Wysłany przez: Xelloss
« dnia: Grudnia 20, 2009, 01:13:54 pm »Nie będę się zagłębiał w poszczególne repy bo we wszystkich grach popełniasz mniej więcej
te same błędy.
1. Budujesz pierwszy gaz i on sobie stoi i czeka nie wiadomo na co. Budowa pierwszego gazu to jeden z najważniejszych timingów. Musisz zdecydować czy chcesz go postawić po 1 hatchery, po 2 czy po 3 i jak sie zbuduje to odrazu wysyłasz do niego drony.
2. Wydobywasz gaz i nic z nim nie robisz. w momencie gdy uzbierasz pierwsze 104 gazu pownieieneś zacząć morfować Lair albo robić speed do lingów, a ty sobie przypominasz o nim jak sie uzbiera z 500. Przez to masz opóźnione pierwsze mutaliski, Lurkery i przeciwnik robi sobie co chce. Zauważyłem też, że za późno stawiasz drugi gaz - jeśli grasz muty lub lury to ten gaz powinien już stać w momencie skończenia Laira. Myślę, że ten błąd akurat jest następstwem innego błędu (pkt.3)
3. Grasz na ślepo. Nie wiem teraz, która to była gra ale był moment, że toss miał 3 zeloty, a ty w napadzie paniki zrobiłeś 3 Sunkeny i z 15 lingów a do obrony wystarczyłoby 1 sunken i pare lingów (ja bym nawet suna nie stawiał tak wcześnie). Zerg w early game (mam na myśli tu zvt i zvp) nie ma wygrywać, ma przeżyć minimalnym kosztem i zbudować sobie dobrą ekonomię. I właśnie przez te twoje przesadne inwestycje w wojsko i obronę w najmniej odpowiednim do tego momencie nie możesz potem wydać zebranego gazu bo brakuje Ci minerałów.
4. Scouting mapy. Jeśli wisi Ci w naturalu 10 overlordów to je wykorzystaj. Jeden nad klif przeciwnika, żeby widzieć kiedy wychodzi, drugi w miejsce gdzie przeciwnik najprawdopodobniej będzię chciał zaekspować, trzeci miedzy twoim mainem a przeciwnikiem żeby widzieć dropy, resztę naokoło twoich baz + strategiczne miejsca na mapie.
5. Dronki. Masz po 3 dronki w ekspansji kiedy powinieneś mieć co najmniej 12. Ale to znowu wiąże się z pkt.3 bo larwy zamiast na drony wykorzystałeś na lingi do niczego Ci wtedy nie potrzebne.
6. To o czym mówiłem w innym temacie. Nie możesz zrobić C- bo nie opanowałeś żadnego builda a oni tak. W ogóle ty chyba sam nie wiesz co chcesz grać. Budujesz Lair, budujesz Hydralisk Den, budujesz Spire i nie zrobisz ani mut, ani upa do lurów ani speeda do hyder ani nic (tu mam na myśli tą gre ze spanikowanymi sunkenami na colo). Może prosty przykład: w tej grze colosseum grałeś Lurkery - ok, lury są fajne. Gdybyś za pierwsze 100 gazu zrobił lair i w momencie skończenia Lair rozpoczął upa do lurów to wjechałbyś temu newbowi lurami jak jemu się jeszcze nie śniły Observery ani nawet Robotics Facility. Inny przykład: taki newb jak ja nauczył się na pamięć builda pod tytułem "3 hatch muta w zvt" i 95% D terranów przy odrobinie micro pada właśnie na tych pierwszych 9 mutach, bo ja mam dobry timing a oni nie (spóźnione turrety, range), a moje zvt naprawdę jest na niskim poziomie.
Może jeszcze pare luźnych uwag:
- nie gra się 12 pool na terrana chyba, że masz pewność, że terran będzie raszował, chociaż na tak wielkiej mapie jak andro musiałby chyba zagrać jakieś 8/8 raxy ze środka mapy, żeby Ci coś zrobić (jeśli się mylę to mnie poprawcie)
- nie zostawiaj lurów samych
- uważaj na takie śmieszne błędy jak robienie po 3 overlordy naraz (chyba, że to już late game i masz 15 haczy do obsłużenia
- jeśli masz w planach postawić jakiś budynek (przykładowo trzecie Hatchery) to w momencie jak masz 300 minerałów drona ma czekać na miejscu
- moim zdaniem za szybko techujesz do hive, ja zawsze czekam z tym aż uruchomie trzeci gaz albo i dłużej
- zerg ma kontrolować mape a nie siedzieć w naturalu
Dobra rada ale nie każdemu to pasuje i dosyć cięzko jest się nauczyć.
Dobra wystarczy. I tak za dużo napisałem.
te same błędy.
1. Budujesz pierwszy gaz i on sobie stoi i czeka nie wiadomo na co. Budowa pierwszego gazu to jeden z najważniejszych timingów. Musisz zdecydować czy chcesz go postawić po 1 hatchery, po 2 czy po 3 i jak sie zbuduje to odrazu wysyłasz do niego drony.
