwnik tankami rozwaliłby Ci hydry, a golcami wystrzelał Guardiany.
Wysłany przez: practiseh
« dnia: Października 02, 2009, 10:11:40 pm »

Tak się zastanawiam, czy combo guardiany + hydry byłoby dobre ?
Guardy rozwaliłyby tanki a hydry Goliathy, tylko kurde, jak bronić expy jak przeciwnik ma od cholery Goliathów, a ty poszedłeś w power mode o tankach nie wspominając ?

Moim problemem chyba jest, że przeciwnik ma porównywalną liczebnie armię i nie wiem, co robić.
Pójdę w power, to nie będę miał się czym obronić i stracę expa / maina, a jak skupię się na massowaniu woja, to będę mieć go ciut więcej i dostanę :S.

Dajcie jakiegoś repka, tylko nie w wykonaniu pro, który jedzie takiego Terrana ;d.