2. Wydobywasz gaz i nic z nim nie robisz. w momencie gdy uzbierasz pierwsze 104 gazu pownieieneś zacząć morfować Lair albo robić speed do lingów, a ty sobie przypominasz o nim jak sie uzbiera z 500. Przez to masz opóźnione pierwsze mutaliski, Lurkery i przeciwnik robi sobie co chce. Zauważyłem też, że za późno stawiasz drugi gaz - jeśli grasz muty lub lury to ten gaz powinien już stać w momencie skończenia Laira. Myślę, że ten błąd akurat jest następstwem innego błędu (pkt.3)
3. Grasz na ślepo. Nie wiem teraz, która to była gra ale był moment, że toss miał 3 zeloty, a ty w napadzie paniki zrobiłeś 3 Sunkeny i z 15 lingów a do obrony wystarczyłoby 1 sunken i pare lingów (ja bym nawet suna nie stawiał tak wcześnie). Zerg w early game (mam na myśli tu zvt i zvp) nie ma wygrywać, ma przeżyć minimalnym kosztem i zbudować sobie dobrą ekonomię. I właśnie przez te twoje przesadne inwestycje w wojsko i obronę w najmniej odpowiednim do tego momencie nie możesz potem wydać zebranego gazu bo brakuje Ci minerałów.
4. Scouting mapy. Jeśli wisi Ci w naturalu 10 overlordów to je wykorzystaj. Jeden nad klif przeciwnika, żeby widzieć kiedy wychodzi, drugi w miejsce gdzie przeciwnik najprawdopodobniej będzię chciał zaekspować, trzeci miedzy twoim mainem a przeciwnikiem żeby widzieć dropy, resztę naokoło twoich baz + strategiczne miejsca na mapie.
5. Dronki. Masz po 3 dronki w ekspansji kiedy powinieneś mieć co najmniej 12. Ale to znowu wiąże się z pkt.3 bo larwy zamiast na drony wykorzystałeś na lingi do niczego Ci wtedy nie potrzebne.
6. To o czym mówiłem w innym temacie. Nie możesz zrobić C- bo nie opanowałeś żadnego builda a oni tak. W ogóle ty chyba sam nie wiesz co chcesz grać. Budujesz Lair, budujesz Hydralisk Den, budujesz Spire i nie zrobisz ani mut, ani upa do lurów ani speeda do hyder ani nic (tu mam na myśli tą gre ze spanikowanymi sunkenami na colo). Może prosty przykład: w tej grze colosseum grałeś Lurkery - ok, lury są fajne. Gdybyś za pierwsze 100 gazu zrobił lair i w momencie skończenia Lair rozpoczął upa do lurów to wjechałbyś temu newbowi lurami jak jemu się jeszcze nie śniły Observery ani nawet Robotics Facility. Inny przykład: taki newb jak ja nauczył się na pamięć builda pod tytułem "3 hatch muta w zvt" i 95% D terranów przy odrobinie micro pada właśnie na tych pierwszych 9 mutach, bo ja mam dobry timing a oni nie (spóźnione turrety, range), a moje zvt naprawdę jest na niskim poziomie.
Może jeszcze pare luźnych uwag:
- nie gra się 12 pool na terrana chyba, że masz pewność, że terran będzie raszował, chociaż na tak wielkiej mapie jak andro musiałby chyba zagrać jakieś 8/8 raxy ze środka mapy, żeby Ci coś zrobić (jeśli się mylę to mnie poprawcie)
- nie zostawiaj lurów samych
- uważaj na takie śmieszne błędy jak robienie po 3 overlordy naraz (chyba, że to już late game i masz 15 haczy do obsłużenia
- jeśli masz w planach postawić jakiś budynek (przykładowo trzecie Hatchery) to w momencie jak masz 300 minerałów drona ma czekać na miejscu
- moim zdaniem za szybko techujesz do hive, ja zawsze czekam z tym aż uruchomie trzeci gaz albo i dłużej
- zerg ma kontrolować mape a nie siedzieć w naturalu
Cytuj
-budował więcej dronek, tak z ~20 na każdego expa. Jak najszybciej. Pilnuj, żeby zawsze z chociaż jednego Hatchery budowały się peony.Rafi Zerg to nie Terran, który sobie robi scvki i wojsko jednocześnie. Zergiem pompujesz drony ile się da (tzn tak, żeby nie opóźnić techa i nie dać sie zabić) a potem robisz tylko wojsko, ewentualnie kiedy expujesz możesz dorobić jednorazowo paczkę dronek ze wszystkich Hatchery do nowego expa ale nie wszyscy tak robią.
Cytuj
Stawiaj kilka hatchy obok siebie i binduj ekran (shift + f2-f4). Będziesz miał wtedy więcej klawiszy, do bindowania armii.
Dobra rada ale nie każdemu to pasuje i dosyć cięzko jest się nauczyć.
Cytuj
A co do tego, że toss jest łatwieszjy od Zerga, to nie bardzoA właśnie, że tak !!
Dobra wystarczy. I tak za dużo napisałem.